Op het bankje komen regelmatig leuke zaken voorbij, maar niet iedereen is even handig met bijvoorbeeld een naaimachine of breinaalden. Brighteyes RockabeIIa kwam met het idee van dit topic...
Geef dus even aan waar je goed in bent... of wat je graag wilt. Wie weet kun jij met iemand ruilen (swoppen) en zo beiden iets bemachtigen wat je zo graag wilt..
Wie is goed in wat ?
HuupHuup en Jelief zijn handig in naaien
RockabeIIa tekent of schildert o.a. portretten, doet veel met eigen ontworpen tattoomotieven, photoshopped, etc.
Stout is handig met breinaalden en borduren (en sommige dingen op de naaimachine)
Faja is handig met foto's
Maneki naait, schildert en origami`t en voor taarten (zelf afhalen in het westland)
Rewimo is van de foto's
Owlet is breibeest en (zonnekind)poppenmaakster
Freecell voor al je geschreven werk (al dan niet gecorrigeerd)
Knorretje is goed met naaiwerk, verstelwerk, opfris/versierwerk van textiel/kleding (maar dan pas vanaf ongeveer maart )
Innepin : kan veel oa tekenen, muurschilderingen en geboortekaartjes ontwerpen
Bixter wil je foto in een kleurplaat shoppen, of helpen met andere trakties/ideeën, teksten corrigeren en helpen met verhuizen (mits een beetje in de buurt) en schilderen
Hestria is handig met taarten en 3d kaarten
de buurvrouw kan ook leuk taarten maken, en leuke themafeestjes verzinnen
Noli kan een hele boel maar oa tekenen (ook alleen potlood), (na)schilderen, naaien, haken, wat breien (geen hoogstaande kunsten), fotograferen, beetje photoshoppen
Chell kan oppassen en fotograferen
Oxy kan dichten, voor geboortekaartjes etc. maar weetn ook veel over (huis)dieren en over edelstenen *Cattie: Ik kan borduren (bijv babydekentjes). bijgewerkt tot 02/02/09 14.52
Rocka-disclaimer Het gaat niet over voor wat hoort wat maar over iets maken voor elkaar. Dus geen diensten leveren (zoals babysitten, officiele brieven schrijven, etc) maar echt creatieve zaken ruilen. Bijv. de een haakt een teckel en de ander tekent daarvoor een tattoo-ontwerp. Gedichten e.a. creatieve schrijfsels vallen er dus wel weer onder. Voor diensten en dingen verkopen zijn andere topics, lijkt mij. Dadelijk heb je mensen die allerlei schilderijen te koop aanbieden waar geen vraag naar is. Net als eerder in een ander topic gebeurde.
Je kunt iemand via dit topic benaderen, wees niet al te teleurgesteld als het niet direct kan (ook wij zijn maar mensen ) Maak goede afspraken over het verzenden etc van materialen/levertijd etc. Ook over andere kosten is het slim om van te voren een en ander op papier (of mail ) te zetten. Wil je iets voor een verjaardag ? Maak dan ruim van te voren een swop ! Borduren bijv is een tijdrovende klus, maar een sjaal van dikke wol is in een dag of 2 klaar.
..
[ Bericht 11% gewijzigd door RockabeIIa op 11-04-2009 16:28:55 ]
Misschien een hele rare vraag aangezien het gaat om een ruiltopic maar stel dat iemand ergens in het hoge noorden of het uiterste zuiden van NL woont (ik zelf dus in gebied 020) kan je dan ook tegen betaling iets afnemen? Foto's maken gaat namelijk niet al te makkelijk over de post ...
Uhm misschien anders verwoorden, stel dat iemand iets kan maken dat ik helemaal te gek vindt en die persoon woont niet om de hoek mag je dan met die persoon iets afspreken qua financieen?
Ik neem aan dat dat wel kan. Ik zie bijvoorbeeld ook wel iemand een fotoalbum voor een ander maken ... jij knutselt het op de pc, levert het digitaal in bij de winkel en de persoon in kwestie haalt en betaald het...
En dat nog, als jullie het overeenkomen kwa kosten is dat toch tussen jullie ? Van mij mag het !
Ja psies, ik denk dat dat wat Stout zegt wel het idee is. Gewoon een beetje onderling overeen komen.
Ik kan overigens nog wel meer dan naaien (goh ) maar ik weet mn battles te kiezen haha, maar wat Lishe zegt inderdaad, als ik iets voorbij zie komen wat ik wel wil doen (en kan) dan roep ik ook wel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply. <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Ow wacht, ik kan wél wat Ik kan schrijven (formele en informele brieven, verhalen, gedichten, liedjes enzovoort.) Ook kan ik corrigeren. Ik ben gewoon goed met het geschreven woord
Edit: en natuurlijk vergeet ik een haakje sluiten in dit bericht
Leuk topic. Ik help ook graag een handje mee. Ik ben handig met photoshop en (als ervaren tante) heel ervaren in het bedenken van thema's (en aankleding) voor kinderfeestjes.
Edit: ik kan ook veel met muziek/noten lezen en zakelijke/juridisch correcte brieven schrijven.
vul me maar in voor haakwerk, naaiwerk, verstelwerk, opfris/versierwerk van textiel/kleding (maar dan pas vanaf ongeveer maart, daarvoor helaas geen tijd)
[ Bericht 3% gewijzigd door knorretje op 02-02-2009 17:25:36 ]
Leuk idee Ik teken veel, portretten doe ik graag (wel alleen potlood!). Daarnaast kan ik vanalles met Photoshop en ben ik beschikbaar voor het ontwerpen van geboortekaartjes En als m'n eigen babykamer lukt, wil ik misschien ook wel meer muurschilderingen doen