Omdat de V.N. en vooral de UNRWA de suggestie hebben gewekt, of in elk geval het beeld levendig gehouden, dat een V.N. school zou zijn gebombardeerd waarbij 40 personen omkwamen.quote:
Dringt het nou echt niet tot je botte kop door dat die 2 dingen NIET te vergelijken zijn?quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:07 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
Palestijnen : Een volk zonder steun. een volk waarin de tweede maal fout wordt gemaakt.
de enige die je dat kwalijk moet nemen is Israel niet instanties als VN en UNWRA.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Omdat de V.N. en vooral de UNRWA de suggestie hebben gewekt, of in elk geval het beeld levendig gehouden, dat een V.N. school zou zijn gebombardeerd waarbij 40 personen omkwamen.
Dat beeld voedde de virulente haat tegen Joden en andere antisemitische gevoelens over de hele wereld.
Ik neem hun dat kwalijk.
De methoden zijn wel vergelijkbaar, absoluut wel.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dringt het nou echt niet tot je botte kop door dat die 2 dingen NIET te vergelijken zijn?
Dubbelgeneukte gristus nog aan toe.
Absoluut niet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:39 schreef Meki het volgende:
[..]
De methoden zijn wel vergelijkbaar, absoluut wel.
Waarom niet, overtuig me maar.quote:
Ja hoor.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
De V.N. en vooral de UNRWA hebben voor mij nog meer geloofwaardigheid verloren.
Zelfs de versleten oude antisemitisme wordt er weer bij gesleept. Alles om maar te kunnen beschuldigen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Omdat de V.N. en vooral de UNRWA de suggestie hebben gewekt, of in elk geval het beeld levendig gehouden, dat een V.N. school zou zijn gebombardeerd waarbij 40 personen omkwamen.
Dat beeld voedde de virulente haat tegen Joden en andere antisemitische gevoelens over de hele wereld.
Ik neem hun dat kwalijk.
Ja.quote:
Ik haal er niets bij, maar dat kon simpelweg worden waargenomen bij de diverse pro-Hamas betogingen, zelfs in Amsterdam. Dat ging geenszins enkel over steun voor de Palestijnen, maar daar konden de usual suspects hun virulente haat weer voor even uit het systeem gooien.quote:Zelfs de versleten oude antisemitisme wordt er weer bij gesleept. Alles om maar te kunnen beschuldigen.
Nog een reden om de doodschop terug in te voeren in het voetbal.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:01 schreef Meki het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ISTANBUL - De Turkse profvoetballer Ibrahim Dagasan heeft dinsdagmiddag enkele tellen na het bekerduel Sivasspor - Galatasaray midden op het veld een Palestijnse vlag geplant als protest tegen het Israëlische offensief in Gaza.
Het moment van het politieke statement van de Turkse profvoetballer was opmerkelijk, de steun voor de Palestijnen niet. Turkije steunt Palestina massaal.
Dagasan plaatste de vlag op de middenstip kort nadat zijn club Sivasspor in de kwartfinale van het Turkse bekertoernooi na penalty's had gewonnen van Galatasaray. Na zijn daad schreeuwden toeschouwers anti-Israël-leuzen. De voetballer reageerde op zijn beurt weer met een vinger voor zijn mond als gebaar dat iedereen stil moest zijn.
Een ander opmerkelijk feit is ook dat één van Dagasan-teamgenoten de Israëlische spits Pini Balili is.
Het verschil ?!quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:07 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
Palestijnen : Een volk zonder steun. een volk waarin de tweede maal fout wordt gemaakt.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 02:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja hoor.
Omdat Israels barbarij in Gaza, ondanks het bannen van journalisten, zo zichtbaar was dat ontkennen onmogelijk is, houdt pro-Israel zich bezig met muggenziften. Letterneuken over of er op die en die datum de slachtoffers nu naast of in dat en dat gebouw vielen en dat soort details die niet of nauwelijks van belang zijn voor het geheel.
Die indruk maak je tenminste. Net zoals het schreeuwen van Peres door Erdogan als indicatie beoordeeld werd is dit imo ook een indicatie, nml. eentje van een zwakke zaak. Een afleidingsmanoeuvre.
Terwijl de beelden van fosforbommen dagelijk te zien waren en het internet overspoeld is geworden door foto's van de vernietiging en de slachtoffers is het desperaat zoeken naar iets om anderen van te beschuldigen.
Zoals:
[..]
Zelfs de versleten oude antisemitisme wordt er weer bij gesleept. Alles om maar te kunnen beschuldigen.
quote:Het Joods Sinai Centrum in Amstelveen is beschoten. De twee kogelinslagen werden ontdekt door een onderhoudsmonteur.
De reden van de beschieting en de daders zijn nog onbekend. Het centrum is een joodse instelling voor geestelijke gezondheidszorg waar mensen met een verstandelijke handicap worden begeleid. De kogels zijn in het veiligheidsglas blijven steken, meldt De Telegraaf.
Ik woon er vlakbij. Door dit soort acties kan ik mij iig beter inleven bij de mensen in Sderot en Ashkelon.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:02 schreef DtchDopey het volgende:
[..]
Mooi he Meki, die haat? Zo'n actie zal je ongetwijfeld wel weer begrijpelijk vinden!
Woonde jij maar op de Gazastrook, dan pas kun jeje inleven in de andere partij.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:13 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik woon er vlakbij. Door dit soort acties kan ik mij iig beter inleven bij de mensen in Sderot en Ashkelon.
Kan ik me voorstellen, maar het NRC heeft nog een extra alinea... aan dit stuk tekst. Dus naast het feit dat de VN foute informatie heeft verstrekt en het dus niet zowas dat er een school is platgegooid staat er ook dit:quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik neem hun dat kwalijk.
Israel komt dus ook eerst met foute informatie (al dan niet opzettelijk) en probeert dat recht te breien met namen en videobeelden (die notabene uit 2007 komen??? ) Uiteindelijk het "schieten van nabij de school" klinkt dan ongeloofwaardig omdat ze zichzelf tegenspreken, al zal dat wel het dichtst bij de waarheid liggen.quote:UNRWA zegt dat er verwarring is ontstaan over de precieze gebeurtenissen van 6 januari. VN-organisatie OCHA heeft volgens de UNRWA-woordvoerder na de aanval het bericht verspreid dat de 43 doden in de school vielen, niet daarbuiten. Aanvankelijk zei OCHA dat Israëlische granaten dichtbij de school waren geland, later stelde de VN-organisatie dat de mortiergranaten op de school waren geland. Gunness: „UNRWA heeft zoiets nooit gezegd, er valt voor ons dus niets te herroepen. Er bevonden zich geen Hamas-strijders in de school, de 43 doden vielen buiten de school.”
Over de details van de aanval bestond vanaf het begin onduidelijkheid, omdat ook het Israëlische leger verschillende versies presenteerde. Aanvankelijk zei een Israëlische woordvoerder dat zich in de school strijders van Hamas hadden verscholen, die de vluchtelingen „op cynische wijze” als menselijk schild gebruikten en op het Israëlische leger schoten.
Het leger gaf zelfs twee namen vrij van de omgekomen Hamas-militanten. Er werden videobeelden verspreid, die echter uit 2007 bleken te stammen. UNRWA ontkende dat zich Hamas-strijders in de school bevonden en zei dat de VN door de Israëlische beschuldiging ten onrechte verdacht werden gemaakt. Daarop trok het leger die versie in en meldde dat er van nabij de school was geschoten.
Wat wil je nou? ALs je een beetje zou lezen hier in plaats van in je eigen gelijk rond te wentelen zou je allang weten dat ik mij prima inleef in Gaza en de hele gang van zaken vreselijk vindt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:18 schreef Verluste het volgende:
[..]
Woonde jij maar op de Gazastrook, dan pas kun jeje inleven in de andere partij.
Je denkt er weer allemaal dingen bijquote:Op woensdag 4 februari 2009 12:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wat wil je nou? ALs je een beetje zou lezen hier in plaats van in je eigen gelijk rond te wentelen zou je allang weten dat ik mij prima inleef in Gaza en de hele gang van zaken vreselijk vindt.
Ik zou bijna denken dat jij staat te juichen bij de beschieting van een joodse GGZ. Net goed, hoor ik je denken
En wat doe jij dan? Meteen mij in Gaza willen zetten. Of heb je ook iets zinnigs over deze aanslag in Nederland te melden, Anne?quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:28 schreef Verluste het volgende:
[..]
Je denkt er weer allemaal dingen bij
quote:'Hamas steelt hulppakketten'
GAZA-STAD - De Palestijnse Hamasbeweging heeft honderden voedselpakketten en duizenden dekens gestolen. De spullen waren bestemd voor de noodlijdende bevolking in de Gazastrook, stelde VN-hulporganisatie Unrwa woensdag.
Politieagenten hebben circa 3500 dekens en ruim vierhonderd voedselpakketten uit een opslagplaats in Gaza weggehaald. Dit gebeurde nadat Unrwa eerder had geweigerd hulppakketten te overhandigen aan het door Hamas gerunde ministerie van Sociale Zaken.
,,De politie brak in de opslagplaats in en nam de producten met geweld in beslag'', stond in een verklaring van de hulporganisatie. De goederen waren bestemd voor vijfhonderd families. Unrwa heeft Hamas verzocht de spullen onmiddellijk te retourneren.
Israël sloot de Gazastrook in juni 2007 vrijwel af van de buitenwereld, waardoor er nog grotere tekorten aan onder meer eten en drinken ontstonden. De situatie is verder verslechterd door de 22 dagen durende aanval van Israël op het smalle kustgebied, die op 18 januari eindigde.
weegt niet op tegen het beschieten en bombarderen van VN'ers zoals Israel doet..quote:
Oog om oog, tand om tand hè. Rightquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:50 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
weegt niet op tegen het beschieten en bombarderen van VN'ers zoals Israel doet..
Nou ik vind de weegschaal zwaar uit evenwichtquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:55 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Oog om oog, tand om tand hè.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |