Kwam dit topic tegen en dacht; laat ik mijn ervaringen ook maar eens posten

Op 18 mei 2007 wegens een rare val op mijn schouder waren een tweetal banden afgescheurd in mijn rechterschouder. In eerste instantie dachten ze dat mijn schouder uit de kom was dus op de eerste hulp trekken aan mijn arm en bleek dus uiteindelijk dat ie helemaal niet uit de kom was geweest.
Bleek dus dat mijn sleutelbeen omhoog stond omdat de banden die dat bot naar beneden houden, compleet afgescheurd waren...
Nadat ik zo'n anderhalve maand rondgelopen heb met een mitella en steeds pijn hebbende in de schouder bleek dat de bult die ik bovenop mijn schouder had, compleet niet wegging of zelfs minder werd.
Na veel fysio bleek wel dat met oefeningen die ik daar deed de pijn minder werd en dat ik er steeds meer mee kon.
Voordat ik gevallen was squashde ik nog wel veel en dat had ik eigenlijk als uiteindelijke doel er weer mee te kunnen, maar na 4 maand fysio kon ik nog steeds geen "bovenhandse servicebeweging" maken....
Toen naar het ziekenhuis geweest en met een orthopeed gepraat. Hij zei dus dat een operatie puur cosmetisch zou zijn en dat ik dat eigenlijk maar uit mijn hoofd moest zetten dat ik weer volledig kon gaan squashen of volledig kracht kon gebruiken. Ik heb hem gemeld dat ik toch wel geopereerd wilde worden om het in ieder geval te proberen. Nu bleek dus dat in dat ziekenhuis de wachttijd een half jaar (!) te zijn... Nou dat móest en zou anders kunnen. (We spreken inmiddels oktober 2007 en zou in maart aan de beurt zijn).
Ik contact opgenomen met Achmea zorgbemiddeling en zij hadden een plekje in Antwerpen (St. Niklaas) op 22 november! Nou na een intake daar ben ik dus op 22-11 inderdaad geopereerd en de chirurg kon mij gerust stellen dat een operatie zéler zou helpen en dat ik gewoon weer compleet moest kunnen functioneren en dat ik er helemaal geen last meer moest hebben

Heb na de operatie die zo'n 4 uur duurde nog anderhalve maand (tot de kerst) met een mitella gelopen.
Ook wel handig misschien om te weten: Tijdens de operatie hebben ze een verticale snee in mijn schouder gemaakt en hebben ze een kunstband over mijn sleutel been gehaald en met schroefjes in mijn schouderblad vastgezet. Heb nu alleen een litteken van zo'n 7-10 cm op mijn schouder.
We spreken nu bijna anderhalf jaar later en inderdaad, ik heb al meerdere partijen gesquashd zonder pijn en zelfs bankdrukken op de fitness gaat zonder (vervelende) pijn!
Wel heeft het minimaal een jaar geduurd voordat de zenuwen weer aangegroeid waren in de huid wat open is geweest en dat ik daar geen tintelingen meer in had!
Hopeliijk hebben jullie wat er wat aan en mensen die nu bezig zijn: sterkte!
Mochten er nog vragen zijn, stel ze!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo!
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso