abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:31:53 #176
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_65746557
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:05 schreef Batsnek het volgende:
Dit soort mensen stonden 60 jaar geleden ook kampbewakertje te spelen.
Dit soort mensen zaten 60 jaar geleden juist diep in het verzet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Studentenverzet
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_65747650
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:59 schreef xminator het volgende:
Geen leven ofzo om in een studentenvereniging te stappen .

Zoek vrienden.
Ik vraag me af in hoeverre Turken en Marokkanen nou eigenlijk vertegenwoordigd zijn in het corps. Bijna niet?
Cool story, Hansel.
pi_65747805
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:12 schreef immortalsean het volgende:

je moet gewoon respect hebben voor ouderejaars iedereen (totdat je ze wat langer kent en het misschien ongelooflijke mongolen blijken), maar je mag er in ieder geval van uit gaan (tot het tegendeel bewezen is) dat een ouderejaars een stuk meer voor de vereniging heeft betekent dan een sjaars als jij, en daarom sta je voor 'm op als hij dat vraagt.
Ja, die hebben een een paar jaar langer bier gedronken met hun holmaatjes. Wat is je punt? Moet je voor zo iemand respect opbrengen?
Cool story, Hansel.
pi_65747936
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:58 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre Turken en Marokkanen nou eigenlijk vertegenwoordigd zijn in het corps. Bijna niet?
een turkse oom van mij heeft bij het corps gezeten, 30 jaar geleden
pi_65748278
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:02 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ja, die hebben een een paar jaar langer bier gedronken met hun holmaatjes. Wat is je punt? Moet je voor zo iemand respect opbrengen?
als je bij het corps gaat, is dat over het algemeen ook voor jezelf het plan...

denk maar eens wat jij later zou willen bereiken, nu dan, als het goed is heb jij voor de mensen die dat al bereikt hebben, respect. een beetje hetzelfde principe.
pi_65748290
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:18 schreef zquing het volgende:

[..]

Het koor is nog zieliger dan al die gare altoverenigingen
Mensen die 'koor' zeggen. Faal, het is corps.

Heb zelf de "ontgroening" (want zo kan je het eigenlijk niet noemen) van A.S.V. Taste gedaan. Daarna realiseerde ik me dat het toch niks voor mij was zo'n studentenvereniging en ben ik geen lid geworden. Taste is opzich een wat vrijere vereniging. Er is geen heel strenge ontgroening, er zijn geen mores die eerstejaars vernederen, etc. Ze hebben wel regels zoals niet met je rug naar de bar en niet een biertje bestellen en absoluut geen witte sokken of sportschoenen dragen. En terecht als je het mij vraagt: witte sokken enzo De regels moet je niet te serieus nemen, maar dat was volgens mij al gezegd.

Mensen die van alles te vertellen hebben over studentenverenigingen zonder er ook maar iets van ervaren te hebben moeten gewoon opflikkeren En mensen die per se willen weten hoe een ontgroening gaat, maar te laf zijn om hem te doen moeten ook opflikkeren
pi_65748846
te laf zijn voor een ontgroening !

Elk weldenkend mensen trapt zo'n flapdrol in elkaar die je loopt uit te foeteren omdat je feuuut of een schpriet bent. De enige die dat niet doen zijn lafaards die bij een studentenvereniging gaan omdat ze liever vernederd worden dan zelfstandig zijn.

falers, niets meer, niets minder. Sukkels die ontgroeningen doen, sukkels die anderen ontgroeningen, sukkels die ontgroeningen als iets 'wat er nou eenmaal bij hoort' bestempelen.
pi_65748897
goede klacht
pi_65749112
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:25 schreef Batsnek het volgende:

Elk weldenkend mensen trapt zo'n flapdrol in elkaar die je loopt uit te foeteren omdat je feuuut of een schpriet bent. De enige die dat niet doen zijn lafaards die bij een studentenvereniging gaan omdat ze liever vernederd worden dan zelfstandig zijn.

falers, niets meer, niets minder. Sukkels die ontgroeningen doen, sukkels die anderen ontgroeningen, sukkels die ontgroeningen als iets 'wat er nou eenmaal bij hoort' bestempelen.
Ontgroeningen creëren meer groepsgevoel dan jij je kan voorstellen (als in: dat is het nut van de ontgroening)
Maar jij bent dus zo'n type dat te laf is om een ontgroening te doen en daarom maar gaat zeiken
pi_65749482
quote:

Idd, hoeveel moet je jezelf wel niet haten als je je laat vernederen door zo'n omhoog gevallen bedrijfskunde wo-ertje en hem vervolgens jaren lang adoreren. Iemand met een beetje zelfrespect leent zich hier niet voor.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:41:29 #186
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_65749517
quote:

100% eens.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:41:57 #187
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_65749540
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:31 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ontgroeningen creëren meer groepsgevoel dan jij je kan voorstellen (als in: dat is het nut van de ontgroening)
Maar jij bent dus zo'n type dat te laf is om een ontgroening te doen en daarom maar gaat zeiken
Dat slaat dus helemaal nergens op. Het kan ook zijn dat hij zich niet wil laten vernederen onder het mom van groepsgevoel.
ya te encontrara siempre te va buscando la verdad
un día entenderá lo poco que va quedando en su lugar
pi_65749553
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:31 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ontgroeningen creëren meer groepsgevoel dan jij je kan voorstellen.
De confrontatie...

Groepsgevoel is trouwens ook zoiets. Het 'wij'-gevoel. Wij zijn sterk, wij gaan winnen, wij redden het wel. Dat hele wij is ook gebaseerd op groepen die individuen hun wil opleggen.

Als we maar met z'n allen ons aan infantiele regeltjes en codes houden zijn we een groep en staan we sterker tegenover iemand niet gebonden is aan een clubje en regeltjes. Precies het gedrag wat je verwacht van iemand die liever naar 1 of ander flapdrol luistert die het voor me kaar krijgt om 2 jaar langer over een studie te doen, omdat hij in dispuut zit.

Leg eens uit wat doe je nou in zo'n dispuut? Pikken pijpen van studenten die in het vorige millennium zijn begonnen met studeren? Controleren of er deze maand meer bier opgezopen is dan de maand er voor? Nog meer debiele regeltjes opstellen? Serieus, ik ben echt benieuwd waarom het dat soort figuren lukt om een jaar aan hun trieste kleine praatgroepje te verkloten.
pi_65749702
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:41 schreef FixYou het volgende:

[..]

Dat slaat dus helemaal nergens op. Het kan ook zijn dat hij zich niet wil laten vernederen onder het mom van groepsgevoel.
Maar dan moet hij ook niet zeiken op mensen die wel een ontgroening doen. Ik quote: "De enige die dat niet doen zijn lafaards die bij een studentenvereniging gaan omdat ze liever vernederd worden dan zelfstandig zijn."
Oh oh oh, wat is meneer toch zelfstandig en stoer. Mensen die wel een ontgroening aandurven om lid te kunnen worden van een studentenvereniging (omdat ze dat graag willen) zijn dan ineens de lafaards. Huh?
pi_65749717
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:05 schreef Batsnek het volgende:
Al die debielen moeten ze echt tegen de muur zetten

Niet praten met een meisje voor 12 uur, niet met je rug naar de barman zitten, niet 1 bier mogen bestellen, als je zelf niet door hebt hoe kankerdebiel die regels zijn, ben je echt gewoon een ontzettend simpele kampsjaak.

Dit soort mensen stonden 60 jaar geleden ook kampbewakertje te spelen.

Geef mij maar de kunstacademie; 4 jaar lang geen regels, mores, denkbeeldige maniertjes of whatever, gewoon een kleine groep mensen waarvan je het merendeel na 4 jaar kent en je daadwerkelijk met z'n allen ergens voor bezig bent. Doen wat je leuk vind, en waar je goed in bent/wordt.

Geweldig studentenleven aan over gehouden.
hmm even een voorstelling van jouw leventje, correct me if I am wrong.

Jij komt van de kunstacademie, bent de hele dag gepest en gaat vervolgens de kroeg in. Hier bestel je 1 biertje (want je zou eens voor een ander betalen... niet dat dat uberhaupt kan overigens want je bent in je eentje). Dit biertje drink je op terwijl je met je rug naar de barman staat. Die barman zal op deze manier een gezellige avond hebben man!

Goh Goh Goh wat een kinderachtige reactie Bamischijf!
Tja, zou kunnen. Misschien komt het omdat ik het niet zo trek dat je mensen vergelijkt met kampbewakers 60 jaar geleden.. Grapje moet kunnen, maar het is hier geen ONZ
ook niet.
pi_65749801
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:42 schreef Batsnek het volgende:

[..]

De confrontatie...

Groepsgevoel is trouwens ook zoiets. Het 'wij'-gevoel. Wij zijn sterk, wij gaan winnen, wij redden het wel. Dat hele wij is ook gebaseerd op groepen die individuen hun wil opleggen.

Als we maar met z'n allen ons aan infantiele regeltjes en codes houden zijn we een groep en staan we sterker tegenover iemand niet gebonden is aan een clubje en regeltjes. Precies het gedrag wat je verwacht van iemand die liever naar 1 of ander flapdrol luistert die het voor me kaar krijgt om 2 jaar langer over een studie te doen, omdat hij in dispuut zit.

Leg eens uit wat doe je nou in zo'n dispuut? Pikken pijpen van studenten die in het vorige millennium zijn begonnen met studeren? Controleren of er deze maand meer bier opgezopen is dan de maand er voor? Nog meer debiele regeltjes opstellen? Serieus, ik ben echt benieuwd waarom het dat soort figuren lukt om een jaar aan hun trieste kleine praatgroepje te verkloten.
Nou, wat doe jij zoal met je vrienden? Dat doen mensen in een dispuut ook Alleen disputen gaan bijvoorbeeld ook nog bij andere verenigingen bier drinken bijvoorbeeld. Je ontmoet zo veel meer mensen. Dat kan jij waarschijnlijk niet zeggen.
pi_65749918
ik vraag me trouwens serieus af hoeveel van de mensen die hier zonder enige vorm van een goed verhaal(!) een studentenvereniging afkraken VMBO'ers zijn die niet eens kunnen studeren uberhaupt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook niet.
pi_65749942
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:48 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Nou, wat doe jij zoal met je vrienden? Dat doen mensen in een dispuut ook Alleen disputen gaan bijvoorbeeld ook nog bij andere verenigingen bier drinken bijvoorbeeld. Je ontmoet zo veel meer mensen. Dat kan jij waarschijnlijk niet zeggen.
Ik ga meestal bier drinken, gamen of muziek maken met m'n vrienden. Weet je wel die mensen die JIJ uitgekozen hebt op basis van wat je leuk aan ze vind, en niet een stel pikkenpijpers die toevallig in hetzelfde trieste club als jezelf zitten. Sowieso ben je wel echt een ontzettende debiel als je vrienden ( dispuutsletjes ) niet met je studie kan combineren.

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen, ja ik doe wat langer over m'n studie want ik moet dit jaar veel tijd aan mn vrienden besteden.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:52:08 #194
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_65749969
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:48 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Je ontmoet zo veel meer mensen. Dat kan jij waarschijnlijk niet zeggen.
Vast allemaal `vrienden.`
pi_65750000
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:51 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Ik ga meestal bier drinken, gamen of muziek maken met m'n vrienden. Weet je wel die mensen die JIJ uitgekozen hebt op basis van wat je leuk aan ze vind, en niet een stel pikkenpijpers die toevallig in hetzelfde trieste club als jezelf zitten. Sowieso ben je wel echt een ontzettende debiel als je vrienden ( dispuutsletjes ) niet met je studie kan combineren.

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen, ja ik doe wat langer over m'n studie want ik moet dit jaar veel tijd aan mn vrienden besteden.
je dispuut kies je ook zelf, en je hoeft ook geen vrienden te zijn met iedereen op je vereniging. Kortom, bij je vereniging kies je ook je eigen vrienden. Nu jij weer.

ohja.. gamen Zit je dan ook met zo'n headset op en spreek je via ventrillo met je 'vrienden' uit je clan?
ook niet.
pi_65750033
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:51 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Een dispuut kies je ook omdat je die leuk vind. Je hoeft niet bij een dispuut. Je kan ook een jaarclub vormen (dat die je na een paar maanden ofzo) met mensen die je zelf leuk vind.

Ik geloof dat je toch wat te weinig feitelijke informatie hebt
pi_65750085
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:52 schreef solyaris het volgende:

[..]

Vast allemaal `vrienden.`
Waarom zouden per se dat vrienden moeten zijn? Bij jou moet iedereen met wie je een biertje drinkt per se een vriend zijn?
pi_65750237
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:52 schreef bamischijf het volgende:

[..]

je dispuut kies je ook zelf, en je hoeft ook geen vrienden te zijn met iedereen op je vereniging. Kortom, bij je vereniging kies je ook je eigen vrienden. Nu jij weer.

ohja.. gamen Zit je dan ook met zo'n headset op en spreek je via ventrillo met je 'vrienden' uit je clan?
Jammer dat het op de persoonlijke toer moet.

Waarom kunnen we gewoon niet concluderen dat het verenigingsleven voor sommige mensen niet is weggelegd en andere het weer prachtig vinden.

Slotje?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_65750277
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:58 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Jammer dat het op de persoonlijke toer moet.

Waarom kunnen we gewoon niet concluderen dat het verenigingsleven voor sommige mensen niet is weggelegd en andere het weer prachtig vinden.

Slotje?
Kan ik mee leven. Slotje.
pi_65750285
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:58 schreef Teteteterek het volgende:
Omdat je dan nooit meer een KLB topic kan openen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')