Hedenquote:Manchester City History
Originally formed in 1880 as St. Marks (West Gorton), they then became Ardwick A.F.C. in 1887 before changing their name to Manchester City F.C. in 1894. The club has won the League Championship twice, the FA Cup four times, the League Cup twice and the European Cup Winners Cup once. The club\'s most successful period was during the late 1960s and early 1970s, when they won several major trophies under the management team of Joe Mercer and his assistant Malcolm Allison, and with great players such as Colin Bell and Francis Lee.
However, the club has not won a major honour since 1976. The club\'s decline led to relegation twice in three years in the 1990s, meaning they spent one year in the third tier of English football. However, the club has since regained Premier League status, putting City back in the top flight, the division in which they have spent the majority of their history.
Zoals gezegd volg ik Man City niet echt. Maar ik hoorde (geruchten???) dat ze tijdens de winter het astronomische bedrag van 450 miljoen mochten spenderen?quote:Op zondag 1 februari 2009 15:26 schreef Blight het volgende:
Viel deze winterperiode wel mee. Nieuwe namen deze winter zijn Wayne Bridge (Chelsea), Nigel de Jong (HSV) en Craig Bellamy (West Ham United). De eerder in de zomer aangetrokken spits Jo stelt erg teleur, dus vandaar de laatstgenoemde. Ik weet niet zeker of het al rond is, maar doelman Shay Given (Newcastle) lijkt nu ook binnen.
Het echte smijten met geld zal in de zomer wel komen.
Given heeft een medische keuring vandaag, dus die is eigenlijk ook wel binnen. Given is net als Bridge en De Jong denk ik wel een goede aankoop, ze hadden met name op linksback en verdedigende middenvelder echt iemand nodig.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:26 schreef Blight het volgende:
Viel deze winterperiode wel mee. Nieuwe namen deze winter zijn Wayne Bridge (Chelsea), Nigel de Jong (HSV) en Craig Bellamy (West Ham United). De eerder in de zomer aangetrokken spits Jo stelt erg teleur, dus vandaar de laatstgenoemde. Ik weet niet zeker of het al rond is, maar doelman Shay Given (Newcastle) lijkt nu ook binnen.
Het echte smijten met geld zal in de zomer wel komen.
Zodra ze de eerste echt goede gekocht hebben komt het wel. ik hoop het niet trouwens, gekochte clubquote:Op zondag 1 februari 2009 15:39 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Jammer, ik vond City altijd wel een sympathieke club, maar de club wordt nu gewoon om zeep geholpen door wat van die rare oliesjeiks. De prestaties vallen wat dat betreft ook gewoon echt tegen, met geld kom je er gewoon niet.
Al blijft het de de leukste van de twee uit Manchester natuurlijk.
Anybody? Jo, Hughes?quote:Op maandag 2 februari 2009 00:15 schreef DeVinger het volgende:
Hoe kun je nou blij zijn met Bellamy?![]()
De grote namen zijn er zeker nog niet. Ik weetniet of hier echte fans zitten of wannabees, maar hoe zit het met Jo, kan die het niveau niet aan of aanpassingsproblemen of randzaken? Leek mij in CL altijd een toffe spits, zeker ook een met kwaliteiten. Nou is die Hughes zeker geen topcoach volgens mij.
Dat snap ik ook niet, waarom stellen ze niet eerst een succescoach aan en ga je vervolgens smijten met geld?
Hughes heeft het bij Blackburn prima gedaan met beperkte middelen. Had wel meer van hem verwacht bij Man City, ze blijven toch maar een beetje aankloten daar.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:58 schreef mcyodogg het volgende:
Jo heeft volgens mij wel aardig gedebuteerd bij Everton.
En persoonlijk heb ik Hughes wel hoog zitten, alleen als hij geen Europees haalt, flikkeren ze hem gegarandeerd eruit. Als het niet eerder is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |