abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65892013
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 11:21:32 (Flame) ]
pi_65892147
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:21 schreef Verluste het volgende:

[..]

Zie welk een haat Israël heeft voortgebracht.
Dat komt echt niet door de vredeslievende Islam hoor. (ik ben hier niet sarcastisch)
Denk jij nu werkelijk dat dit de mainstream mening van palestijnen is? Er toch heb je zoveel begrip voor Hamas?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_65892829
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:11 schreef Verluste het volgende:

[..]

Dat heb je met een paramilitaire organisatie he. Kwestie van definitie.
Dat is dan wel een foute.

Ze kunnen toch op zijn minst die kinderen en eventuele volwassenen wegsturen.

Ik zie de kop al voor me: Onschuldige sinasappelplukkers gedood door IDF!
Immers de dode Hamasstrijders komen nooit in beeld.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_65892937
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:45 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Dat is dan wel een foute.

Ze kunnen toch op zijn minst die kinderen en eventuele volwassenen wegsturen.

Ik zie de kop al voor me: Onschuldige sinasappelplukkers gedood door IDF!
Immers de dode Hamasstrijders komen nooit in beeld.
Het journaille is de gazastrook wordt met de dood bedreigd als men probeert om hamasstrijders te filmen. Hamas is ook iets slimmer geworden en men wil alleen vrouwen en kinderen laten filmen. Zo heeft men het ook altijd over sleutels en eigendomsbewijzen van israelische grond, totale onzin natuurlijk.
pi_65892967
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:13 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik heb pas ook een andere reportage gezien (Palestijnse vrouwen die verantwoordelijk waren voor mislukte zelfmoordaanslagen of zijdelings betrokken waren bij de dood van Israëli's), waarin te zien was dat een moeder die in de gevangenis was bevallen, haar baby probeerde te leren dat Israël zal vergaan en dat haar zoontje later "inshallah" een Hamasstrijder zou worden .
Yup, was een paar dagen geleden op TV, heb hem helaas niet gezien.
De situatie is, zoals hij nou is, niet te redden.

Zeker niet met de zelfde oldschool meuk bij de Israelische verkiezingen.
Niets vernieuwend, op de oudevoet verder.
pi_65893063
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:14 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ja, maar die zaten op een veilige afstand van 20 meter toe te kijken

Afschuwelijk lui trouwens van Hamas, diezelfde walgelijke figureren zie je hier terug bij splinterpartijtjes zoals de Nederlandse Volks Unie en Cp86.
Maar Hamas zit natuurlijk wel in een ander schuitje, dan een splintergroepering in NL.
pi_65893386
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:48 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het journaille is de gazastrook wordt met de dood bedreigd als men probeert om hamasstrijders te filmen. Hamas is ook iets slimmer geworden en men wil alleen vrouwen en kinderen laten filmen. Zo heeft men het ook altijd over sleutels en eigendomsbewijzen van israelische grond, totale onzin natuurlijk.
Nou dat is dus geen onzin, er blijken een aantal rechtszaken te lopen over de onrechtmatige verkoop van grond ..
zover ik weet is dat een van de redenen waarom de bevolking zo af is geknapt op Fatah, die hebben daaraan meegeholpen

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7795139.stm

[ Bericht 7% gewijzigd door moussie op 09-02-2009 21:12:58 ]
pleased to meet you
pi_65893922
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou dat is dus geen onzin, er blijken een aantal rechtszaken te lopen over de onrechtmatige verkoop van grond ..
zover ik weet is dat een van de redenen waarom de bevolking zo af is geknapt op Fatah, die hebben daaraan meegeholpen
Okay en dus moet natuurlijk de Israelier die de grond "onrechtmatig" zou hebben gekocht het land waarop hij ongetwijfeld al tientallen jaren woont en zijn huis heeft gebouwd "teruggeven" (weggeven) aan een arabier en uiteraard kan hij dan naar zijn centen fluiten?

Toevoeging: het wordt tijd dat de BBC zich eens druk gaat maken om joden die uit de islamitische landen hebben moeten vluchten met achterlating van hun eigendommen
  maandag 9 februari 2009 @ 21:25:14 #189
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65894406
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:14 schreef buachaille het volgende:

[..]

Okay en dus moet natuurlijk de Israelier die de grond "onrechtmatig" zou hebben gekocht het land waarop hij ongetwijfeld al tientallen jaren woont en zijn huis heeft gebouwd "teruggeven" (weggeven) aan een arabier en uiteraard kan hij dan naar zijn centen fluiten?

Toevoeging: het wordt tijd dat de BBC zich eens druk gaat maken om joden die uit de islamitische landen hebben moeten vluchten met achterlating van hun eigendommen
wij-zij reactie hé? ik vind het aardig stompzinnig
Dasvidanja
  maandag 9 februari 2009 @ 21:27:41 #190
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65894515
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 11:22:19 (Reactie op verwijderde post) ]
Dasvidanja
pi_65894518
- edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 11:22:35 (Reactie op verwijderde post) ]
pi_65894802
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:25 schreef Verluste het volgende:

[..]

wij-zij reactie hé? ik vind het aardig stompzinnig
Stompzinnig is de islam "vredelievend" noemen. De Islam is zo ongeveer even vredelievend als de Sovjet Unie anti-imperialistisch was.
pi_65894905
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:14 schreef buachaille het volgende:

[..]

Als het onrechtmatig is, blijft het onrechtmatig...
Veel Israeliers zijn ook geen engeltjes.
pi_65895024
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:36 schreef Mr_Memory het volgende:

Als het onrechtmatig is, blijft het onrechtmatig...
Veel Israeliers zijn ook geen engeltjes.
Als er al op moord een verjaringstermijn zit van 20 jaar dan is dat helemaal van toepassing op een "onrechtmatige" aankoop (als dat al het geval is want deze eigendomsvraag is gewoon de israelbestaansrechtdiscussie in het klein).
pi_65895254
moussie haalt er recente rechtzaken bij, maar die sleutels en eigendomsbewijzen stammen al uit 1948. Dat zijn echte non-issues. De Palestijnen moeten kiezen: of een eigen land en dan kappen met zeuren over huizen en grond in Israel, of ook die grond blijven claimen: maar dan moeten ze niet verbaasd zijn als er de komende 100 jaar geen vrede komt
bron
pi_65896199
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:45 schreef PhysicsRules het volgende:
moussie haalt er recente rechtzaken bij, maar die sleutels en eigendomsbewijzen stammen al uit 1948. Dat zijn echte non-issues. De Palestijnen moeten kiezen: of een eigen land en dan kappen met zeuren over huizen en grond in Israel, of ook die grond blijven claimen: maar dan moeten ze niet verbaasd zijn als er de komende 100 jaar geen vrede komt
non-issues ? Er zit een verlooptermijn op eigendomsrecht ? Bij overlijden gaat het automatisch over op de staat en niet op de erfgenamen ? Je moet je eigendomsakte jaarlijks vernieuwen daar, anders verlies je je rechten ?

En dit specifieke artikel gaat niet over grond in Israël maar op de West-Bank .. wat je argument nogal absurd maakt .. je zou eerder moeten zeggen dat de Israëliërs niet verbaasd moeten zijn als er de komende 100 jaar geen vrede komt, als zij op deze manier grond blijven claimen buiten Israël, in de bezette gebieden
pleased to meet you
pi_65896594
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:39 schreef buachaille het volgende:

[..]

Als er al op moord een verjaringstermijn zit van 20 jaar dan is dat helemaal van toepassing op een "onrechtmatige" aankoop (als dat al het geval is want deze eigendomsvraag is gewoon de israelbestaansrechtdiscussie in het klein).
Dat zeg je nu wel, maar er was enkele maanden geleden een item op TV over het eigendomrecht van vele dure panden in Amsterdam.
Joodse familie eiste namelijk dat vele, vlak na de oorlog, opgekochte panden door advocaten en dergelijke onrechtmatig waren.

Vele grachtepanden stonden in 45 leeg, en werden (of konden ) niet meer opgeeist.
Die panden zijn gewoon verkocht door de gemeente Amsterdam.
Totdat (verre) familieverwanten er lucht van kregen, dan heb je een probleem.
pi_65896689
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:07 schreef moussie het volgende:

[..]

non-issues ? Er zit een verlooptermijn op eigendomsrecht ? Bij overlijden gaat het automatisch over op de staat en niet op de erfgenamen ? Je moet je eigendomsakte jaarlijks vernieuwen daar, anders verlies je je rechten ?

En dit specifieke artikel gaat niet over grond in Israël maar op de West-Bank .. wat je argument nogal absurd maakt .. je zou eerder moeten zeggen dat de Israëliërs niet verbaasd moeten zijn als er de komende 100 jaar geen vrede komt, als zij op deze manier grond blijven claimen buiten Israël, in de bezette gebieden
Westbank? Die sleutelverhalen gaan over 1948, dat kunnen woningen overal in Israel zijn, waar ook niemand ( ik in ieder geval niet) van ontkent dat die huizen ooit van hen zijn geweest. Het is alleen niet realistisch en totaal absurd.

Palestijnen willen alle Israeli's weg hebben uit de Gaza en de Westbank (zoek maar eens op hoeveel joden er nog in Gaza wonen). En ondertussen willen ze ook terug naar Israel. Dan krijg je twee Arabische staten. Het is het een OF het ander. Zoals ik al eerder heb geschreven: als ze één land hadden gewild, joden en arabieren, Israëli en Palestijnen door elkaar hadden ze in 1987 niet in opstand moeten komen. Nu zullen ze dat nooit uit onderhandelingen kunnen slepen. Het is gewoon niet reëel.
bron
pi_65897986
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:19 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Westbank? Die sleutelverhalen gaan over 1948, dat kunnen woningen overal in Israel zijn, waar ook niemand ( ik in ieder geval niet) van ontkent dat die huizen ooit van hen zijn geweest. Het is alleen niet realistisch en totaal absurd.

Palestijnen willen alle Israeli's weg hebben uit de Gaza en de Westbank (zoek maar eens op hoeveel joden er nog in Gaza wonen). En ondertussen willen ze ook terug naar Israel. Dan krijg je twee Arabische staten. Het is het een OF het ander. Zoals ik al eerder heb geschreven: als ze één land hadden gewild, joden en arabieren, Israëli en Palestijnen door elkaar hadden ze in 1987 niet in opstand moeten komen. Nu zullen ze dat nooit uit onderhandelingen kunnen slepen. Het is gewoon niet reëel.
Als je de grenzen van 67 gedoeld, ben ik het wel met je eens.
Hamas erkend Israel niet, maar de staat Israel bestaad nu eenmaal, en dat wordt nooit meer terug gedraaid.
Daarmee kan je eens of oneens zijn, maar het is nu eenmaal een feit.
(Hiermee heb ik het wel over de grenzen van 1967, de kolonisten zijn hier, in dit conflict, ook debet aan.)

Met dit feit zal Hamas mee moeten leren leven, anders wordt het nooit wat.
pi_65898325
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:19 schreef PhysicsRules het volgende:

Dan krijg je twee Arabische staten.

Dan krijg je 4 staten waarvan 3 arabisch. Gaza + Westbank, Jordanië is al de palestijnse staat op 80% israelisch grondgebied gelegen, maar dat feit wordt maar al te graag over het hoofd gezien door de pers (vanwege racistische redenen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')