abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66095483
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:18 schreef Fogel het volgende:

[..]

ambtenaar zeker
pi_66095573
Ik wil trouwens niet al te offtopic gaan, maar signaleren meer mensen dat er vaak ongelooflijk veel 1e klas wagons aan een trein in de spits hangen? Intercity Den Haag - Eindhoven bijv., hangen soms in de spits 3 of meer wagons eerste klas aan, terwijl 2e klas stampvol zit. Per 1e klas wagon zitten dan een man of 5
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 20:30:06 #28
45833 crew  Fogel
pi_66095914
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:19 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

ambtenaar zeker
Nope. Als ik al een keer met de trein ga, betaal ik gewoon 100% voor de 1e klas. Ik heb dan geen behoefte aan stakkers die hun deel van de trein te vol vinden. Als je 1e klas wil reizen heb je er gewoon voor te betalen.
Wat is het volgende? "Druk in de economy class, dus ik ga maar voorin op een business class stoel zitten, daar is toch plek genoeg"
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 15 februari 2009 @ 21:23:00 #29
165633 eriksd
The grand facade...
pi_66098111
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:21 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik wil trouwens niet al te offtopic gaan, maar signaleren meer mensen dat er vaak ongelooflijk veel 1e klas wagons aan een trein in de spits hangen? Intercity Den Haag - Eindhoven bijv., hangen soms in de spits 3 of meer wagons eerste klas aan, terwijl 2e klas stampvol zit. Per 1e klas wagon zitten dan een man of 5
Idd, vooral de lange treinen hebben eigenlijk teveel 1ste klas.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_66098767
Waar vind je die 2-1 overstapkaartjes dan? Ik zie ze nergens staan bij de tarieven. Dus op de dag dat je OV geldig is, heb je zo'n kaartje nodig. Op andere dagen gewoon een 1e klas kaartje met 40% korting?
pi_66113183
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:16 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Klopt. Het komt echter weleens voor dat er zelfs aan staanplaatsen tekort is in 2e klas, en dan ga ik toch echt wel 1e klas staan/zitten.
Dat kan. Mag ook, op straffe van een boete (= zwartrijden; rijden zonder geldig vervoersbewijs).
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:40 schreef Sapstengel het volgende:
Waar vind je die 2-1 overstapkaartjes dan? Ik zie ze nergens staan bij de tarieven. Dus op de dag dat je OV geldig is, heb je zo'n kaartje nodig. Op andere dagen gewoon een 1e klas kaartje met 40% korting?
Balie, automaat, verkooppunt...?
quote:
Als u in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs voor de tweede klas dan kunt u bij een Servicebalie, Kaartautomaat met aanraakscherm, Wizzl en NS-verkooppunt wel een Overgangsbewijs kopen voor het traject dat u eerste klas wilt reizen.
Bron: website NS, zoeken op "Eerste klas reizen als er in de tweede klas geen zitplaats is".
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_66113359
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:15 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat kan. Mag ook, op straffe van een boete (= zwartrijden; rijden zonder geldig vervoersbewijs).

Dat kan wel zo zijn, maar je vergeet dat de NS wel een vervoersverplichting heeft... Aan de hand daarvan kun je beargumenteren dat als je zowel in de tweede klas als op het balkon zelfs niet meer kunt staan, je je naar de eerste klas kunt begeven.
pi_66115635
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:22 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar je vergeet dat de NS wel een vervoersverplichting heeft... Aan de hand daarvan kun je beargumenteren dat als je zowel in de tweede klas als op het balkon zelfs niet meer kunt staan, je je naar de eerste klas kunt begeven.
Het vervoersbewijs is niet gebonden aan een bepaalde trein, wel aan een bepaalde klasse.
Uiteraard is alles veel naar je toe te redeneren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_66115955
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Het vervoersbewijs is niet gebonden aan een bepaalde trein, wel aan een bepaalde klasse.
Je koopt een vervoersbewijs. Als de NS vervolgens besluit een trein met alleen eerste klas wagons in te zetten, mag ik toch mee. Ik heb immers een vervoersovk. Hoe de NS dat wil nakomen is hun zorg.
quote:
pi_66117269
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Een conducteur die beweerd dat ik niet in eerste klas mag staan terwijl 2e klas helemaal vol is (zoals diederik zegt), lach ik hem in zn gezicht uit als hij een boete uit wil schrijven. Dan haalt hij de politie er maar bij.
pi_66118060
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je koopt een vervoersbewijs. Als de NS vervolgens besluit een trein met alleen eerste klas wagons in te zetten, mag ik toch mee. Ik heb immers een vervoersovk. Hoe de NS dat wil nakomen is hun zorg.
[..]
Ik heb nog nooit een trein gezien met louter eersteklascoupés. Dat de verhouding tussen het aantal coupés en het aantal reizigers in de betreffende klasse niet strookt met de werkelijkheid, ben ik met je eens.
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Een conducteur die beweerdt dat ik niet in eerste klas mag staan terwijl 2e klas helemaal vol is (zoals diederik zegt), lach ik hem in zn gezicht uit als hij een boete uit wil schrijven. Dan haalt hij de politie er maar bij.
En dan?
pi_66118205
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:03 schreef baskick het volgende:
[..]

En dan?
Gast, wat denk je dan, dat ik de volgende trein pak omdat de NS zn zaakjes niet op orde heeft? Bovendien ben je dan waarschijnlijk ook niet de enige. Denk maar niet dat de politie, als ze al komen, je voor zoiets gaan bekeuren hoor. Zeker niet als er meerder mensen bij betrokken zijn.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:07:38 #38
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66118221
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Een conducteur die beweerd dat ik niet in eerste klas mag staan terwijl 2e klas helemaal vol is (zoals diederik zegt), lach ik hem in zn gezicht uit als hij een boete uit wil schrijven. Dan haalt hij de politie er maar bij.
Ja en ik rook gewoon nog in de trein. Halen zu du polisie er maar bij! $>^£!!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66118298
Ook voor jou: zie reactie van me boven je post. Oh en de vergelijking met roken slaat als een tang op een varken.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:10:00 #40
165633 eriksd
The grand facade...
pi_66118321
Achja, je betaalt natuurlijk wel voor een vervoersbewijs, maar niet voor een zitplaats
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:10:06 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66118326
Dude je hoeft je niet te schamen wij zijn gewoon gangster.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66118362
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:10 schreef eriksd het volgende:
Achja, je betaalt natuurlijk wel voor een vervoersbewijs, maar niet voor een zitplaats
Heb het dan ook over staan in de eerste klas als de tweede klas stampvol is.
pi_66118386
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:07 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Gast, wat denk je dan, dat ik de volgende trein pak omdat de NS zn zaakjes niet op orde heeft? Bovendien ben je dan waarschijnlijk ook niet de enige. Denk maar niet dat de politie, als ze al komen, je voor zoiets gaan bekeuren hoor. Zeker niet als er meerder mensen bij betrokken zijn.
Een conducteur mag jou staande houden en heeft (als BOA) wellicht "politiebevoegdheden"... Ik denk niet dat de (spoorweg)politie wordt opgeroepen, maar als, dan zullen ze komen. Je bent in principe een zwartrijder, in dat geval.
pi_66118412
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:10 schreef eriksd het volgende:
Een vervoersbewijs in een bepaalde klasse, ja.
pi_66118568
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Een conducteur mag jou staande houden en heeft (als BOA) wellicht "politiebevoegdheden"... Ik denk niet dat de (spoorweg)politie wordt opgeroepen, maar als, dan zullen ze komen. Je bent in principe een zwartrijder, in dat geval.
Geloof mij nou maar, er is echt geen conducteur die je daarvoor gaat bekeuren. En wat dan nog, wil ie meerdere mensen staande houden?

Ik snap je punt overigens wel hoor, absoluut. Ik denk echter niet dat het wenselijk is om naar een extreem strenge regel=regel maatschappij willen. Daar wordt niemand beter van.

De keren dat het mij is overkomen mocht ik trouwens van een conducteur lekker gaan zitten, ipv staan in 1e klas.
pi_66118570
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een trein gezien met louter eersteklascoupés. Dat de verhouding tussen het aantal coupés en het aantal reizigers in de betreffende klasse niet strookt met de werkelijkheid, ben ik met je eens.
[..]

Dat was een extreem voorbeeld om eenvoudig aan te tonen dat er prima redenen voor kunnen zijn om toch mee te reizen ook al kun je niet in de tweede klas terecht.
  Moderator maandag 16 februari 2009 @ 14:22:31 #47
45833 crew  Fogel
pi_66118760
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat was een extreem voorbeeld om eenvoudig aan te tonen dat er prima redenen voor kunnen zijn om toch mee te reizen ook al kun je niet in de tweede klas terecht.
Erg slecht voorbeeld, je hebt namelijk een vervoersbewijs voor de 2e klas, is er geen 2e klas dan zal je op een trein moeten wachten die er wel een heeft.
Wat is het volgende? Claimen dat een trein met als bestemming Utrecht door moet rijden naar Maastricht omdat je toevallig daarvoor een kaartje hebt? De NS moet het immers maar uitzoeken hoe ze je naar de eindbestemming krijgen, toch?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_66119031
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:16 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Geloof mij nou maar, er is echt geen conducteur die je daarvoor gaat bekeuren. En wat dan nog, wil ie meerdere mensen staande houden?

Ik snap je punt overigens wel hoor, absoluut. Ik denk echter niet dat het wenselijk is om naar een extreem strenge regel=regel maatschappij willen. Daar wordt niemand beter van.

De keren dat het mij is overkomen mocht ik trouwens van een conducteur lekker gaan zitten, ipv staan in 1e klas.
Ik begrijp je punt, ja. Maar het antwoord op de vraag of het (volgens de regels) is toegestaan is het antwoord: nee. Dat het niet te doen is om iedereen die de regels overtreedt staande te houden - en of dat wenselijk is - is waar.
pi_66119112
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Erg slecht voorbeeld, je hebt namelijk een vervoersbewijs voor de 2e klas, is er geen 2e klas dan zal je op een trein moeten wachten die er wel een heeft.
Onzin, de NS heeft een dienstregeling, en aan de hand daarvan mag je ook verwachten op bepaalde tijden vervoerd te worden, dat is óók part of the deal (waarom denk je dat ze anders bussen inzetten als er geen treinen rijden, of dat je geld terug kunt krijgen bij vertraging...).
quote:
Wat is het volgende? Claimen dat een trein met als bestemming Utrecht door moet rijden naar Maastricht omdat je toevallig daarvoor een kaartje hebt? De NS moet het immers maar uitzoeken hoe ze je naar de eindbestemming krijgen, toch?
Zie de dienstregeling opmerking.
pi_66119191
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:28 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt, ja. Maar het antwoord op de vraag of het (volgens de regels) is toegestaan is het antwoord: nee. Dat het niet te doen is om iedereen die de regels overtreedt staande te houden - en of dat wenselijk is - is waar.
En de NS hoeft zich niet aan de afspraken te houden? Waar is de wederkerigheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')