Thanks man, ik ben er iig -wel- blij mee!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:43 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik heb 'm net gewoon op sRGB gezet, geeft me gelijke foto's in FireFox en Safari.
Geen flauw idee eigenlijk, ik geloof dat dit de derde of vierde keer is dat ik Automator open heb. Dat moet 'ie vast kunnen, maar vraag me niet hoe.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:47 schreef Jarno het volgende:
Ik heb de New Folder Action wel gevonden, maar moet ik daar dan nog wat in aanpassen?
Dit ziet er in Safari en FF iig niet hetzelfde uit bij mij.quote:
Ook niet als ik 'm zelf even door die Automator workflow heenhaal dus. Hm.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit ziet er in Safari en FF iig niet hetzelfde uit bij mij.
Exact mijn punt... ik sta echt op het punt die mac uit het raam te flikkeren...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit ziet er in Safari en FF iig niet hetzelfde uit bij mij.
Als je nou eerst eens kapt met om de 2 posts dit te roepen. Je bent echt niet de enige die vanuit een Mac fletse foto's op een andere browser of ander platform heeft. Het is vast op te lossen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Exact mijn punt... ik sta echt op het punt die mac uit het raam te flikkeren...
ja verdomd dat Color LCD schijnt te werken.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:14 schreef Jarno het volgende:
Als ik de colorspace via die Automator workflow van Nietz op 'Color LCD' zet, ziet het er in Firefox wel hetzelfde uit als in Safari. Even geen Windows hier dus dat kan ik niet testen. Dit is nog wel een aardige thread:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=184769
Vergeet ook niet even je monitor op Gamme 2.2 te zetten ipv 1.8 (mits je geen hardware calibratie doet op je scherm!)
Neuh, Apple. Is een van Adobes kleurprofielen gemaakt voor een van die oude Applemonitoren. Was de eerste die ik tegenkwam die een gelijk beeld gaf.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:10 schreef Jarno het volgende:
Apple RGB? Que? Bedoel je Adobe?
zelfde resultaat.... Zou ook niet uit moeten maken. Want aan een RAW is nog geen kleurendiepte toegekend. En al zou direct op JPEG schieten een oplossing bieden, ik schiet RAW omdat ik achteraf nog met de belichting e.d. wil spelen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:18 schreef Jarno het volgende:
Wat gebeurt er trouwens als je in JPEG ipv RAW schiet (in sRGB uiteraard...)? Heb je dan hetzelfde probleem? Het is ook niet uit te sluiten dat LR (welke in ProPhoto colorspace werkt) roet in het eten gooit he. Ik zou zeker eens kijken wat je ervaringen met JPEGs direct uit de cam zijn.
Maar goed, ik snap nog steeds niet waarom sRGB (de enige colorspace die niet colormanaged apps WEL zou moeten snappen) dan *NIET* werkt... Of het is een bug.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:22 schreef muzas het volgende:
[..]
ja verdomd dat Color LCD schijnt te werken.
15 euro geboden hier,quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:09 schreef nietzman het volgende:
Met het Apple RGB profiel er aan;
[ afbeelding ]
Maar m'n tientje voor je macbook staat nog steeds hoor.
quote:Why not ship OS X with gamma at 2.2 and say farewell, wonkiness?
UPDATE: The story gets worse. Turns out the right sRGB profile isn’t included by default on the Mac, so you can’t fix things yourself without some outside help. Photoshop installs it for you automatically, as do some other apps. You can download the right profile here and stick it in /Library/ColorSync/Profiles yourself to fix things up.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |