abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65628274
quote:

Chersonissos.
Het walhalla voor de jongere toerist onder ons. Deze toeristische badplaats aan de Noordkust van Kreta wordt eigenlijk Limin(haven) Chersoniou genoemd. Maar is beter bekend als Chersonissos. Dit "dorp" ligt 25 km. ten oosten van Iraklion en is een van de grootste toeristencentra van Kreta. Het echte dorpje Chersonissos ligt overigens een stuk landinwaarts. Vroeger was Limin Chersoniou een rustig en romantisch vissersdorpje, tegenwoordig is het een badplaats vol hotels, appartementen, winkeltjes, eethuisjes en disco's langs een smal zandstrand. Het strand ten westen van de vissershaven voor de grote hotels is altijd erg druk, er is van alles te huren om de waterpret te verhogen, zoals surfplanken en waterscooters. Het oostelijk gelegen strand is nogal smal.

Stappen
In het toeristische gedeelte is alles te vinden. Van honderden discotheken barren en restaurants tot de prachtige uitzichten op de stranden van het eiland. Toch is het het nachtleven wat het hem doet in Chersonissos. In de Nederlandse bars "t Hof van Holland" en de "Japapaaah" is altijd wel een feest te vinden maar ook de discotheken BIO BIO, Matrix, Amnesie en Camelot worden erg veel aangedaan. En waarom ook niet? Er loopt veel volk rond, van Nederlands tot Zweeds en van Duits tot Engels. Er zit voor iedereen wat tussen!

Paradijs op aarde
Maarja wat maakt dat ook uit zal je velen horen zeggen. Chersonissos is gewoon een paradijs met de gemiddelde temperatuur van een lekkere 26 graden. De zon op je bol en een biertje in de hand en dan lekker genieten op Starbeach.

Want ook starbeach, waar ook een stuk over geweid is op deze site, ligt in het plaatsje Chersonissos. Dit is echt de plek bij uitstek om de bloemetjes buiten te zetten overdag. Een waterpark wat overbeladen is met jongeren die lekker van de zon, van elkaar, van de drank en van het water genieten. Van watersporten tot aan veldvoetbal en van string tot badpak, alles vind je op starbeach.

Eten
Uiteraard is het ook zo dat je moet genieten van de Griekse keuken. In chersonissos zal je dan ook vele malen worden aangesproken om een restaurant in te lopen en van de Griekse gerechten te genieten. Schroom niet en loop eens een restaurant binnen en geniet van de heerlijke keuken.
Meer info:
http://www.chersonissos.nl/
http://www.chersonissos-vakantie.nl/
http://www.landenportal.nl/griekenland-chersonissos.htm
http://www.starbeach.gr/
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_65628344
Twee jaar geleden ook geweest, en zo goed bevallen dat we dit jaar weer gaan.
Zon zee strand en de hele dag door feesten
pi_65727935
Vorig jaar geweest, geweldige week gehad. Vooral erg vet op starbeach en in de matrix en de Bio Bio. Aanrader dus!
pi_65972188
Ik persoonlijk vond het te massaal; te veel Nederlanders en de man:vrouw verhouding weas met 75:25 een beetje zoek
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_66112833
Ik hou er persoonlijk ook niet zo van. Ben er wel geweest in oktober maar toen waren Starbeach en die andere tenten allemaal gesloten dus het was lekker rustig in die tijd.
Voor sommige jongere mensen zal het best wel geweldig zijn maar ben meer van scootertje huren en de bergen in!!
pi_66939051
Vorig jaar zomer geweest, vond het geniaal. Uitgaan geweldig (wel veel NL'ers idd. Maar als je die hollandse kroegen mijdt, kom je ook genoeg duitsers, engelsen en russen tegen.

Je kan ook naar het dorp ernaast gaan: Malia... alleen maar bezopen engelsen, wel leuk voor een avondje.

tip: huur een scooter (let wel op welke want je word genaaid waar je bij staat door die verhuurders) en ga het achterland in... prachtige visserdorpjes en bergdorpjes waar je voor heel weinig (~¤5) een complete heerlijke maaltijd + drinken krijgt.

Ik had een scooter die 110 liep, en kreeg er geen helm bij . Dus beter geef je iets meer uit aan die scooter zodat je een veilige krijgt haha
pi_66940186
Ik ben er afgelopen jaar geweest. Het is erg leuk, maar na 5 dagen hadden wij het wel gezien. We zijn toen naar nog wat stadjes geweest en we hebben 2 eilanden bezocht. Het is daar allemaal goed te doen met het OV, ook best wel goedkoop.
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:38:13 #8
97111 ukga
Siewosie baas
pi_66952817
Wat boven mij gepost is; vrouwen mannen verhouding is echt zoek; 70 % was man idd.
Chicks waren so ie so al daar arrogant. Best duur uitgaan (matrix is een hippe tent waar een baco 8 euro is met nog eens neppe bacardi ook)
Verder hebben ze in '' barstreet " overal happy hour; elke dag elk uur. Het is best wel massaal allemaal. Op starbeach was veel popi jopie volk(tattoo en anabolen volk) verder wel leuk.

Ik vond Mali beter (dorpje 10 min met taxi vanaf chersonissos. Rustigere sfeer en gezelliger. (leuke strandtentjes enzo) Ik ga daar denk ik heen dit jaar. ook wat rustiger aan het strand

oja tip; let op voor scooters en quads, want die vliegen massaal om je oren en de wegen zijn spekglad, en de een denk nog beter te kunnen rijden als ie lam is dan de ander.

Ik heb wel plezier gehad, maarja met je vrienden heb je ALTIJD lol (als het goed is;)) en verder was het gewoon elke dag uitgaan, alleen dan in een warm land. vond er niets speciaals aan.

iig veel plezier!!
pi_66969105
Mali was 10x erger man...
Vol met Engelsen, enorme drukte op straat, constant geschreeuw... die Engelsen beginnen vanaf 8uur 's avonds zich al vol te gieten met als gevolg dat ze constant om 10 uur al lagen te kotsen op straat... Malia zou ik echt never nooit heengaan!
Bewoners van dat dorp zaten ook met knuppels voor hun huis te wachten tot iemand op hun stoep ging kotsen of pissen...

Logisch dat het rustig was op het strand, iedereen lag met een kater op bed...
pi_67034591
Malia had wel een mooi strand, en Chersonissos niet. Maar ik had gehoord dat ze niet meer samenwerken met Engelse reisbureaus omdat ze zoveel last hadden van Engelsen? Ik kan het mis hebben, maar ik hoorde dat laatst van iemand die een cafétje is begonnen net iets buiten Malia.
pi_67074308
Vorig jaar een heerlijke tijd gehad in Chersonissos! Ga ook eens naar titos, leuke bar
Bekijk youtube en andere filmpjes via school proxy
pi_67077651
In malia zitten de engelsen, in chersonissos de ieren.
Toen ik er verleden jaar zat waren er 50 engelsen opgepakt door rellen in malia.

Maar het was echt een supervakantie!!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:21:43 #13
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_67584457
Ben er dit jaar ook voor 12 dagen, k zou daar graag voor een dagje een boot willen huren. weet iemand of dat daar mogelijk is en wat dat ongeveer kost?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:52:50 #14
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_69418723
Dit jaar (over 5 weken) voor de 3de keer naar Kreta

Wederom niet naar Chersonissos maar heerlijk relaxed naar Koutouloufari, net iets boven chersonissos
NIet zo massaal en heel goed toeven daar

Helaas wegens budgettaire redenen maar 8 dagen dit keer maar goed, vakantie is vakantie

We zitten in iokasti dit keer nadat we Kristi en Elite al gehad hadden de vorige keer

Nog ff aftellen
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_69432172
Ik zou zeggen ga naar Tiger Bar en bestel bij het achterste barretje een WaterMelon (ik weet niet of die ene barman er nog steeds werkt (Miguel) die maakte dat altijd). Het is voor mij al wel 2 of 3 jaar geleden alweer.

Scandinavische dames in Chersonissos
Ajax, That '70s Show, Arsenal
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:50:28 #16
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_69494116
Club Tiger is erg goed

Die eigenaar (als ie dat nog steeds is) was een geweldige vent
We zaten daart elke avond 2 jaar geleden

NIet zo heel druk en een superterras voor de deur

Ook de wodka cola was daar erg goed en doorzichtig
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  maandag 29 juni 2009 @ 11:51:49 #17
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_70473245
Zo, even een kickje. t komt steeds dichterbij
aardig zin in zegmaar.
Nog echte aanraders voor daar of?
pi_70491012
Woensdag is het dan eindelijk zo ver en vlieg ik voor 10 dagen naar het paradijs. Voor liefhebbers van ijskoffie zit er aan de kust van chersonissos een tente die iets van creta blue of blue lagoon weet het niet zeker en die verkoopt echt de lekkerste ijskoffie te wereld.
Herinder mij,
maar niet in sobere dagen.
Herinder mij, als de stralende zon,
hoe ik was, toen alles nog kon
pi_70508487
Binnenkort hier ook op vakantie
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 4 juli 2009 @ 16:00:00 #20
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_70643140
Is Chersonissos minder populair aan het worden?
Ik ben in 2005 en 2007 geweest en toen lulde we topics vol
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_70646390
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:51 schreef stamppot het volgende:
Zo, even een kickje. t komt steeds dichterbij
aardig zin in zegmaar.
Als je echt goed wilt eten dan moet je naar de Greek Corner gaan aan de hoofdstraat.

Daar krijg je na elke maaltijd een glaasje raki, maar de eigenaar die wilt zelf ook wel eens meedrinken dus dan zit je zo aan een paar glaasjes meer. Op een avond zaten we zelfs aan de 7 glaasjes. (zoiezo als je er al een paar keer bent geweest is de kans groot dat je wat meer krijgt uiteraard).

We hadden ook een weddenschap met een paar meiden die we op het strand waren tegengekomen dat wij ergens het griekse traditionele gerecht: kokoretsi moesten gaan eten. Na een beetje rondvragen kwamen we er eerst achter dat het schapen ingewanden waren dat was gemalen en in een schapendarm was gestopt.
Wij wilden zoiezo die weddenschap door laten gaan en waren wel benieuwd, maar driekwart van die grieken hadden er nog nooit over gehoord en de grieken die er wel van hadden gehoord, trokken er een vies gezicht bij omdat ze zoiets nooit zouden eten. (zoiezo is het al grappig om het overal te vragen, vooral als een vriend niet zo goed in engels is. Do you have sheep inside with sheep inside?)
We gaven het bijna op en toen kwamen we op het idee om het bij de Greek Corner te vragen. Ze wisten er van af maar omdat dit een paasgerecht is, is het heel moeilijk te krijgen.
Maar toch is de eigenaar naar een slager gegaan in Heraklion en heeft voor ons dat gerecht gemaakt voor 4 personen voor een prijs van maar 60 euro.

Geweldig personeel dus en geloof me of niet.. MAAR DAT GERECHT WAS ECHT LEKKER!!
En ook nog de weddenschap gewonnen dus
pi_70983659
Ha, ik ga ook dit jaar. Voor het eerst nog wel.
  woensdag 15 juli 2009 @ 08:45:56 #23
148795 Punjab
Next Stop...
pi_70991456
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:51 schreef stamppot het volgende:
Als je echt een uitstapje wilt maken ga dan een dagje duiken in Aghia Pelagia, bij Staywet! Direct naast deze duikschool zit een heel klein restaurantje, hier werken 2 tweelingbroers, waarvan er 1 ook duikinstructeur is. De duikschool is van origine frans opgezet, maar er zijn vaak ook engelse, duitse en nederlandse instructeurs of divemasters.

Het loont erg om een dagje lekker in de Mononaftis bay te gaan relaxen, duiken is geen must natuurlijk, maar wel erg gaaf. En het eten naast de duikschool van de 2 broers is fenomenaal & echt traditioneel als je erom vraagt.
Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
pi_71114512
Kan me wel herinneren dat dit topic 2 jaar geleden echt populair was. Was toen ook geweest. Het is een leuke vakantie voor als je 20 bent, al is de gemiddelde leeftijd 2 jaar later al gezakt naar rond de 18 heb ik gehoord. Dat gaat steeds erger worden, en Chersonissos wordt het nieuwe Salou. Niemand wil er meer heen!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 19 juli 2009 @ 13:55:36 #25
80791 crew  Paul
pi_71116935
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:34 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Kan me wel herinneren dat dit topic 2 jaar geleden echt populair was. Was toen ook geweest. Het is een leuke vakantie voor als je 20 bent, al is de gemiddelde leeftijd 2 jaar later al gezakt naar rond de 18 heb ik gehoord. Dat gaat steeds erger worden, en Chersonissos wordt het nieuwe Salou. Niemand wil er meer heen!
Bulgarije Sunny Beach gaat het helemaal worden

Btw ik merkte het ook al op :
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:00 schreef Paul het volgende:
Is Chersonissos minder populair aan het worden?
Ik ben in 2005 en 2007 geweest en toen lulde we topics vol
pi_71118117
De Irish Pub was echt geweldig! In 2007 toen wij er waren, waren we vaak de enige Nederlanders daarbinnen. Nu staat er gewoon een portier voor die alle Nederlanders tegen moet houden, omdat ze daar niet naar binnen mogen.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 19 juli 2009 @ 14:51:32 #27
80791 crew  Paul
pi_71118800
Flauw mag dat niet eens meer
  zondag 19 juli 2009 @ 14:58:11 #28
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71119009
wij wilden eerst ook, maar na wat inlezen is dit toch niks voor een stel
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_71119456
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:51 schreef Paul het volgende:
Flauw mag dat niet eens meer
ik gaf vrienden die dit jaar gingen de tip van de Irish Pub, maar ze kwamen niet binnen omdat ze niet Iers waren
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 19 juli 2009 @ 15:46:29 #30
80791 crew  Paul
pi_71120462
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:58 schreef Qwea het volgende:
wij wilden eerst ook, maar na wat inlezen is dit toch niks voor een stel
Neejoh
Niet als stelletje heen gaan, ga gewoon naar andere plaatsen van Kreta. Mijn zusje is ook op Kreta geweest met haar vriendje en heeft daar van alles gezien en gedaan
Dit is dr fobo kan je het zelf vragen via pm ofzo http://fotoboek.fok.nl/Juudjuh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')