Wat denk jij dat er gebeurd zou zijn als we nog steeds de gulden hadden i.c.m. de kredietcrisis? Denk je dat we er dan beter uit gesprongen waren?quote:Ok, dat ze ons met de euro in de nek hebben geschoten is een feit !
Ja, dan moeten ze in de politiek maar eens leren met iets minder geld te kunnen functioneren.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wie hoest die belastingmeevaller op dan?
Dan waren we nu misschien wel zoals ijsland....quote:Op maandag 2 februari 2009 16:20 schreef duckes het volgende:
[..]
Wat denk jij dat er gebeurd zou zijn als we nog steeds de gulden hadden i.c.m. de kredietcrisis? Denk je dat we er dan beter uit gesprongen waren?
Als we de feiten aanpakken, is het nog simpeler !quote:Op maandag 2 februari 2009 16:23 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dan waren we nu misschien wel zoals ijsland....
Dat denk ik ook namelijk.... Dus wees maar blij met je euroquote:Op maandag 2 februari 2009 16:23 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dan waren we nu misschien wel zoals ijsland....
Op zich niets mis mee, maar toch klopt er iets niet (?)quote:Op maandag 2 februari 2009 16:24 schreef duckes het volgende:
[..]
Dat denk ik ook namelijk.... Dus wees maar blij met je euro
Wat klopt er dan niet? Jouw gedachtengang?quote:Op maandag 2 februari 2009 16:26 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Op zich niets mis mee, maar toch klopt er iets niet (?)
er worden nu toch ook 1,2,3 reddingsplannen opgezet waar miljoenen en miljarden mee gemoeid zijn? nou, daarvan dus.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:20 schreef duckes het volgende:
[..]
Wat denk jij dat er gebeurd zou zijn als we nog steeds de gulden hadden i.c.m. de kredietcrisis? Denk je dat we er dan beter uit gesprongen waren?
Tuurlijk ben ik met je eens dat sinds de invoering van de euro alles duurder is geworden.Maar de belasting verlagen,tja dat moet toch ook betaald worden?![]()
Ja, dat reddingsplannetje is alleen een schijnvertoning.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:28 schreef MadMarine het volgende:
[..]
er worden nu toch ook 1,2,3 reddingsplannen opgezet waar miljoenen en miljarden mee gemoeid zijn? nou, daarvan dus.
quote:Op maandag 2 februari 2009 16:43 schreef Daniel1976 het volgende:
Met de euro is alles duurder geworden. En als je iq van boven de 80 hebt, is je salaris meegestegen.
Hoor je mij iets zeggen over de gulden ?quote:Op maandag 2 februari 2009 16:43 schreef Daniel1976 het volgende:
Met de euro is alles duurder geworden. En als je iq van boven de 80 hebt, is je salaris meegestegen.
Das 8 jaar terug. Kom op he.
En zoals hierboven al gezegd werd. Denk je echt dat we er met de gulden beter voor zouden staan midden in deze recessie?
Dan was de gulden nog steeds onder sterke invloed van de NOG sterkere DMark, die tevens aan minder Europese regels was gebonden bestreffende spenderingsbeleid van de EU aan het vervallen oostblok, en waren we nu giga-knettertjerijk, plus dat er gewoon grenscontroles waen om tuig buiten te houden.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:20 schreef duckes het volgende:
[..]
Tuurlijk ben ik met je eens dat sinds de invoering van de euro alles duurder is geworden.Maar de belasting verlagen,tja dat moet toch ook betaald worden?![]()
Ik denk dat het minder criminaliteit opleverdequote:Op maandag 2 februari 2009 16:20 schreef duckes het volgende:
[..]
..............en door wie worden de grootste fraudes gepleegd ?quote:Op maandag 2 februari 2009 17:51 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik denk dat het minder criminaliteit opleverde
Dat scheelt de staat ook enorm veel belastinggelden immers,
minder politie nodig, ziekenhuizen, want ''asoos' zonder geld, schieten er nu meteen op los.
Slapende hondjes moet je slapende houden, niet wakker maken. Anders hou je ze niet meer in de hand nml. Tevreden pleps is ook tevreden kinderpleps..
Tevens is er enorm veel fraude,als men dat eens flink aan zou pakken, scheelt dat ook erg veel.
Nee.quote:
Inderdaad als de overheid nu eens efficient gaat functioneren zoals een bedrijf dan zouden burgers veel meer te besteden hebben. Helaas heeft onze overheid een gat in zijn hand, en moeten wij jaarlijks extra bloeden door schoffterige verhogingen van (gemeentelijke) belastingen voor achterlijke zinloze (prestige) projectenquote:Op maandag 2 februari 2009 16:21 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Ja, dan moeten ze in de politiek maar eens leren met iets minder geld te kunnen functioneren.
Dat moet ik ook !
Bedrijven als Fortis, ING, Reaal etc. bedoel je?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:48 schreef Revolution-NL het volgende:
Een bedrijf die dat functioneerdt zoals onze overheid zou binnen no-time failliet zijn.
Volgens mij doen onze politici dat al hoor, overal marktwerking en aandeelhouders die bepalen wat er gaat gebeuren (kijk maar naar Essent).quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:15 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ja, laten we het land als een bedrijf gaan besturen!. Dat is misschien wel de meest domme opmerking die ik hier in AEX gehoord heb.
Met de komst van de euro is alles duurder geworden en met de komst van de gastarbeiders en met de uittocht naar lageloonlanden is het voor de gemiddelde Nederlander steeds moeilijker om te overleven.quote:Ohja en we zijn niet genaaid met de euro en alles is ook helemaal niet te duur. Kijk eens naar wat de gemiddelde Nederlander verdient en wat hij zich kan permitteren. Daar zijn heeeeeeeeeeel wat mensen jaloers op. Daarnaast wordt ja van overconsumptie ook niet gelukkig.
Nee ! (?)quote:
Ze denationaliseren die bedrijven. Daarna is het gewoon een marktpartij en heeft het niets meer met de overheid te maken. Delen afstoten heeft niets met marktwerking te maken maar meer met wat het beste is voor de burger en het land als geheel.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:26 schreef Colnago het volgende:
[..]
Volgens mij doen onze politici dat al hoor, overal marktwerking en aandeelhouders die bepalen wat er gaat gebeuren (kijk maar naar Essent).
Overleven? proest, moet je eens zaterdag door de stad lopen of gezellig op een zaterdag naar de Ikea rijden. Hou toch op man! Nederlanders hebben het super goed mits ze een beetje verstandig met hun geld omgaan. Maarja alles is tegenwoordig normaal en wat de buurman heeft moet ik ook hebben.quote:[..]
Met de komst van de euro is alles duurder geworden en met de komst van de gastarbeiders en met de uittocht naar lageloonlanden is het voor de gemiddelde Nederlander steeds moeilijker om te overleven.
Vandaar dat er ook een kredietcrisis is omdat men eerst ging lenen om te kunnen overleven maar ook dat wordt te duur.
Dat heeft puur met de zwakte van de mens te maken. Buurman A ziet breedbeeld scherm bij Buurman B en kijkt naar zn eigen tv, zo'n koelkast formaat. Kijkt in zn portemonee, fuck it! Ik wil ook een nieuwe. Jaloezie is altijd een probleem en zal nog lang een probleem blijven.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:32 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Overleven? proest, moet je eens zaterdag door de stad lopen of gezellig op een zaterdag naar de Ikea rijden. Hou toch op man! Nederlanders hebben het super goed mits ze een beetje verstandig met hun geld omgaan. Maarja alles is tegenwoordig normaal en wat de buurman heeft moet ik ook hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |