Wie zei dat? Het incasso buro of de 'waternetetterbakken'?quote:
de waternetetterbakkenquote:Op maandag 2 februari 2009 15:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Wie zei dat? Het incasso buro of de 'waternetetterbakken'?
Als zij dat hebben verstuurd, dan zou ik om bewijs daarvan vragen. En dan niet alleen een kopie, maar ook bewijs dat het aangetekend ontvangen zou zijn door jou.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:59 schreef Re het volgende:
[..]
de waternetetterbakken
Ik heb dat hele bedrag van 5,91 trouwens nergens gezien dus ik zal wel een brief missen ofzo, maar ja daar mag je geen beroep op doen, als hun het hebben verstuurd is dat voor hun genoeg bewijs. En blijkbaar mogen ze dat niet per incasso afschrijven
Waternet is een hoogheemraadschap en daarmee overheid. Bovenstaande 2 punten zijn daarom niet van toepassing. Voor 'ik heb het niet ontvangen' geldt namelijk een omgekeerde bewijslast en een herinnering hoeven ze officieel niet te sturen.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:35 schreef DaMart het volgende:
Als zij dat hebben verstuurd, dan zou ik om bewijs daarvan vragen. En dan niet alleen een kopie, maar ook bewijs dat het aangetekend ontvangen zou zijn door jou.
Bovendien had Waternet eerst moeten aanzeggen dat ze de vordering uit handen zouden geven en dat er extra kosten konden volgen. Als ze dat ook niet hebben gedaan, dan wordt hun positie een stuk zwakker.
Hangt er vanaf of de oorspronkelijke bezwaarprocedure is begonnen voordat de aanmaning is verstuurd en/of de bezwaartermijn was verstreken.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:34 schreef Re het volgende:
ben ik nu genaaid door waternet? Heeft hierop bezwaar maken nog zin?
zoals het er nu uitziet is de aanmaning gestuurd nadat ik bezwaar (binnen de termijn) heb aangetekend bij de rechtbankquote:Op maandag 2 februari 2009 17:54 schreef 700MB het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of de oorspronkelijke bezwaarprocedure is begonnen voordat de aanmaning is verstuurd en/of de bezwaartermijn was verstreken.
Is er wel iets betaald? Het door jou niet betwiste deel? En zo ja, op welk moment?quote:Op maandag 2 februari 2009 17:55 schreef Re het volgende:
ja dat staat ook in hun voorwaarden bij beroep aantekenen, maar kan zijn dat ik het wel ergens gekregen heb, maar ik had ze destijds gebeld en kreeg te horen dat ik het totaal bedrag nog niet zou hoeven te storten, pas nadat de rechter er een uitsprak over had gedaan, dat heb ik gedaan, maar nu zeggen ze dat de aanmaningskosten daar niet bij hoorden en gewoon betaald hadden moeten worden...
ik heb de basiskosten ttt betaald, het conflict ging over 3 eenheden vs 1 eenheid wat ik dus uiteindelijk heb gewonnen en daarna ook gewoon betaaldquote:Op maandag 2 februari 2009 17:59 schreef 700MB het volgende:
[..]
Is er wel iets betaald? Het door jou niet betwiste deel? En zo ja, op welk moment?
Maar het bedrag van die ene eenheid is pas na de uitspraak van de rechter voldaan? Dan hangt het er vanaf wat tijdens de bezwaar/beroep procedure is afgesproken en hoe je het bezwaar hebt geformuleerd. Als je stelt 'het moet 1 eenheid zijn, en niet 3' dan betwist je die ene eenheid dus niet en als je daarvoor geen uitstel van betaling bent overeengekomen, zullen zij zich erop beroepen dat dat bedrag gewoon voldaan had moeten worden.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:01 schreef Re het volgende:
ik heb de basiskosten ttt betaald, het conflict ging over 3 eenheden vs 1 eenheid wat ik dus uiteindelijk heb gewonnen en daarna ook gewoon betaald
precies... ik dus precies hetzelfde, 5.92 aan aanmaningskosten die nergens meer te vinden zijn... en dan 6 maanden na blijkbare dato een dwangbevel sturen...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:38 schreef beton het volgende:
heb net een dwangbevel a 42 euro binnen van Waternet. 6 euro aanmaningskosten en 36 euro dwangbevelkosten. In 2007 op 7 November deze rekening betaalt en daarover schijnt een aanmaning geweest te zijn. Daarna niets meer gehoord en nu opeens een dwangbevel. Zo kan ik ook aan mijn geld komen, lekkere jongens daar....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |