Uhm weet je wel of de wlan kaart is herkend door ubuntu?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:46 schreef andre347 het volgende:
Ik ben de laatste tijd XP wat beu geworden en daarom wou ik Ubuntu eens proberen. Ik heb wel XP gewoon op mijn PC laten staat (wil niet alles kwijt zijn e.d). Daarom heb ik Wubi gebruikt. Dit maakt iets aan op een al bestaande partitie. Nou allemaal leuk en aardig maar na Ubuntu te hebben geïnstalleerd zou ik graag op internet willen. Onder XP heb ik verbinding met het draadloos netwerk in mijn huis. Nu is het probleem dat ik niet zou weten hoe ik dat allemaal zou moeten instellen in Ubuntu. Ik maak gebruik van een SpeedTouchB47274.
Ik val dus duidelijk in de categorie Noobs!
Alvast bedankt
En hoe kan ik dat zien? (misschien wel eenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:49 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Uhm weet je wel of de wlan kaart is herkend door ubuntu?
Helaas.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik het nog niet helemaal snap..
[ afbeelding ]
Ik heb voorlopig even alles op PulseAudio gezet, voor zover mogelijk. Benieuwd of dit al werkt...
In de taakbalk zie je een icoontje van de network manager, klik daar eens op, zie je daar een lijstje met draadloze netwerken? Zo ja dan kun je meestal gewoon je netwerk kiezen, sleutel ingeven en je hebt verbinding. Zo nee: misschien moet je eerst met rechts klikken en wireless networking inschakelen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:52 schreef andre347 het volgende:
[..]
En hoe kan ik dat zien? (misschien wel eenvraag)
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 10:27 schreef pfaf het volgende:
Mijn onboard werkte ook niet met Ubuntu (Intel HDA), maar ik ben naar OSS geswitched, sindsdien werkt het probleemloos. Behalve hibernaten, dan crasht het geluid.
https://help.ubuntu.com/community/OpenSound
quote:[..]Ubuntu Intrepid/GNOME 2.24 (and later)
Starting with v2.24, GNOME uses libcanberra for system sounds. At the time of this writing, Ubuntu Intrepid uses a version of libcanberra that is only compatible with ALSA/PulseAudio. More recent versions of libcanberra have an OSS and/or gstreamer backend, but it is not clear whether these work properly yet. [..]
Ik zal zo eens kijken. Maar ik kan kiezen uit (bij netwerk toevoegen ofzo): draad, draadloos, mobiel en nog iets. Dan doe ik draadloos. Bij Windows hoef ik alleen de naam van het modem in te vullen. Je hebt dan zo'n lijst waar je netwerken kunt selecteren en dan hoef je alleen nog maar verbinding te zoeken.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
In de taakbalk zie je een icoontje van de network manager, klik daar eens op, zie je daar een lijstje met draadloze netwerken? Zo ja dan kun je meestal gewoon je netwerk kiezen, sleutel ingeven en je hebt verbinding. Zo nee: misschien moet je eerst met rechts klikken en wireless networking inschakelen.
Ik vind de opstartsound wel mooi, eigenlijk. Maar die zal het wel blijven doen? De rest heb ik volgens mij nog nooit gehoord. Maar dan ga ik zo OSS er eens op gooien.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:00 schreef pfaf het volgende:
Yildiz: Dat zijn alleen system sounds hè! Dat is het eerste wat ik uitschakel als ik een OS installeer.Als dat een bottleneck is voor jou is het vervelend natuurlijk...
De gnome network manager wordt standaard geinstalleerd in ubuntu. Die is erg makkelijk en werkt oha erg goed. Die moet je gebruiken, via het icoontje in je taakbalk dus, en dam hoef je dus inderdaad alleen maar het netwerk uit een lijst te kiezen, net als in windows.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:56 schreef andre347 het volgende:
[..]
Ik zal zo eens kijken. Maar ik kan kiezen uit (bij netwerk toevoegen ofzo): draad, draadloos, mobiel en nog iets. Dan doe ik draadloos. Bij Windows hoef ik alleen de naam van het modem in te vullen. Je hebt dan zo'n lijst waar je netwerken kunt selecteren en dan hoef je alleen nog maar verbinding te zoeken.
Misschien moet ik de drivers van mijn draadloos netwerk ook wel installeren. Die heb ik alleen op een CD'tje. Maar Ubuntu kan geen .exe lezen...
Excuses voor het wat onduidelijke verhaal
Je hebt helemaal geen xorg.conf nodig, gewoon alle xorg-* packages purgen en je bent klaar.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:59 schreef GoeRoe86 het volgende:
Heren,
Ik heb een ubuntu 8.10 server. Wanneer ik de server wil opstarten zonder een bleedscherm erop aangesloten, gaat de server zeuren over resolutie enz. Ik zou graag willen dat hij opstart en niet gaat zeuren op een resolutie. Kan ik dat ergens aangeven?
Ik dacht zelf dat het een xorg.conf zou moeten kunnen maar kom er niet achter, hoe...
En je hebt een persoonlijke helpdesk op fok! Kan het nog beter?quote:Op zondag 15 februari 2009 13:31 schreef Ordavicium het volgende:
Laatst een nieuwe laptop gekocht met vista maar ik krijg mijn wireless connection maar niet goed ingesteld. Heel vreemd..
Toen eens een Ubuntu live-cd gemaakt en daarmee werkt het perfect. Nu ook maar geinstalleerd op een aparte partitie en ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van Ubuntu. Vooral de installatie is echt briljant vergeleken met vroeger (ik heb linux ooit al een keer uitgeprobeerd een jaar of 5 geleden). En mijn laptop is nu echt belachelijk snel
Gelukt, bedanktquote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:07 schreef erikkll het volgende:
[..]
probeer het volgende:
mkdir /home/username/schijf1
sudo mount -t ntfs-3g -o force /dev/sdb1 /home/username/schijf1
mkdir /home/username/schijf2
sudo mount -t ntfs-3g -o force /dev/sdb2 /home/username/schijf2
Daar ga ik ook vast wel gebruik van maken denk ikquote:Op zondag 15 februari 2009 14:14 schreef erikkll het volgende:
[..]
En je hebt een persoonlijke helpdesk op fok! Kan het nog beter?
Je weet dat je al een redelijk office-pakket tot je beschikking hebt in Ubuntu hè?quote:Op zondag 15 februari 2009 21:12 schreef Ordavicium het volgende:
[..]
Daar ga ik ook vast wel gebruik van maken denk ik
Alles lijkt wel goed te werken nu op een paar dingen na (zoals laptopspeakers die geluid blijven maken als ik een koptelefoon aansluit). Maar daar kom ik hopelijk wel uit..
Straks even proberen Office 2007 te installeren. Schijnt te moeten werken met behulp van Wine!
Alhoewel ik het vreselijk vind dit te moeten toegeven... Microsoft office is echt vele malen beter en sneller en consistenter dan OpenOffice 3.0quote:Op zondag 15 februari 2009 22:05 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je weet dat je al een redelijk office-pakket tot je beschikking hebt in Ubuntu hè?
Ik heb eigenlijk geen zin om LaTeX te leren gebruiken.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:05 schreef pfaf het volgende:
Ach, de ware Linux-gebruiker gebruikt LaTeX voor tekstverwerking en presentaties, een gedegen mathematisch pakket voor spreadsheetgebruik... De enige reden om OO te hebben is bestanden van goddelozen te kunnen openen.
Antiword werkt goed genoeg om de basisinformatie eruit te krijgen.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:05 schreef pfaf het volgende:
Ach, de ware Linux-gebruiker gebruikt LaTeX voor tekstverwerking en presentaties, een gedegen mathematisch pakket voor spreadsheetgebruik... De enige reden om OO te hebben is bestanden van goddelozen te kunnen openen.
Niet zo lafjes!quote:Op maandag 16 februari 2009 11:11 schreef erikkll het volgende:
Ik heb eigenlijk geen zin om LaTeX te leren gebruiken.
Dat valt reuze mee hoor.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:20 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik heb al eens een tutorial bekeken. Nogal steile leercurve, niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |