Dat vind ik onzin. De rest reed ook allemaal zo lomp groot.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zoals José De Cauwer ook eens zei : Frank had destijds op een kleinere versnelling nog sneller kunnen wegrijden van de rest ... maar hij deed het op de grote plateau omdat dat méér indruk maakt op de tegenstand ...
Maar geen een die dat groot verzet zo groot rond kreeg als VDB hé ...quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat vind ik onzin. De rest reed ook allemaal zo lomp groot.
Nee, hij was overduidelijk de beste.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar geen een die dat groot verzet zo groot rond kreeg als VDB hé ...
Je gelooft nu toch echt niet dat Boogerd die dag ook maar één ampule minder had genomen of één spuit minder had zet dan VDB of Bartoli of Camenzind of gelijk wie daar toen voorin reed ???quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:12 schreef Pritt het volgende:
Zo leuk vind ik het helemaal niet om dit nog een keer terug te zien. Zonder al die gekke pillenslikkers had Michael nog veel meer gewoon. Alhoewel het bij hem ook nog altijd discutabel is.
Misschien was het verschil idd dat Boogerd één ampul minder had genomen (vgl Riis in de Tour van 96). Dat ze allemaal gebruiken betekent niet dat ze allemaal hetzelfde gebruiken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je gelooft nu toch echt niet dat Boogerd die dag ook maar één ampule minder had genomen of één spuit minder had zet dan VDB of Bartoli of Camenzind of gelijk wie daar toen voorin reed ???
VDB is uiteindelijk ook nooit betrapt geweest op het gebruik van doping hé ...
Dat wel , maar zelfs VDB was eigenlijk al een groter talent dan bv Riis hé. VDB was al sinds hij op een fiets zat bij de prille jeugd altijd de beste van zijn generatie geweest ... Riis was een genre "Kohl" , die bergop niet meekon en dan opeens bij de besten opdook. Dat klopte totaal niet ...quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien was het verschil idd dat Boogerd één ampul minder had genomen (vgl Riis in de Tour van 96). Dat ze allemaal gebruiken betekent niet dat ze allemaal hetzelfde gebruiken.
Er zijn er meer niet gepakt die wel aantoonbaar gebruikt hebben. VDB is daar trouwens één van.
Was Boogerd een Belg geweest hij was waarschijnlijk even "geschandaliseerd" geweest door de pers dan VDB, Boonen of Museeuw ... (door kranten als HLN enzo bv)quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:34 schreef Reya het volgende:
Daar staat dan weer tegenover dat Boogerd op zijn minst nog zijn waardigheid heeft weten te behouden.
Onze sporthelden moeten bij wijze van spreken in gymzaaltjes van scholen trainen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En zoals ik vandeweek nog in een interview met VDB van rond z'n hoogtepunt zag waarin hij zei :
"Als ik mijn huis uitstap moet ik eerst vier cameraploegen omver duwen en dan blijken daarachter 60 wielertoeristen al vier uur te staan wachten om mee te rijden als ik begin te trainen"
Dat soort zottigheden maken de Nederlandse sporters toch niet echt mee, denk ik. Net als het soort echte verafgoding zoals je bij een VDB zag, en ook even bij Boonen en Museeuw, maar ook bij Clijsters/Henin enzo er toch niet echt is ? Of denk ik dat alleen maar ?
Coucke heeft een genuanceerde mening en zijn uitlatingen blussen meestal brandjes. Die vent is ook gewoon een wielerfan met veel middelen tot zijn beschikking.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:04 schreef Tommeke het volgende:
Zo'n Marc Coucke is daar ook een voorbeeld van. Hij is alleen sponsor maar bemoeit zich wel met veel dingen bij Silence, en moet steeds z'n mening geven in de pers.
Dat laatste heb je zeker gelijk inquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Coucke heeft een genuanceerde mening en zijn uitlatingen blussen meestal brandjes. Die vent is ook gewoon een wielerfan met veel middelen tot zijn beschikking.
Dan zijn er ploegleiders (en renners) die meer uit hun nek lullen dan Coucke (en ze zitten bijna allemaal bij Quickstep).
Alleen klopt haar verhaal niet , volgens de Senegalese politie hebben ze de GSM's gevonden nadat zij bekende wie ze in bezit had ...quote:Senegalese vrouw: "Heb niks te maken met Franks dood"
ma 19/10/2009 - 07:17 Een journalist van Het Laatste Nieuws is erin geslaagd om in de gevangenis van Thiès, in Senegal, met Seynabou Diop te praten. Diop is de vrouw waarmee Frank Vandenbroucke zijn laatste nacht doorbracht. Ze benadrukt dat ze niets te maken heeft met zijn dood. "Vertel in België dat ik de dood van jullie ster betreur."
Frank en zijn vriend zaten aan een tafeltje in de bar L'Etage, in Saly. Mijn vriendin en ik zijn erbij gaan zitten", doet Seynabou Diop, een 30-jarige Senegalese prostituee, haar verhaal. "Frank was charmant, humoristisch en gezellig."
"Maar hij dronk wel veel. Heel snel waren een fles champagne en een hele fles whisky leeg. Frank vertelde hoe mooi hij me wel vond. Hij wou met me trouwen en me meenemen naar België."
"Frank zei dat hij in België altijd in de kranten stond. En dat als ik met hem meeging ook ik een ster zou zijn. Ik moest ook rechtop staan van hem. Hij showde mij aan zijn vriend."
"Ik dacht dat hij een belangrijke fotograaf was omdat hij zo veel van modellen wist. We hadden een dolle avond. Ik was gecharmeerd. Maar hij bleef drinken en op het laatste werd ik wel bang."
Na hun uitstap in L'Etage keerden de vier samen terug naar het hotel waar Vdb en zijn vriend (Fabio Polazzi, red) op de middag hadden ingecheckt. Maar de bewakers lieten Vdb's meisje er niet in.
Seynabou Diop had in tegenstelling tot haar vriendin geen "gezondheidskaart". Enkel Polazzi en zijn meisje raakten binnen. "Daarom stelde Frank voor om naar een ander hotel te gaan", vertelt Diop.
"Ik riep een taxi en koos voor La Maison Bleue, een hotelletje vlak bij mijn appartement. Frank was erg dronken toen we aankwamen. We doken rechtstreeks het zwembad in, maar hij werd ziek."
"Hij ging naar het toilet in de kamer. Toen hij buitenkwam, hing er een smurrie rond zijn mond. Hij had overgegeven. Hij keerde terug om zich op te frissen en ik moest wachten."
"Uren heb ik zitten te wachten aan het zwembad", zegt Diop. "Ik dronk drie cola's en rookte veel sigaretten. Rond 4 uur ben ik toch maar eens gaan kijken. Toen hing Frank half uit zijn bed."
"Hij zat met zijn hoofd tussen zijn benen, met aan zijn voeten weer een vieze plas. Hij had opnieuw overgegeven. Ik heb de boel proper gemaakt met een dweil."
"Op geen enkel moment is seks ter sprake gekomen. Hij was toch te dronken om iets te ondernemen. Na dat voorval met die dweil ben ik nog even in het hotel gebleven. Rond half zes hield ik het voor bekeken en trok ik naar huis."
's Middags keerde Diop terug naar La Maison Bleue. "Omdat de deur nog altijd dicht was, ben ik samen met de hotelbazin binnengegaan. Frank lag op bed. Hij was dood. Ik was in shock."
"Met de bazin wachtte ik op de politie. Ik heb nog binnengekeken in de kamer. Naast het bed lag Franks tasje. Dat lag open. Ik kon duidelijk een spuit en een koffielepeltje zien", zegt Diop. "Maar ik heb Frank nooit iets zien gebruiken. Als hij dat al deed, moet het gebeurd zijn toen ik aan het zwembad op hem wachtte. Of toen ik weg was."
Seynabou Diop zit nu een week in de gevangenis. Ze benadrukt in Het Laatste Nieuws haar onschuld. "Ik heb niets te maken met zijn dood. En ik heb hem ook niet bestolen", zegt de vrouw.
"Ik zou wel gek zijn, stelen van een dode toerist. Volgens mij is Frank die gsm's gewoon verloren. Dat tasje van hem stond in de taxi ook al open. Ik heb Frank trouwens nooit zien bellen die avond."
"Ik hoop dat dit snel voorbij is", zegt Diop tot slot. "Ik heb hulp nodig, want ik ben ziek. Ik ben echt bang. Maar wil je ook in België zeggen dat ik de dood van jullie ster betreur."
Tuurlijk heeft zij de telefoons meegenomen. Kun je haar niet eens heel erg kwalijk nemen in zo'n land. Geloof wel dat ze VDB dood gevonden heeft en heeft gekeken hoe ze wat extra geld kon verdienen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 07:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Alleen klopt haar verhaal niet , volgens de Senegalese politie hebben ze de GSM's gevonden nadat zij bekende wie ze in bezit had ...
quote:Sarah Pinacci komt niet naar Vdb's begrafenis
Jean-Jacques Vandenbroucke, de vader van Frank, had vrijdag Sarah Pinacci aan de lijn. "Sarah bood ons haar medeleven aan. Zij en Margaux (Vdb's dochter, red) zijn geschrokken", luidt het in Het Laatste Nieuws.
"Sarah zei ook dat ze niet aanwezig zal zijn op de begrafenis. Maar daarna zal ze opnieuw contact opnemen. Ze vindt het goed om Margaux en Cameron (Vdb's andere dochter uit zijn eerste huwelijk, red) samen te brengen."
Paul De Geyter: "Alleen Frank kent de ware toedracht"
Wie zeker niet zal ontbreken op Vdb's begrafenis is Paul De Geyter, zijn manager en vertrouwensman. De Geyter is ook peter van Margaux, Vdb's tweede dochter. "Alleen Frank weet wat er echt gebeurd is", zegt die in Het Nieuwsblad.
"Ik praatte van de week met advocaat Luc Deleu, die Senegal goed kent. Hij zei: "Waar Frank uitging, durf ik niet alleen te gaan. Dat is miserie zoeken.""
"Waarschijnlijk had Frank te veel gedronken. En dan was hij een gemakkelijke prooi voor dat soort personages. Zo was ook zijn levensloop.'
'Zelfmoord sluit ik helemaal uit. Dat is een fabeltje. Dat leid ik af uit dingen die hij onlangs vertelde, voor hij naar Senegal vertrok. Hij had een nieuw huis en ik had nog tegels liggen die hij zou komen halen, bijvoorbeeld."
quote:Frank Vandenbroucke wordt zaterdag begraven
Zaterdag zullen familie en vrienden afscheid kunnen nemen van Frank Vandenbroucke. De begrafenisdienst vindt om 11u plaats in de Sint-Petrus- en Pauluskerk in Ploegsteert. De familie wil graag in intieme kring een laatste groet brengen aan Vdb.
U kunt de dienst live volgen op een reuzenscherm op de markt van Ploegsteert. Na de mis wordt Vandenbroucke bijgezet in de grafkelder van de familie Vandenbroucke.
Frank Vandenbroucke overleed vorige week op 34-jarige leeftijd in Senegal aan de gevolgen van een dubbele longembolie en hartkwaal.
Ik was laatst in Mendrisio en na de elite wedstrijd kwamen Boom, Hoogerland, Gesink en Moerenhout op bezoek op het oranjeplein. De Italianen (Bruseghin fans) waren de eerste en eigenlijk ook de enigen die echt moeite deden om met die mannen op de foto te gaanquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En zoals ik vandeweek nog in een interview met VDB van rond z'n hoogtepunt zag waarin hij zei :
"Als ik mijn huis uitstap moet ik eerst vier cameraploegen omver duwen en dan blijken daarachter 60 wielertoeristen al vier uur te staan wachten om mee te rijden als ik begin te trainen"
Dat soort zottigheden maken de Nederlandse sporters toch niet echt mee, denk ik. Net als het soort echte verafgoding zoals je bij een VDB zag, en ook even bij Boonen en Museeuw, maar ook bij Clijsters/Henin enzo er toch niet echt is ? Of denk ik dat alleen maar ?
Je hebt gelijk nederlanders zijn meer het volk van doe maar gewoon dan doe je gek genoeg, een sporter of BNer worden meestal na een tijd uitgekotst.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
quote:Mama Vdb: "Iedereen is welkom op de begrafenis"
Iedereen is dan toch welkom op de begrafenis van Frank Vandenbroucke, komende zaterdag. Dat zegt Vdb's moeder vandaag aan Het Nieuwsblad. Daarmee ontkent ze de berichten van de laatste dagen. "Frank zou het zo gewild hebben", luidt het.
"Ik hoor en lees overal dat Frank intiem begraven wordt. Maar dat klopt niet", zegt Chantal Vanruymbeke, de moeder van Frank Vandenbroucke. "De kerk is voorbehouden voor familie en vrienden. Maar als er nog plaats is, kan die gevuld worden met supporters."
"Iedereen is welkom en iedereen krijgt via de offerande de kans om een laatste glimlach van Frank te krijgen. Frank zou dat ook zo gewild hebben. Het enige wat we vragen, is sereniteit in de kerk en op het kerkhof."
De begrafenis vindt zaterdag plaats om 11 uur in de Sint-Petrus en Pauluskerk in Ploegsteert. Wie wil, kan de dienst ter plekke ook volgen op een groot scherm. De familie vraagt wel om geen foto's te nemen. Alleen de vader van Clotilde Menu, Vdb's eerste vrouw, mag foto's nemen van de begrafenis.
Na de mis wordt Vandenbroucke bijgezet in de grafkelder van de familie Vandenbroucke. Het lichaam van Vdb werd dinsdagavond, een week na zijn dood, naar België gerepatrieerd. Woensdagochtend arriveerde zijn lichaam op de luchthaven van Zaventem.
quote:Goede vriend VDB sterft ook in Senegal
Zakenman Eric Rottiers, een goede vriend van Frank Vandenbroucke, die vorige week maandag in Senegal overleed, is zaterdag aan een hartaanval gestorven, vreemd genoeg ook in Senegal.
De 58-jarige Rottiers stierf in het hotel waar VDB eerst was ingecheckt, zo heeft VTM zaterdagavond in zijn nieuwsuitzending gemeld.
Rottiers en Vandenbroucke kenden elkaar al 15 jaar via de wielersport. Het was volgens de media op aanraden van Rottiers dat VDB naar Senegal op reis ging.
Rottiers kwam eerder deze week in de media nog aan het woord over het overlijden. Frank Vandenbroucke werd zaterdag in zijn geboortedorp Ploegsteert begraven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |