abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65898414
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:19 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Westbank? Die sleutelverhalen gaan over 1948, dat kunnen woningen overal in Israel zijn, waar ook niemand ( ik in ieder geval niet) van ontkent dat die huizen ooit van hen zijn geweest. Het is alleen niet realistisch en totaal absurd.
Het gaat in het artikel waar ik naar verwees over grond in Ofra, op de West-Bank dus
quote:
Palestijnen willen alle Israeli's weg hebben uit de Gaza en de Westbank (zoek maar eens op hoeveel joden er nog in Gaza wonen). En ondertussen willen ze ook terug naar Israel. Dan krijg je twee Arabische staten. Het is het een OF het ander. Zoals ik al eerder heb geschreven: als ze één land hadden gewild, joden en arabieren, Israëli en Palestijnen door elkaar hadden ze in 1987 niet in opstand moeten komen. Nu zullen ze dat nooit uit onderhandelingen kunnen slepen. Het is gewoon niet reëel.
Ja ja, en de Joden die in Gaza hebben gewoond wonen nu (of ergens binnenkort) op de West-Bank, in een speciaal voor hun gebouwde nederzetting, tegen alle afspraken, internationale wetgeving en tig resoluties in, dus voor de Palestijnen is dat lood om oud ijzer ..

Hoeveel resoluties lagen er eigenlijk bij de UN, die Israël niet na is gekomen, voor die volksopstand uit barste toen .. en was die niet vredelievend in het begin, burgerlijke ongehoorzaamheid en demonstraties, tot er wat Palestijnen dood werden gewalst door een tank ?
En tja, als je dan een keer die beelden hebt gezien van de broken bones strategie van Rabin en je zet dat naast het beeld van dat jochie tegenover die tank ..
als je dat dan vergelijkt met die beelden van vorig jaar, dat die protesterende student met een zak over het hoofd van dichtbij beschoten wordt, weliswaar met een rubberen kogel maar dat kan op zo'n korte afstand behoorlijk schade aanrichten, dat dan afgezien van het feit dat het gewoon sadistisch is ..

Ik bedoel maar, ik zie daar weinig 'morele superioriteit' in, het is gewoon een smerige veroveringsoorlog waarin beide kanten smerig vechten
pleased to meet you
pi_65899583
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:56 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dan krijg je 4 staten waarvan 3 arabisch. Gaza + Westbank, Jordanië is al de palestijnse staat op 80% israelisch grondgebied gelegen, maar dat feit wordt maar al te graag over het hoofd gezien door de pers (vanwege racistische redenen).
Nee, twee: Palestina en Israel, waarbij Israel door terugkeer van vluchtelingen ook een arabische meerderheid krijgt

@moussie:
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Gaza
quote:
Gaza's Jewish community was roughly 2,000 years old,[21] and in 1481 there were sixty Jewish householders.[85] Most of them left Gaza after the 1929 Riots, when they consisted of fifty families.[21] In Sami Hadawi's land and population survey, Gaza had a population of 34,250, including 80 Jews in 1945.[58] Most Jews left after the 1948 War, due to mutual distrust between them and the Arab majority.[86]
Zelfs 80 joden waren er 80 teveel.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_65899643
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Het gaat in het artikel waar ik naar verwees over grond in Ofra, op de West-Bank dus
[..]

Ja ja, en de Joden die in Gaza hebben gewoond wonen nu (of ergens binnenkort) op de West-Bank, in een speciaal voor hun gebouwde nederzetting, tegen alle afspraken, internationale wetgeving en tig resoluties in, dus voor de Palestijnen is dat lood om oud ijzer ..
Zie post hierboven, daar had ik het niet eens over
quote:
Hoeveel resoluties lagen er eigenlijk bij de UN, die Israël niet na is gekomen, voor die volksopstand uit barste toen .. en was die niet vredelievend in het begin, burgerlijke ongehoorzaamheid en demonstraties, tot er wat Palestijnen dood werden gewalst door een tank ?
Een heleboel, Zionisme = Racisme en dat soort onzin waar de VN zich nu voor schaamt.
quote:
En tja, als je dan een keer die beelden hebt gezien van de broken bones strategie van Rabin en je zet dat naast het beeld van dat jochie tegenover die tank ..
als je dat dan vergelijkt met die beelden van vorig jaar, dat die protesterende student met een zak over het hoofd van dichtbij beschoten wordt, weliswaar met een rubberen kogel maar dat kan op zo'n korte afstand behoorlijk schade aanrichten, dat dan afgezien van het feit dat het gewoon sadistisch is ..

Ik bedoel maar, ik zie daar weinig 'morele superioriteit' in, het is gewoon een smerige veroveringsoorlog waarin beide kanten smerig vechten
Wat wil je hier nu zeggen in relatie tot waar je op reageert? Ik raak de draad een beetje kwijt.
bron
pi_65899738
Over die resoluties, hier nogmaals de belangrijkste:

Bron:
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_242
The Security Council,

Expressing its continuing concern with the grave situation in the Middle East,

Emphasizing the inadmissibility of the acquisition of territory by war and the need to work for a just and lasting peace in which every State in the area can live in security,

Emphasizing further that all Member States in their acceptance of the Charter of the United Nations have undertaken a commitment to act in accordance with Article 2 of the Charter,

1. Affirms that the fulfillment of Charter principles requires the establishment of a just and lasting peace in the Middle East which should include the application of both the following principles:

(i ) Withdrawal of Israel armed forces from territories occupied in the recent conflict;

(ii) Termination of all claims or states of belligerency and respect for and acknowledgement of the sovereignty, territorial integrity and political independence of every State in the area and their right to live in peace within secure and recognized boundaries free from threats or acts of force;

2. Affirms further the necessity

(a) For guaranteeing freedom of navigation through international waterways in the area;

(b) For achieving a just settlement of the refugee problem;

(c) For guaranteeing the territorial inviolability and political independence of every State in the area, through measures including the establishment of demilitarized zones;

3. Requests the Secretary-General to designate a Special Representative to proceed to the Middle East to establish and maintain contacts with the States concerned in order to promote agreement and assist efforts to achieve a peaceful and accepted settlement in accordance with the provisions and principles in this resolution;

4. Requests the Secretary-General to report to the Security Council on the progress of the efforts of the Special Representative as soon as possible.
Punt 1 hoor je iedereen altijd over, maar punt 2 is net zo belangrijk. En dat wordt vaak even vergeten.
bron
pi_65899931
quote:
Op zondag 8 februari 2009 03:38 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Ach ja Israël gebruikt die wapens om terroristen een koppie kleiner te maken.
de Palestijnen gebruiken die wapens om te terroriseren .. tja .. big difference.
OK, daar hebben we de crux: het gaat er dus om aan welke kant je staat.
Israel mag wapens importeren en zelfs atoomwapens hebben.
Hamas mag geen wapens importeren en Iran mag geen kernwapens hebben.
Tja, ... meten met twee maten.

@sp3c: alsof Israel wel zijn wapenimporten laat controleren
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65900135
quote:
Op maandag 9 februari 2009 00:10 schreef Drijfzand het volgende:
Dat Hamas met ondermeer z'n raketbeschietingen oorlogsmisdaden pleegt daar is iedereen het over eens.
Oh ja? Welke dan?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65900228
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh ja? Welke dan?
Wat dacht je van 10.000 raketten die de afgelopen 8 jaar uit de gazastrook zijn geschoten in willekeurige richting op steden en dorpen. Willekeurig op steden en dorpen is een oorlogsmisdaad.

Maar dat had je ook zelf kunnen bedenken.
bron
pi_65900293
quote:
Op maandag 9 februari 2009 06:31 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Jij een Palestijn ?
Lul niet man ...
Voor jou zijn Palestijnen een excuus om verkapt een hekel te hebben aan Joden en iedereen die hen steunen.
Waar zijn je reacties in het topic over de moordlustige president van Madagaskar, het dictator plan van Chavez, de condoleances met betrekking tot de vele doden in Australië, de veroordeling van de zoveelste Hamas uitlokking, je afkeuring en verbittering over de Marokkaanse Islamitische namenlijst ?
Jij bent in mijn ogen het instrument van de vijand en je mag in je handen knijpen dat je niet in mijn straat woont want anders .....
Want anders wat?
Meki is niet per se mijn vriend, maar als je niet kunt discussiëren op een normale manier, lazer je maar op!
pi_65900305
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh ja? Welke dan?
B'tselem, bijvoorbeeld.

'No probe for blatant Hamas war crimes'
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65900458
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:59 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wat dacht je van 10.000 raketten die de afgelopen 8 jaar uit de gazastrook zijn geschoten in willekeurige richting op steden en dorpen. Willekeurig op steden en dorpen is een oorlogsmisdaad.

Maar dat had je ook zelf kunnen bedenken.
Dat is wel grappig: eerst wordt gezegd, dat het schieten van raketten Israel erg onveilig maakt en dus noodzaakt tot terugslaan en nu gebruik je juist de geringe effectiviteit van de raketten als argument om maatregelen te nemen.
"Kop jij verliest. munt ik win."

Dat kan ik zelf ook wel bedenken, inderdaad.
Overigens zijn de Israelische wapens net zo min effectief: tien bommen van elk twee ton op een politiebureau en acht doden als resultaat. Pakweg 1.300 Palestijnen dood tegen 13 Israeli's. Reken even uit wie het meest het oorlogsrecht schendt.
pi_65900496
quote:
Op maandag 9 februari 2009 07:50 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Nee, maar er zitten hier ook mensen waarmee wel een zinnig gesprek gevoerd kan worden. Het is niet mijn illusie dat iemand van kant gaat switchen. Het is ook niet mijn doel. Wel wil ik meer begrip kweken voor de standpunten en situatie van Israël, net zoals anderen begrip willen kweken voor de standpunten en situatie van de Palestijnen. Als we iets dichter bij elkaar komen is er al veel gewonnen.

Daarnaast zie ik het gesprek met bijvoorbeeld Meki niet als discussie maar als debat. Ik wil (en kan) hem niet overtuigen omdat hij zo overtuigd is van zijn eigen gelijk, maar hoop anderen te overtuigen dat mijn standpunten zinniger zijn.

Los daarvan hebben scheldkanonnades geen zin, dus is zonde van de tijd, moeite en energie.

Ik zal hooguit hard maar correct reageren op aperte leugens en misvattingen, maar dat is ook met het bovenstaande op het oog. Bovendien vind ik het belangrijk dat we hier in Nederland op een beschaafde manier kunnen praten over het Midden-Oosten, zonder het geweld en de rancune uit de streek over te nemen.
Eensch!
Zij het komend van de andere kant.
pi_65900554
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:28 schreef Karrs het volgende:

[..]

Snap je dan niet dat dat ook de denkwijze van de Palestijnen is tegen joden?

En je zou kunnen zeggen dat zij zo worden opgevoed - jij kiest ervoor. Dat is nog veel erger.

Dus hoe moeten die volkeren nou gaan samenleven als jij hier in Nederland al een wantrouwende denkwijze hebt terwijl je niet eens direct niet met moslims te maken hebt?
Ik had nooit gedacht dat ik het nog eens zou zeggen:
pi_65900692
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:09 schreef Kees22 het volgende:

Pakweg 1.300 Palestijnen dood tegen 13 Israeli's. Reken even uit wie het meest het oorlogsrecht schendt.
Je kunt dit niet zomaar stellen aan de hand van deze cijfers (als dit al de officiële dodenaantallen zijn). Israël is sowieso niet verplicht haar militaire acties te ijken aan het maximum geweldsniveau van haar tegenstander.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65900803
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]
Pakweg 1.300 Palestijnen dood tegen 13 Israeli's. Reken even uit wie het meest het oorlogsrecht schendt.
Dus omdat Israël haar burgers beter beveiligt, is Israël de boosdoener?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_65900946
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Iemand net één vandaag gezien?
Journalisten worden nu wel toegelaten in Gaza

Je zag Hamas strijders oefenen en een interview geven in een sinasappelboomgaard, inclusief geweren en dergelijke, constant omhoog kijkend of ze niet gespot werden door de iDF.

Wat scherts mijn verbazing, in diezelfde boomgaard zitten gewoon kinderen en kleuters bij manden sinnasappels te kijken.
Ach, en je hebt niet de expliciete ontkenning gehoord van schuilen of verbergen onder de burgerbevolking?
Je kunt je natuurlijk afvragen of de zegslieden liegen, maar zeg dat dan. In plaats van te suggereren dat Hamas zich verschuilt achter de burgers.

Ben je trouwens wel eens in een boomgaard geweest? En weet je wel zeker dat de beelden ook weergaven wat jij denkt dat ze weergaven? Ik ken boomgaarden en ik vond het maar een verwarrend geheel.
pi_65900982
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je kunt dit niet zomaar stellen aan de hand van deze cijfers (als dit al de officiële dodenaantallen zijn). Israël is sowieso niet verplicht haar militaire acties te ijken aan het maximum geweldsniveau van haar tegenstander.
Het ging over oorlogsmisdaden. Die verboden zijn, los van de omvang van de acties van de tegenstanders.
pi_65901058
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:26 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dus omdat Israël haar burgers beter beveiligt, is Israël de boosdoener?
Dat is geen kwestie van betere beveiliging, maar van slechtere mikking (neologisme ) En vooral van minder vuurkracht.
De suggestie dat israel beter voor de eigen burgers zorgt dan de Palestijnen of Hamas, is demagogisch. Immers: het verschil in aantallen doden kan volledig worden verklaard door technische en financiële aspecten.
pi_65901144
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:48 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het journaille is de gazastrook wordt met de dood bedreigd als men probeert om hamasstrijders te filmen. Hamas is ook iets slimmer geworden en men wil alleen vrouwen en kinderen laten filmen. Zo heeft men het ook altijd over sleutels en eigendomsbewijzen van israelische grond, totale onzin natuurlijk.
Nee, dat is geen onzin.
Veel bewoners van de Gaza-strook zijn mensen die verdreven zijn van grond die nu in Israel ligt. Dat is geen propaganda, dat is historie.
pi_65901194
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is geen kwestie van betere beveiliging, maar van slechtere mikking (neologisme ) En vooral van minder vuurkracht.
De suggestie dat israel beter voor de eigen burgers zorgt dan de Palestijnen of Hamas, is demagogisch. Immers: het verschil in aantallen doden kan volledig worden verklaard door technische en financiële aspecten.
In Sderot heeft bijna iedereen een schuilkelder in huis laten bouwen.

Het is demagogisch om te stellen dat het verschil in technische en financiële aspecten tussen de Palestijnen en de Israëli's aan vijandelijke intenties van Israël is toe te schrijven. De Palestijnse machtshebbers hebben miljarden ontvangen: in plaats van dit geld uit te geven aan veiligheidsmaatregelen, kozen zij er voor om deze middelen aan te wenden voor oorlogsvoering en zelfverrijking (Arafat en consorten).
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_65901233
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:14 schreef buachaille het volgende:

[..]

Okay en dus moet natuurlijk de Israelier die de grond "onrechtmatig" zou hebben gekocht het land waarop hij ongetwijfeld al tientallen jaren woont en zijn huis heeft gebouwd "teruggeven" (weggeven) aan een arabier en uiteraard kan hij dan naar zijn centen fluiten?

Toevoeging: het wordt tijd dat de BBC zich eens druk gaat maken om joden die uit de islamitische landen hebben moeten vluchten met achterlating van hun eigendommen
Dit is een vage argumentatie met allerlei onterechte aanhalingstekens..

Denk daar eerst eens even over na.

Dan ga ik naar de pogingen van joden om hun geroofde of gekochte eigendommen uit de Tweede Wereldoorlog terug te eisen: goud, geld, kunst, grond.

Heb de moed om het vaag te houden! Want dat vereist echt moed!

En daarna de feiten: bij de stichting van de staat Israel was ongeveer 7 % van de grond rechtmatig in bezit van joden.

Vervolgens werden de Palestijnen grotendeels verdreven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kees22 op 10-02-2009 01:09:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')