abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3714146
Goeie film.

Grappig dat iedereen altijd meteen over het geflipte personage van Michael Douglas begint terwijl het verhaal van Falling Down 'm juist zit in de tragische rol van Duvall.

Tenminste zo heb ik 't begrepen.

[Dit bericht is gewijzigd door Purneaux op 03-04-2002 21:36]

pi_3714448
Hey, toevallig is Falling Down op het moment op SBS6 te zien...

Ik zapte net langs tijdens de Whammy Burger scene met Dedee...

[edit]
D'oh! Dat was juist de reden waarom SunChaser dit topic opende... Laat ook maar...
[/edit]

Ars longa, vita brevis
pi_3714550
Falling Down heb ik nog in de riksbioscoop gezien...

Ik vond het toen een heel goede film, al werd ik wel een beetje afgeleid.

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  woensdag 3 april 2002 @ 21:30:17 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_3714568
Ik vond het echt een superfilm, zit hem nu weer te kijken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3714956
quote:
Op woensdag 03 april 2002 20:59 schreef Purneaux het volgende:
Goeie film.

Grappig dat iedereen altijd meteen over het geflipte personage van Michael Douglas begint terwijl het verhaal van Falling Down 'm juist zit in de tragische rol van Duvall.

Tenminste zo heb ik 't begrepen.

Duval kwam er volgens mij juist beter uit. de echte tragische rol was echt die van D-FENS, die alleen maar zijn dochtertje wilde zien.

Oh, wacht... Bazooka scene...

Ars longa, vita brevis
pi_3715195
Dat moedertje is ook een geval apart, he...
Ars longa, vita brevis
  Redactie Frontpage woensdag 3 april 2002 @ 23:59:40 #32
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3716936
De vrouw van Duvall of de ex van Douglass?
pi_3717000
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 09:42 schreef SunChaser het volgende:
Wat is jouw mening over Falling Down?
Ik had destijds een vriendin en dat was de vrouwelijke uitvoering van MD in deze film. Was wel een lekker wijf...maakt een hoop goed
ex-Graz stalker
pi_3717465
Ik vind het eind een beetje wazig, waarbij Robert Duvall ineens haast heeft om naar huis te gaan en kei laconiek tegen D-FENS aan begint te praten, zo van "oh dus daarom wordt mijn kip nu koud".
Ik kreeg tijdens de film toch enigszins het gevoel dat Duvall een beetje sympathie voor D-FENS kreeg, waarom weet ik niet, misschien omdat hij hem zo enthousiast aan het volgen was, maar goed D-FENS is op zich ook de bad guy natuurlijk...

Wel een gave rol van Michael Douglas bovendien

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  Redactie Frontpage donderdag 4 april 2002 @ 01:00:32 #35
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3717582
D-Fens had moeten blijven leven.
  donderdag 4 april 2002 @ 01:11:50 #36
3767 Herald
Come get some
pi_3717649
quote:
Op donderdag 04 april 2002 00:47 schreef MadScientist het volgende:
Ik kreeg tijdens de film toch enigszins het gevoel dat Duvall een beetje sympathie voor D-FENS kreeg
juist niet, hij was er van overtuigd dat D-Fens een gestoorde maniak was die zijn gezin koud ging maken, terwijl D-Fens juist erg van zijn gezin hield. Duvall zag D-Fens niet zoals wij hem zagen, hij zag alleen de misdaad, niet de reden. Wij snappen best dat een te duur blikje fris geen pretje is. Dat gangs nonsens zijn, dat het absurd is dat je 5 minuten te laat bent voor het ontbijt. Dat de hamburger op het plaatje lekkerder is enzo. Daarom was D-Fens ook zo verbaasd dat hij op het einde de bad guy was. Want wat deed hij nou verkeerd dan opkomen voor zijn (en andermans) rechten.
quote:
misschien omdat hij hem zo enthousiast aan het volgen was
omdat hij niet naar huis wilde. Hij ging met pensioen wegens zijn vrouw. D-Fens wilde naar zijn vrouw en kind maar mocht het niet, Prendergast kon naar huis maar wilde niet.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  Redactie Frontpage donderdag 4 april 2002 @ 01:16:06 #37
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3717665
D-fens wilde zijn straatverbod overtreden.
pi_3717721
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 10:19 schreef Carterman het volgende:
Om over zijn vrouw nog maar te zwijgen!

Maarruh ik vind Falling down dus heel goed! Herkenbaar, zeker in ons land waar alles aan regeltjes gebonden is vond ik die hamburgertent scene wel van toepassing.

Cart,

inderdaad.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_3717854
quote:
Op donderdag 04 april 2002 01:00 schreef SunChaser het volgende:
D-Fens had moeten blijven leven.
Dat was juist het tragische van die film...
Ars longa, vita brevis
pi_3717862
quote:
Op woensdag 03 april 2002 23:59 schreef SunChaser het volgende:
De vrouw van Duvall of de ex van Douglass?
Nee, die moeder van D-FENS bedoelde ik. Beetje paranoia, wantrouwend... Wist niet eens dat haar zoon was ontslagen. Ook volgens mij niet helemaal 100% in orde daarboven...
Ars longa, vita brevis
  Redactie Frontpage donderdag 4 april 2002 @ 02:00:40 #41
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3717883
Ze waren allemaal gestoord. Duval die met pensioen gaat omdat zijn vrouw angstaanvallen heeft. Hij wil helemaal niet met pensioen. En hij wil na tig jaar huwelijk ook eindelijk eens kip met het vel er omheen. Lekker, een politieman die over zich laat lopen door vrouw en chef. Wel wat laat op op je laatste werkdag ineens van je af te bijten.
  donderdag 4 april 2002 @ 02:08:34 #42
17205 Profesor
I have a dream!
pi_3717898
Helemaal te gek!
Wees nu eens eerlijk: hebben we allemaal wel eens dezelfde gevoelens...
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_3717967
quote:
Op donderdag 04 april 2002 02:00 schreef SunChaser het volgende:
Ze waren allemaal gestoord. Duval die met pensioen gaat omdat zijn vrouw angstaanvallen heeft. Hij wil helemaal niet met pensioen. En hij wil na tig jaar huwelijk ook eindelijk eens kip met het vel er omheen. Lekker, een politieman die over zich laat lopen door vrouw en chef. Wel wat laat op op je laatste werkdag ineens van je af te bijten.
Inderdaad, eindelijk aan het einde. Maar aan de andere kant het toch de eer van zijn vrouw verdedigen door die lul van een collega een muilpeer te verkopen na een belediging aan haar adres. En dat hij helemaal aan het einde voor de live televisiecamera's eindelijk scheldwoorden gebruikt tegen zijn chef: "Fuck you, fuck you very much", op zo'n sneaky manier dat mensen denken dat ze het verkeerd verstaan hebben.

En hoe heette dat hondje van zijn vrouw ook alweer? Mister nogwat...

Ars longa, vita brevis
  donderdag 11 april 2002 @ 14:43:09 #44
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_3797366
Wel een van de betere Schumacher films, maar i za het hem nooit vergeven hoe hij Tim Burton's Batman zoals we die leerden kennen eind jaren '80 en begin jaren '90 eigenhandig de strot heeft omegdraaid en hem veranderd heeft in kleurijke homovleermuis!
Het is dat Carrey leuk speelde in batman forever anders had ik hem na een half uur al uitgezet.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 11 april 2002 @ 15:28:23 #45
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_3797872
quote:
Op donderdag 11 april 2002 14:43 schreef MikeyMo het volgende:
Wel een van de betere Schumacher films, maar i za het hem nooit vergeven hoe hij Tim Burton's Batman zoals we die leerden kennen eind jaren '80 en begin jaren '90 eigenhandig de strot heeft omegdraaid en hem veranderd heeft in kleurijke homovleermuis!
Het is dat Carrey leuk speelde in batman forever anders had ik hem na een half uur al uitgezet.
Tommy Lee Jones was ook lachen hoor, maar het waren niet de baddy's zoals we ze hadden WILLEN zien, om maar te zwijgen over de kleur kermis.

Mijn grote hoop is dat ze nog eens films in de retro-futurisme stijl van de animated series gaan maken.

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_3798737
quote:
Op donderdag 11 april 2002 15:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Mijn grote hoop is dat ze nog eens films in de retro-futurisme stijl van de animated series gaan maken.
Okee erg offtopic, maar dat hoop ik ook ja!!! Erg stilistisch verantwoord die nieuwe serie, ik vond het echt prachtig om te zien
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  dinsdag 18 juni 2002 @ 18:11:55 #47
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_4642169
Morgenavond weer.

BBC 1 om 23.35

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 18-06-2002 22:12]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 19 juni 2002 @ 17:07:00 #48
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_4658381
Ik schop em nog meer ff omhoog, aangezien ik de aankondiging een dag te vroeg had gedaan. 't vogeltje zong iets te vroeg
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage zondag 26 oktober 2003 @ 09:52:59 #49
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14141908
Vandaag 23:55
Falling down
BBC1
Drama uit Amerika (1993)
Met Michael Douglas, Robert Duvall, Barbara Hershey e.a
7.2
pi_14141981
hehe ik heb em gisteren met vrienden op DVD gekeken

Aparte film!...

Wel leuk.. alelen raar dat die gast nooit eerder al is opgepakt.. als je met een bazooka midden opstraat staat is toch wel een beetje verdacht he.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')