quote:jack is net thuis gekomen,de artsen vonden het verantwoord.hij heeft 7 soorten medicatie mee om alles onder controle te houden.moet 27 feb naar de cardioloog voor testen oa inspanningstest.mag 4 week geen auto rijden.moet met het eten alles mager maar dat deden we al.roken is verboden,elke dag stukje lopen voor de beweging.bij pijn op het borstbeen gelijk bellen met het ziekenhuis.vind het best eng eigenlijk zo vroeg thuis.we weten dat de onderste hartspier beschadigt is hoe groot de schade aan het hart is weten we nog niet,de vernauwing aan de linkerkant moet door de medicijnen ook verbeteren..
Mannen!quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:08 schreef Logician het volgende:
Op zich redelijk goed,.........................
Behalve dat mijn moeder er helemaal doorheen zit omdat hij het verder allemaal niet zo serieus neemt wbt wat hij wel en niet mag..
Zoals je in mijn voorgaande post kunt lezen: herkenbaar.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:58 schreef Logician het volgende:
Denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat hij zijn emoties niet kan tonen..
Mijn moeder wil erover praten
J niet en doet alsof er niets aan de hand is
Mijn moeder gaat door over het onderwerp omdat ze vol zit na alle maanden stress
J maakt er (soms ietwat lompe) grapjes over en wuift het weg
Mijn moeder wordt emotioneel en voelt zich niet serieus genomen
J maakt een lompe opmerking omdat het te dichtbij komt en realiseert zich niet hoe hard dat aankomt
Mijn moeder moet huilen
J slaat dicht en sluit zich af
Einde gesprek, en vollop frustratie..
Dat is een beetje het cyclus momenteel, en ik voel me extreem machteloos ...
Ik wil er zijn, maar weet niet hoe ik dat het beste doe..
Ik zet dit er maar gewoon neer, vooral omdat ik hoop dat mijn moeder ook zelf inziet dat het echt niet
aan haar ligt, dat ze haar best doet, dat ze ook maar mens is en niet alles maar zo even 1,2,3 aan hoeft
te kunnen ... en omdat ik van haar hou en hoop dat ze nu snel eens hulp gaat zoeken/krijgen![]()
![]()
Of dat zij er anders mee omgaat. Maar ik ben geen psycholoog natuurlijk.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:07 schreef Logician het volgende:
Ik denk dat het gewoon de stress is en natuurlijk de onzekerheid over wat de toekomst allemaal nog gaat brengen.. Ik denk dat Jack de emoties nog niet kan/wil/durft toe te laten, moeite heeft met accepteren, terwijl mijn moeder al een stukje verder is in dat proces? Ik weet het ook niet.. ik weet alleen dat het vreselijk is om niets concreets te kunnen betekenen..
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, en ik ben ook geen psycholoog dus het blijft gis werk..quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:10 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Of dat zij er anders mee omgaat. Maar ik ben geen psycholoog natuurlijk.
Hopelijk gaat het bij jullie heel snel zoals bij mij: vader weer gezond, daardoor meer ruimte/minder angst om emoties toe te laten, erover kunnen praten en gewoon weer samen lekker leven.
Ik vind jouw aannames wel erg uit de lucht gegrepen..quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:51 schreef bankrupcy het volgende:
Jack weet heel goed dat hij hartpatient is met beperkingen is. Hij kiest er voor om dat leven niet te leiden. Hij kiest er voor om de Jack te zijn uit begin 2008; die met het eeuwige leven.
Ik denk dat hij ook liever ziet dat wallpaper en Logician genieten van de momenten die er nu zijn, dan in permanente angst leven voor het moment dat hij overlijdt.
Hoe vreemd het ook klinkt: ik vermoed dat Jack er geen emotionele problemen mee heeft als hij dood gaat. Hij niet. Veel mensen vinden het niet erg om zelf dood te gaan. Het zijn de achterblijvers die met hun verdriet blijven zitten.
wallpaper; ik lees lange medische verhalen van jouw hand, maar wanneer heb je voor het laatst om Jack gelachen?
Jouw aanname dat mijn aannames uit de lucht gegrepen zijn is ook kort door de bocht.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:50 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ik vind jouw aannames wel erg uit de lucht gegrepen..
Had geen zin om gisteren te motiveren maar bij deze:quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:09 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Jouw aanname dat mijn aannames uit de lucht gegrepen zijn is ook kort door de bocht.
Amen to that.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:30 schreef Poeke het volgende:
Had geen zin om gisteren te motiveren maar bij deze:
For the sake of aguement ga ik er even vanuit dat jij J. logi en wallpaper niet persoonlijk kent en ik geloof niet in helderzienden dus hoe in hemelsnaam kun jij nou weten hoe hij zich voelt? Ik vind het tegenover TS en haar moeder niet echt niet netjes om te zeggen dat hij klaar is om dood te gaan. Voor hetzelfde geld zit hij er enorm mee maar kan dat niet uiten.
Als het je mening is zeg dan: "Ik denk ..." of "Misschien..." ipv zo klakkeloos iets neer te zetten zonder dat je daar een goede onderbouwing voor hebt.
niet zo bitchen over deze post. jullie fietsen allemaal wel erg makkelijk over jack heen. ik kan me best voorstellen dat zijn manier van doen gewoon zijn manier is om met de situatie om te gaan. ik hoor wel vaker dat "denial" toch een fase in verwerking is (naja, de fase die een mens heeft voordat het genezingsproces echt goed begint). natuurlijk is dat erg naar voor ts (en diens moeder), en dit is ts's topic, maar ik vind het een beetje missen, dus ik zeg het nuquote:Op woensdag 25 februari 2009 00:51 schreef bankrupcy het volgende:
Jack weet heel goed dat hij hartpatient is met beperkingen is. Hij kiest er voor om dat leven niet te leiden. Hij kiest er voor om de Jack te zijn uit begin 2008; die met het eeuwige leven.
Ik denk dat hij ook liever ziet dat wallpaper en Logician genieten van de momenten die er nu zijn, dan in permanente angst leven voor het moment dat hij overlijdt.
Hoe vreemd het ook klinkt: ik vermoed dat Jack er geen emotionele problemen mee heeft als hij dood gaat. Hij niet. Veel mensen vinden het niet erg om zelf dood te gaan. Het zijn de achterblijvers die met hun verdriet blijven zitten.
wallpaper; ik lees lange medische verhalen van jouw hand, maar wanneer heb je voor het laatst om Jack gelachen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |