Homo is alleen maar negatieve context, lesbo daarin tegen níet.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:40 schreef Fascination het volgende:
Misschien ligt het aan mij maar ik vind het gebruik van "homo" als scheldwoord/belediging altijd zo royal sadness.Flikker snap ik nog maar homo? Waar zit de beledigende factor?
Sowieso die hele homofobe houding van veel mannen/jongens vind ik vrij prehistorisch. Waarom zijn ze er trouwens zo op gefixeerd? Vrouwen hoor je zelden een seksegenoot uitschelden voor pot/lesbo etc.
Desalniettemin vind ik dat iedereen vrij moet zijn in zijn of haar scheldwoordkeuze.
daarentegenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:42 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Homo is alleen maar negatieve context, lesbo daarin tegen níet.
Oh wacht, je verbetert me. Dankje.quote:
Je schrijft homo met een hoofdletter omdat je het belangrijke personen vindt die een hoofdletter verdienen?quote:
Ik zeg toch niet dat daar iets mis mee is.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:43 schreef boem-dikkie het volgende:
Om mijn reactie nog even wat kracht bij te zetten.
Wat is er nou mooier dan twee naakte vrouwen die elkaars kut tegen elkaar aan wrijven.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:43 schreef boem-dikkie het volgende:
Om mijn reactie nog even wat kracht bij te zetten.
Wat is er nou mooier dan twee naakte vrouwen die elkaars kut tegen elkaar aan wrijven.
Lees de OP eens, klapjosti.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:44 schreef Joooo-pi het volgende:
Niet mee eens. Als ik wil schelden met het woord "homo" dan doe ik dat. Straks mag "kanker" ook niet meer...
Ik zeg ook niet dat jij zegt dat daar wat mis mee is.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:44 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat daar iets mis mee is.
Ik merk enkel op dat ik het fenomeen triest vind, niet dat ik het wil verbieden.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:46 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat heb ik wel gelezen, maar die dualiteit vind ik FAAL-achtig.
Interessante reactie. Kunnen meer mannen/jongens dit beamen?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:48 schreef zovty het volgende:
Als andere mannen spaghetti als scheldwoord opvatten dan gebruikten mannen dat om te schelden.
Mannen die homo als scheldwoord gebruiken doen dat omdat het nou eenmaal als scheldwoord te boek staat, er zit geen diepere betekenis achter, geen verkapte homofiele/fobie. Gewoon een woord met een bepaalde functie.
Maarja, dat is natuurlijk te logisch voor een vrouwmensch.
Een afwijking hoeft toch niet per se slecht te zijn?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:52 schreef FixYou het volgende:
Homo is een scheldwoord omdat een homo zijn slecht is. Het is een instinct. Je kan zeggen wat je wilt maar homofilie is een afwijking (ik zeg niet dat het een ziekte is). Het uiteindelijke doel is voortplanten (evolutionair gezien) en daarom is homofilie een afwijking. Ik ben trouwens niet religieus.
Misschien ligt het aan mij maar ik vind het gebruik van "josti" als scheldwoord/belediging altijd zo royal sadness. debiel snap ik nog maar josti? Waar zit de beledigende factor?quote:
Josti komt van de term jostiband. Deze band wordt bezet door mensen met het Downsyndroom, zulk soort mensen hebben een achterstand in de ontwikkeling, daar zit dus de beledigende factor.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:58 schreef DonJuanErnesto het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan mij maar ik vind het gebruik van "josti" als scheldwoord/belediging altijd zo royal sadness. debiel snap ik nog maar josti? Waar zit de beledigende factor?
Sowieso die hele jostiefobe houding van veel fokusers vind ik vrij prehistorisch. Waarom zijn ze er trouwens zo op gefixeerd? geenstijlers hoor je zelden een medejosti uitschelden tenzij deze geen triangel kan bespelen.
Desalniettemin vind ik dat iedereen vrij moet zijn in zijn of haar scheldwoordkeuze.
DDon
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |