Nee, je zit helemaal in de verkeerde richting. Wat Escher hier heeft gedaan is op fabuleuze wijze (zonder computers) een wiskundige projectie vormgeven. Je moet het dus echt bij de wiskunde zoeken.quote:
dat dacht ik al en ik heb geen ideequote:Op maandag 30 maart 2009 16:20 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, je zit helemaal in de verkeerde richting. Wat Escher hier heeft gedaan is op fabuleuze wijze (zonder computers) een wiskundige projectie vormgeven. Je moet het dus echt bij de wiskunde zoeken.
Hyperbolisch-geometrische cirkel telt vast niet... Wel ooit gehad tijdens een kunstzinnig project bij wiskunde. Iets met Schlafi?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:37 schreef Iblis het volgende:
[ afbeelding ]
Escher, Cirkellimiet III. Maar de W vraag is: Hoe noemen we zo’n schijf, waarop een hyperbolische geometrie wordt ingebed?
Niet direct, en voor deze vraag zeker niet.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
heeft het iets met een fractal te maken?
Ja, op zich is dit een regelmatige betegeling, en die heeft ook een Schläfli-symbool. Maar, nee. De naam die ik zoek is van een bekende wiskundige. Het vermoeden van <die naam> is een zeer moeilijk probleem geweest, dat bijna een eeuw lang wiskundigen heeft beziggehouden. Uiteindelijk heeft Grigorie Perelman het bewezen.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:48 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Hyperbolisch-geometrische cirkel telt vast niet... Wel ooit gehad tijdens een kunstzinnig project bij wiskunde. Iets met Schlafi?
Ja! Het is dus ook een Poincaréschijf!quote:Op woensdag 1 april 2009 00:34 schreef Wouter1989 het volgende:
Ik heb wel eens van het vermoeden van hem gehoord, en dat hij iets te maken heeft met de relativiteitstheorie, dus ik zeg: Poincaré.
Volgens mij was Aristippus grondlegger van die stroming.quote:Op donderdag 2 april 2009 12:32 schreef Wouter1989 het volgende:
Wie was de eerste Cyrenaïsche filosoof?
Dat bevindt zich volgens mij in bevroren toestand: b.v. in gletsjers en bij de polen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:39 schreef Monolith het volgende:
Waar bevindt zich 2/3e van het zoetwater op onze planeet?
Hij was wat makkelijk ja, nu jij weer.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:51 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat bevindt zich volgens mij in bevroren toestand: b.v. in gletsjers en bij de polen.
π im Lederhösen?quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:01 schreef Iblis het volgende:
Wat is het Ludolphiaans getal?
Inderdaad: π, zo genoemd omdat de Duitse wiskunde Ludolp van Ceulen (die overigens zeer lang in Nederland heeft gewoond, gewerkt, in het Nederlands heeft gepubliceerd en ook in Nederland is begraven) tijdens zijn leven maar liefst 35 decimalen berekend heeft!quote:
Een poliovirus.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:01 schreef Invictus_ het volgende:
Wat enig contact met Duitse familie wel niet kan betekenen... Ach, het is 'Get the Picture' niet...
Maar goed, volgende vraag:
[ afbeelding ]
Welk organisme?
Yup!quote:
quote:In 2002, investigators at the State University of New York in Stony Brook used the published genetic sequence to synthesize a DNA version of poliovirus. Then they used an enzyme to convert the DNA to RNA and grew the virus in a cell-free extract. Animal tests showed that the synthesized poliovirus caused paralysis.
http://americanhistory.si.edu/polio/virusvaccine/pgenome.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |