abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65672893
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_65673133
American Psycho is één van de weinige boeken waarvan ik vind dat die verboden had moeten worden. Echt een afschuwelijk boek. Toch heb ik het uitgelezen, ik weet niet waarom. Ik heb er daadwerkelijk slecht van geslapen. Dat je het kunt verzinnen als schrijver vind ik al een reden om opgesloten te worden in de long stay afdeling van een inrichting.
pi_65673572
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zo slecht vind ik de film nog niet.
Nah, ik heb eerst het boek gelezen en zeer kort daarop de film gezien. Viel me bar tegen. Is natuurlijk ook erg lastig om zo'n boek, met zoveel details, terugkerende elementen en zo'n schrijfwijze een beetje degelijk te verfilmen.

Hoofdrolspeler is wel een puike cast though.
Geef mij maar Amsterdam
pi_65673994
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:54 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Nah, ik heb eerst het boek gelezen en zeer kort daarop de film gezien. Viel me bar tegen. Is natuurlijk ook erg lastig om zo'n boek, met zoveel details, terugkerende elementen en zo'n schrijfwijze een beetje degelijk te verfilmen.

Hoofdrolspeler is wel een puike cast though.
Klopt. Het is al vaker bewezen dat het lastig is om een goed boek op een goede manier te verfilmen. Ik vind dat men het nu echter niet slecht heeft gedaan.

Wat misschien te weinig in de film naar voren komt zijn de gruwelijke details uit het boek.
pi_79504062
quote:
pi_79507437
quote:
Dat stukje is geniaal!
Na de film was ik wel even van
pi_79509949
Wat ik nog wel weet van het boek is dat de oppervlakkigheid en desinteresse er echt goed uitkwamen. Dat is in de film iets minder.

Bijvoorbeeld dat constant verkeerd noemen van namen.
Bateman die door Owen verwart wordt met Halberstram en dat begrijpelijk vindt omdat ze dezelfde bril dragen en naar dezelfde kleermaker gaan
pi_79519135
Wat heeft dit met het forum kredietcrisis te doen?
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:10:37 #34
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_79519832
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:37 schreef Perenijsje het volgende:

Who has the best business card?

LOL! Erg vermakelijk
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_79580248
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:44 schreef zoost het volgende:
American Psycho is één van de weinige boeken waarvan ik vind dat die verboden had moeten worden. Echt een afschuwelijk boek. Toch heb ik het uitgelezen, ik weet niet waarom. Ik heb er daadwerkelijk slecht van geslapen. Dat je het kunt verzinnen als schrijver vind ik al een reden om opgesloten te worden in de long stay afdeling van een inrichting.
Waarom verbieden? Je kunt toch zelf bepalen of je het boek wel of niet leest?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')