Grappig dat iedereen altijd meteen over het geflipte personage van Michael Douglas begint terwijl het verhaal van Falling Down 'm juist zit in de tragische rol van Duvall.
Tenminste zo heb ik 't begrepen.
[Dit bericht is gewijzigd door Purneaux op 03-04-2002 21:36]
Ik zapte net langs tijdens de Whammy Burger scene met Dedee...
[edit]
D'oh! Dat was juist de reden waarom SunChaser dit topic opende... Laat ook maar...
[/edit]
Ik vond het toen een heel goede film, al werd ik wel een beetje afgeleid.
quote:Duval kwam er volgens mij juist beter uit. de echte tragische rol was echt die van D-FENS, die alleen maar zijn dochtertje wilde zien.
Op woensdag 03 april 2002 20:59 schreef Purneaux het volgende:
Goeie film.Grappig dat iedereen altijd meteen over het geflipte personage van Michael Douglas begint terwijl het verhaal van Falling Down 'm juist zit in de tragische rol van Duvall.
Tenminste zo heb ik 't begrepen.
Oh, wacht... Bazooka scene...
quote:Ik had destijds een vriendin en dat was de vrouwelijke uitvoering van MD in deze film. Was wel een lekker wijf...maakt een hoop goed
Op dinsdag 02 april 2002 09:42 schreef SunChaser het volgende:
Wat is jouw mening over Falling Down?
Wel een gave rol van Michael Douglas bovendien
quote:juist niet, hij was er van overtuigd dat D-Fens een gestoorde maniak was die zijn gezin koud ging maken, terwijl D-Fens juist erg van zijn gezin hield. Duvall zag D-Fens niet zoals wij hem zagen, hij zag alleen de misdaad, niet de reden. Wij snappen best dat een te duur blikje fris geen pretje is. Dat gangs nonsens zijn, dat het absurd is dat je 5 minuten te laat bent voor het ontbijt. Dat de hamburger op het plaatje lekkerder is enzo. Daarom was D-Fens ook zo verbaasd dat hij op het einde de bad guy was. Want wat deed hij nou verkeerd dan opkomen voor zijn (en andermans) rechten.
Op donderdag 04 april 2002 00:47 schreef MadScientist het volgende:
Ik kreeg tijdens de film toch enigszins het gevoel dat Duvall een beetje sympathie voor D-FENS kreeg
quote:omdat hij niet naar huis wilde. Hij ging met pensioen wegens zijn vrouw. D-Fens wilde naar zijn vrouw en kind maar mocht het niet, Prendergast kon naar huis maar wilde niet.
misschien omdat hij hem zo enthousiast aan het volgen was
quote:inderdaad.
Op dinsdag 02 april 2002 10:19 schreef Carterman het volgende:
Om over zijn vrouw nog maar te zwijgen!Maarruh ik vind Falling down dus heel goed! Herkenbaar, zeker in ons land waar alles aan regeltjes gebonden is vond ik die hamburgertent scene wel van toepassing.
Cart,
quote:Dat was juist het tragische van die film...
Op donderdag 04 april 2002 01:00 schreef SunChaser het volgende:
D-Fens had moeten blijven leven.
quote:Nee, die moeder van D-FENS bedoelde ik. Beetje paranoia, wantrouwend... Wist niet eens dat haar zoon was ontslagen. Ook volgens mij niet helemaal 100% in orde daarboven...
Op woensdag 03 april 2002 23:59 schreef SunChaser het volgende:
De vrouw van Duvall of de ex van Douglass?
quote:Inderdaad, eindelijk aan het einde. Maar aan de andere kant het toch de eer van zijn vrouw verdedigen door die lul van een collega een muilpeer te verkopen na een belediging aan haar adres. En dat hij helemaal aan het einde voor de live televisiecamera's eindelijk scheldwoorden gebruikt tegen zijn chef: "Fuck you, fuck you very much", op zo'n sneaky manier dat mensen denken dat ze het verkeerd verstaan hebben.
Op donderdag 04 april 2002 02:00 schreef SunChaser het volgende:
Ze waren allemaal gestoord. Duval die met pensioen gaat omdat zijn vrouw angstaanvallen heeft. Hij wil helemaal niet met pensioen. En hij wil na tig jaar huwelijk ook eindelijk eens kip met het vel er omheen. Lekker, een politieman die over zich laat lopen door vrouw en chef. Wel wat laat op op je laatste werkdag ineens van je af te bijten.
En hoe heette dat hondje van zijn vrouw ook alweer? Mister nogwat...
quote:Tommy Lee Jones was ook lachen hoor, maar het waren niet de baddy's zoals we ze hadden WILLEN zien, om maar te zwijgen over de kleur kermis.
Op donderdag 11 april 2002 14:43 schreef MikeyMo het volgende:
Wel een van de betere Schumacher films, maar i za het hem nooit vergeven hoe hij Tim Burton's Batman zoals we die leerden kennen eind jaren '80 en begin jaren '90 eigenhandig de strot heeft omegdraaid en hem veranderd heeft in kleurijke homovleermuis!
Het is dat Carrey leuk speelde in batman forever anders had ik hem na een half uur al uitgezet.
Mijn grote hoop is dat ze nog eens films in de retro-futurisme stijl van de animated series gaan maken.
quote:Okee erg offtopic, maar dat hoop ik ook ja!!! Erg stilistisch verantwoord die nieuwe serie, ik vond het echt prachtig om te zien
Op donderdag 11 april 2002 15:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Mijn grote hoop is dat ze nog eens films in de retro-futurisme stijl van de animated series gaan maken.
BBC 1 om 23.35
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 18-06-2002 22:12]
Aparte film!...
Wel leuk.. alelen raar dat die gast nooit eerder al is opgepakt.. als je met een bazooka midden opstraat staat is toch wel een beetje verdacht he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |