abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:10:50 #101
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65689260
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:06 schreef msnk het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. De mening van het KNVB, de Graafschap en velen anderen (waaronder ik) deelt een heel andere mening.
De KNVB is een incompetent zooitje flierefluiters dat al 30 jaar slapstick produceert in de halfslachtige pogingen hooliganisme te bestrijden (ik neem aan dat iedereen met enige kennis van zaken die mening met me deelt).

Maar als je geen hooligan bent, nou jonge.... 15 jaar voor je.

Slappe hap, dat is wat het is.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:12:50 #102
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_65689338
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:10 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

De KNVB is een incompetent zooitje flierefluiters dat al 30 jaar slapstick produceert in de halfslachtige pogingen hooliganisme te bestrijden (ik neem aan dat iedereen met enige kennis van zaken die mening met me deelt).

Maar als je geen hooligan bent, nou jonge.... 15 jaar voor je.

Slappe hap, dat is wat het is.
Ik zie de actie van deze man dan ook als een hooligan actie. Dat hij nooit eerder zoiets heeft gedaan zegt niks, iedere hooligan moet toch ergens beginnen. Misschien dat het éénmalig was (nou dat weten we nu iig zeker, met dat verbod ) maar dat boeit mij verder vrij weinig.

Ik geloof ook geen zak van wat hij zei op TV.

Leuk huis, dat dan wel
AFC AJAX
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:16:30 #103
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65689434
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:12 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik zie de actie van deze man dan ook als een hooligan actie. Dat hij nooit eerder zoiets heeft gedaan zegt niks, iedere hooligan moet toch ergens beginnen. Misschien dat het éénmalig was (nou dat weten we nu iig zeker, met dat verbod ) maar dat boeit mij verder vrij weinig.

Ik geloof ook geen zak van wat hij zei op TV.

Leuk huis, dat dan wel
Misschien jokt ie idd ja. Wat dat betreft is dat hele verhaal wat ik ophang ook wel onder voorbehoud. Als je al eerder de fout in bent gegaan is het jammer, maar kun je moeilijk op enige clementie rekenen.
pi_65689509
Mja, berouw komt altijd na de zonde. Het is ook niet alsof ie enkel het veld op rende, het aanvallen van de scheids weegt een heel stuk zwaarder. En terecht.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:19:38 #105
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65689543
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:18 schreef gelly het volgende:
Mja, berouw komt altijd na de zonde. Het is ook niet alsof ie enkel het veld op rende, het aanvallen van de scheids weegt een heel stuk zwaarder. En terecht.
Echt handig is het niet nee.
pi_65689685
Die aangifte van de grens is lachwekkend trouwens. Geen rechter die hem voor mishandeling gaat veroordelen. Leuk gevolg kan dan ook nog zijn dat zijn SV ingekort wordt (als hij gaat procederen) voor het deel van mishandeling wat dan nergens op gebaseerd is.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:26:38 #107
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65689764
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:24 schreef MaxPower het volgende:
Die aangifte van de grens is lachwekkend trouwens. Geen rechter die hem voor mishandeling gaat veroordelen. Leuk gevolg kan dan ook nog zijn dat zijn SV ingekort wordt (als hij gaat procederen) voor het deel van mishandeling wat dan nergens op gebaseerd is.
Die SV is geen strafrechterlijke SV dus dat zal niet gebeuren (is gebonden aan KNVB voorwaarden dus ze mogen wat dat aangaat doen waar ze zin in hebben tot op zekere hoogte).

Maar mishandeling, nee.

Anderzijds kan ik me voorstellend dat ie genoegdoening wil, maar excuses lijken me wel prima.
pi_65689925
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:26 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Die SV is geen strafrechterlijke SV dus dat zal niet gebeuren (is gebonden aan KNVB voorwaarden dus ze mogen wat dat aangaat doen waar ze zin in hebben tot op zekere hoogte).

Maar mishandeling, nee.
Een SV voor mishandeling is in dit geval toch wel aan te vechten volgens mij, al zal het een tijdje duren voor hij gelijk krijgt. Staat inderdaad wel los van de aangifte van de grens.
pi_65690572
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:00 schreef gelly het volgende:

[..]

En het zit ook in de beschaving die we proberen te hanteren dat we dat soort ongewenste emoties proberen te voorkomen of iig te bestraffen.
Maar daar zijn de meesten of volgens mij iedereen het toch ook wel mee eens. Het gaat alleen om de strafmaat en de manier waarop het nu wordt afgehandeld. De man lijkt als voorbeeld gesteld te worden.

Ik had nog wel willen zien hoe dit was afgelopen als het bijvoorbeeld niet zo prominent in beeld was gebracht.
pi_65690640
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:50 schreef SCH het volgende:

Ik had nog wel willen zien hoe dit was afgelopen als het bijvoorbeeld niet zo prominent in beeld was gebracht.
Degene die in de Euroborg het veld op liep is niet in beeld geweest en die heeft levenslang gekregen volgens mij. Of in ieder geval ook 10-15 jaar.
pi_65690687
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar daar zijn de meesten of volgens mij iedereen het toch ook wel mee eens. Het gaat alleen om de strafmaat en de manier waarop het nu wordt afgehandeld. De man lijkt als voorbeeld gesteld te worden.

Het is toch ook een prima voorbeeld ? Je wil als KNVB en club dat soort idioten niet in je stadion. Zeker omdat de man beweert het in een blackout gedaan te hebben is 15 jaar nog te weinig.
pi_65690751
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is toch ook een prima voorbeeld ? Je wil als KNVB en club dat soort idioten niet in je stadion. Zeker omdat de man beweert het in een blackout gedaan te hebben is 15 jaar nog te weinig.
Een voorbeeld stellen heeft altijd iets willekeurigs. Ik vind het ook niet zo zinvol, waarom zou dat blackouts in de toekomst voorkomen? Het kenmerk van een blackout is nou juist dat het nadenken stil valt.
pi_65690756
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:52 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Degene die in de Euroborg het veld op liep is niet in beeld geweest en die heeft levenslang gekregen volgens mij. Of in ieder geval ook 10-15 jaar.
quote:
Stadionverbod voor het leven voor Groningen-fan
Een supporter van FC Groningen mag nooit meer het Euroborg-stadion betreden. De eredivisionist legde de fan een stadionverbod voor het leven op, omdat hij het veld betrad na de wedstrijd tussen FC Groningen en De Graafschap.

Supporters met kwade bedoelingen hebben in de Euroborg vrij spel om de grasmat op te stappen, omdat er om het veld geen hekken zijn geplaatst. Dit is ook direct de reden waarom fans die de misstap begaan
levenslang verbannen worden uit het stadion.

De sanctie is sinds de opening van het onderkomen van FC Groningen, in januari 2006, van kracht. Volgens Hans Nijland, algemeen directeur van de Groningers, is het de eerste keer dat de club een supporter een stadionverbod voor het leven heeft opgelegd.
Saillant detail: het was tegen De Graafschap.
pi_65691519
Dat was toch 1 of andere studentenlul die en weddenschapje had met zn korpsmaatjes?
pi_65691618
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:19 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat was toch 1 of andere studentenlul die en weddenschapje had met zn korpsmaatjes?
Geen idee, heb er zelf nooit meer wat van gehoord.
pi_65691706
Dat is toch een kadootje, een stadionverbod voor de Euroborg?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:25:22 #117
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_65691745
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:24 schreef SCH het volgende:
AFC AJAX
pi_65691767
quote:
2-3 (90+5)
pi_65691912
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Eens. Op het vrijwilligerswerk na dan.

Deze man, opwelling of geen opwelling, mag wat mij betreft nooit maar dan ook nooit meer in een stadion komen.

Je blijft ten alle tijden met je poten van een grens/scheidsrechter af! Ik snap niet waarom we deze discussie uberhaupt voeren.

Het MAG niet. Dus DOE je het niet.

Doe je het toch? Dan zoals in Engeland. Een LEVENSLANG verbod. Maar daar denken de supporters WEL na. Ook mensen met een zogenaamde opwelling. Je weet als je daar het veld op gaat dat je de rest van je leven fucked bent.

Dat zouden ze hier ook moeten doen. Het is alleen maar een win-win situatie.

1.Scheids/grensrechters kunnen gewoon op een normale manier hun werk doen.
2. Je ziet de malloten nooit meer terug in het stadion.

As it should be
Juist. Het afdoen als een "blackout" is je reinste kul.
quote:
Je kunt je niet alles meer voor de geest halen?
,,Nee. Ik weet nog dat ik uit pure nijd naar beneden liep, maar ik pak de draad van mijn geheugen weer op bij de aanhouding. Het is vreselijk wat ik heb gedaan, maar het is een opwelling geweest, een black-out. Tot overmaat van ramp stond de poort naar het veld op een kier. Daardoor had ik vrij baan. Dat is geen excuus, hoor. Uitgerekend De Graafschap, een gemoedelijke club, is de dupe geworden van mijn gedrag.’’
Wat raar dat hij het voorval niet kan herinneren. Nee dit soort mongolen mogen een ban voor het leven krijgen.
Live out of your imagination, not your history.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:47:04 #120
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65692566
quote:
hehe
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2009 @ 02:24:43 #121
128220 Peter6000
pi_65719457
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:42 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hij heeft de grens opgezocht

Eerst vond ik zo`n zware straf wel gepast, omdat ik dacht dat het zo`n voetbalsupporter was, zo`n figuur uit dat hele kleine groepje, die het verpest voor de rest.
Maar nu het een normale man blijkt te zijn, die zijn spijt betuigt, vind ik 1 jaar eigenlijk wel genoeg.
Best wel raar dat ik dat vind, want de aktie blijft hetzelfde.

De associatie die ik tevens had, is dat het bij doodsslag net zo moet gaan, een blackout.
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:22:41 #122
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_65729207
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 02:24 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Eerst vond ik zo`n zware straf wel gepast, omdat ik dacht dat het zo`n voetbalsupporter was, zo`n figuur uit dat hele kleine groepje, die het verpest voor de rest.
Maar nu het een normale man blijkt te zijn, die zijn spijt betuigt, vind ik 1 jaar eigenlijk wel genoeg.
Best wel raar dat ik dat vind, want de aktie blijft hetzelfde.

De associatie die ik tevens had, is dat het bij doodsslag net zo moet gaan, een blackout.
Precies, voor de buitenwacht voorlopig 15 jaar aanhouden en over een jaar die overige 14 jaar kwijtschelden. Typisch Nederland.
pi_65885885
Hij mag nu bij zijn eigen club ook niet meer op het veld om te vlaggen na het seizoen gaan ze het weer overwegen.
  maandag 9 februari 2009 @ 17:42:18 #124
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_65886913
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:07 schreef vitessezuid113 het volgende:
Hij mag nu bij zijn eigen club ook niet meer op het veld om te vlaggen na het seizoen gaan ze het weer overwegen.
Ik heb dus niets teveel gezegd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')