abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65585031
Terug Vind Paddy

De kids vragen al wanneer we nou eens gaan, ze moeten nog even een jaar geduld hebben.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_65585089
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 00:02 schreef DIGGER het volgende:
Terug Vind Paddy

De kids vragen al wanneer we nou eens gaan, ze moeten nog even een jaar geduld hebben.
Kinderen die zelf al vragen om naar Ierland te gaan. Da's pas een goede opvoeding .

Ik wil zelf ook weer . En dan ben ik in september nog geweest .
En ja, het tweede deel van de foto's komt nog
pi_65587266
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 00:02 schreef DIGGER het volgende:
Terug Vind Paddy

Nog een jaar.....

Ik heb wel alle foto's van september uitgezocht Roel

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65591550
Zoals gewoonlijk weer een mooie foto Elizabeth
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 1 februari 2009 @ 03:01:49 #6
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_65615007
tvp

alhoewel ik waarsch naar scandinavie ga dit jaar..

Ierland is voor altijd in mijn hart gesloten!!
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  zondag 1 februari 2009 @ 08:30:22 #7
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_65615789
Cool een Ierland topic!!

Wij hebben vd week de knoop doorgehakt en besloten naar Ierland op vakantie te gaan in Augustus

Ben alleen nog niet helemaal uit wat ik precies zal doen daarom de vraag wat raden jullie me aan..

1 Zal ik een huisje huren en vandaar uit de omgeving verkennen met bv een huurauto?

2 Of een georganiseerde rondreis nemen met of mn eigen auto of een huurauto
( maar dan moet je soms 275 km per dag rijden is dat wel te doen)

3 Of gewoon met de pond en mn eigen auto gaan en daar wel zien waar ik slaap en de lonley planet volgen ofzo...

Ik vindt t best moeilijk want ik weet niet als je daar nog nooit auto gereden hebt of dat te doen is enz enz

Tips zijn zeer welkom!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_65635798
Mijn vriendin wil heel graag naar Ierland en wat ik ervan op tv en internet zie is het echt supermooi maar..... het klimaat staat mij eigenlijk een beetje tegen om daar m'n zomervakantie te gaan vieren.
Ik ben totaal geen type wat alleen maar op het strand wil liggen maar ik wordt er ook niet echt blij van als het regent, koud is etc.

Graag jullie ervaringen...
Lawa mena hau lala!
  zondag 1 februari 2009 @ 21:02:58 #9
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65636264
Het is dikke nonsens dat het altijd regent in Ierland. Het regen er niet meer of minder dan in Nederland.
Augustus is meestal wel een redelijk natte maand, net als Juli. Maar toch ook voldoende zonneschijn hoor. En warme dagen.

Het wordt gelukkig nooit zo achterlijk bloedheet als in Spanje, maar een aangename 25 graden wordt toch eenvoudig bereikt in de zomer. Vorig jaar was er zelfs een hittegolf.
De mooiste maanden zijn April, Mei, Juni, September en Oktober.
pi_65636336
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:02 schreef ElizabethR het volgende:
Het is dikke nonsens dat het altijd regent in Ierland. Het regen er niet meer of minder dan in Nederland.
En als het er wel regent is dat natuurlijk een prima gelegenheid om weer es een pint in een lokale pub te scoren .
pi_65636395
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:51 schreef Rubstah het volgende:
Mijn vriendin wil heel graag naar Ierland en wat ik ervan op tv en internet zie is het echt supermooi maar..... het klimaat staat mij eigenlijk een beetje tegen om daar m'n zomervakantie te gaan vieren.
Ik ben totaal geen type wat alleen maar op het strand wil liggen maar ik wordt er ook niet echt blij van als het regent, koud is etc.

Graag jullie ervaringen...
Gewoon gaan dus. Ik ben er inmiddels zeven keer geweest (keer of 4 alleen) en da's niet voor niets. Geweldig land, schitterende natuurlijk, vriendelijke mensen, heerlijke Guinness enzovoort enzovoort.
pi_65636419
Iemand een leuke dag indeling voor 2 of 3 dagen Dublin?
  zondag 1 februari 2009 @ 22:15:59 #13
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_65638820
niemand??
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_65668464

tvp
pi_65797361
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:15 schreef mrSPLIFFY het volgende:
niemand??
Optie 3: gewoon rondtrekken en wel zien waar je uitkomt! Ierland zit vol van campings en hostels, en daarbij is wildkamperen ook te doen als je toestemming vraagt aan de landeigenaren. In Ierland is rondtrekken denk ik wel het leukste wat je kunt doen! De mensen zijn heel aardig en je valt van het ene avontuur in het andere.

Ik ga de 15e weer naar vrienden in Kilkenny.
pi_65823367
Zou ook optie 3 doen. In een huisje kan gaan vervelen denk ik, omdat je dan relatief weinig kunt zien. Ierland is zo mooi, ga zoveel mogelijk zien! En georganiseerd is nergens voor nodig. Zoek gewoon thuis grofweg uit wat je leuk lijkt en zie ter plekke hoe het loopt.
pi_65857582
Is Ierland ook goed te doen als je zelf geen auto kunt rijden/afhankelijk bent van het OV? Valt het landschap mooi vanuit trein enzo te zien? Wil er al heel lang een keer naartoe, maar als het de moeite is om te wachten tot ik zelf kan autorijden (en dan de natuur in ), dan hou ik het best nog een tijdje vol met andere landen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_65862215
quote:
Op zondag 8 februari 2009 19:04 schreef Chicolate het volgende:
Is Ierland ook goed te doen als je zelf geen auto kunt rijden/afhankelijk bent van het OV? Valt het landschap mooi vanuit trein enzo te zien? Wil er al heel lang een keer naartoe, maar als het de moeite is om te wachten tot ik zelf kan autorijden (en dan de natuur in ), dan hou ik het best nog een tijdje vol met andere landen.
Ik was er in de zomer, samen met een vriendin, voor twee weken. Met het vliegtuig, en in het land zelf gewoon rondgetrokken met de bus. Is prima te doen! Trein zou ik niet weten, maar met de bus zie je in ieder geval genoeg. Sommige chauffeurs zijn trouwens wel een hel: keihard scheuren, hard door de bochten, vreselijke muziek op. Maar dat is ook een ervaring op zich
En liften schijnt ook goed te kunnen!
  zondag 8 februari 2009 @ 22:36:59 #19
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_65864945
ik heb ook met mijn viendin 2 weken door ierland getrokken met het OV en dat is prima te doen je kan al je bustijden etc hier in nederland opzoeken(via ierse variant van 9292ov zeg maar) en je weet precies hoe laat je waar bent.. buschaffeurs zijn vriendelijk (ten minste diegene die wij hebben gehad) en ze adviseren je ook wel eens welk kaartje je beter kan nemen omdat dat goedkoper is etc..
de bussen zijn bijna allemaal touringcars dus je zit comfortabel en ierland is een prachtig land dus meestal is het uitzicht ook nog mooi vanuit de bus
Je kan in principe overal komen met het ierse OV naar mijn idee
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_65865327
Ok, das goed nieuws . Bedankt voor de info .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_65884405
Ik ga met een vriend deze zomer ook naar Ierland, gewoon omdat we denken dat dat een mooi land is. We gaan waarschijnlijk eerst naar Dublin en dan het land in. We willen het landschap zien, de kust, de kastelen en al dat andere typisch Ierse ...

We kennen Ierland echter alleen maar als de geboorteplaats van U2 en niet zo heel veel meer. In welk gedeelte van Ierland moeten we nu wezen? Wat is een aanrader?
pi_65884589
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:27 schreef Young_David het volgende:
Ik ga met een vriend deze zomer ook naar Ierland, gewoon omdat we denken dat dat een mooi land is. We gaan waarschijnlijk eerst naar Dublin en dan het land in. We willen het landschap zien, de kust, de kastelen en al dat andere typisch Ierse ...

We kennen Ierland echter alleen maar als de geboorteplaats van U2 en niet zo heel veel meer. In welk gedeelte van Ierland moeten we nu wezen? Wat is een aanrader?
Hoe meer naar het westen, des te beter. Aran-eilanden , Donegal , Dingle , Ring of Baera .
pi_65932222
En ga naar Galway!
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:16:16 #24
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_65987479
Cliffs of Moher is ook verplicht...
pi_65988351
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:16 schreef Elkafila het volgende:
Cliffs of Moher is ook verplicht...
Helemaal niet! Dat raad ik tegenwoordig zelfs iedereen sterk af, vanwege de acherlijke commercie die daar heeft toegeslagen middels een bezoekerscentrum, een lift, alles afgezet zodat je niet eens meer bij de rand kunt komen, een lift en een achterlijk hoge toegangsprijs hetgeen ik sowieso al absurd vind!!! Waarom moet je betalen om naar iets te kijken wat moedertje Natuur heeft neergelegd, en wat helemaal geen prestatie is van de aasgieren die het uitbuiten???
Je mag in ganzenpas naar boven langs uitgestippelde paadjes, en vervolgens opeengepakt wat fotookes maken waarbij je dan hoopt dat er nou eens een keer geen amerikaan voor je lens opduikt.

Nee, Moher is niet leuk meer. Er zijn wel andere cliffs in de buurt die zeker zo spectaculair zijn maar waar gelukkig nog geen touristen komen, en waar je dus vrij kunt lopen zonder dat er ergens versperringen staan, laat staan het zoveelste tentje met t-shirtverkopers, of posters. En daar gaan wij dan ook altijd naartoe met onze gasten.
pi_65988445
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:36 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Helemaal niet! Dat raad ik tegenwoordig zelfs iedereen sterk af, vanwege de acherlijke commercie die daar heeft toegeslagen middels een bezoekerscentrum, een lift, alles afgezet zodat je niet eens meer bij de rand kunt komen, een lift en een achterlijk hoge toegangsprijs om een natuurlijk iets te gaan bekijken!!!
Je mag in ganzenpas naar boven langs uitgestippelde paadjes, en vervolgens opeengepakt wat fotookes maken waarbij je dan hoopt dat er nou eens een keer geen amerikaan voor je lens opduikt.

Nee, Moher is niet leuk meer. Er zijn wel andere cliffs in de buurt die zeker zo spectaculair zijn maar waar gelukkig nog geen touristen komen, en waar je dus vrij kunt lopen zonder dat er ergens versperringen staan, laat staan het zoveelste tentje met t-shirtverkopers, of posters. En daar gaan wij dan ook altijd naartoe met onze gasten.
Cliffs waren een jaar of 6/7 geleden idd nog leuk. Nu wegblijven daar. Genoeg moois in de omgeving te zien.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:47:56 #27
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_67146992
Happy St Patrick's day everyone
pi_67189704
Je kunt vanaf Doolin langs de kust naar de cliffs lopen. Dan kom je bijna niemand tegen en heb je gewoon een mooi uitzicht. (Wij hebben het allerlaatste stuk toen trouwens wel over de autoweg gelopen en via het bezoekerscentrum met de enorme parkeerplaats met touringcars naar het viewpoint gelopen, maar ik weet niet of dat echt nodig was. Het pad langs de kust leek op het eind een beetje link te worden)

Alternatieve kliffen: die op Inis Mor, Slieve League in Donegal.

Qua natuurschoon kan ik trouwens ook Noord-Ierland aanraden. Het Causeway coastal path is te gek
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:56:02 #29
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_67197949
Causeway coastal path

vorige zomer gelopen vanaf Dunseverick naar Giant's Causeway, de mooiste wandeling die ik ooit heb gemaakt ik heb er ook ooit foto's van geplaatst in het vorige topic (voor de geinteresseerden )
pi_67204573
Ik heb er idioot lang over gedaan, omdat ik elke honderd meter als vanzelf ging stilstaan om in opperste aanbidding het landschap te bekijken. Ik zoek even je foto's op .
[edit]Oh wacht, ik zie nu dat ik ze al had gezien en er al op had gereageerd. Maar ik kijk gewoon nog een keer[/edit]
pi_67264962
Dag piepel, ik wil van de zomer naar Ierland, maar zit een beetje te dubben over waar in Ierland precies. Dublin is natuurlijk makkelijk (en goedkoop om te komen), maar is het makkelijk om van Dublin andere delen van het land te zien? We zouden dan voor een weekje gaan. Ik vind Dublin als stad erg leuk klinken, maar wil ook wat van die indrukwekkende natuurlandschappen (en bergen ) zien.
pi_67265708
Vanuit Dublin kom je gemakkelijk bij de Wicklow Mountains, die mooi schijnen te zijn (zelf nooit geweest). In het westen kun je ook wel komen, het is drie uur met de bus naar Galway en vier uur naar Donegal. Maar je kunt natuurlijk ook vliegen op Shannon of Cork, dan zit je meteen al in het westen.
pi_67281445
Leuk topic, ik ga komende zomer ook naar Ierland!

We hebben laatst wat vakantiefolders bij een reisbureau gehaald en daar staan wat van die rondreizen in, we hebben een aantal bekeken en gaan 1 daarvan in grote lijnen doen, op eigen houtje dan. En zonder alles van tevoren te boeken.
Plan is zo ongeveer:
Dag 1/2/3 Dublin
Dag 4 (met trein): Dublin -> Galway
Dag 4/5/6 Galway
Dag 7-13: Paar dagen auto huren en wat leuke plekjes opzoeken in 't westen nabij de kust, auto halen we op in Galway en leveren we in in Cork
Dag 13/14/15: Cork
Dag 16: Cork -> Amsterdam

Enige dat we wel van tevoren regelen is de auto voor 5 of 6 dagen, verder staat alles vrij dus als Dublin saai is (kan me niet voorstellen hoor ) zitten we de volgende dag waarschijnlijk in Galway oid . Verder zoek ik nog wat ideeen voor de autorit Galway -> Cork! Wat zijn dingen die we echt moeten zien daar?!
pi_67283103
verder deze hele reeks niet gelezen, maar:

killarney is toeristisch en suf en de ring of kerry is niet echt meer of minder spectaculair dan de rest van ierland op een bepaald punt op het verste westen van het schiereiland na.

lahinch en quilty in county clare zijn cool, verder connemara en noord ierland is gewoon bizar en veel britser. het zuidoosten is landelijker en is ook veel te zien, vond ik wel prettig vanwege de rust. cork is gaaf.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:36 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Helemaal niet! Dat raad ik tegenwoordig zelfs iedereen sterk af, vanwege de acherlijke commercie die daar heeft toegeslagen middels een bezoekerscentrum, een lift, alles afgezet zodat je niet eens meer bij de rand kunt komen, een lift en een achterlijk hoge toegangsprijs hetgeen ik sowieso al absurd vind!!! Waarom moet je betalen om naar iets te kijken wat moedertje Natuur heeft neergelegd, en wat helemaal geen prestatie is van de aasgieren die het uitbuiten???

haha inderdaad, wat een fucking afzetterij was dat, even iets van 5 a 10 euro de lul forken om een paar niet heel hoge kliffen te zien in de mist, met een hek ervoor en een helehoop overbodig gelul erbij
  maandag 23 maart 2009 @ 13:54:58 #35
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_67323057
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:15 schreef Sport_Life het volgende:

We hebben laatst wat vakantiefolders bij een reisbureau gehaald en daar staan wat van die rondreizen in, we hebben een aantal bekeken en gaan 1 daarvan in grote lijnen doen, op eigen houtje dan. En zonder alles van tevoren te boeken.
Plan is zo ongeveer:
Dag 1/2/3 Dublin
Dag 4 (met trein): Dublin -> Galway
Dag 4/5/6 Galway
Dag 7-13: Paar dagen auto huren en wat leuke plekjes opzoeken in 't westen nabij de kust, auto halen we op in Galway en leveren we in in Cork
Dag 13/14/15: Cork
Dag 16: Cork -> Amsterdam

Enige dat we wel van tevoren regelen is de auto voor 5 of 6 dagen, verder staat alles vrij dus als Dublin saai is (kan me niet voorstellen hoor ) zitten we de volgende dag waarschijnlijk in Galway oid .
Voor alleen de "stad" Galway heb je echt geen drie dagen nodig hoor. Het bestaat nog steeds niet uit een enorm aantal inwoners, ik geloof tegenwoordig net over de 100.000
De meeste bezienswaardigheden in Galway zijn prima op een dag te lopen, alles ligt ook nog eens heel dicht bij elkaar, en het centrum is niet zo waanzinnig groot. Ik kan je op de andere twee dagen dan ook Connemara en county Mayo aanraden. Huur die auto een paar dagen eerder en trek Connemara in, naar het Killarney fjord, naar Clifden (Superdorpje), naar Letterfrack, Kylemore Abbey, Roundstone, Cong, Lough Mask Drive (Co. Mayo, maar goed te doen met de auto), Westport, Louisburgh, Craugh Patrick etcetera etecetera.....
quote:
Verder zoek ik nog wat ideeen voor de autorit Galway -> Cork! Wat zijn dingen die we echt moeten zien daar?!
Heel county Clare.
Heb je nog een gids nodig trouwens?? Ik bied me graag aan
  maandag 23 maart 2009 @ 13:59:44 #36
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67323204
Heel goede gids, die ElizabethR. Heb ik van 'horen zeggen' .
  maandag 23 maart 2009 @ 14:03:15 #37
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67323319
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:15 schreef Sport_Life het volgende:

Verder zoek ik nog wat ideeen voor de autorit Galway -> Cork! Wat zijn dingen die we echt moeten zien daar?!
Je zou een beetje omweg via Ring of Beara in het zuidwesten kunnen overwegen. Vond ik in september errrug gaaf. Wegen te smal voor touringcars dus lekker rustig en errrug mooi .
  maandag 13 april 2009 @ 15:37:28 #38
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_67977677
na veel wikken en wegen toch weer in het Ierse te vinden van de zomer (augustus)
14 dagen Birr -> Killarney -> Galway -> dublin : overal 4 dagen behalve Dublin daar maar 2. Dus na het noorden vorig jaar is nu het zuiden aan de beurt, ik heb er het volste vertrouwen in dat het net zo prachtig gaat worden als vorig jaar
  maandag 13 april 2009 @ 15:39:03 #39
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67977719
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:37 schreef Tha_Bartman het volgende:
na veel wikken en wegen toch weer in het Ierse te vinden van de zomer (augustus)
14 dagen Birr -> Killarney -> Galway -> dublin : overal 4 dagen behalve Dublin daar maar 2. Dus na het noorden vorig jaar is nu het zuiden aan de beurt, ik heb er het volste vertrouwen in dat het net zo prachtig gaat worden als vorig jaar
Daar twijfel ik ook niet aan . Vooral veel tijd besteden aan 't zuidwesten. Zie de eerder genoemde Ring of Beara bijvoorbeeld . En vergeet de Aran-eilanden niet! Als ruimte in je planning hebt: neem minimaal één overnachting daar en trek er daar lekker op uit. Getting away from it all .
  maandag 13 april 2009 @ 16:11:25 #40
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_67978421
Ja ik ga daar ook gewoon van uit

we zijn afhankelijk van openbaar vervoer ( arme studenten enzo ) dus we hebben wel wat beperkingen. maar beiden staan al op het voorlopige programma. De Aran Islands slechts voor een dagtrip maar daar overnachten blijft gewoon op mijn to do list staan

maar miss dat we het schema nog iets omgooien en dat overnachten toch tot de opties behoort, wie zal het zeggen? maar de basis voor de reis is gelegd dat is zeker
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 16 april 2009 @ 13:50:47 #41
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68071024
Ik ga volgende week een bliksembezoekje Ierland doen

Vriendinnetje van me woont in Cork, dus het plan is ontstaan vanuit het idee haar eens op te zoeken omdat we haar zo weinig zien (dat ze inmiddels besloten heeft terug te komen en om de haverklap in NL is vanwege sollicitaties wisten we toen nog niet ).

We vliegen vrijdag op Cork. Gaan zaterdagochtend Cork even in en rijden dan in de loop van de dag een snelle route naar Dublin. In Dublin blijven we twee nachten, gaan naar Nimhneach en verder zondag lekker toerist uithangen. Maandag rijden we, via een mooie route, terug naar Cork. Dinsdag en woensdag moet mijn vriendinnetje weer gewoon werken en ga ik dus samen met mijn vriend op pad. Dinsdag hebbenwe de hele dag en woensdag moeten we rond 15.00 weer op de luchthaven zijn.

Zinnnnn
pi_68919998
ik sta ook op het moment om samen met m'n vriendin 2 retourtje Dublin te boeken! willen totaal 9 dagen gaan, waarvan een dag of 2 a3 in dublin, voor de rest willen we een auto huren!
waar zouden we het beste heen kunnen gaan met 4 a 5 dagen auto? zijn er buiten de steden ook makkelijk slaapplaatsen te vinden? en hoe is het prijsniveau op dit moment in ierland eigenlijk??
  maandag 11 mei 2009 @ 22:47:14 #43
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_68922638
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:44 schreef Eggos het volgende:
ik sta ook op het moment om samen met m'n vriendin 2 retourtje Dublin te boeken! willen totaal 9 dagen gaan, waarvan een dag of 2 a3 in dublin, voor de rest willen we een auto huren!
waar zouden we het beste heen kunnen gaan met 4 a 5 dagen auto? zijn er buiten de steden ook makkelijk slaapplaatsen te vinden? en hoe is het prijsniveau op dit moment in ierland eigenlijk??
Overal is wel slaapgelegenheid te vinden. Zeker als je met z'n tweeën gaat is een B&B zeeeer aan te raden . Voor autohuur kwam ik voor m'n vakantie afgelopen september bij http://www.novacarhire.com/ uit. Was de goedkoopste, dus neem die zeker in je overwegingen mee . Eerder ook via http://www.holidayautos.ie/ geboekt. Ook goedkoop en prima geregeld.

Qua bestemmingen buiten Dublin heb je voor 4-5 zeker wat mogelijkheden. Lees de Ierland- en Dublin-topics ook ff door. Vond 't zelf het stukje geschiedenis rondom Newgrange (oude graftombe: http://nl.wikipedia.org/wiki/Newgrange ) erg interessant. Je zou ook richting de kust van Noord-Ierland kunnen rijden om daar wat te wandelen. Erg mooi . En uiteraard - zoals vaker in dit topic gezegd - hoe westelijker hoe mooier/ruiger/indrukwekkender Ierland is . En sla de Cliffs of Moher over. Als je richting het westen gaat: overweeg dan bijvoorbeeld Donegal. Je moet maar ff kijken wat voor afstanden je wil afleggen.

Slainte!
pi_68954641
Ik ga dit jaar met een vriendin naar ierland en we willen gaan reizen via het openbaar vervoer, we beginnen in Dublin waar we 2 nachten verblijven in een B&B in Rush en gaan dan na 2 dagen door naar Limerick, daar verblijven we ook 2 nachten, dan door naar Cork, daar verblijven we 1 nacht en door naar Killkenny, daar verblijven we ook 1 nacht en dan gaan we als laatste naar Glendalough in the Wicklow Mountains om daar onze reis af te sluiten met 2 dagen in de bergen.

Wij willen zo goedkoop mogelijk reizen en heb al verschillende mogelijkheden gezien als je kijkt naar passen waarmee je onbeperkt met de bus kan. Vaak staat er dan bijvoorbeeld bij : 4 reisdagen uit 8, wij moeten ongeveer 9 reisdagen hebben, en dan is zo'n pas best duur.. Hebben jullie tips of mogelijkheden hiervoor?
  zondag 17 mei 2009 @ 13:15:49 #45
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69115073
Vanavond in 'Paul Rosenmöller en de grenzen van Europa' aandacht voor Ierland en IJsland: http://www.tvgids.nl/prog(...)_grenzen_van_Europa/
quote:
-Ierland heeft de afgelopen decennia het meest geprofiteerd van het EU-lidmaatschap. Het gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking is spectaculair gestegen. En toch houden de Ieren niet van Europa. In referenda stemden ze tegen de Europese Grondwet en ook - als enige EU-lid - tegen het vervangende Europees Verdrag. Hoe zijn de anti-Europasentimenten te verklaren? En wat heeft het rooms-katholieke geloof er mee te maken? Verandert het Ierse standpunt nu het met de economie ineens bergafwaarts gaat en belangrijke werkgevers als Dell computers naar lagere lonenlanden vertrekken?
Nederland 2 20:15 uur .
pi_69188257
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:25 schreef Bren18 het volgende:
Ik ga dit jaar met een vriendin naar ierland en we willen gaan reizen via het openbaar vervoer, we beginnen in Dublin waar we 2 nachten verblijven in een B&B in Rush en gaan dan na 2 dagen door naar Limerick, daar verblijven we ook 2 nachten, dan door naar Cork, daar verblijven we 1 nacht en door naar Killkenny, daar verblijven we ook 1 nacht en dan gaan we als laatste naar Glendalough in the Wicklow Mountains om daar onze reis af te sluiten met 2 dagen in de bergen.

Wij willen zo goedkoop mogelijk reizen en heb al verschillende mogelijkheden gezien als je kijkt naar passen waarmee je onbeperkt met de bus kan. Vaak staat er dan bijvoorbeeld bij : 4 reisdagen uit 8, wij moeten ongeveer 9 reisdagen hebben, en dan is zo'n pas best duur.. Hebben jullie tips of mogelijkheden hiervoor?
Voor de meeste busreizen betaal je zo'n 15-20 euro, voor bijvoorbeeld afstanden van Dublin naar Kilkenny of van Galway naar Limerick. Als je veel of lange busreizen moet maken is zo'n kaart het wel waard, maar als je eens in de paar dagen van stad naar stad reist is het waarschijnlijk goedkoper om gewoon een kaartje te kopen.
En verder: Kilkenny
En als je de tijd hebt, ga dan naar Woodstock in Inistioge (ook in co. Kilkenny). Een heeel groot soort bomenpark, heel chill.

Er was een keer een jongen bij mijn vrienden in Kilkenny, vertelden ze, hij heette Kenny. Hij vroeg wat ze gingen doen. "We're going to Kil kenny"
Jezus, dat is eigenlijk helemaal niet grappig als je het opschrijft. (beeld je maar gewoon in dat iemand dat vertelt ofzo )

We gaan deze zomer weer we zien wel wat we gaan doen geloof ik. Weer twee weken. Ik wil alleen niet via Dublin vliegen denk ik. Ik heb de binnenstad daar wel gezien voor mijn idee.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:35:32 #47
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_70881977
Oh in october ga ik er heen.

Effe flinke schop.

Mensen met tips enzo, kom maar op.

Dan kan mijn Ierland topic dicht.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:37:23 #48
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70882024
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:35 schreef Mr-Coffee het volgende:
Oh in october ga ik er heen.

Effe flinke schop.

Mensen met tips enzo, kom maar op.

Dan kan mijn Ierland topic dicht.
Gaaf .
Waar ga je naartoe Welk gedeelte van het land dus. Of reis je het land rond? Denk dat in 't algemeen wel te stellen is: hoe westelijker in Ierland hoe beter . Lees dit en de eerdere topics eens rustig door. Dan kom je al veeeel tips tegen .
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:14:59 #49
125126 Mr-Coffee
pi_70884752
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:37 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Gaaf .
Waar ga je naartoe Welk gedeelte van het land dus. Of reis je het land rond? Denk dat in 't algemeen wel te stellen is: hoe westelijker in Ierland hoe beter . Lees dit en de eerdere topics eens rustig door. Dan kom je al veeeel tips tegen .

We gaan naar Shannon, en dat schijnt dus letterlijk in the middle of friggin nowhere te liggen, want je kan daar dus niet rechtstreeks meer heen vliegen.
We vliegen nou dus op Dublin en dan met een of andere charter rammelkast richting Shannon.
We maken een of andere loopreis ofzo.
En dat lijkt me toch wel vrij westelijk, als ik zo de kaart bekijk enzo.

Set Sail, For Fail.
pi_70897807
Je gaat dus wandelen in West-Ierland? Dat kan niet anders dan tof worden.
pi_70899643
over 2 weken is het bij mij ook zover! ik ga 9 dagen naar Ierland! hebben na aanleiding van vorige reacties een beetje een planning gemaakt! we hebben totaal 5 volle dagen autohuur. ik zou graag van jullie willen horen of dit een beetje te doen is! vertrekken uit Dublin richting Donegal (via noord ierland?) vervolgens van Donegal naar Galway, dan van Galway naar de Cliffs of Moher (jaja ik wil er toch wel graag heen ondanks de commercialisering) vervolgens van de Cliffs naar de Wicklow mountains en vandaar terug naar Dublin! het zal veel asvalt happen worden, maarja dat is niet anders
  zondag 12 juli 2009 @ 18:15:15 #52
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70908187
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:55 schreef Eggos het volgende:
over 2 weken is het bij mij ook zover! ik ga 9 dagen naar Ierland! hebben na aanleiding van vorige reacties een beetje een planning gemaakt! we hebben totaal 5 volle dagen autohuur. ik zou graag van jullie willen horen of dit een beetje te doen is! vertrekken uit Dublin richting Donegal (via noord ierland?) vervolgens van Donegal naar Galway, dan van Galway naar de Cliffs of Moher (jaja ik wil er toch wel graag heen ondanks de commercialisering) vervolgens van de Cliffs naar de Wicklow mountains en vandaar terug naar Dublin! het zal veel asvalt happen worden, maarja dat is niet anders
Ga dan in ieder geval in Donegal ook naar de Slieve League!! Dat zijn de hoogste cliffen in Europa, en daar heeft de commercie nog niet zo hard toegeslagen. Je vindt bewegwijzering vanaf Killybegs. dan rijdt je richting Carrick en daar staat het duidelijk aangegeven.

Cliffs of Moher, ik ben er al tijden niet meer geweest, en dat gaat ook niet meer gebeuren. Ik rijd wel naar Loop Head (uurtje verder).
pi_70911322
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:15 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ga dan in ieder geval in Donegal ook naar de Slieve League!! Dat zijn de hoogste cliffen in Europa, en daar heeft de commercie nog niet zo hard toegeslagen. Je vindt bewegwijzering vanaf Killybegs. dan rijdt je richting Carrick en daar staat het duidelijk aangegeven.

Cliffs of Moher, ik ben er al tijden niet meer geweest, en dat gaat ook niet meer gebeuren. Ik rijd wel naar Loop Head (uurtje verder).
Dank je voor de tip! deze was ik nog niet tegengekomen!
ik zal m'n route even wat meer specificeren
dag 1: Aankomst Dublin
dag 2: smorgen om 9 uur halen we (ik en m'n vriendin) de auto op bij het vliegveld! vervolgens rijden we op ons gemakje met behulp van tomtom (zo ingesteld dat ie geen snelwegen pakt) riching Donegal.
dag 3: gaan we de omgeving van Donegal verkennen, dus ook Slieve League!
dag 4: we rijden van Donegal langs de kust naar Galway
dag 5: rijden ten zuiden van Galway om The Burren te verkennen, willen ook nog langs Doolin, schijnt een leuk plaatsje te zijn, waarschijnlijk ook de Cliffs of Moher! deze dag zullen we waarschijnlijk in Limerick eindigen!
dag 6: we rijden smorgens vroeg van Limerick naar Wicklow Mountains National Parc om daar smiddags het park te verkennen!
dag 7: rijden smorgens vroeg terug naar Dublin om om 10.00 de auto in te leveren! rest van de dag verblijven we in Dublin
dag 8: Dublin
dag 9: Dublin, smiddags vliegen we terug naar Weeze

zijn er nog mensen die op of aanmerkingen hebben buiten dat we veel asvalt zullen zien
of mensen die nog tips hebben
pi_70911924
Klinkt bijna als het schema van een Japanse toerist voor wie de reis naar Ierland al een vermogen aan geld en tijd kost. Waarom zo'n "race programma" voor een land zo dichtbij en waar je zo goedkoop heen kunt?

Zou me veel meer op een regio concentreren welke je het meeste aanspreekt en daar echt de tijd voor nemen. Dat gehaast past totaal niet bij Ierland (Dublin uitgezonderd).
pi_70912193
Ga zelf overigens in de herfstvakantie weer eens richting Ierland, Glenn vindt de Ierse vlag zo mooi, leest regelmatig etiketten (Jameson, Sheridans, Guinness) en vroeg een poosje gelee wanneer hij nou eens naar Ierland ging. Direct maar even geregeld.
De Wickow mountains eens bekijken in de herfst.

(sorry, geen Connemara dit keer)
  zondag 12 juli 2009 @ 20:35:41 #56
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70912372
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:01 schreef Eggos het volgende:

[..]

Dank je voor de tip! deze was ik nog niet tegengekomen!
ik zal m'n route even wat meer specificeren
dag 1: Aankomst Dublin
dag 2: smorgen om 9 uur halen we (ik en m'n vriendin) de auto op bij het vliegveld! vervolgens rijden we op ons gemakje met behulp van tomtom (zo ingesteld dat ie geen snelwegen pakt) riching Donegal.
dag 3: gaan we de omgeving van Donegal verkennen, dus ook Slieve League!
dag 4: we rijden van Donegal langs de kust naar Galway
dag 5: rijden ten zuiden van Galway om The Burren te verkennen, willen ook nog langs Doolin, schijnt een leuk plaatsje te zijn, waarschijnlijk ook de Cliffs of Moher! deze dag zullen we waarschijnlijk in Limerick eindigen!
dag 6: we rijden smorgens vroeg van Limerick naar Wicklow Mountains National Parc om daar smiddags het park te verkennen!
dag 7: rijden smorgens vroeg terug naar Dublin om om 10.00 de auto in te leveren! rest van de dag verblijven we in Dublin
dag 8: Dublin
dag 9: Dublin, smiddags vliegen we terug naar Weeze

zijn er nog mensen die op of aanmerkingen hebben buiten dat we veel asvalt zullen zien
of mensen die nog tips hebben
Limerick zou ik persoonlijk overslaan. Vond ik niks aan. Zou vooral in Donegal blijven of - zoals ElizabethR al aangaf - bijvoorbeeld naar Loop Head doorrijden (als je toch wat meer naar het zuiden wil afzakken). Houd rekening ermee dat Ierland weinig snelwegen kent zoals hier in Nederland (hooguit wat rond Dublin en die zijn nog niet snel ) en dat je dus meer tijd kwijt bent dan je denkt.

Vergeet bij Slieve League overigens zéker niet Glen Gesh Pass. De Lonely Planet noemt dat een van de mooiste plekken van Europa.. Natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vond/vind het schitterend. Om een idee te geven:

Sowieso is die omgeving lekker rustig en niet zo toeristisch als bijvoorbeeld Dublin (wat inmiddels een drukke hoofdstad als elke andere hoofdstad is). Weet niet of je nog accommodatie bij Slieve League in de buurt nodig hebt: absolute aanrader is het hostel in Glencolumbcille, half in een rotswand. Neem aan dat 't nog bestaat. Wordt/werd gerund door een oud dametje. Prachtig uitzicht .

Meeste heb ik in eerdere topics al genoemd, dus lees die nog es rustig door .
  zondag 12 juli 2009 @ 20:36:28 #57
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_70912396
tvp
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zondag 12 juli 2009 @ 20:36:31 #58
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70912400
* Roel_Jewel bedenkt zich dat er nog heel wat foto's van Ierland afgelopen september moeten worden uitgezocht/bewerkt en vooral online gezet . Sorry ER .
  zondag 12 juli 2009 @ 20:37:42 #59
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70912436
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:29 schreef DIGGER het volgende:
Ga zelf overigens in de herfstvakantie weer eens richting Ierland, Glenn vindt de Ierse vlag zo mooi, leest regelmatig etiketten (Jameson, Sheridans, Guinness) en vroeg een poosje gelee wanneer hij nou eens naar Ierland ging. Direct maar even geregeld.
De Wickow mountains eens bekijken in de herfst.

Wicklow Mountains vind ik ook altijd weer mooi . Glendalough en omgeving.
  zondag 12 juli 2009 @ 20:42:39 #60
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_70912609
ben vorig jaar weekje in Ierland geweest..
we zaten bij de Ring of Kerry..
vlak aan zee bij Caherseveen, beetje rondrijden in de regio en af en toe een berg(je) beklimmen..
naar het eiland Valentia geweest.. volgens mij zaten daar die fossiele afdrukken van de Tetrapod, ons aller voorvader

naar de top van skelligs geklommen... toen had ik het wel benauwd hoor.. smal bergpad de hoogte in... brrr.

Killarny bezocht en Sneem... ook een leuk plaatsje.
Toen we daar waren was er ook nog een of andere missverkiezing in Tralee...
The Rose of Tralee volgens mij..
twee dagen later was daar alles weggespoeld door overstromingen..
mooie regio daar, kan ik iedereen aanbevelen..
gewoon auto gehuurd en lekker rondtouren..
we hadden gelukkig wel twee locals bij anders hadden we waarschijnlijk veel minder gezien in die week...
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  zondag 12 juli 2009 @ 21:30:29 #61
125126 Mr-Coffee
pi_70914088
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:54 schreef ShadyLane het volgende:
Je gaat dus wandelen in West-Ierland? Dat kan niet anders dan tof worden.

Inderdaad.
Set Sail, For Fail.
  maandag 13 juli 2009 @ 01:43:45 #62
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70922519
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:29 schreef DIGGER het volgende:

maandag 13 juli 2009 @ 01:44:59 #63
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70922542
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
* Roel_Jewel bedenkt zich dat er nog heel wat foto's van Ierland afgelopen september moeten worden uitgezocht/bewerkt en vooral online gezet . Sorry ER .
Het schiet inderdaad niet echt op met jou nee
pi_70935551
Hallo beste mensen,

Mijn vriendin en ik zijn ook van plan om op vakantie te gaan naar Ierland. We willen gaan in de periode van 1 augustus tot en met 15/16 augustus. We hebben voor verblijf de provincie Kerry uitgezocht en als plaatysje Killarney. Het liefst willen we verblijven in een appartement. In hoofdlijnen willen we de volgende activiteiten uitvoeren:

- wandelen rondom de Carrauntoohil.
- Het schiereiland Dingle bezoeken
- Cliffs of Moher
- Andere tips?

Is het verstandig om in het plaatsje Killarney te overnachten of hebben jullie andere aanbevelingen?

Verder heb ik nog een paar vragen:
Is het te doen om met de auto naar Ierland te gaan via verschillende veerdiensten en hebben jullie hier ervaringen mee?

Of is het aan te raden om een fly-drive te boeken en is dit goedkoper?

Of hebben jullie andere tips om naar en in Ierland te reizen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties,
Alvast bedankt!
pi_70952306
Probleem!! We hebben alles uit gezocht betreft autohuur.. en nu blijkt het niet meer mogelijk te zijn te reserveren in Dublin/Cork/etc. Kan nog wel, maar de prijzen zijn voor 4 dagen net zo hoog als voor 10 dagen een paar weken geleden. Het is nog wel mogelijk om in Belfast een auto te huren en dan wat toeslag te betalen voor Ierland. Nadeel is dan weer dat een one-way niet mogelijk is, dus we moeten hem inleveren in Belfast.. (en we vliegen terug vanaf zuidierland).

dilemma!!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:14:54 #66
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70953230
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:34 schreef Marinos23 het volgende:
Hallo beste mensen,

Mijn vriendin en ik zijn ook van plan om op vakantie te gaan naar Ierland. We willen gaan in de periode van 1 augustus tot en met 15/16 augustus. We hebben voor verblijf de provincie Kerry uitgezocht en als plaatysje Killarney. Het liefst willen we verblijven in een appartement. In hoofdlijnen willen we de volgende activiteiten uitvoeren:

- wandelen rondom de Carrauntoohil.
Doen!
quote:
- Het schiereiland Dingle bezoeken
Doen!
quote:
- Cliffs of Moher
Niet doen. Tenzij je je in het zo ongeveer meest toeristische stukje Ierland wil begeven. Zeven jaar geleden ben ik er geweest; toen kon je nog gaan en staan waar je wilde. Nu word je zo ongeveer aan het handje op een roltrap naar boven gebracht (spreekwoordelijk dan). De plek is een absolute don't wat mij betreft.
quote:
- Andere tips?
Ring of Beara!!! Werkelijk prachtig . En doordat het veel smallere straatjes zijn veel minder toeristisch (grote bussen komen daar niet). Ook Gap of Dunloe doen! Dichtbij Killarney.

Copy-paste van m'n post in een eerder topic:

Een MUST-do eettip in de buurt (langs Ring of Beara): Josie's Lakeview Restaurant bij Glenmore Lake. Man, wat een uitzicht én kwaliteit van eten daar . Lonely Planet schrijft daarover: "if there are better views to accompany your food in Ireland, we've yet to find them." Zegt genoeg. "Josie's is 4km from Lauragh; take the road for Glanmore Lake and follow the signs". Smal weggetje, maar zeeeer de moeite waard . Zie ook http://www.josiesrestaurant.ie/ . Even verderop ligt een hostel (oud schoolgebouw). Echt in de middle of f*cking nowhere, maar daardoor zo mooi . En vergeet de sterrenhemel niet als 't helder is. Amper omgevingslicht, dus check de Milky Way....... Hostel daar iok aan te raden als overnachtingsplaats!!

Visuele ondersteuning met wat iPhone-pics

Uitzicht.

John Dory-vis. Errug lekker .

De sidedishes .
quote:
Is het verstandig om in het plaatsje Killarney te overnachten of hebben jullie andere aanbevelingen?
Killarney is een wat grotere stad. Wel goede uitvalsbasis voor het bekijken van de zuidwestkant van Ierland .
quote:
Verder heb ik nog een paar vragen:
Is het te doen om met de auto naar Ierland te gaan via verschillende veerdiensten en hebben jullie hier ervaringen mee?

Of is het aan te raden om een fly-drive te boeken en is dit goedkoper?

Of hebben jullie andere tips om naar en in Ierland te reizen?
Zeven jaar geleden met een vriend samen in een auto vanuit Nederland via Kanaaltunnel en Holyhead naar Ierland gereden/gevaren. Dat was bij een reis van Buro Scandinavia. Los zijn de overtochten ongetwijfeld duurder, maar dat zou je zelf ff moeten bekijken. Vergelijk ook zeker met Ryanair die kant op vliegen en daar huurauto nemen. Autohuur via bijvoorbeeld http://www.novacarhire.com/ of http://www.holidayautos.ie . Met beiden erg goede ervaringen.

Samengevat: concentreer je lekker op de zuidwestkant en neem lekker de tijd! En kom dan later nog es terug om van Connemara , de Aran-eilanden en Donegal te genieten.

En nog wat afsluiters:

Dingle

dinsdag 14 juli 2009 @ 06:28:55 #67
125126 Mr-Coffee
pi_70956162
M'n vriendin zei me dat we ook echt Iers gaan ontbijten.
Dus met spek, worst en al die andere meuk, nou lijkt me dat dus behoorlijk machtig voor een ontbijtje.
En aangezien ik s,ochtends niet zo,n grote eter ben zal dat wel een hele uitdaging worden.
Set Sail, For Fail.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 07:14:21 #68
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70956308
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 06:28 schreef Mr-Coffee het volgende:
M'n vriendin zei me dat we ook echt Iers gaan ontbijten.
Dus met spek, worst en al die andere meuk, nou lijkt me dat dus behoorlijk machtig voor een ontbijtje.
En aangezien ik s,ochtends niet zo,n grote eter ben zal dat wel een hele uitdaging worden.
Je moet 't minstens één keer geprobeerd hebben . En ik vind 't alleszins meevallen. Normaal eet ik 's ochtends ook niet bizar veel, maar een goed Iers ontbijt sla ik niet af . Meestal heb je ook de keuze voor continental breakfast (toast, yoghurt etc.) dus don't worry .
pi_71248863
http://www.telegraaf.nl/r(...)wereld__.html?p=14,2

Misschien wel het populairse ja, maar niet het mooiste wat Ierland te bieden heeft .
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:29:44 #70
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71250594
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/r(...)wereld__.html?p=14,2

Misschien wel het populairse ja, maar niet het mooiste wat Ierland te bieden heeft .
Ik stikte net bijna in een stukje tosti naar aanleiding van deze reactie die onder dat artikel is geplaatst:

Werkelijk facinerend, schitterend mooi.Ook de vogelnesten zijn een weerzinwekkend schouwspel
Eugène van Velthoven, Rosmalen | 12:52 | 23.07.09
pi_71251009
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:29 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik stikte net bijna in een stukje tosti naar aanleiding van deze reactie die onder dat artikel is geplaatst:

Werkelijk facinerend, schitterend mooi.Ook de vogelnesten zijn een weerzinwekkend schouwspel
Eugène van Velthoven, Rosmalen | 12:52 | 23.07.09
.
Nouja, misschien is die Eugène daar een jaar of tien geleden geweest. Dan kan 't nog .
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:10:15 #72
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71251970
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:42 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

.
Nouja, misschien is die Eugène daar een jaar of tien geleden geweest. Dan kan 't nog .
Je snapt het niet geloof ik. Het gaat om het woordje weerzinwekkend
pi_71253481
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:10 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je snapt het niet geloof ik. Het gaat om het woordje weerzinwekkend
Ah, dat ook ja . Maar ik vond de hele reactie op basis van de huidige situatie bij de cliffs ook nogal... opvallend .
pi_71313490
Ik weet niet hoeveel mensen dit topic lezen maar ik zit met het volgende.

Wij gaan in september een kleine 3 weken naar Ierland. We gaan met de boot van Frankrijk naar Ierland. Ook in Frankrijk blijven we nog ff een paar dagen maar dat terzijde. We komen dan met de boot aan in Rosslare en daar zouden we dus graag een auto willen huren.
Het enige probleem is dat ik bij sommige sites vaak geen resultaten krijg op de datums die ik invul en bij sites waar ik wel resultaten krijg ben je vaak al meer dan 800 euro kwijt. Ok, het gaat dan ook om 18 dagen maar dan kom je dus op bijna 50 euro per dag en dan heb je dus de goedkoopste auto.
Ik vroeg me dus af of dit een normale prijs is. Het zal natuurlijk ook per land/plaats verschillen maar het lijkt mij nog al duur of zie ik iets over het hoofd? Ik zou dus ook graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft of misschien nog tips heeft. Alvast bedankt in ieder geval.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:35:57 #75
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71314065
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:12 schreef SwitSok het volgende:
Ik weet niet hoeveel mensen dit topic lezen maar ik zit met het volgende.

Wij gaan in september een kleine 3 weken naar Ierland. We gaan met de boot van Frankrijk naar Ierland. Ook in Frankrijk blijven we nog ff een paar dagen maar dat terzijde. We komen dan met de boot aan in Rosslare en daar zouden we dus graag een auto willen huren.
Het enige probleem is dat ik bij sommige sites vaak geen resultaten krijg op de datums die ik invul en bij sites waar ik wel resultaten krijg ben je vaak al meer dan 800 euro kwijt. Ok, het gaat dan ook om 18 dagen maar dan kom je dus op bijna 50 euro per dag en dan heb je dus de goedkoopste auto.
Ik vroeg me dus af of dit een normale prijs is. Het zal natuurlijk ook per land/plaats verschillen maar het lijkt mij nog al duur of zie ik iets over het hoofd? Ik zou dus ook graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft of misschien nog tips heeft. Alvast bedankt in ieder geval.
Ik heb zelf de afgelopen jaren ervaring met http://www.novacarhire.com/ en http://www.holidayautos.ie . Die waren de goedkoopste als ik in september wilde gaan. Voor 12 dagen in september vorig jaar betaalde ik ongeveer 200 euro bij Nova Car Hire voor de kleinste categorie. Heb je daar al gezocht?
pi_71321804
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:35 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik heb zelf de afgelopen jaren ervaring met http://www.novacarhire.com/ en http://www.holidayautos.ie . Die waren de goedkoopste als ik in september wilde gaan. Voor 12 dagen in september vorig jaar betaalde ik ongeveer 200 euro bij Nova Car Hire voor de kleinste categorie. Heb je daar al gezocht?
Die sites was ik nog niet tegen gekomen. Had gewoon willekeurig via google gezocht. Alleen wat ik dus vreemd blijf vinden is dat als ik bijv. Dublin airport doe er idd wel prijzen van rond de 300 euro uitrollen maar als ik Rosslare doe dan zit ik weer meteen in de 900 euro. Het ligt dus blijkbaar aan de plaats. Vind alleen het verschil wel erg groot....
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:51:44 #77
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71324433
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:05 schreef SwitSok het volgende:

[..]

Die sites was ik nog niet tegen gekomen. Had gewoon willekeurig via google gezocht. Alleen wat ik dus vreemd blijf vinden is dat als ik bijv. Dublin airport doe er idd wel prijzen van rond de 300 euro uitrollen maar als ik Rosslare doe dan zit ik weer meteen in de 900 euro. Het ligt dus blijkbaar aan de plaats. Vind alleen het verschil wel erg groot....
Ook een kwestie van vraag en aanbod . Het aantal reizigers op een vliegveld als Dublin is vele malen groter dan bij zo'n haven . Wat je ook kunt overwegen is om vanuit Rosslare de DART (trein) naar Dublin te nemen en dan op de luchthaven je huurauto op te pikken . Dan heb je ook nog een schitterende treinreis letterlijk langs de kust . Check http://www.irishrail.ie/
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:34:43 #78
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71549009
Hoi, ik ben volgend weekend in Dublin maar waar vind ik met het uitgaan de lesbo's? In TRV heb ik deze vraag ook al neergelegd maar ik vermoed dat locals dit beter weten.
Resistance is futile
pi_71571059
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:51 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ook een kwestie van vraag en aanbod . Het aantal reizigers op een vliegveld als Dublin is vele malen groter dan bij zo'n haven . Wat je ook kunt overwegen is om vanuit Rosslare de DART (trein) naar Dublin te nemen en dan op de luchthaven je huurauto op te pikken . Dan heb je ook nog een schitterende treinreis letterlijk langs de kust . Check http://www.irishrail.ie/
En vergeet niet op de stations de kaarten via Internet te boeken.
Scheelt je flink wat duiten.

Ben weer terug uit Ierland nadat we Connacht onveilig hebben gemaakt.
Galway Races waren leuk om mee te maken en verder rond Letterfrack gebivakkeerd.
pi_71663297
Ik ben weer terug uit Ierland!! Hartstikke leuk gehad in dit fantastische land! zijn savonds aangekomen in Dublin en zijn direct de Temple Bar ingedoken! volgende ochtend de auto opgehaald op het vliegveld! was wel even wennen om weer links te rijden! (5 jaar geleden voor het laatst gedaan in Nieuw Zeeland)
maar onze eerste bestemming zou Donegal zijn, de wegen zijn inderdaad anders dan dat we hier gewend zijn, dus op 1/3 zijn we maar richting Galway gaan rijden!
In Galway aangekomen een B&B opgezocht en de stad in gegaan! was gezellig druk vanwege de Galway races. snachts werden we wakker door ruzie van de huisbaas met z'n vrouw, volgens mij was ie vreemd gegaan! dus leed vermaak hadden we wel! volgende ochtend geen ontbijt vanwege die ruzie, dus kregen we ons geld terug! dus lekker een nachtje gratis geslapen!
we zijn deze dag langs de kust naar Clifden gereden en vandaar door de bergen via Galway naar het dorpje Kinvara gereden om te slapen! hartstikke mooie dag met lekker weer, en een geweldige omgeving!
Kinvara is een leuk klein vissersdorpje, waar we heerlijk hebben gegeten en geslapen.
de volgende dag gingen we via The Burren naar de Cliffs of Moher, wat een kut weer was het die dag! overigens de enigste dag met regen, dus het viel eigenlijk wel mee! die Cliffs zijn inderdeed een beetje over de datum heen, wat een toeristenbussen! we waren snel weer weg, op weg naar Loop Head! deze cliffen zijn veel mooier, stonden 3 andere auto's verder geen toerist te bekennen! we zijn doorgereden naar Ennis om daar te overnachten!
de volgende morgen in de auto gestapt op weg naar Laragh/Glendalough in de Wiklow Mountains! smiddags aan gekomen, B&B opgezocht en savonds nog om de 2 meren van Glendalough gewandeld!
de volgende ochtend de R115 opgegaan richting Sally Cap, hele mooie route, hebben we ook heel lang over gadaan! zijn daarna nog even bij Bono van U2 op de koffie geggaan in Killiney, maar hij was helaas niet thuis! zijn toen iets terug gereden naar Bray!
wat me opviel is dat het maar 15 graden was en een groot gedeelte van de Ieren in korte broek liep op het strand! was wel grappig.
zijn in Bray blijven slapen om vervolgens de volgende ochtend de auto weer in te leveren op het vliegveld!
zijn daarna de stad in gegaan omdat we daar nog 2 dagen hadden! hebben er lekker geshopt en een beetje bijgekomen!
al met al een hele leuke vakantie gehad, maar wel vermoeiend doordat we teveel hebben willen zien in te korte tijd! een goede reden om terug te gaan, en dat zal ik zeker een keer doen!
pi_71667877
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:32 schreef Eggos het volgende:
Mooi verhaal . Allemaal plekken die ik ook zeer kan waarderen (met uitzondering van de huidige Cliffs of Moher uiteraard ). Stuk voor stuk plekken waar ik zo weer ff terug zou willen gaan .
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 08:49:28 #82
259412 Seven.of.Nine
pi_71672910
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:34 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Hoi, ik ben volgend weekend in Dublin maar waar vind ik met het uitgaan de lesbo's? In TRV heb ik deze vraag ook al neergelegd maar ik vermoed dat locals dit beter weten.
The George en The Dragon dus.
Resistance is futile
pi_71754741
Nog een weekje en dan vertrek ik (samen met vriendin) voor het eerst in m'n leven naar Ierland!
Met het boeken van onze vliegtickets niet zo goed nagedacht over een nog uit te werken plan/route met als gevolg dat we heen én terug naar/van Dublin vliegen. Dat houdt dus in dat we een (soort van) rondje moeten maken. Stom...kost tijd en we gaan maar 11 nachtjes. Het plan is om nadat we in Dublin geland zijn meteen door naar Roundwood te gaan (Wicklow Mountains) en daar 3 nachtjes te blijven (camping), dan weer terug naar Dublin om daar een nachtje in een hostel door te brengen en wat van de stad te zien. Vervolgens pakken we (waarschijnlijk) de trein naar Killarney om daar 4 nachtjes op een camping te staan. Dan door naar Cork/Blarney voor 2 nachtjes camping en dan weer terug naar Dublin waar we weer een nachtje in een hostel blijven om de volgende dag weer terug te vliegen.
Zijn er mensen hier met ervaringen met het openbaar vervoer op onderdelen van deze route? Tips en suggesties zijn altijd welkom. Dublin-Killarney lijkt mij het handigst om met de trein te doen ivm de reistijd, maar de rest kan denk ik het beste met de bus...?
Andere tips en aanbevelingen zijn ook welkom natuurlijk.
Ik heb d'r zin in
pi_71755068
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:12 schreef xibalba het volgende:
Nog een weekje en dan vertrek ik (samen met vriendin) voor het eerst in m'n leven naar Ierland!
Met het boeken van onze vliegtickets niet zo goed nagedacht over een nog uit te werken plan/route met als gevolg dat we heen én terug naar/van Dublin vliegen. Dat houdt dus in dat we een (soort van) rondje moeten maken. Stom...kost tijd en we gaan maar 11 nachtjes. Het plan is om nadat we in Dublin geland zijn meteen door naar Roundwood te gaan (Wicklow Mountains) en daar 3 nachtjes te blijven (camping), dan weer terug naar Dublin om daar een nachtje in een hostel door te brengen en wat van de stad te zien. Vervolgens pakken we (waarschijnlijk) de trein naar Killarney om daar 4 nachtjes op een camping te staan. Dan door naar Cork/Blarney voor 2 nachtjes camping en dan weer terug naar Dublin waar we weer een nachtje in een hostel blijven om de volgende dag weer terug te vliegen.
Zijn er mensen hier met ervaringen met het openbaar vervoer op onderdelen van deze route? Tips en suggesties zijn altijd welkom. Dublin-Killarney lijkt mij het handigst om met de trein te doen ivm de reistijd, maar de rest kan denk ik het beste met de bus...?
Andere tips en aanbevelingen zijn ook welkom natuurlijk.
Ik heb d'r zin in
Waarom zou je dan weer terug naar Dublin gaan? Dublin kun je ook aan het einde van de reis bekijken (2 nachten moet voldoende zijn). Dan heb je weer wat dagen extra om van het échte Ierland te genieten. Tip: hoe verder naar het westen des te beter (zie dit en eerdere topics). Realiseer je dat OV in Ierland tijd kost en dat je niet overal makkelijk kunt komen . Maar dat is ook weer de charme van Ierland. Rustig aan . In de meeste grotere dorpen/steden is altijd wel een hostel te vinden. Geen idee wat je kwijt bent als je op een camping staat, maar wellicht kun je hostel en camping wat afwisselen . Sláinte alvast!
pi_71755300
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:24 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Waarom zou je dan weer terug naar Dublin gaan? Dublin kun je ook aan het einde van de reis bekijken (2 nachten moet voldoende zijn). Dan heb je weer wat dagen extra om van het échte Ierland te genieten. Tip: hoe verder naar het westen des te beter (zie dit en eerdere topics). Realiseer je dat OV in Ierland tijd kost en dat je niet overal makkelijk kunt komen . Maar dat is ook weer de charme van Ierland. Rustig aan . In de meeste grotere dorpen/steden is altijd wel een hostel te vinden. Geen idee wat je kwijt bent als je op een camping staat, maar wellicht kun je hostel en camping wat afwisselen . Sláinte alvast!
In totaal zitten we ook maar 2 nachtjes in Dublin: de 4e en de laatste nacht. Op die manier combineren we het reizen via Dublin met een bezoekje en overnachting. Vanuit Dublin is het makkelijker om richting Killarney te reizen dan vanuit Roundwood. Op de laatste nacht is het makkelijk om alvast in Dublin te zijn om zo de volgende dag snel op het vliegveld te kunnen zijn.
pi_71755580
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:32 schreef xibalba het volgende:

[..]

In totaal zitten we ook maar 2 nachtjes in Dublin: de 4e en de laatste nacht. Op die manier combineren we het reizen via Dublin met een bezoekje en overnachting. Vanuit Dublin is het makkelijker om richting Killarney te reizen dan vanuit Roundwood. Op de laatste nacht is het makkelijk om alvast in Dublin te zijn om zo de volgende dag snel op het vliegveld te kunnen zijn.
Ah, duidelijk .
Roundwood ligt wel mooi . En van daaruit kun je mooi naar Glendalough en omstreken.
pi_71755713
yep
Was de bedoeling om daar even lekker tot rust te komen en van het natuurschoon te genieten. Beetje wandelen, fotootjes knippen, misschien een fiets huren....
Iemand ervaring met St. Kevins Bus (http://www.glendaloughbus.com/route.html)?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:14:24 #88
259412 Seven.of.Nine
pi_71802966
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:32 schreef xibalba het volgende:

[..]

Check Camden Place Hostel, is zeer goed.
Resistance is futile
pi_71812849
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:14 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Check Camden Place Hostel, is zeer goed.
hehe....toevallig net het hostel waar ik voor allebei de overnachtingen een reservering heb
mooi om te horen.
pi_71865955
Ben weer terug na een paar weken Ierland! Hoogtepunten waren Belfast (toffe pubs daar), Dublin (Pub crawl erg leuk!), Ring of Kerry en the coast way (ook in die volgorde). Totaal 1866 km gereden in 6 dagen .
Wel slecht weer gehad, dat was een enorme domper vond ik, verder super gehad!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:25:36 #91
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71872838
Het is hier de hele zomer al niks. Mei en juni waren geweldig, maar juli en tot nu toe augustus is belabberd. Hier en daar een lekkere dag tussendoor, zoals gisteren
Verder ben ik bang dat iedereen een ernstig vitamine D tekort op gaat lopen
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:44:39 #92
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_71885169
verslag van mijn 2 weken Ierland volgt snel, dit is de samenvatting:

4 dagen Birr (Slieve Bloom, Birr Castle)
4 dagen Killarney (National park, ring of kerry, Dingle)
4 dagen Galway (Connemara, The burren, Cliffs of Moher, Doolin, Aran Islands)
2 dagen Dublin (Kilmainham Gaol, Stag's Head)

IERLAND
pi_71893440
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:25 schreef ElizabethR het volgende:
Het is hier de hele zomer al niks. Mei en juni waren geweldig, maar juli en tot nu toe augustus is belabberd. Hier en daar een lekkere dag tussendoor, zoals gisteren
Verder ben ik bang dat iedereen een ernstig vitamine D tekort op gaat lopen
Ik moet eerlijk zeggen dat het weer voor ons ook erg tegenviel. Zelfs zover dat we dus besloten voortaan gewoon weer naar 'warme landen' te gaan . Maar ik denk dat wij ook zo'n beetje de slechtste periode hadden van de afgelopen 10 jaar ofzo .
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 03:08:07 #94
259412 Seven.of.Nine
pi_71894801
Als het weer beter was geweest, zou ik er vandaag nog gaan solliciteren.
Resistance is futile
pi_71895003
Twee keer maand op vakantie naar Ierland geweest, toen nog met mijn ouders. Omgeving Cork Glengariff Baltimore Bantry Bay - de meest Zuidwestelijke regio met een subtropisch klimaat.

Heerlijk puur en wild land met superaardige (beresterke) mensen, prachtige landschappen, erg schoon, niet te toeristisch en lekker eten (stoofpotten en verse vis zoals haai). Zoals gezegd perfect voor actieve vakanties zoals zeevissen paardrijden hiken fietsen ed. Feesten = met een Guiness, live muziek en jong en oud in de kroeg. Geen chicks in knallende bikini's of azuurblauwe zwembaden.

haaien, walvissen én dolfijnen
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71895015
pi_71897010
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 03:48 schreef Manono het volgende:
Twee keer maand op vakantie naar Ierland geweest, toen nog met mijn ouders. Omgeving Cork Glengariff Baltimore Bantry Bay - de meest Zuidwestelijke regio met een subtropisch klimaat.

Heerlijk puur en wild land met superaardige (beresterke) mensen, prachtige landschappen, erg schoon, niet te toeristisch en lekker eten (stoofpotten en verse vis zoals haai). Zoals gezegd perfect voor actieve vakanties zoals zeevissen paardrijden hiken fietsen ed. Feesten = met een Guiness, live muziek en jong en oud in de kroeg. Geen chicks in knallende bikini's of azuurblauwe zwembaden.
Mwah.. heb in Dublin, Cork en Belfast toch wel anders gezien hoor, van die meidjes in minirok zoals we hier alleen in pornofilms tegenkomen. Zegmaar als je een rokje ziet waarbij het net zou kunnen in Nederland, haal er dan nog eens 10cm vanaf en dan heb je ongeveer de roklengte van die meisjes daar .
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:40:58 #98
259412 Seven.of.Nine
pi_71897348
In Dublin lopen ze er allemaal zo bij .
Resistance is futile
pi_71899362
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:20 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Mwah.. heb in Dublin, Cork en Belfast toch wel anders gezien hoor, van die meidjes in minirok zoals we hier alleen in pornofilms tegenkomen. Zegmaar als je een rokje ziet waarbij het net zou kunnen in Nederland, haal er dan nog eens 10cm vanaf en dan heb je ongeveer de roklengte van die meisjes daar .
Mja obviously gaat het niet om roklengte maar om een sfeerbeeld - van Cork niet van Dublin. Dus als dat nou het enige is wat je uit het stukje haalt hoef je me verder niet te quoten (aub)
pi_71899886
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:22 schreef Manono het volgende:

[..]

Mja obviously gaat het niet om roklengte maar om een sfeerbeeld - van Cork niet van Dublin. Dus als dat nou het enige is wat je uit het stukje haalt hoef je me verder niet te quoten (aub)
Ik geef gewoon het sfeerbeeld weer van het uitgaan in de "grote" steden daar .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')