quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:03 schreef dennis00 het volgende:Dat is zeker raar. Er is géén lijn te trekken in het transferbeleid van Manchester City over de laatste 5 jaar. Natuurlijk komt dit ook, omdat ze hebben geinvesteerd in spitsen en vervolgens worden overgenomen door een Arabier die nog veel betere spelers wil zien.
Echter kun je nooit 4 wereldspitsen tegelijk opstellen. Ook al stel je er 3 tegelijk op, dan kan dit ten koste gaan van de balans in je elftal. Indien Roque Sante Cruz zo gewenst is, koop dan geen Tevez, maar alleen Adebayor. Of koop juist Roque Sante Cruz niet.
In de zomer van 2008 is er ook flink gespendeerd aan Jo en Robinho. Waarom is Jo geen miskoop? Hij was niet de spelers die er direct stond, wat welk verwacht mag worden voor 20 miljoen euro. Ik denk ook dat weinig mensen nog veel van Jo verwachten in de toekomst.
Roque Santa Cruz heeft één goed seizoen gehad, daarvoor 30x gescoord in 200(!) wedstrijden. Hij is mooi groot en sterk, maar als één van de 4 spitsen is gewoon zonde geld.
105 miljoen in 4 spitsen steken om te gaan roteren is geldverspilling. Spitsen horen vertrouwen te krijgen, minuten te krijgen en 10 wedstrijden achter elkaar in de basis te spelen.
Gedeeltelijk mee eens. Jo heeft het de 2de seizoenshelft bij Everton gewoon goed gedaan, en zal zijn kans nog wel krijgen bij city. Alleen het punt is dat de "arabieren" NU resultaat willen zien, zeker omdat er vorig jaar niet eens uefa cup is gehaald. Dus dan gaan de grote flappen weer over de toonbank.
Santa Cruz is pas de laatste jaren gaan scoren (eigenlijk vanaf dat hij in engeland is gaan spelen), is een oogappeltje van hughes (samen bij blackburn dacht ik).
Tuurlijk, absoluut te veel geld voor een reserve, maar ja, elke club weet dat city geld heeft, dus die vragen de hoofdprijs. En eerlijk gezegd denk ik dat Hughes niet had verwacht dat Adebayor en Tevez (laat staan, alletwee) zouden komen.
Maar wat zou jij doen als trainer? Je hebt eindelijk een spits binnen die je graag wilt hebben (de rest wilde vorig jaar al niet, en waarom zouden ze nu wel komen) en 2 weken later is er toch een kans dat Tevez en later Adebayor gaan tekenen. Zeg jij dan: Laat maar, die twee moet ik niet, want ik hem net Santa Cruz gekocht?
City gaat straks " gewoon" 4-3-3 spelen (met waarschijnlijk robinho/adebayor/tevez) en dat deden ze vorig jaar ook al (robinho/bellamy/wright-philips). En met wat reserve spelers kan je mooi robinho bijvoorbeeld (die vorig jaar vaak "geblesseerd" moest starten) wat rust geven.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.