abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:27:01 #176
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_65689774
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:25 schreef sp3c het volgende:
Turkije is bepaald geen bondgenoot van de Palestijnen!
Zeker wel. Erdogan, de president van Turkije en tevens partijleider van de grootste Partij in dat land, was zelfs van plan om soldaten naar Gaza te sturen maar mede vanwege de MHP en CHP (oppositie) werd daar toch vanaf gezien.
AFC AJAX
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 13:29:21 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65689859
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:27 schreef msnk het volgende:

[..]

Zeker wel. Erdogan, de president van Turkije en tevens partijleider van de grootste Partij in dat land, was zelfs van plan om soldaten naar Gaza te sturen maar mede vanwege de MHP en CHP (oppositie) werd daar toch vanaf gezien.
de Turkse regering bestaat enkel omdat het leger dat toestaat en die vind Israel wel tof ... ik zou daar niet hard op rekenen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:31:42 #178
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_65689933
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

de Turkse regering bestaat enkel omdat het leger dat toestaat en die vind Israel wel tof ... ik zou daar niet hard op rekenen
Uiteraard, ik zeg dan ook niet dat Turkije ooit in oorlog zal gaan met Israel. Het is geen onvoorwaardelijke steun maar zowel de regering als 90% van de bevolking steunen de Palestijnen )alsmede Hamas wat ik uiteraard niet begrijp).
AFC AJAX
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:39:57 #179
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65690221
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Zoals dat volk zich gedraagt vind ik dat niet vreemd, nee ..

[..]
Jij kent 'dat volk' helemaal niet! Het enige dat je ervan denkt te weten is gebaseerd op beelden die je gevoerd krijgt. Waarop niet te zien is dat 'dat volk' eerst flink getreiterd wordt en dat men pas de camera's aanzet wanneer de langverwachte reactie komt. Dit is diverse malen voor rechtbanken bewezen.

Die mensen zijn mijn 'cup of tea' ook niet, ook in mijn ogen zijn ze te fanatiek, maar het zijn geen beesten. Ook zij hebben wat beters te doen dan Palestijntje pesten. Het gaat hen er voornamelijk om, om in de Stad der Voorvaderen te wonen. Over het algemeen hebben de leiders van de Joodse gemeenschap daar een goede relatie met de clanhoofden van de Arabische families daar. De meeste schermutselingen daar worden geprovoceerd door de Westerse en Israelische 'pacifisten' en 'liefdadigheidsstrijders', mensen die door mijn leraar Biologie 'zeewiervreters' genoemd worden ('lopen op geitewollen sokken, vreten de hele dag zeewier, uitermate gezond allemaal, en roken twee pakkie shag per dag "), anarchisten die uit naam van 'medemenselijkheid' de boel opstoken.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik dit niet met eigen ogen aanschouwd heb, maar dit heb ik uit gesprekken met o.a. journalisten (ook diegenen die ter linkerzijde van het spectrum staan, die nu niet drect de kant van de kolonisten kiezen) en politierapporten.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 13:42:35 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65690307
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:31 schreef msnk het volgende:

[..]

Uiteraard, ik zeg dan ook niet dat Turkije ooit in oorlog zal gaan met Israel. Het is geen onvoorwaardelijke steun maar zowel de regering als 90% van de bevolking steunen de Palestijnen )alsmede Hamas wat ik uiteraard niet begrijp).
whehehehe

sorry
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:43:16 #181
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_65690325
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

whehehehe

sorry
Wat is daar nou weer grappig aan
AFC AJAX
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 13:46:03 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65690422
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:43 schreef msnk het volgende:

[..]

Wat is daar nou weer grappig aan
ik vind Hamas niet zo heel erg geloofwaardig

die kunnen roepen wat ze willen maar als het puntje bij het paaltje komt en de Israeli's ze kapot beginnen te schieten dan komt niemand ze helpen ondanks die 90% steun ..
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:54:48 #183
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_65690699
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vind Hamas niet zo heel erg geloofwaardig

die kunnen roepen wat ze willen maar als het puntje bij het paaltje komt en de Israeli's ze kapot beginnen te schieten dan komt niemand ze helpen ondanks die 90% steun ..
Hm, ik ben erg slecht in verwoorden vandaag.

Ik weet niet of Erdogan Hamas steunt, ik hoop het niet uiteraard maar met die vent weet je niks helemaal zeker.

En je hebt gelijk wat betreft de steun van de bevolking, ze hebben geen macht als het om "belangrijke" zaken in de wereld gaat zoals de Palestijnen kwestie.

Het ging er alleen om dat ze wel degelijk een vorm van steun hebben, zolang dat er is blijf je immers in the picture. Het zegt ook wel wat dat er zoveel mensen zijn die sympathiek zijn met een terreur organisatie
AFC AJAX
pi_65690741
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Zoals dat volk zich gedraagt vind ik dat niet vreemd, nee ..

Maar ja, ik ben dan ook van mening dat het 'laten' bewonen van nederzettingen door dit soort provocerende extremisten geen toevalligheid is maar onderdeel van een langzame veroveringsoorlog .. en als je de kaarten zo bekijkt heb ik gelijk. En tja, de teerling is alweer geworpen, eerst worden de afspraken over stoppen met bouwen en ontruimen van illegale nederzettingen niet na gekomen, nu wordt er alweer gepraat over 'natuurlijke groei' toestaan ..
Hebron is nu net een voorbeeld waar voor 1948 al honderden jaren continu joden hebben gewoond. In 1948 zijn ze verdreven en in 1967 weer teruggekomen. Dit heeft nou net niets met nederzettingen te maken.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_65690814
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:27 schreef msnk het volgende:

[..]

Hij wilden soldaten sturen voor een vredesmissie, om toezicht erop te houden dat Hamas zich aan een bestand houdt. Dat heeft niets met steun aan de Palestijnen te maken. Turkije is gewoon een van de weinige moslimlanden die een dergelijke rol kan spelen.
bron
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:05:22 #186
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_65691024
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:59 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Hij wilden soldaten sturen voor een vredesmissie, om toezicht erop te houden dat Hamas zich aan een bestand houdt. Dat heeft niets met steun aan de Palestijnen te maken. Turkije is gewoon een van de weinige moslimlanden die een dergelijke rol kan spelen.
Juist wel. Tot nu toe keert ieder moslimland zijn rug toe naar de Palestijnen vanwege het kiezen voor Hamas, het was immers een keuze van de bevolking.

Behalve Turkije, omdat ze zeer solidair zijn met de Palestijnen en wat ze willen bereiken. Als je een paar keer het Turkse nieuws bekijkt voel je de atmosfeer bijna. Behoorlijk angstaanjagend.
AFC AJAX
pi_65691097
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:05 schreef msnk het volgende:

[..]

Juist wel. Tot nu toe keert ieder moslimland zijn rug toe naar de Palestijnen vanwege het kiezen voor Hamas, het was immers een keuze van de bevolking.

Behalve Turkije, omdat ze zeer solidair zijn met de Palestijnen en wat ze willen bereiken. Als je een paar keer het Turkse nieuws bekijkt voel je de atmosfeer bijna. Behoorlijk angstaanjagend.
Aangezien ik geen turks spreek kijk ik nooit naar het turkse nieuws. Weet je zeker dat het geen verkiezingsretoriek is?
bron
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:10:55 #188
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65691215
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:34 schreef Verluste het volgende:

[..]

Israël lokt de Palestijnen uit door bezetting en de blokkades, en nog meer als je de media volgt van de afgelopen 20 jaar?
En daar gaan we weer....
Tot december 1987 waren er geen blokkades, konden de Palestijnen zich binnen de grenzen van '48 vrijelijk bewegen waar ze wilden (zolang ze geen kwaad in de zin hadden ...). Door de eerste intifadah is daar verandering in gekomen. Na Oslo zijn ze weer open gegaan, om tijdens de tweede intifadah weer gesloten te worden. Ik kan me nog herinneren in 2002-2004 regelmatig Gazaanse auto's te hebben zien rondrijden in de buurt van Bet Shemesh (toch zo'n 45-60 minuten rijden van Gaza vandaan). Maar dan was er weer een aanslag en gingen de posten weer dicht.

Zo ook na de 'disengagement' van 2005: posten zijn eigenlijk altijd open: het valt onder de luchthaven-douane autoriteit, zodat het ook op zaterdag open is; de haven-douane autoriteiten zijn op zaterdag namelijk gesloten, zodat er maximaal in- en uitgevoerd kan worden, maar zodra er een aanslag is, gaat het dicht (en zelfs dan niet altijd!).
Zelfs tijdens de laatste oorlog zijn er bijna dagelijks vele hulpgoederen de grens overgegaan.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_65691219
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:04 schreef B4CO het volgende:

[..]

Tuurlijk Verluste.. val daar maar op terug..
Hamas heeft staakt het vuren afgekondigd onder de huidige situatie.. en dan kan je niet doorgaan met reden dat er blokkades zijn.. je weet dan ook dat Israel weer vrolijk verder gaat..
maar dan zal je zeggen dat Israel is begonnen..

Die blokkades zouden pas opgeheven worden zodra het rustig is en de raketten stoppen.. daar was Hamas het mee eens, anders riepen ze geen staakt het vuren af..

Kennelijk willen ze geen vrede..
En wie zegt dat die raketten bij Hamas vandaan komen ? Er zijn er meer groeperingen, waar Hamas weinig/geen zeggenschap over heeft, en dan helemaal nu, nu hun politie aan flarden is geschoten ..
lees je eens in over de PIJ, de Palestijnse afdeling van de Islamitische Jihad, dat zijn de lui die veruit de meeste aanslagen plegen, dat zijn de ware gevaarlijke gekken
pleased to meet you
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:11:22 #190
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_65691234
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:07 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Aangezien ik geen turks spreek kijk ik nooit naar het turkse nieuws. Weet je zeker dat het geen verkiezingsretoriek is?
Dat is inderdaad het eerste waar je dan aan denkt, in mijn geval ook. Maar gezien de verleden van Erdogan vertrouw ik hem allerminst. Een vos verleerd immers niet zijn streken, zeker niet in een paar jaar tijd. Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening, en dat kan ik verder niet bewijzen..

Maar zoals eerder gezegd staat het leger (gelukkig) wel altijd klaar om in te grijpen mits er gekke dingen staan te gebeuren.

Voor de rest staat de Turkse bevolking er bijna compleet achter, dat is gewoon een feit dat je overal ziet en hoort. Dat er dan een minderheid is die niet dezelfde mening deelt vergeet je bijna..
AFC AJAX
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:15:15 #191
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65691370
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:05 schreef msnk het volgende:

[..]

Wat PhysicsRules (raar hoor, om je zo te noemen ) al zei.
Turkije is zo ongeveer de enige in de regio die een bemiddelende rol kan aannemen, hetgeen ze ook al doet met de besprekingen tussen Israel en Syrie.
pi_65691492
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:11 schreef moussie het volgende:

[..]

En wie zegt dat die raketten bij Hamas vandaan komen ? Er zijn er meer groeperingen, waar Hamas weinig/geen zeggenschap over heeft, en dan helemaal nu, nu hun politie aan flarden is geschoten ..
lees je eens in over de PIJ, de Palestijnse afdeling van de Islamitische Jihad, dat zijn de lui die veruit de meeste aanslagen plegen, dat zijn de ware gevaarlijke gekken
Hamas vindt zichzelf de baas in Gaza en zijn dus verantwoordelijk. Als ze er tegen op zouden treden zou het een ander verhaal zijn. Nee, Hamas vindt het prima.
bron
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:18:40 #193
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_65691500
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:15 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Wat PhysicsRules (raar hoor, om je zo te noemen ) al zei.
Turkije is zo ongeveer de enige in de regio die een bemiddelende rol kan aannemen, hetgeen ze ook al doet met de besprekingen tussen Israel en Syrie.
Maar dat betekent niet dat ze de Palestijnse zaak niet steunen. Daar ging het mij even om.
AFC AJAX
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:19:09 #194
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65691518
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Geloof je nu echt dat er in Gaza iets kan gebeuren dat niet de goedkeuring van Hamas kan wegdragen? Een verkeerde stap in de ogen van Hamas en je kan geen stap, goed of verkeerd, meer zetten.
Precies hetzelfde als de strijd onze die goeie ouwe Arafat: niets of niemand deed iets zonder de (soms stilzwijgende) instemming van Arafat, want als je iets verkeerd deed was het met je afgelopen.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:21:04 #195
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65691593
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:18 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Hamas vindt zichzelf de baas in Gaza en zijn dus verantwoordelijk. Als ze er tegen op zouden treden zou het een ander verhaal zijn. Nee, Hamas vindt het prima.
Ze vínden zich niet alleen de baas, ze zíjn het ook: ze zijn zowel democratisch verkozen als hebben geheel vredelievend hun tegenstanders uitgeschakeld (vermoord danwel verdreven).
pi_65692358
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:18 schreef msnk het volgende:

[..]

Maar dat betekent niet dat ze de Palestijnse zaak niet steunen. Daar ging het mij even om.
Er is trouwens een wereld van verschil tussen sympathie hebben voor het lot van de Palestijnen en het steunen van de 'Palestijnse zaak vanuit het Hamas perspectief'. Het laatste heeft namelijk niets te maken met Palestijnen en alles met een Pan-Islamitisch wereldbeeld.

Zelf denk ik dat Erdogan in zijn hart voor het laatste sympathie heeft, maar dat het niet politiek realistisch is. Op zich is daar niets mis mee, wat mij betreft. idealen zijn mooi, zoals je maar begrijpt dat Utopia niet bestaat.
bron
pi_65692646
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:21 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Ze vínden zich niet alleen de baas, ze zíjn het ook: ze zijn zowel democratisch verkozen als hebben geheel vredelievend hun tegenstanders uitgeschakeld (vermoord danwel verdreven).
Dat schijnt ze dan ongeveer even goed te zijn gelukt als de Israëliërs bij bvb Arafat ..

Opvallend dat er in deze situatie ineens wel wordt uitgegaan van de legitimiteit van Hamas, met bijbehorende machtspositie, komt nogal arrogant over, zo'n houding
pleased to meet you
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:52:22 #198
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_65692757
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:41 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Er is trouwens een wereld van verschil tussen sympathie hebben voor het lot van de Palestijnen en het steunen van de 'Palestijnse zaak vanuit het Hamas perspectief'. Het laatste heeft namelijk niets te maken met Palestijnen en alles met een Pan-Islamitisch wereldbeeld.

Zelf denk ik dat Erdogan in zijn hart voor het laatste sympathie heeft, maar dat het niet politiek realistisch is. Op zich is daar niets mis mee, wat mij betreft. idealen zijn mooi, zoals je maar begrijpt dat Utopia niet bestaat.
Daar heb je gelijk in. Maar als het ongestraft zou kunnen, had de Turkse regering (met steun van de bevolking) allang Israël plat gebombardeerd en de Palestijnen het land gegeven. Ook al is dat 'fout'.

Dat is serieus. En niet alleen een mening.

Realistisch gezien, is dat natuurlijk geen optie, blij toe.
AFC AJAX
pi_65693048
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat schijnt ze dan ongeveer even goed te zijn gelukt als de Israëliërs bij bvb Arafat ..

Opvallend dat er in deze situatie ineens wel wordt uitgegaan van de legitimiteit van Hamas, met bijbehorende machtspositie, komt nogal arrogant over, zo'n houding
En dat laatste is precies de reden waarom ik schreef dat Hamas zichzelf de baas vindt.

Maar het is idd een feit. Hamas is de baas in de Gaza, of we het leuk vinden of niet. Hamas klaagt dat ze daarmee niet krijgt waar het recht op heeft (lees: erkenning), maar verzuimt ook zijn plichten. Boter op hoofd en zo.
bron
pi_65693451
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:52 schreef msnk het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar als het ongestraft zou kunnen, had de Turkse regering (met steun van de bevolking) allang Israël plat gebombardeerd en de Palestijnen het land gegeven. Ook al is dat 'fout'.

Dat is serieus. En niet alleen een mening.

Realistisch gezien, is dat natuurlijk geen optie, blij toe.
Dan moeten we blij zijn dat het Turkse leger daar toch andere ideeën over heeft. Het is niet voor niets dat Turkije en Israël nauw samenwerken op verschillende terreinen.

Bovendien, als iedereen in het Midden-Oosten zou kunnen doen wat'ie eigenlijk zou willen zou het gebied er zeker niet vrediger op worden. Om het maar mild uit te drukken.
bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')