abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65803909
pi_65824870
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:13 schreef veldmuis het volgende:
Als je nu begint met het bouwen van een website, ga dan iets moderns lezen. Frames gebruik je gewoon niet meer. Dat is antiek.

Blijf weg bij die handleidinghtml.nl enzo, dat soort sites hebben teksten die in de 90's bedacht zijn .
ik heb dat allemaal gebruikt op die site ,alleen frames niet met een uitzondering van een Iframe om 20 pagina's te linken en te lui was om het anders te doen.
Redacted
pi_65852581
1
2
3
4
5
<?php
                $query  
"UPDATE verkooporder              SET status = '".$status."' WHERE vo_nr = '".$vo_nr."';";

$query2 "UPDATE verkooporderregel         SET geleverd = geleverd + besteld, besteld = '0' WHERE vo_nr = '".$vo_nr."';";

$query3 "UPDATE artikel,verkooporderregel SET voorverkopen = voorverkopen - besteld where vo_nr = '".$vo_nr."' and artikel.art_nr = verkooporderregel.art_nr ;";
?>

zou dit in minder querys kunnen ?
Redacted
  zondag 8 februari 2009 @ 16:32:49 #107
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_65852865
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:25 schreef cablegunmaster het volgende:

[ code verwijderd ]

als je met cascading regels gaat werken misschien
pi_65852966
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:25 schreef cablegunmaster het volgende:

[ code verwijderd ]

Waarom zou je dat willen? Je doet drie updates, dus waarom zou dat in minder dan 3 update-queries moeten?
pi_65853151
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:35 schreef HuHu het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen? Je doet drie updates, dus waarom zou dat in minder dan 3 update-queries moeten?
ik dacht dat je dan alle tabellen lockte.

oh ja resultaat hiervan is

www.dgb.clanslayers.com
user: verkoop
pass: verkoop

Redacted
pi_65854011
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:39 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Die microseconde dat een tabel gelocked is ga je echt niet merken. Waarschijnlijk is het uitvoeren van 3 losse queries ook nog eens sneller dan één ingewikkelde query die meerdere tabellen update en allemaal tegelijk locked.
pi_65854037
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:05 schreef HuHu het volgende:

[..]

Die microseconde dat een tabel gelocked is ga je echt niet merken. Waarschijnlijk is het uitvoeren van 3 losse queries ook nog eens sneller dan één ingewikkelde query die meerdere tabellen update en allemaal tegelijk locked.
ah ok
Redacted
  zondag 8 februari 2009 @ 17:07:29 #112
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65854068
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:39 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Bij UPDATE tbl doe je niets met andere tabellen, dus andere tabellen worden niet gelockt.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_65855250
Als je bang bent voor locking (door relatief veel schrijfactiviteit) zou je InnoDB kunnen overwegen, met row locking ipv table locking.
pi_65863165
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:44 schreef Roy_T het volgende:
Als je bang bent voor locking (door relatief veel schrijfactiviteit) zou je InnoDB kunnen overwegen, met row locking ipv table locking.
zo groot word het denk ik nog niet ik was aan het vooruit denken waarom hoe en wat.
Redacted
pi_65863724
maar hoe krigj ik een timestamp + 2 weken eigenlijk ? bijvoorbeeld

ik heb een veld in sql dat als ik hem verander zo aanpas. maar hoe krijg ik nou een uiterstbetaaldatum die +2 weken is
Redacted
pi_65863855
1SELECT DATE_ADD(timestamp, INTERVAL 2 WEEK) FROM tabel;

of gewoon

1SELECT timestamp + INTERVAL 2 WEEK FROM tabel;
pi_65938829
Ik zit met een vraagstuk.

Op dit moment gebruikt mijn statistieken script 2 tabellen voor het opslaan van referres (externe en interne)

Nu maken deze tabellen mijn statistieken script nogal sloom. Een vriend van mij kwam met een oplossing door ipv 2 tabellen er 1 te maken die alle gegevens combineert. Echter krijg je dan veel duplicate data, daarvoor wil ik dus een oplossing zoeken.

Opzet huidige tabellen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `stats_referer` (
  `id` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
  `type_id` enum('i','e') NOT NULL default 'e',
  `link` varchar(128) NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`),
  UNIQUE KEY `type_id` (`type_id`,`link`)
) ENGINE=MyISAM  DEFAULT CHARSET=latin1;

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `stats_referer_link` (
  `stat_id` int(10) unsigned NOT NULL,
  `referer_id` int(10) unsigned NOT NULL,
  `date` date NOT NULL,
  `hits` mediumint(8) unsigned NOT NULL,
  `lastdate` time NOT NULL,
  UNIQUE KEY `stat_id` (`stat_id`,`referer_id`,`date`),
  KEY `referer_id` (`referer_id`,`lastdate`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

De huidige opzet van de indexes worden gebruikt voor het script dat de statistieken registreert en opslaat.

Nieuwe opzet van vriend
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `stats_referer` (
  `id` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
  `type_id` enum('i','e') NOT NULL default 'e',
  `link` varchar(128) NOT NULL,
  `stat_id` int(10) unsigned NOT NULL,
  `date` date NOT NULL,
  `hits` mediumint(8) unsigned NOT NULL,
  `lastdate` time NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ;

Hoe kan ik deze data reduceren maar toch een snelle database opzet maken?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_65938879
Wanneer is 'ie precies sloom, bij welke bewerking? Dit is natuurlijk koffiedik kijken; die tabellen maken je script niet sloom, maar het gebruik ervan
pi_65939026
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:08 schreef HuHu het volgende:

[ code verwijderd ]

of gewoon
[ code verwijderd ]

tof ik had hem nodig voor een scriptie waarmee hij een uiterst betaaldatum neerzette en had even geen idee hoe (mn gastenboek scriptje word overigens steeds toffer

v1 input output
v1.02 input output met pagina's! limit dinkie ^^;;
v1.03 textarea whitespace css wrap.
v1.04 scriptje wrap de comment met te lange woorden ( waarom heeft fok niet zo'n script?)
Redacted
pi_65941816
Als ik een $_SESSION['ingelogd'] maak, en die na het inloggen op true, en bovenaan elke pagina een if(!$_SESSION['ingelogd']) {exit;}, is dat dan veilig?
pi_65942359
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:51 schreef veldmuis het volgende:
Als ik een $_SESSION['ingelogd'] maak, en die na het inloggen op true, en bovenaan elke pagina een if(!$_SESSION['ingelogd']) {exit;}, is dat dan veilig?
het is veilig alleen je kan het nog makkelijker doen door er een header aan toe te voegen die je eruit forceert

1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
if(!$_SESSION['ingelogd'] == true 
header('Location: http://www.example.com/index.php'); exit;
}else{

blablabla deze is voor ingelogde mensen

}
?>

ik basseer het inloggen liever op isset($_SESSION['user'] )

[ Bericht 2% gewijzigd door cablegunmaster op 11-02-2009 11:18:47 ]
Redacted
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:18:27 #122
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_65942757
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:51 schreef veldmuis het volgende:
Als je op shared hosting zit, is het vertandig om een eigen directory met sessie-gegevens te definiëren. Standaard worden in een shared hosting omgeving de sessiegegevens meestal in een algemene temp-directory gezet en daar kunnen alle gebruikers van de server bij. Het lijkt me niet dat je wil dat andere users van je webhost jouw sessiedata kunnen uitlezen of wijzigen.

Daarnaast is het ook verstandig om een eigen sessie-dir te gebruiken als er gebruik wordt gemaakt van meerdere verschillende webservers voor één website, zoals je bv bij loadbalancing ziet. Elke server heeft dan vaak z'n eigen tmp-dir met daarin je sessiegegevens en als een gebruiker halverwege het surfen opeens naar een andere webserver wordt geschakeld, is z'n sessie kwijt en lijkt 'ie te worden uitgelogd. Dat wil je natuurlijk ook niet.

De beste plek om je sessie-gegevens te bewaren is in je homedir, ergens boven de webroot. Mijn homedir is bijvoorbeeld /home/martijn en m'n webroot is /home/martijn/www. M'n mapje voor sessies noem ik /home/martijn/sessies en zorg dmv chmod dat de user waaronder PHP draait hier schrijfrechten heeft.

Vervolgens vertel ik PHP dat 'ie deze map moet gebruiken met de functie session_save_path(). Dat moet je doen voordat je session_start() aanroept. Een script die sessies gebruikt ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:

1
2
3
4
<?php
session_save_path
('/home/martijn/sessies');
session_start();
?>

Om te checken of PHP inderdaad de sessies op de goede plek wegschrijft, kun je session_save_path() zonder argumenten aan roepen. De functie returned dan de huidige locatie voor sessiegegevens.
pi_65943640
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:09 schreef Roy_T het volgende:
Wanneer is 'ie precies sloom, bij welke bewerking? Dit is natuurlijk koffiedik kijken; die tabellen maken je script niet sloom, maar het gebruik ervan
Dat is eingelijk vrij simpel, wanneer ik de tabellen JOIN om de gegevens uit te lezen.

Ik wil namelijk referers uitlezen op bepaalde data

Voorbeeld:

1
2
3
4
5
6
7
SELECT stats_referer.link, stats_referer_link.hits 
FROM stats_referer 
LEFT JOIN stats_referer_link ON stats_referer_link.referer_id = stats_referer.id 
WHERE stats_referer_link.stat_id = '12' AND stats_referer.type_id = 'e' 
AND stats_referer_link.`date` = '2009-02-11' 
ORDER BY stats_referer_link.lastdate DESC 
LIMIT 25

Echter moet ik de huidige indexes gebruiken voor het script wat de statistieken opslaat, als ik deze verander wordt het opslaan van de statistieken slomer en dat is niet de bedoeling (statistieken opslaan kost 0.010 seconde)

Deze query kost 20 seconden NA F5 1/20 daarvan!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_65944241
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:45 schreef Chandler het volgende:

[..]

Dat is eingelijk vrij simpel, wanneer ik de tabellen JOIN om de gegevens uit te lezen.

Ik wil namelijk referers uitlezen op bepaalde data

Voorbeeld:
[ code verwijderd ]

Echter moet ik de huidige indexes gebruiken voor het script wat de statistieken opslaat, als ik deze verander wordt het opslaan van de statistieken slomer en dat is niet de bedoeling (statistieken opslaan kost 0.010 seconde)

Deze query kost 20 seconden NA F5 1/20 daarvan!
En wat levert de EXPLAIN van die query op?
pi_65944317
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als je op shared hosting zit, is het vertandig om een eigen directory met sessie-gegevens te definiëren. Standaard worden in een shared hosting omgeving de sessiegegevens meestal in een algemene temp-directory gezet en daar kunnen alle gebruikers van de server bij. Het lijkt me niet dat je wil dat andere users van je webhost jouw sessiedata kunnen uitlezen of wijzigen.

Daarnaast is het ook verstandig om een eigen sessie-dir te gebruiken als er gebruik wordt gemaakt van meerdere verschillende webservers voor één website, zoals je bv bij loadbalancing ziet. Elke server heeft dan vaak z'n eigen tmp-dir met daarin je sessiegegevens en als een gebruiker halverwege het surfen opeens naar een andere webserver wordt geschakeld, is z'n sessie kwijt en lijkt 'ie te worden uitgelogd. Dat wil je natuurlijk ook niet.

De beste plek om je sessie-gegevens te bewaren is in je homedir, ergens boven de webroot. Mijn homedir is bijvoorbeeld /home/martijn en m'n webroot is /home/martijn/www. M'n mapje voor sessies noem ik /home/martijn/sessies en zorg dmv chmod dat de user waaronder PHP draait hier schrijfrechten heeft.

Vervolgens vertel ik PHP dat 'ie deze map moet gebruiken met de functie session_save_path(). Dat moet je doen voordat je session_start() aanroept. Een script die sessies gebruikt ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:
[ code verwijderd ]

Om te checken of PHP inderdaad de sessies op de goede plek wegschrijft, kun je session_save_path() zonder argumenten aan roepen. De functie returned dan de huidige locatie voor sessiegegevens.
Dat is een nette tip! Ik dank u hartelijk .
pi_65944500
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:18 schreef Tijn het volgende:

Dat kun je vaak oplossen door "sticky sessions" aan te zetten op de load balancer. Neemt niet weg dat je een valide punt maakt
pi_65944757
1
2
1 SIMPLE stats_referer ref PRIMARY,type_id type_id 1 const 138048 Using where; Using temporary; Using filesort 
1 SIMPLE stats_referer_link eq_ref stat_id,referer_id stat_id 11 const,gfxstatcom_db1.stats_referer.id,const 1 Using where 

Heeft idd weer te maken met die temporary filesort :(
Like trump...
pi_65945880
ik wou een array krijgen van elk een artikel_nr , een artikel aantal alleen ik snap de foreach nog niet helemaal

hoe krijg ik al mijn artikelen van deze array in een andere variabele ?
( net gelukt om een array te maken voor artikelen (nu nog boven de 0 )
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

if(isset($_POST['artikelaantal'])){
                foreach(
$_POST['artikelaantal'] as $artikelaantal => $aantal 
                {

/*    $artikel  = $_POST['artikel_nr'];
                $aantal   = $_POST['artikelaantal'];
                $prijs    = $_POST['prijs'];*/

}
                echo 
$artikel." ".$aantal." "$prijs;
             }
?>

DONE!

[ Bericht 5% gewijzigd door cablegunmaster op 11-02-2009 14:07:47 ]
Redacted
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:03:34 #129
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_65946032
Ik heb icm met AJAX een aantal kolomen zoals in dit voorbeeld:

De gebruiker kan al op een interactive manier de kolomen verplaatsen etc, maar nu zou het mooi zijn
als het ook mogelijk is om de kolom breedte aan te kunnen passen, door te slepen.

Heb het vaker gezien, dus het zou mogelijk moeten zijn. Iemand een idee hoe te doen??
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:32:44 #130
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65947019
Chandler, ik snap je query niet goed. Waarom doe je een left_join op stats_referer_link? Ik zou zeggen dat wanneer voor een bepaalde stat_id een link niet voorkomt, je die link niet in je queryresultaat wilt hebben. Ik zou het eerder andersom doen: staat de link per ongeluk niet in stats_referer, dat je toch die regel wilt tonen.

1
2
3
4
5
6
SELECT stats_referer.link, stats_referer_link.hits 
FROM stats_referer_link l
LEFT JOIN stats_referer r ON (l.referer_id = r.id)
WHERE l.stat_id = '12' AND r.type_id = 'e' AND l.`date` = '2009-02-11' 
ORDER BY l.lastdate DESC 
LIMIT 25

Indices:
stats_referer_link: (stat_id,date,lastdate)
stats_referer: (id, type_id)

Deze query moet binnen 0.01s uit te voeren zijn.
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:35:24 #131
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65947105
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:03 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ik heb icm met AJAX een aantal kolomen zoals in dit voorbeeld:

[ afbeelding ]

De gebruiker kan al op een interactive manier de kolomen verplaatsen etc, maar nu zou het mooi zijn
als het ook mogelijk is om de kolom breedte aan te kunnen passen, door te slepen.

Heb het vaker gezien, dus het zou mogelijk moeten zijn. Iemand een idee hoe te doen??
Dat is geen PHP; [Javascript] voor dummies (deel 8)
pi_65947180
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
function trim_value($value

$new_string trim($value); 

$end_string rtrim($new_string);
    return 
$value;
}
?>

<input type=\"text\" name=\"artikelaantal[]\" size=\"7\" maxlength=\"5\" value=\"";
1
2
3
4
5
6
<?php

if(!empty($_POST))
                                           { 
array_walk($_POST['artikelaantal'], 'trim_value');
                                              echo 
$_POST['artikelaantal'][$i]; $i++;}
                                           if(empty(
$_POST)){ echo '0';} echo " \">
?>

</td>
ik krijg een irritante wit spatie achter alle artikelaantallen hoe haal ik dit weg? want ik krijg die trim functie niet goed werkend iemand een idee ?
Redacted
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:40:35 #133
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_65947264
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:37 schreef cablegunmaster het volgende:

[ code verwijderd ]

<input type="text" name="artikelaantal[]" size="7" maxlength="5" value="";
if(!empty($_POST))
{ array_walk($_POST['artikelaantal'], 'trim_value');
echo $_POST['artikelaantal'][$i]; $i++;}
if(empty($_POST)){ echo '0';} echo " "></td>
[/php]

ik krijg een irritante wit spatie achter alle artikelaantallen hoe haal ik dit weg? want ik krijg die trim functie niet goed werkend iemand een idee ?
In die functie krijg je $value weer precies zo terug als dat hij erin is gegaan...
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:40:36 #134
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65947266
Waarom je eigen trim-functie definieren als je net zo goed de ingebouwde kunt gebruiken (trim is een combinatie van ltrim en rtrim)? Je functie werkt ook niet goed omdat je $value teruggeeft maar niet verandert.
pi_65947285
Je trim_value geeft de ongewijzigde input terug hè.
pi_65947489
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:41 schreef HuHu het volgende:
Je trim_value geeft de ongewijzigde input terug hè.
klopt vergat $end_string; ipv $value
ben nieuw met functies heb er vandaag al 2 gebruikt deze had ook direct gekund! maar om een of andere reden toch nog witspaties in mijn value= veld die zichzelf opstapelen ( elke keer dat je op submit drukt voegt hij een witspatie toe)

maarja ze worden getrimt dus opzich niet zo heel erg

yay de foreach uitgevogeld

[ Bericht 19% gewijzigd door cablegunmaster op 11-02-2009 14:06:22 ]
Redacted
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:00:55 #137
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_65947883
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:35 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Dat is geen PHP; [Javascript] voor dummies (deel 8)

Klopt, maar was vergeten te melden dat ik de waarde wil opslaan in een database..
pi_65948511
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:32 schreef GlowMouse het volgende:
Chandler, ik snap je query niet goed. Waarom doe je een left_join op stats_referer_link? Ik zou zeggen dat wanneer voor een bepaalde stat_id een link niet voorkomt, je die link niet in je queryresultaat wilt hebben. Ik zou het eerder andersom doen: staat de link per ongeluk niet in stats_referer, dat je toch die regel wilt tonen.
[ code verwijderd ]

Indices:
stats_referer_link: (stat_id,date,lastdate)
stats_referer: (id, type_id)

Deze query moet binnen 0.01s uit te voeren zijn.
Een vraagje voordat ik het ga uitvoeren, is het gebruiken van meerdere indexes handig? aangezien ik op de tabel van de referrs al een index heb voor type_id en link.
Like trump...
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:21:51 #139
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65948634
Indices zijn dodelijk voor inserts/updates. Maar als je ze vaak nodig hebt is het toch maar beter om ze wel te plaatsen.
Als deze tabellen beschreven worden elke keer als een user je site bezoekt, zou ik eens kijken naar rowbased-locking ipv tablebased-locking.
pi_65951487
Er wordt meer geupdated/geinserted dan gelezen, dat is gewoon een feit. Aangezien de backend 15-21 queries heeft voor het up to date houden van de statistieken.

Laten we het zo even zeggen, voor 1 bezoeker die de statisteken bekijkt worden 10000 updates op tabellen gedaan (dus statistieken geteld).

Dus werkt je versie imho averechts op het huidige model...
Like trump...
pi_65951612
Dan gebruik je al InnoDB neem ik aan, en geen MyISAM? Want met al die schrijfactiviteit wil je, zoals gezegd, row locking ipv table locking.
pi_65951889
Ik gebruik idd MyISAM (mysql) en geen innoDB, heb werkelijk ook geen idee wat het is maar ga eens researchen!

-edit-

Ik lees idd dat innoDB veel handiger is voor inserts/updates idd maar dan is het nog maar de vraag hoe het omgaat met de lees acties... want ook tussen al het inserten en updaten moet er af en toe wat gelezen worden

[ Bericht 66% gewijzigd door Chandler op 11-02-2009 15:57:55 ]
Like trump...
pi_65953047
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:49 schreef Chandler het volgende:

Ik lees idd dat innoDB veel handiger is voor inserts/updates idd maar dan is het nog maar de vraag hoe het omgaat met de lees acties... want ook tussen al het inserten en updaten moet er af en toe wat gelezen worden
Dat gaat ook prima hoor

Eigenlijk zou je voor ieder project per tabel moeten kijken of je er MyISAM of InnoDB voor wilt gebruiken.
pi_65955198
Ik heb even een test gedraaid.

1
2
3
4
5
6
SELECT r.link, l.hits 
FROM stats_referer_link l
LEFT JOIN stats_referer r ON (l.referer_id = r.id)
WHERE l.stat_id = '12' AND r.type_id = 'e' AND l.`date` = '2009-02-11' 
ORDER BY l.lastdate DESC 
LIMIT 25

Lokaal krijg ik bij myISAM 0.9 seconden en innoDB 1.0 (meerdere keren getest)...
Like trump...
pi_65956662
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:13 schreef Chandler het volgende:
Ik heb even een test gedraaid.
[ code verwijderd ]

Lokaal krijg ik bij myISAM 0.9 seconden en innoDB 1.0 (meerdere keren getest)...
Je was tegelijkertijd ook 20 keer zoveel write queries aan het doen dan reads, zoals naar jouw zeggen in je real life situatie?
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:21:26 #146
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_65957277
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:37 schreef cablegunmaster het volgende:

[ code verwijderd ]

<input type=\"text\" name=\"artikelaantal[]\" size=\"7\" maxlength=\"5\" value=\"";
[ code verwijderd ]

</td>
Vet tijdstip!

Maar je trimfunctie moet zo volgens mij:

1
2
3
4
5
6
<?php
function trim_value(&$value

$value trim($value); 
}
?>

Het geheim zit 'm in references.

Er is ook een andere manier om precies hetzelfde te doen:
[PHP/(My)SQL] voor dummies - Deel 63

Allemachtig, het antwoord wordt zelfs gegeven in de trim documentatie:

http://nl.php.net/trim

[ Bericht 16% gewijzigd door slacker_nl op 11-02-2009 18:30:21 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_65957440
nu heb ik 2 arrays hoe krijg ik ze mooi naast elkaar?

artikelnummer
0=1
1=2
2=3
3=4
4=5
5=6
aantal
0=0
1=5
2=4
3=10
4=20
5=30

1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
print "artikelnr:<br/>";
                            foreach(
$_POST['artikel_nr'] as $a => $art_nr)
                            print(
$a ' = ' $art_nr'<br/>');
print 
"aantallen:<br/>";
                            foreach(
$_POST['artikelaantal'] as $i => $aantal){
                            print(
$i ' = ' $aantal'<br/>');
?>

ik kreeg ze op deze manier onderelkaar , alleen hoe krijg ik ze naast elkaar

kreeg ze wel onderelkaar !

[ Bericht 32% gewijzigd door cablegunmaster op 11-02-2009 18:48:01 ]
Redacted
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:28:00 #148
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_65957501
Table?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_65957643
Je ziet dat er een <br/> in je print staat?
pi_65957807
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:32 schreef veldmuis het volgende:
Je ziet dat er een <br/> in je print staat?
ja nee niet op die manier.. maar hoe krijg ik die 2 in 1 table.
Redacted
pi_65957830
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:28 schreef slacker_nl het volgende:
Table?
maar hoe krijg ik dan dat er artikel _ nr en dan aantal volgende regel herhaal komt te staan ?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
while($i count($one)) {

while(
$a each($two)) {
        echo 
$a[1]." - ".$one[$i].", ";
    }

$i++;

}
?>

eens kijken of dit helpt

[ Bericht 64% gewijzigd door cablegunmaster op 11-02-2009 19:24:09 ]
Redacted
pi_65959534
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:38 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

:Y maar hoe krijg ik dan dat er artikel _ nr en dan aantal volgende regel herhaal komt te staan ? :P
Da's niet zo moeilijk toch? Gewoon nadenken wat je wilt, namelijk artikelnummer en aantal op dezelfde regel (table row).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
echo '<table>';
for(
$i 0$i count($art_no); $i++) {
  echo 
'<tr>';
  echo 
'<td>'.$i.'</td>';
  echo 
'<td>'.$art_no[$i].'</td>';
  echo 
'<td>'.$aantal[$i].'</td>';
  echo 
'</tr>';
}
echo 
'</table>';
?>
  woensdag 11 februari 2009 @ 19:43:09 #153
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_65960121
Die count even uit de loop halen mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')