quote:Reizen in de 1e klas:
* Ook met je OV-studentenkaart kan je 1e klas reizen.
* Reis je met korting, dan koop je een overgangskaartje 2-1 tegen gereduceerd tarief.
* Wanneer je “vrij reist”, koop je een overgangskaartje tegen vol tarief.
Klopt, vriendelijke conducteurs willen die ook nog wel eens uitdelen aan passagiers die de hele reis hebben moeten staan in een overvolle treinquote:Op donderdag 5 februari 2009 15:22 schreef jslavenburg het volgende:
Euhm...correctie:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)nkaart#geldigheid-id
[..]
Het overgangskaartje kost slechts het verschil tussen een eerste klas kaartje en een tweedeklas kaartje...quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:43 schreef men_in_red het volgende:
wat raar dat als je vrij reist (dus als je ov geldig is,) en je naar de eerste klas wil je het volledige tarief moet betalen, kan me goed voorstellen dat studenten het gewoon met een kortings overstapkaart proberen.
ja dat weet ik, maar je krijgt daar geen 40% korting op en dat vind ik vreemd.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:31 schreef erikkll het volgende:
[..]
Het overgangskaartje kost slechts het verschil tussen een eerste klas kaartje en een tweedeklas kaartje...
Waarom, die korting geldt alleen in het weekend.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:31 schreef men_in_red het volgende:
[..]
ja dat weet ik, maar je krijgt daar geen 40% korting op en dat vind ik vreemd.
precies. En die geldt dan wél omdat je immers ook al hebt moeten betalen voor het kaartje in de tweede klas.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom, die korting geldt alleen in het weekend.
Stap op vrijdagmiddag op de trein van Groningen naar Utrecht of maandag ochtend van Utrecht naar Groningen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:19 schreef Roosje11 het volgende:
is dat mogelijk? Mag het? ik kan op de kaart zelf er niks over vinden. T zal wel niet he?
En hoeveel moet je dan bijbetalen als je toch eerste klas wilt reizen? gereduceerd tarief? of gewoon volle ritprijs?
Sowieso de trein naar Groningen vanuit Utrecht an-sichquote:Op maandag 9 februari 2009 23:51 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Stap op vrijdagmiddag op de trein van Groningen naar Utrecht of maandag ochtend van Utrecht naar Groningen.
Dan weet je het.
Misschien bij de gratie van sommige conducteurs maar een officiele policy is er volgens mij niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:37 schreef Kerol het volgende:
Als het druk is in de trein mag je wel 1e klas reizen met een OV
Die is er heus wel. Dat mag niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Misschien bij de gratie van sommige conducteurs maar een officiele policy is er volgens mij niet.
Bron: zoeken op "Eerste klas reizen als er in de tweede klas geen zitplaats is" via de site (url onmogelijk)quote:Eerste klas reizen als er in de tweede klas geen zitplaats is
U mag met een tweede klas vervoerbewijs niet eerste klas reizen. Ook niet als er in de tweede klas geen zitplaats is. Als u in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs voor de tweede klas dan kunt u bij een Servicebalie, Kaartautomaat met aanraakscherm, Wizzl en NS-verkooppunt wel een Overgangsbewijs kopen voor het traject dat u eerste klas wilt reizen.
Dat mag inderdaad als je in het bezit bent van een 2-1 kaartje, anders heb je gewoon uit de 1e klas weg te blijven.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:37 schreef Kerol het volgende:
Als het druk is in de trein mag je wel 1e klas reizen met een OV
gelukkig gaat er vanaf december een extra echte intercity rijden... het is een beginquote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
Sowieso de trein naar Groningen vanuit Utrecht an-sich!
Klopt. Het komt echter weleens voor dat er zelfs aan staanplaatsen tekort is in 2e klas, en dan ga ik toch echt wel 1e klas staan/zitten.quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:04 schreef baskick het volgende:
[..]
Die is er heus wel. Dat mag niet.
[..]
Bron: zoeken op "Eerste klas reizen als er in de tweede klas geen zitplaats is" via de site (url onmogelijk)
quote:Op zondag 15 februari 2009 20:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Klopt. Het komt echter weleens voor dat er zelfs aan staanplaatsen tekort is in 2e klas, en dan ga ik toch echt wel 1e klas staan/zitten.
Dat staan, daar zal niemand over klagen. Zitten is een brug te ver.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Klopt. Het komt echter weleens voor dat er zelfs aan staanplaatsen tekort is in 2e klas, en dan ga ik toch echt wel 1e klas staan/zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |