abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:21:35 #101
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_71964883
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:34 schreef OProg het volgende:

[..]

Dan had hij het bij Cinelli waar moeten maken om nog een waterkansje te hebben. Dat het bij Jartazi mis ging had nog niet eens zozeer met zijn eigen presteren te maken. Maar bij Acqua & Sapone, Unibet, Fassa Bortolo, Quick·Step. Daar verprutste hij het uiteindelijk gewoon zelf. Daarom zie ik hem echt niet meer naar zo'n ploeg gaat, ook al mocht hij ooit nog een continentale wedstrijd winnen op indrukwekkende wijze. Dan moet hij eerst weer aan koersen toe komen en dan ook weer presteren. En dan heb je eventueel een 35 jarige rennen met 2 FOK topics aan incidenten en ander gezeur. Ik zie niet in dat iemand dat risico wil nemen. Die publiciteit is leuk voor een ploeg die onder het niveau zit als waar hij op wil schitteren.
En toch, qua talent , bij Quickstep reed hij nog - uit bijna het niets - een indrukwekkend voorjaar waarin hij 2de werd in de Ronde Van Vlaanderen (waarin hij echt nog de sterkste in koers was ook)

Dat was zowat de laatste periode waarin hij zonder privé problemen kon koersen . Maar die komt ook gewoon nooit meer terug , denk ik. Al moet het talent bij hem gewoon wel aanwezig zijn. Zelfs nu nog ...

Al lijkt hij mij privé nu wel het beste ervoor te staan sinds toen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:32:32 #102
14505 OProg
A Life in Music
pi_72060882
quote:
Vandenbroucke gaat bijklussen bij bouwbedrijf

do 20/08/2009 - 18:17 Frank Vandenbroucke heeft aan zijn avontuur bij Cinelli een financiële kater overgehouden. Om wat bij te verdienen gaat Vdb dan maar aan de slag als pr-man bij een aannemersbedrijf.

Belga
Vandenbroucke werkt vanaf nu deeltijds voor de marketingafdeling van de Group Delrue uit Ichtegem. Dat schrijft De Krant van West-Vlaanderen.

"Ik word een soort ambassadeur van het bedrijf. Toch blijft koersen nog een paar jaar mijn prioriteit", zegt Vandenbroucke.

"Ik had graag een grote sponsor gevonden om een eigen wielerploeg op te starten, maar dat is jammer genoeg niet gelukt. Ik heb niet getwijfeld toen ik deze kans kreeg."
Onze held heeft een nieuw plan...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:57:34 #103
pi_72076360
Mogow ... Frank toch
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:04:10 #104
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_72076492
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En toch, qua talent , bij Quickstep reed hij nog - uit bijna het niets - een indrukwekkend voorjaar waarin hij 2de werd in de Ronde Van Vlaanderen (waarin hij echt nog de sterkste in koers was ook)

Dat was zowat de laatste periode waarin hij zonder privé problemen kon koersen . Maar die komt ook gewoon nooit meer terug , denk ik. Al moet het talent bij hem gewoon wel aanwezig zijn. Zelfs nu nog ...

Al lijkt hij mij privé nu wel het beste ervoor te staan sinds toen ...
Het lijkt me nu wel definitief gedaan met VDB op serieus niveau. Bij comebacks 1 tot 4 kon je nog spreken over mentale of fysieke ongemakken, maar zover ik kan inschatten heeft hij het nu toch al anderhalf jaar redelijk goed voor elkaar en nog steeds blijven de resultaten uit. Goed, nu kan hij weer met financiële problemen komen aanzetten, maar het houdt toch ooit eens op met de excuses.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 24 augustus 2009 @ 09:45:50 #105
pi_72105390
And the soap continious ...
quote:
Frank Vandenbroucke is vergunning kwijt

Sinds vrijdag 21 augustus is Frank Vandenbroucke geschrapt van de UCI-lijsten als lid van het Cycling Team Cinelli-Down Under. VDB wou zaterdag nog starten in het Belgisch kampioenschap voor elite zonder contract in Binche maar dat mocht dus niet.

Wil Vandenbroucke de komende weken opnieuw aan de slag dan moet hij een nieuwe vergunning aanvragen.

'Niets belet het aanvragen van een individuele vergunning', zegt Marcel Hertecant, voorzitter van de Oost-Vlaamse commissie weg-piste-veld van Wielerbond Vlaanderen. 'Binnen de week kunnen we dit administratief regelen. Het betekent wel dat VDB met neutrale kledij moet rijden. Kiezen voor een club behoort ook tot de mogelijkheden.'

VDB reed gisteren wel de mountainbike-marathon over 100 km in Houffalize, een wedstrijd buiten de federatie om. Hij werd zonder mountainbike-ervaring toch nog knap 18de, nadat hij zelfs een tijdje in derde positie reed.

In de wedstrijd over 75 km kwam een 52-jarige man uit Roeselare om na een hartstilstand.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:19:06 #106
67640 SaintOfKillers
pi_72162551
Heeft eigenlijk weinig te maken met de renner VDB, maar het VDB-topic gaat eigenlijk al jaren niet meer over zijn prestaties, dus:
quote:
Frank Vandenbroucke ramt voortuintjes

De Mercedes van wielrenner Frank Vandenbroucke liep maandag zware averij op bij een ongeval in Kraaiestee in Michelbeke.
Maandag omstreeks 22 uur raakte de wagen van Frank Vandenbroucke (34) van de weg en ramde hij een duiker op het kruispunt van de Kraaiestee en de Bieststraat in Michelbeke. 'Met gierende banden hoorden we een wagen wegrijden, nadat hij ook nog de rand van mijn voortuin geraakt had', vertelt Roger De Staercke uit Kraaiestee.

'Op de weg kan je over de hele Kraaiestee het zwarte slingerende spoor van zijn band honderden meter volgen. Twee huizen verder raakte hij de haag van een andere buurman. Op het einde van de straat, kwam de auto tot stilstand. Toch is het kruispunt hier helemaal niet gevaarlijk. Hier gebeurt zelden een verkeersongeval.'

Merkwaardig is dat Frank Vandenbroucke zelf pas omstreeks 2 uur 's nachts aanbelde bij een buurtbewoner in de Kraaiestee om aangifte te doen. 'Deze ochtend even na zessen kwam de politie foto's nemen van de aangerichte schade', vertelt De Staercke verder. 'Mijn buurman heeft alles gezien en riep hem nog 'Onnozelaar!' na, vanwege zijn onverantwoorde rijstijl.'

De politie van de zone Brakel bevestigt dat zij maandagnacht omstreeks 2 uur een oproep kregen van Vandenbroucke. De wielrenner werd meegenomen naar het politiekantoor voor verhoor en er werd een proces-verbaal opgemaakt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:30:46 #107
pi_72162676
quote:
Merkwaardig is dat Frank Vandenbroucke zelf pas omstreeks 2 uur 's nachts aanbelde bij een buurtbewoner
Merkwaardig ? Teveel gezopen en 4h gewacht tot zijn alcoholwaarde gezakt is natuurlijk.

God is bijna terug ! Je voelt het door dit soort akkefietjes !
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:59:00 #108
pi_72305429
Vdb: "Als ik geen nieuwe ploeg vind, stop ik"

Belga ma 31/08/2009 - 11:35
Landbouwkrediet en Silence-Lotto hebben Frank Vandenbroucke benaderd, maar iets concreets is daar (nog) niet uitgekomen. "Op deze manier kan ik niet voortdoen", zegt de renner in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.

Frank Vandenbroucke zakte afgelopen weekend af naar de 24 uur van Zolder voor fietsers. Vdb arriveerde in het "wrak" dat hij vorige week in de prak reed.

"Wat een onzin!", zegt Vandenbroucke. "Alleen een wiel en de voorbumper waren stuk. Ze hadden beter geschreven dat ik een alcoholtest onderging en dat ik bloednuchter was."

Vdb stond ook even stil bij zijn toekomst, die onzeker oogt nu hij niet meer voor Cinelli wil rijden. "Ik hoop dat ik van de bond de Franco Belge mag rijden met de "nationale ploeg" die mijn oom Jean-Luc op poten wil zetten."

"Misschien is die ploeg van mijn oom de weg naar een nieuw team voor 2010, want zonder ploeg stop ik ermee. Ik kan op deze manier niet voortdoen", zegt Vdb.

Vandenbroucke kreeg de voorbije week twee voorstellen, maar die leverden nog niets concreets op. "Bij Landbouwkrediet ging manager Gérard Bulens en de belangrijkste manager van de bank akkoord, maar de tweede in rang niet. Daarom is de deal niet doorgegaan. Bij Silence-Lotto zei manager Marc Sergeant niet nee, maar ik heb sindsdien niets meer gehoord", zegt Vdb nog.
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:31:09 #109
pi_73009596
quote:
Bellende Frank Vandenbroucke met vervangwagen over de kop

Wielrenner Frank Vandenbroucke heeft alweer brokken gemaakt. Nota bene met de vervangwagen waarin hij reed na zijn ongeval vorige maand in Brakel. Vdb zat gisteravond rond 22u te bellen achter het stuur en raakte een boordsteen waarna hij over de kop ging.

Het ongeval deed zich voor langs de Windekouter op een recht stuk weg tussen Oosterzele en Scheldewindeke. De renner werd door buurtbewoners geholpen en nadien naar het ziekenhuis gebracht. Hij was niet ernstig gewond.

Vandenbroucke zou vandaag starten in de profkoers in Vichte, maar het is nog maar de vraag of hij dat na zijn ongeval doet. Gisteren reed Vandenbroucke nog de kermiskoers voor profs in Viane. Op de fiets hield hij zich wel recht.
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:46:18 #110
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_73010133
God is alwéér terug!!!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 28 september 2009 @ 10:17:16 #111
pi_73173819
quote:
Frank Vdb: "Evans heeft gebrek aan klasse"

Frank Vandenbroucke heeft het WK in Mendrisio bijgewoond. Hij heeft zijn eigen ongezouten mening over Cadel Evans. "Hij zal wel om 21u gaan slapen zijn", zegt Vdb. De Belgische ploeg kon hem meer bekoren.

Frank Vandenbroucke neemt in Het Nieuwsblad geen blad voor de mond. "Cadel Evans heeft een gebrek aan klasse", vindt de renner.

"Ik wist niet wat ik zag toen ik Evans als winnaar over de streep zag komen. Was hij eerste geworden? Of 38e? Het was niet te merken dat hij de mooiste dag uit zijn leven beleefde. Was ik ooit wereldkampioen geworden, dan gaf ik onmiddellijk daarna een optreden."

"Maar neen, niet met Cadel Evans. Het leek alsof hij ergens een toertocht had uitgereden. Ik denk dat hij om 21u zijn pasta zal gegeten hebben en weer in zijn bed gedoken zal zijn. Zoals altijd."

"De Belgen reden een heel goed WK. Tot twee ronden voor het einde zag het er nog erg goed uit met Van Avermaet en Boonen voorin. Gilbert deed in de voorronde wat ik van hem verwachtte en reed een kleine prijs, zoals ik voor hem in gedachten had op zo'n zware omloop."
pi_73173929
Met gebrek aan klasse zal ie vast gebrek aan charisma bedoelen?

Ik vond Evans zijn demarrage toch wel van de nodige klasse getuigen....
  maandag 28 september 2009 @ 10:25:49 #113
pi_73174010
Gelukkig zal VDB ze volgend jaar wel eens tonen hoe je een WK moet winnen ...
pi_73175365
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:22 schreef Leatherface het volgende:
Met gebrek aan klasse zal ie vast gebrek aan charisma bedoelen?

Ik vond Evans zijn demarrage toch wel van de nodige klasse getuigen....
Met gebrek aan klasse rij je geen korte uitslagen in grote wedstrijden het is inderdaad een gebrek aan uitstraling.
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Gelukkig zal VDB ze volgend jaar wel eens tonen hoe je een WK moet winnen ...
  maandag 28 september 2009 @ 12:03:45 #115
67640 SaintOfKillers
pi_73176197
Hij gaat samenwerken met Aldo Sassi.

Hij is ook van plan om zijn bloedwaarden online te zetten. Alsof er iemand VDB nu nog van zou verdenken dat hij vals speelt . "Hm, 38e in een kermiskoers.... dubieus"
  maandag 28 september 2009 @ 13:27:22 #116
pi_73178283
Aldo Sassi is toch de dokter achter het legendarische Mapei destijds ? Straks zien we de Frank terug vliegen tussen Bastenaken en Luik ...
pi_73206530
VDB

Hij heeft inderdaad recht van spreken en weet precies wat het is om WK te worden
Gelukkig gaat hij zelf ook altijd om 21u slapen en is hij het perfecte voorbeeld van iemand die door z'n mentaliteit een grote renner is geworden
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:28:02 #118
pi_73206997
En toch , nu kan je over VDB zeggen wat je wil , maar ze gaan over hem nog jaren en jaren praten. Cadelleke zal ondanks z'n wereldtitel eigenlijk snel vergeten zijn en een redelijke voetnoot in de wielergeschiedenis worden ...
pi_73207453
Ja, in België misschien

Maar je hebt wel gelijk, VDB is/was wel een mooie coureur en iemand die je niet zomaar vergeet.
pi_73249968
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En toch , nu kan je over VDB zeggen wat je wil , maar ze gaan over hem nog jaren en jaren praten. Cadelleke zal ondanks z'n wereldtitel eigenlijk snel vergeten zijn en een redelijke voetnoot in de wielergeschiedenis worden ...
Dat waag ik toch te betwijfelen, dat Evans een voetnoot wordt. Zoals SoK al aangaf in het Evans-topic, weinig coureurs hebben zoveel irritaties of verbazing gewekt. Daarmee gaat ie zeker de geschiedenisboeken in. Niet op de meest positieve manier, maar toch.
  woensdag 30 september 2009 @ 18:49:57 #121
pi_73251027
Die irritatie rond Cadelleke is in Nederland toch bv al een stuk groter dan in België hoor ...
pi_73251126
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Die irritatie rond Cadelleke is in Nederland toch bv al een stuk groter dan in België hoor ...
Hij rijdt dan ook voor een belgische ploeg.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:55:03 #123
pi_73327416
quote:
Frank Vdb gooit zijn bloedwaarden op het net

vr 02/10/2009 - 11:45 Frank Vandenbroucke vindt geen sponsor en dus ook geen ploeg voor volgend seizoen. De renner weet waarom. "Mijn financiële eisen zijn niet hoog. Het moet dus met mijn verleden te maken hebben", zegt de renner.

"Ik krijg overal de stempel van dopingcoureur, terwijl dat niet zo is", zucht Frank Vandenbroucke in Gazet van Antwerpen. "Om er iets aan te doen, heb ik nu contact opgenomen met dokter Sassi van het Mapei-trainingscentrum in Milaan."

"Sassi zal me voortaan begeleiden. Hij zal ook regelmatig mijn bloed testen en we zullen mijn bloedwaarden op het net zetten. Misschien is dat de enige manier om iedereen te overtuigen."
pi_73330267
Het feit dat hij sinds 2003 geen platte prijs meer rijdt heeft er vast niet mee te maken
pi_73454625
quote:
"Vandenbroucke kan nog klassieker winnen"

Dokter Aldo Sassi, directeur van het Mapei Sports Centrum, wil Frank Vandenbroucke graag helpen om weer het hoogste niveau te bereiken. Vandenbroucke moet dan wel eerst nog een team vinden. "Er is zeker interesse", zegt zijn manager.

Vandenbroucke zei vorige week al dat hij met Sassi contact had opgenomen. De Italiaanse toptrainer, die ook wereldkampioen Cadel Evans en Ivan Basso begeleidt, reageert nu in La Gazzetta dello Sport.

"Ik zag Frank op het WK in Mendrisio. Hij zag er goed uit, fysiek, maar vooral mentaal."

"Als hij echt wil, ben ik ervan overtuigd dat Frank nog een paar jaar kan meerijden op het hoogste niveau en misschien nog een klassieker kan winnen."

Vandenbroucke werkte in zijn gouden Mapei-periode al samen met Sassi, daarna volgden jaren van miserie. "Elke renner verdient een nieuwe kans", zegt Sassi daarover.

Sassi: "Wil garantie van transparantie"
Sassi zag Vandenbroucke in 1999 Luik-Bastenaken-Luik winnen voor Mapei. "We hielden van hem. Ik heb met grote Mapei-baas Giorgio Squinzi gesproken en die ziet een nieuwe samenwerking ook wel zitten."

"Maar wel op voorwaarde dat Vandenbroucke ons kan overtuigen van zijn hervonden sereniteit en een garantie van maximale transparantie kan bieden", houdt Sassi nog een slag om de arm.

Vandenbroucke, die zelf opstapte bij Cinelli, moet wel nog een team vinden. "Dat loopt niet van een leien dakje", zegt hij in Het Nieuwsblad. "Iedereen is bang dat ik zal hervallen, maar die kans is niet groot."

Manager De Geyter: "Er is interesse"
Paul De Geyter is Vandenbrouckes manager. Hij zoekt volop naar een nieuw team. "Er is heus wel interesse voor Frank, maar een keuze maken is niet simpel", zegt De Geyter in Gazet van Antwerpen.

"Een aantal teams heeft een voorstel gedaan, nu is het aan ons om ze te bekijken. Het zal echter niet simpel worden. Voor Frank telt vooral welke wedstrijden hij kan rijden. Dan wordt het al moeilijker."

"Voor mij telt dat ik een goed programma in binnen- en buitenland kan rijden", zegt Vandenbroucke daarover. "Een deadline heb ik niet."

De Geyter pikt in: "Dat Aldo Sassi nu bereid is om met Frank samen te werken, is een serieuze ruggensteun. Hopelijk creëert dit nieuwe mogelijkheden."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')