abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 januari 2009 @ 08:39:53 #1
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_65589208
Volgens Frits "Ik heb altijd gelijk" zal Beatrix een dezer dagen ophouden
Wat is een betere dag dan vandaag, haar 71e verjaardag...
Gaat het vandaag gebeuren?

Beatrix' moeder Juliana deed in 1980 op 71-jarige leeftijd afstand van de troon. Beatrix werd in dat jaar op 42-jarige leeftijd staatshoofd. Haar zoon Willem-Alexander wordt op 27 april 42. Sommige royaltywatchers verwachten echter dat prins Willem-Alexander het stokje pas volgend jaar overneemt, als Beatrix er dertig jaar op heeft zitten.
Kasteel Drakensteyn in Lage Vuursche bij Baarn, waar Beatrix al woonde van 1963 tot 1981 en waar ze waarschijnlijk terugkeert na haar aftreden, wordt momenteel verbouwd. De werkzaamheden zijn bijna afgerond, net als die aan het Paleis op de Dam. De ceremonie zou best eens in september in Amsterdam kunnen worden gehouden.

[ Bericht 27% gewijzigd door FormerlyKnownAs op 31-01-2009 08:58:00 ]
Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
  zaterdag 31 januari 2009 @ 08:40:43 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_65589212
Nee. Slotje. Of schopje GC, want het is geen nieuws maar speculatie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_65589215
Oprotten met die lelijke, grootverbruikster,,, Dient geen enkel doel.. - edit -

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2009 16:17:41 (Flame) ]
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_65589216
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 08:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee. Slotje. Of schopje GC, want het is geen nieuws maar speculatie.
Maak je druk koekebakker
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 08:43:15 #5
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_65589218
Het zal me verrotten eigenlijk.
pi_65589265
lekker laten zitten, als er 1 nog gezag uitstraalt in dit land is zij het wel. Voor de rest zijn het allemaal prutsers en profiteurs..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_65589309
Welnee, Bea gaat denk ik nog niet weg
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65589356
Politieke invloed uitoefenen op basis van geboorte. .

Only in Holland. .
pi_65589382
Whoo. Nog een paar uurtjes en Koningin Beatrix is 71 jaar. Daarmee is ze het op één na oudste staatshoofd dat Nederland ooit heeft gehad. En morgen zal ze in een ingelaste live-uitzending haar troonsafstand bekend maken. Tenminste, dat denkt zo'n beetje iedereen rondom het hof. Alle straalzenders zijn dit weekeinde verhuurd. NOB-technici doen de hele dag al nerveus. Cafés verwachten een significante omzetdip vanavond, morgenvroeg en morgenmiddag want ALLE weekeindverloven van journalistiek Nederland zijn ingetrokken. Zou Frits dan toch gelijk krijgen of doet mevrouw er gewoon nog een tiental jaar bij alsof er niets aan de hand is? We weten best dat prinses Máxima klaar voor de nieuwe job is, de vraag is of Beatrix vindt dat Willem-Alexander ook al zover is... Nog even... (foto: Beatrix 1957 in Rome)
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_65589431
Dat dachten ze vorig jaar toch ook al?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_65589442
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 08:39 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Volgens Frits "Ik heb altijd gelijk"
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65589708
Ik heb zo'n idee dat Bea helemaal niet weg wíl. Die zou het liefst blijven zitten tot ze omvalt.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 10:03:18 #14
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_65589739
Neuh, lijkt me niet. Toen er laatst op gehint werd gaf ze lachend aan dat haar agenda tot ver in 2009 nog vol stond met officiële verplichtingen. Dus dit gerucht van troonsafstand lijkt me grote onzin
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 10:04:29 #15
35476 FormerlyKnownAs
pi_65589751
Ja, opvolging!

* Beatrix wordt morgen 71, de leeftijd waarop haar moeder afstand deed van de troon..
* Willem-Alexander wordt dit jaar 42, de leeftijd waarop zijn moeder koningin werd.
* Beatrix’ moeder Juliana maakte haar besluit om af te treden ook op 31 januari bekend.
* De meerderheid van het Nederlandse volk vond vorig jaar al dat Willem-Alexander ‘klaar’ is voor de troon.
* Als de koningin haar aftreden morgen bekend maakt, kan haar zoon op 09-09-09 gekroond worden – een mooie datum, gemakkelijk te onthouden voor de onderdanen.
* De renovatie van de paleizen is bijna afgerond.

Nee, toch niet...

* De renovatie van de buitenkant van het Paleis op de Dam is nog niet klaar.
* Koningin Beatrix vindt dat haar zoon en schoondochter nog van hun gezin moeten kunnen genieten.
* Het jongste prinsesje is maar twee. Toen Beatrix aantrad, was haar jongste kind elf.
* Willem-Alexander en Máxima gaan volgende week naar Antartica en daarna op skivakantie.
* Beatrix heeft in mei vorig jaar gezegd dat de komende twee jaar nog staatsbezoeken voor haar gepland zijn.
* Een kroning op 10-10-10 is misschien nog wel mooier.
* Juliana maakte haar terugtreden bekend op de verjaardag van haar dochter. Als Beatrix die traditie wil voortzetten, kondigt zij haar aftreden aan op 27 april, de verjaardag van Willem-Alexander.
pi_65589781
Relict uit de Middeleeuwen. .

Gelukkig hebben wij nog geen House of Lords.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 10:08:00 #17
35476 FormerlyKnownAs
  zaterdag 31 januari 2009 @ 10:09:44 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_65589805
quote:
Nee, toch niet...

* De renovatie van de buitenkant van het Paleis op de Dam is nog niet klaar.
Belangrijker vind ik dat de renovatie van Kasteel Drakensteyn nog niet klaar is. Daar schijnt ze te gaan wonen na haar afreden.

quote:
* Koningin Beatrix vindt dat haar zoon en schoondochter nog van hun gezin moeten kunnen genieten.
Dat denk ik zeker!

quote:
* Het jongste prinsesje is maar twee. Toen Beatrix aantrad, was haar jongste kind elf.
Ariane is 1.

Denk niet dat het er van gaat komen vandaag, idd
  zaterdag 31 januari 2009 @ 10:15:13 #19
35476 FormerlyKnownAs
pi_65589868
de renovatie van kasteel Drakesteyn, waar koningin Beatrix wil gaan wonen na haar troonsafstand. Die is bijna klaar. Er wordt alleen nog gewerkt aan het wachthuisje van de marechaussee, het hekwerk en de beplanting.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 10:17:06 #20
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_65589889
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 @ 10:15 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
de renovatie van kasteel Drakesteyn, waar koningin Beatrix wil gaan wonen na haar troonsafstand. Die is bijna klaar. Er wordt alleen nog gewerkt aan het wachthuisje van de marechaussee, het hekwerk en de beplanting.
Dat van die beplanting wist ik
pi_65589895
Ze slaat gewoon een generatie over.
Nog een paar jaar en Amalia word koningin.
We slaan die WA gewoon over.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_65590098
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:17 schreef GizartFRL het volgende:
Ze slaat gewoon een generatie over.
Nog een paar jaar en Amalia word koningin.
We slaan die WA gewoon over.
Beter niet zeg. Al die fokking vrouwen de hele tijd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_65590271
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 10:48:34 #24
35476 FormerlyKnownAs
pi_65590288
Wat helemaal opvallend is, is dat er niemand aan lijkt te twijfelen dat de koningin van plan is op een gegeven moment afstand te doen van de troon: men vraagt zich niet meer af of dat gaat gaat gebeuren, maar wanneer. Omdat zowel haar moeder als grootmoeder troonsafstand hebben gedaan, gaan we er automatisch vanuit dat zij dat ook gaat doen. En dan het liefst op een 'historische datum'. Maar wie zegt dat Beatrix ook wil gaan aftreden? Wij vergeten in Nederland ook dat abdicatie eigenlijk zeer uitzonderlijk is binnen de Europese koninklijke geschiedenis. Ze lijkt bovendien nog in prima gezondheid te zijn en ze lijkt ook nog erg veel plezier in haar taak te hebben. Ik zou me ook goed voor kunnen stellen dat er een 'zwart gat' zou kunnen ontstaan na een abdicatie, en al helemaal omdat zij ook geen echtgenoot meer heeft. Ik heb het al vaker gezegd: als Beatrix van plan zou zijn op een zeker moment afstand te doen van troon, dan is dat moment denk ik verder weg dan veel mensen denken.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 10:49:59 #25
35476 FormerlyKnownAs
pi_65590317
'31 januari' virus heerst weer op redacties

Er heerst een vreemd soort koorts op verschillende redacties. Het is het ’31 januari’ virus, dat naar gelang de tijd van het jaar soms ook wel het ’30 april’ en het ‘6 september’ virus wordt genoemd. De ziekte komt even snel op als het weer verdwijnt en is op zich onschadelijk, maar niettemin irritant en besmettelijk.

BeatrixAnsip De uitbraak van het virus houdt verband met de verjaardag van koningin Beatrix en de viering daarvan, drie maanden later. Het werd voor het eerst zo’n zes, zeven jaar geleden ontdekt toen Beatrix' 65ste verjaardag naderde en ze twintig jaar koningin was.

Symptoom van het virus is een opvallende nervositeit die toeneemt naarmate de datum nadert en die op de dag zelf pas afneemt na het Journaal van acht uur. Andere verschijnselen zijn een neiging tot driftig rondbellen om bevestiging te krijgen van de zelfdiagnose en een ongezonde neiging veel waarde te hechten aan bepaalde getallen of historische data.

Dit jaar is het magische getal van de geïnfecteerden ‘71’. Koningin Juliana was 70 jaar toen ze op 31 januari 1980 haar aftreden afkondigde, plaats te vinden op haar 71ste verjaardag. Koningin Beatrix zal daarom dus hetzelfde doen, aldus de logica van de koortslijders, die vorig jaar nog voorzagen dat Beatrix zou aftreden omdat ze 70 werd en daarna omdat het zestig jaar geleden was dat haar moeder koningin werd.

Nou ja, zondag daalt de temperatuur vanzelf. Tot eind april. bron:http://gpdhome.typepad.com/nieuwsberichten/2009/01/31-januari-virus-heerst-weer-op-redacties.html
  zaterdag 31 januari 2009 @ 10:51:39 #26
185261 Scaurus
Memento mori
pi_65590353
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:07 schreef Registratiedienst het volgende:
Relict uit de Middeleeuwen. .

Gelukkig hebben wij nog geen House of Lords.
Begon de Middeleeuwen in Nederland dan in 1814? Daarvoor waren we immers gewoon een Republiek.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_65590354
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:46 schreef Biancavia het volgende:
[ afbeelding ]
Liefff
No Guts, No Glory
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:15:07 #28
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_65590739
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 @ 10:51 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Begon de Middeleeuwen in Nederland dan in 1814? Daarvoor waren we immers gewoon een Republiek.
Scherp
Maar we hadden voor 1814 ook al een koning: Lodewijk Napoleon, de broer van dé Napoleon.
(Waren we daarvoor een republiek? Ik weet 't eigenlijk niet eens zeker. Vielen we niet onder 't keizerrijk?)
pi_65590833
Het wordt tijd dat de hele familie afstand neemt van de troon.
pi_65591013
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 09:08 schreef Registratiedienst het volgende:
Politieke invloed uitoefenen op basis van geboorte. .

Only in Holland. .
Nee.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:32:29 #31
185261 Scaurus
Memento mori
pi_65591054
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:15 schreef Natalie het volgende:
Scherp
Maar we hadden voor 1814 ook al een koning: Lodewijk Napoleon, de broer van dé Napoleon.
(Waren we daarvoor een republiek? Ik weet 't eigenlijk niet eens zeker. Vielen we niet onder 't keizerrijk?)
Lodewijk was konijn van de Nederlanden. Is toch wat anders.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:32:55 #32
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_65591066
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:32 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Lodewijk was konijn van de Nederlanden. Is toch wat anders.
Konijn van Holland
pi_65591098
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:32 schreef Natalie het volgende:

[..]

Konijn van Holland
Mijn koffie
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_65591196
-edit-
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')