Bron:Telegraafquote:Wilders direct naar Hoge Raad
AMSTERDAM - Topadvocaat Bram Moszkowicz stapt naar het hoogste rechtscollege van ons land met het verzoek een eind te maken aan de vervolging van PVV-leider Geert Wilders.
Moszkowicz wil zo het bevel laten vernietigen waarmee het gerechtshof in Amsterdam onlangs opdracht gaf Wilders te vervolgen wegens haat zaaien en discriminatie. Wilders heeft Moszkowicz gisteren ingeschakeld als zijn nieuwe raadsman, zo bevestigen beiden tegenover De Telegraaf.
"Ik heb de beste advocaat van Nederland in de arm genomen om keihard het gevecht aan te gaan tegen de aanklacht die mij boven het hoofd hangt", aldus Wilders gisteravond.
Moszkowicz zal de procureur-generaal bij de Hoge Raad verzoeken om een zogeheten 'cassatie in het belang der wet' in te stellen, zodat het bevel tot vervolging van Wilders in de prullenbak verdwijnt.
De strafpleiter doet daarmee een opzienbarende openingszet in deze spraakmakende zaak die over de hele wereld wordt gevolgd.
Het hof bepaalde dat Wilders voor de strafrechter moet komen vanwege het aanzetten tot haat en discriminatie. Volgens het hof tast Wilders de waardigheid van moslims aan met zijn harde uitspraken.
De politicus moet van het hof ook terechtstaan voor groepsbelediging van moslimgelovigen, omdat hij de Koran heeft betiteld als 'islamitische Mein Kampf'. Door 'cassatie in het belang der wet' is eerder een bevel van het Amsterdamse hof van tafel geveegd. Dat ging om de vervolging van de Surinaamse oud-legerleider Desi Bouterse voor zijn rol bij de decembermoorden. De Hoge Raad haalde daar een streep door omdat Nederland geen rechtsmacht had. Ook bij die zaak was mr. Moszkowicz betrokken.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:10 schreef X. het volgende:
Ach, Wilders zit zelf regelmatig in Israël. Dus twee joden onder elkaar is lekker handjeklap.
Ja, en dat vind ik dus echt een zwakke redenatiequote:Op donderdag 5 februari 2009 09:10 schreef X. het volgende:
Ach, Wilders zit zelf regelmatig in Israël. Dus twee joden onder elkaar is lekker handjeklap.
Opzouten met joden-moslims vergelijkingen (het maken van die vergelijking is juist wat de Islam wil). Moslims kun je beter vergelijken met homoseksuelen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:41 schreef paddy het volgende:
Ja, en dat vind ik dus echt een zwakke redenatieTweede kamer, moslims, handje klap met moslims in Nederland? Is net zo'n kromme redenatie.
Tevens tvp.
En omdat de Islam het wil moet je het niet doen?quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:44 schreef buachaille het volgende:
Opzouten met joden-moslims vergelijkingen (dat is juist wat de Islam wil).
Want?quote:Moslims kun je beter vergelijken met homoseksuelen.
Het is een hele sterke redenatie. Wilders is anti-moslim en krijgt daarvoor hulp van zijn Joodse vrienden. Zelf heeft hij de mond vol over 'dubbele moraal', maar zelf heeft hij die dus ook.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, en dat vind ik dus echt een zwakke redenatieTweede kamer, moslims, handje klap met moslims in Nederland? Is net zo'n kromme redenatie.
Tevens tvp.
De vergelijking homoseksuelen-moslims komt beter tot zijn recht omdat van beiden groepen ongeveer 800 miljoen mensen rondlopen op deze aarde. Ook homoseksuelen worden soms openlijk gediscrimineerd in de westerse landen en ik denk dat de moeilijkheden waar homo's mee kampen ook gelden voor moslims.quote:
Je zag aan Moszkowics dat hij het uit wilde brullen dat een dergelijke uitspraak haatdragend is en dat is hij ook. Uiteraard is het een strikvraag, als Moszkowics een neger was geweest dan hadden ze daar op gezinspeeld. Hij kon niets zeggen juist om de schijn van teveel emotionele betrokkenheid niet op zich te laden. Ook is de vraagstelling verkeerd, het had moeten zijn: "moeten alle criminele moslims het land uit", of "moeten alle criminele homo's het land uit" etc. M.i. is een dergelijke uitspraak geroepen in de emotie geen haatzaaien. Ik roep ook wel eens dat uitkeringstrekkers in nederland uitgeroeid moet worden (als ik de sociale inhoudingen op mijn loonstrookje zie). Niemand neemt mij echter serieus bij een dergelijke uitspraak, en terecht! (want ik kan zo maar zelf in de ww geraken).quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:55 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Na de blamage van Moskowicz bij P&W kan hij volgens mij beter de zaak gewoon naast zich neer leggen. Je zag ook duidelijk aan zijn kop dat hij zelf doorhad dat hij klem zat. Vooral toen ze dat clipje lieten zien van Bram toen hij ook bij P&W zat om te pleiten tegen Van Bommel, toen zei hij "Dat hoeven jullie niet nog een keer te laten zien hoor, dat weet ik nog heel goed". Dat zei hij op een blufferige manier, toen hoorde je al dat hij gevaar zag. Daarna hadden ze hem geweldig klem en zat ie even flink te zweten. Prachtige tv natuurlijk , maar het werd wel pijnlijk duidelijk dat hij teveel op tv is en dat hij te vaak zijn eigen mening openbaar uitspreekt.
Dan denk je dus ook zo over moslimadvocaten die moslims verdedigen? Of tweede Kamerleden die niet te vertrouwen zijn omdat ze moslim zijn?quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:51 schreef X. het volgende:
[..]
Het is een hele sterke redenatie. Wilders is anti-moslim en krijgt daarvoor hulp van zijn Joodse vrienden. Zelf heeft hij de mond vol over 'dubbele moraal', maar zelf heeft hij die dus ook.
Ik heb het niet over de stellingen waarop hij moest zeggen of ze haatzaaiend waren of niet, maar om de vraag of voor Wilders niet precies hetzelfde geldt als voor Van Bommel. Moskowicz pleitte de vorige keer bij P&W ervoor dat Van Bommel in het parlement zit en daarom zeker beter moet weten en zich voorzichtiger moet opstellen in het openbaar en op zijn woorden moet letten. Toen ze Bram nu vroegen of dat dan ook niet voor Wilders moest gelden, die ook in de tweede kamer zit, begon hij te zweten. Toen zat hij echt klem en begon hij flink te zweten. En terecht, want hij sprak zichzelf keihard tegen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
Je zag aan Moszkowics dat hij het uit wilde brullen dat een dergelijke uitspraak haatdragend is en dat is hij ook. Uiteraard is het een strikvraag, als Moszkowics een neger was geweest dan hadden ze daar op gezinspeeld. Hij kon niets zeggen juist om de schijn van teveel emotionele betrokkenheid niet op zich te laden. Ook is de vraagstelling verkeerd, het had moeten zijn: "moeten alle criminele moslims het land uit", of "moeten alle criminele homo's het land uit" etc. M.i. is een dergelijke uitspraak geroepen in de emotie geen haatzaaien. Ik roep ook wel eens dat uitkeringstrekkers in nederland uitgeroeid moet worden (als ik de sociale inhoudingen op mijn loonstrookje zie). Niemand neemt mij echter serieus bij een dergelijke uitspraak, en terecht! (want ik kan zo maar zelf in de ww geraken).
Nee hoor.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Dan denk je dus ook zo over moslimadvocaten die moslims verdedigen? Of tweede Kamerleden die niet te vertrouwen zijn omdat ze moslim zijn?
Nou, eerlijk gezegd hoop ik daar heel erg niet opquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik begin die hele Wilders en z'n nutteloze gevolg toch wel zo zat te worden.
Laat die man in vredesnaam de verkiezingen ruim winnen.
Onterecht dat Moszkowics begon te zweten. Een politicus dat zegt dat criminele moslims beter Nederland kunnen verlaten en dat men er beter aan doet de helft van de koran in de open haard te gooien vind ik niet te vergelijken met een politicus die oproept tot geweldpleging tegen een bevriende democratische staat en die meeloopt in een demonstratie waar zwaar anti-semitische leuzen te horen zijn.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:06 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Ik heb het niet over de stellingen waarop hij moest zeggen of ze haatzaaiend waren of niet, maar om de vraag of voor Wilders niet precies hetzelfde geldt als voor Van Bommel. Moskowicz pleitte de vorige keer bij P&W ervoor dat Van Bommel in het parlement zit en daarom zeker beter moet weten en zich voorzichtiger moet opstellen in het openbaar en op zijn woorden moet letten. Toen ze Bram nu vroegen of dat dan ook niet voor Wilders moest gelden, die ook in de tweede kamer zit, begon hij te zweten. Toen zat hij echt klem en begon hij flink te zweten. En terecht, want hij sprak zichzelf keihard tegen.
Zegt mij niets, eerlijk gezegd. Die drama hebben we ook allemaal gezien bij die tweede kamerleden op een ander vlak.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:07 schreef X. het volgende:
[..]
Nee hoor.
Je hebt Mosko bij Pauw&witteman gezien. Dat zei genoeg, lijkt me.
Ik wel.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Nou, eerlijk gezegd hoop ik daar heel erg niet op
Ten eerste riep Van Bommel helemaal niet op tot geweld, het ging erom dat personen in de demostratie riepen "Hamas, Hamas ....." Hij zelf nadrukkelijk niet.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:10 schreef buachaille het volgende:
[..]
Onterecht dat Moszkowics begon te zweten. Een politicus dat zegt dat criminele moslims beter Nederland kunnen verlaten en dat men er beter aan doet de helft van de koran in de open haard te gooien vind ik niet te vergelijken met een politicus die oproept tot geweldpleging tegen een bevriende democratische staat en die meeloopt in een demonstratie waar zwaar anti-semitische leuzen te horen zijn.
Goede zaak en dan een coalitie met D66 en SP ?quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik begin die hele Wilders en z'n nutteloze gevolg toch wel zo zat te worden.
Laat die man in vredesnaam de verkiezingen ruim winnen.
Gewoon de VVD en PvdA natuurlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Goede zaak en dan een coalitie met D66 en SP ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |