quote:Minister Camiel Eurlings van Verkeer wil dat de vliegtickets goedkoper worden. Hij maakt zich zorgen over de grote daling van het aantal passagiers op Schiphol, die sneller gaat dan in omringende landen.
Eurlings heeft daarom donderdag in de Tweede Kamer een onderzoek aangekondigd naar de stijgende kosten voor Schiphol. Het kabinet maakt zich grote zorgen over de verslechterende internationale concurrentiepositie van de luchthaven.
Eurlings wil dat de prijs van tickets vanaf Schiphol weer vergelijkbaar wordt met buitenlandse luchthavens. Schiphol is nu de op één na duurste luchthaven van de EU, zegt de minister, en hij wijst op de vele toeslagen die er zijn. Samen met andere ministers gaat hij bekijken hoe de kosten kunnen worden verkleind.
De minister wees op onderzoek waaruit blijkt dat alleen de Londense luchthaven Heathrow in Europa duurder is dan Schiphol. Heathrow heeft daarbij veel transatlantische passagiers.
Een met Schiphol vergelijkbare luchthaven is volgens Eurlings het Parijse Charles de Gaulle en die groeit juist. Dat geldt ook voor het vliegveld Weeze, vlak over de grens.
Schiphol daarentegen zit „sterk in de min”. Het aantal passagiers was er in december gemiddeld 9,4 procent lager dan een jaar eerder. Het aantal aankomende en vertrekkende passagiers lag 17,7 procent lager, het aantal overstappende passagiers, die geen vliegbelasting betalen, bleef gelijk.
Binnen twee maanden is het onderzoek klaar en zullen eventuele maatregelen worden aangekondigd. Eurlings zei dat hij niet kan vooruitlopen op maatregelen en zich heeft te houden aan het regeerakkoord, maar sluit afschaffing van de omstreden vliegtaks niet uit
En elke medelander die de basisschool afgemaakt heeft, kon dit vooraf voorspellen. En hééft het ook voorspeld.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]geeft de overheid weer eens te kennen he, zo snel mogelijk een maatregel invoeren wat geld op KAN leveren en daarna pas uitzoeken wat de gevolgen zijn. Blijkbaar kost het meer dan het oplevert dus dan maar afschaffen
![]()
Bron
Wouter Bos?quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:32 schreef eleusis het volgende:
Welke mongool kon dat dan ook niet van tevoren bedenken..
Bullshit ook daarvoor gingen mensen al met de auto naar duitsland/belgie om daar op te stappen, dit was ook al te verwachten, en nu gaat men een onderzoek houdenquote:Op donderdag 5 februari 2009 17:35 schreef isogram het volgende:
Het idee voor een vliegtaks is bedacht voordat de economische crisis uitbarstte. Nu we met die situatie zitten en de werkgelegenheid op Schiphol in het geding komt, kan ik me best voorstellen dat het kabinet deze maatregel heroverweegt.
De redenatie is dat het aantal passagiers in ons land harder daalt dan omringende landen. Daaruit zou je dus op kunnen maken dat het niet aan de crisis ligt. Immers, dan zou de daling give or take hetzelfde moeten zijn.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:35 schreef isogram het volgende:
Het idee voor een vliegtaks is bedacht voordat de economische crisis uitbarstte. Nu we met die situatie zitten en de werkgelegenheid op Schiphol in het geding komt, kan ik me best voorstellen dat het kabinet deze maatregel heroverweegt.
Dan is het toch 17,7% lagerquote:Het aantal passagiers was er in december gemiddeld 9,4 procent lager dan een jaar eerder. Het aantal aankomende en vertrekkende passagiers lag 17,7 procent lager,
Aankomend is Schiphol uitstappen, vertrekkend is Schiphol instappen. De derde groep bestaat uit mensen die Schiphol als tussenlanding aandoen. Die vallen daar buiten. Gok ik.quote:
De overheid blijft dus net zo lang cashen tot er iets stuk gaat.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:35 schreef isogram het volgende:
Mijn zoontje van 10 heeft de basisschool nog niet afgerond, maar kwam met dezelfde voorspelling toen hij het verhaal op het jeugdjournaal hoorde: "Oh papa, dan ga je zeker minder op reis?"quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:32 schreef mazeind het volgende:
[..]
En elke medelander die de basisschool afgemaakt heeft, kon dit vooraf voorspellen. En hééft het ook voorspeld.
Dat de kabinet iets verkoopt als een milieumaatregel, dat de burger zich er geen reet van aantrekt, dat de overheid daarom meer geld binnen krijgt en dat de burger meer belasting betaalt.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:22 schreef Sapstengel het volgende:
Ja wat is nou precies de bedoeling dan?
Dat zeiden ze.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:46 schreef hollandFTW het volgende:
het was toch juit de bedoeling dat men minder ging vliegen ? Vervuilend enzo, goed dat die hippies af toen nog contact maken met de realiteit. pffff.......
Als ze echt willen dat mensen minder vliegen : verdubbel de prijs of sluit de vliegvelden.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:12 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat zeiden ze.
De verwachting was dat mensen toch wel bleven vliegen en dan had onze corrupte overheid weer centjes voor leuke dingen voor zichzelf.
Helaas gingen mensen minder vliegen en dat is natuurlijk niet de bedoeling en dan blijkt maar weer hoe onbetrouwbaar onze politici zijn.
Inderdaad en daarom moet je dus heel voorzichtig zijn met andere milieu maatregelen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:20 schreef qonmann het volgende:
[..]
Als ze echt willen dat mensen minder vliegen : verdubbel de prijs of sluit de vliegvelden.
Ze dachten dat ze onder het mom van het Milieu die 45 euro wel konden graaien..dat viel tegen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |