abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:50:48 #226
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_66245345
Ja als je uit Frankrijk komt wil het wel eens wat langer duren

Bij de NS was het vandaag ook weer volop feest Drie ongelukken op 1 traject waar ik last van had hoe krijgen ze het voor elkaar, zijn zeker de nieuwe blaadjes op de weg Heb Rob maar gevraagd me op te halen in Leiden, complete chaos
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_66250701
Ik wil even klagen...

Ik vind net een leuke brief in de brievenbus. Heb begin dit jaar een irisontsteking gehad, als bijeffect van een chronische spierziekte. Dik een week niet kunnen werken, autorijden, noem het maar op. 5 weken lang moeten druppelen en zalfjes smeren.

Krijg ik nu dus een brief van de zorgverzekeraar, of ik maar even 155 euro wil schokken. Iedereen heeft namelijk een eigen risico van 155 euro. En dat is dus te belachelijk voor woorden.

Je hebt een eigen risico bij bijvoorbeeld een autoverzekering. Zodat mensen voorzichtig autorijden. En bij nog veel meer dingen. Zodat mensen dus voorzichtig zijn en niet voor elke wissewasje naar de verzekering stappen.

Ik ben chronisch 'ziek', maak dus elk jaar meer dan 155 euro kosten en mag dus elk jaar betalen aan onze fantastische regering. Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen wat hier het nut en voornamelijk de logica van is? Dit is in mijn ogen weer een makkelijke maatregel van de overheid om aan meer geld te komen over de rug van de mensen die al niet heel erg gezegend zijn met een goede gezondheid. Je zou ze in Den Haag bijna spontaan een chronische ziekte toewensen.

Zo, tot zover mijn geklaag.
  donderdag 19 februari 2009 @ 20:22:39 #228
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_66251147
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:11 schreef EchnaDarr het volgende:
Ik wil even klagen...

Ik vind net een leuke brief in de brievenbus. Heb begin dit jaar een irisontsteking gehad, als bijeffect van een chronische spierziekte. Dik een week niet kunnen werken, autorijden, noem het maar op. 5 weken lang moeten druppelen en zalfjes smeren.

Krijg ik nu dus een brief van de zorgverzekeraar

[...knip...]

Zo, tot zover mijn geklaag.
Het nut is dat mensen minder snel aanspraak maken op hun zorgverzekering en dus niet meer voor ieder kuchje naar de dokter gaan. In jouw geval betekent dat dus ongetwijfeld dat je ieder jaar die 155 euro kan neertellen. En ja, dat is unfair in jouw geval.

Natuurlijk snappen ze daar ook wel dat dit niet eerlijk is voor mensen met een chronische aandoening, maar dat zal hun worst wezen als ze nog makkelijk wat extra geld kunnen verdienen. 't Blijven verzekeraars, en die zullen geen mogelijkheid onbenut laten om op achterbakse wijze mensen geld afhandig te maken.

Ik heb voor de grap eens de diefstal-clausule van mijn motorfietsverzekering doorgelezen, daar tref je ook de meest debiele dingen aan. Eens kijken of ik een goed voorbeeld kan vinden.
Huilen dan.
  donderdag 19 februari 2009 @ 20:25:29 #229
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_66251258
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:50 schreef Chanty het volgende:
Ja als je uit Frankrijk komt wil het wel eens wat langer duren

Bij de NS was het vandaag ook weer volop feest Drie ongelukken op 1 traject waar ik last van had hoe krijgen ze het voor elkaar, zijn zeker de nieuwe blaadjes op de weg Heb Rob maar gevraagd me op te halen in Leiden, complete chaos
Gek hè, dat mensen liever met de auto rijzen dan met het OV. Hoe zou dát toch komen . Buiten de spits is het in vrijwel alle gevallen reistijd met de auto + 30%, en in de spits is 't zo stampdruk dat 't ook niet leuk meer is . En met de auto wéét je tenminste hoe lang je in de file staat en wanneer je moet vertrekken om op tijd op je werk/studie te zijn.
Huilen dan.
pi_66251872
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:22 schreef Isdatzo het volgende:
Het nut is dat mensen minder snel aanspraak maken op hun zorgverzekering en dus niet meer voor ieder kuchje naar de dokter gaan. In jouw geval betekent dat dus ongetwijfeld dat je ieder jaar die 155 euro kan neertellen. En ja, dat is unfair in jouw geval.
Het leuke is dat ik met andere mensen in deze helemaal niks te maken heb. Dat andere mensen niet kunnen autorijden betekend toch ook niet dat ik niet mag autorijden? Daar hebben we toch ook iets op gevonden.

Dit is een kwestie van gegeneraliseer van de hoogste orde. En laat ze daar nou net geen voorstander van zijn in Den Haag.

Ga van het weekend maar een stel brieven sturen naar politici. Misschien dat er iemand is die wil luisteren.
  donderdag 19 februari 2009 @ 20:44:04 #231
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_66252052
De hele wijze waarop de zorgverzekering momenteel werkt doet mij meer aan mafiose praktijken denken dan aan zekerheid.
  donderdag 19 februari 2009 @ 20:49:28 #232
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_66252249
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:44 schreef ..bennie het volgende:
De hele wijze waarop de zorgverzekering momenteel werkt doet mij meer aan mafiose praktijken denken dan aan zekerheid.
Niet alleen de zorgverzekeringen.

Ik betaal 226 euro per maand verzekering voor m'n motor (allrisk), en als ik bijvoorbeeld onderuit ga op een olie- of dieselvlek kan ik nog steeds alles dokken, totdat er is geconcludeerd dat de wegbeheerder niet aansprakelijk is. Als dat wel zo is kan ik 't geld bij rijkswaterstaat los gaan peuteren, zie je 't voor je? Daar gaan dus máánden overheen.
Huilen dan.
  donderdag 19 februari 2009 @ 20:49:44 #233
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_66252261
En nu fiorentina - ajax kijken.
Huilen dan.
pi_66253408
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:44 schreef ..bennie het volgende:
De meeste van die dingen stammen uit de koker van het vorige kabinet. Met partijen die nu niet aan de macht zijn.
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:01:59 #235
52229 Chanty
pi_66255091
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gek hè, dat mensen liever met de auto rijzen dan met het OV. Hoe zou dát toch komen . Buiten de spits is het in vrijwel alle gevallen reistijd met de auto + 30%, en in de spits is 't zo stampdruk dat 't ook niet leuk meer is . En met de auto wéét je tenminste hoe lang je in de file staat en wanneer je moet vertrekken om op tijd op je werk/studie te zijn.
Ik heb volgend jaar geen OV meer en gezien de treinprijzen en benzineprijzen is het sowieso al voordeliger om een auto te nemen dan. En aangezien ik liever in de file sta dan continu die pokkevertragingen denk ik dat dat m ook gaat worden. Ik ga altijd al ruim op tijd weg en dan nog kom ik gewoon te laat Heb ook gewoon rukoverstappen. Als alles op tijd rijdt en mensen leren dat ze moeten doorlopen is het te doen. Maar 2 minuten vertraging of je kunt naar je aansluiting zwaaien of je de longen uit t lijf rennen. 't is echt dat ik OV heb, maar als ik hiervoor veel geld moet gaan neertellen...

En verzekeringen zijn idd ook naaiers. Zo lijkt klaagbaak wel
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 februari 2009 @ 22:10:24 #236
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66255585
naar Veenendaal heen ook alleen maar in de file gestaan, stonden er 3 flitsers langs de weg
iedereen schoof met nog geen 20km door. denk niet dat ze het druk gehad hebben.

verzekeringen, ach, 2x psych bezoeken en je zit ook alweer aan het level van de 150 euro eigenbijdrage dan hoef ik de rest van het jaar niets meer te betalen, zijn we daar ook weer vanaf
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66256489
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:11 schreef EchnaDarr het volgende:
Ik wil even klagen...

Ik ben chronisch 'ziek', maak dus elk jaar meer dan 155 euro kosten en mag dus elk jaar betalen aan onze fantastische regering. Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen wat hier het nut en voornamelijk de logica van is?
Als 'chronisch zieke' krijg je toch weer extra belastingvoordeel (lagere drempel aftrekposten ofzo?), die die 150 euro extra risico weer compenseren?
Ik bedoel, je betaalt je eigen risico, maar krijgt eind van 't jaar extra terug van de belasting.
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:52:26 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_66258073
Jajjaa AJAX

Kennedy

En stekelenburg keepte weer een goede wedstrijd

Dit maakt mijn week weer goed

En twente ook gewonnen
Huilen dan.
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:55:17 #239
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66258184
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:43 schreef Chanty het volgende:
Als t een of ander reparatiepoppetje is: Die zijn altijd veeeel te laat

ik ben vaak best op tijd, als ik voor reparatie de deur uit moet.

was vandaag netjes om 8:00 bij de klant

(in amsterdam)
pi_66258665
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:52 schreef Isdatzo het volgende:
Jajjaa AJAX

Kennedy

En stekelenburg keepte weer een goede wedstrijd

Dit maakt mijn week weer goed

En twente ook gewonnen
Ik deel je blijdschap! Volkomen onverwacht en stiekem gewoon een gestolen overwinning. Maar hey, who cares als je zo'n 5 basisspelers mist en tegen de nummer 4 van Italië speelt. Hopelijk nemen ze dit vertrouwen mee de competitie in. Voor je het weet wordt het nog wat...
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:21:01 #241
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_66259429
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:05 schreef P_B het volgende:

[..]

Ik deel je blijdschap! Volkomen onverwacht en stiekem gewoon een gestolen overwinning. Maar hey, who cares als je zo'n 5 basisspelers mist en tegen de nummer 4 van Italië speelt. Hopelijk nemen ze dit vertrouwen mee de competitie in. Voor je het weet wordt het nog wat...
Helaas ben ik er niet als Ajax volgende week thuis speelt . Ben benieuwd of ik 't in Duitsland een beetje kan volgen.

Vooraf had ik meteen getekend voor een gelijkspel, maar de overwinning is geweldig . Was trouwens wel een heel mooi gebaar van Fiorentina aan 't einde .
Huilen dan.
pi_66259608
schopje sport?
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_66259811
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Helaas ben ik er niet als Ajax volgende week thuis speelt . Ben benieuwd of ik 't in Duitsland een beetje kan volgen.

Vooraf had ik meteen getekend voor een gelijkspel, maar de overwinning is geweldig . Was trouwens wel een heel mooi gebaar van Fiorentina aan 't einde .
Ja, dat einde was heel apart. En zeker in de goede zin van het woord! Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ze dat bij elke verliespartij doen.

Donderdag ben ik er gelukkig weer bij. Nu maar hopen dat het geen verhaal a la Kopenhagen wordt. Uit winnen en thuis er toch nog uit... *Brrrrrr*

Maar goed, eerst eens kijken hoe ze zondag het "kleinere" Volendam benaderen. Zou natuurlijk niet de eerste keer zijn dat ze het wel tegen tegenstander van naam kunnen maar tegen de mindere goden niet thuis geven.
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 07:25:38 #244
52229 Chanty
pi_66264737
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:55 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

ik ben vaak best op tijd, als ik voor reparatie de deur uit moet.

was vandaag netjes om 8:00 bij de klant

(in amsterdam)
Dan ben jij echt de uitzondering, mag jij voortaan hier wel komen voor reparaties
pi_66264864
Mogguh Gisteravond weer een tof concert gezien Het voorprogramma (Rebelle en Revision) was echter beter dan het hoofdprogramma (Everlife Drie zusjes met een contract bij Disney Zoetsappige meuk 12-jarige fans ) in mijn ogen Maar was het wederom laat naar bed wel weer waard. Nu eens kijken of ik straks wakker kan blijven op kantoor

[ Bericht 50% gewijzigd door PdeHoog op 20-02-2009 07:57:50 ]
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_66264924
moguh
Every war is different, every war is the same.
pi_66264956
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:01 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik heb volgend jaar geen OV meer en gezien de treinprijzen en benzineprijzen is het sowieso al voordeliger om een auto te nemen dan. En aangezien ik liever in de file sta dan continu die pokkevertragingen denk ik dat dat m ook gaat worden. Ik ga altijd al ruim op tijd weg en dan nog kom ik gewoon te laat Heb ook gewoon rukoverstappen. Als alles op tijd rijdt en mensen leren dat ze moeten doorlopen is het te doen. Maar 2 minuten vertraging of je kunt naar je aansluiting zwaaien of je de longen uit t lijf rennen. 't is echt dat ik OV heb, maar als ik hiervoor veel geld moet gaan neertellen...

Ik kon beter van het weekend met de auto naar Wateringen dan dat ik met het OV ging. Het is duurder om het het OV te gaan (ook al heb je reductie) dan dat je met de auto gaat. En je doet er minder lang over ook nog ook.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:08:27 #248
52229 Chanty
pi_66279062
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:01 schreef dekkered het volgende:

[..]

Ik kon beter van het weekend met de auto naar Wateringen dan dat ik met het OV ging. Het is duurder om het het OV te gaan (ook al heb je reductie) dan dat je met de auto gaat. En je doet er minder lang over ook nog ook.
En dan vinden ze het nog gek dat ze de mensen niet in de trein krijgen
pi_66279437
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:08 schreef Chanty het volgende:

[..]

En dan vinden ze het nog gek dat ze de mensen niet in de trein krijgen
ben van de keer met het OV geweest dan maar de volgende keer dus niet he, als het goed is heb ik dan toch men rijbewijs dus.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:00:10 #250
52229 Chanty
pi_66283444
Ik heb mijn tentamen gehaald van het dikke blauwe saaie boek (Formeel strafrecht)
Een 6 dat is dan weer jammer aangezien ik drie weken fulltime heb zitten leren
Hoe dan ook: geen herkansing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')