Dit topic is bedoeld om nostalgisch terug te kijken op de typemachine.
![]()
Wat was het geluid van wat snel getype op zo'n typmachine toch heerlijk. En als je een fout maakte had je zo van die typexblaadjes diue je precies op de letter moest houden. Of als je te rap typte, dan kwam alles vast te zitten. En hoe heerlijk was het indertijd niet om te enteren, een nieuwe regel, het blad sprong een halve centimeter omhoog, de regel die je net getypt had werd beter zichtbaar...
En later had je zo van die digitale typmachines. Voor de luie jeugd, want toen mocht je fouten maken, je kon terugkeren. Mijn vader was overigens een groot tegenstander van het feit dat ik op zo'n digitaal toestel leerde typen. Die toetsen waren veel te zacht en later als ik zou werken, zou ik nooit gewend worden aan de harde toetsen van een 'echte' typmachine. De woorden van mijn vader pbleken niet profetisch, maar toch had ik het niet zo erg gevonden om af en toe echt type-werk te moeten doen.
(geen idee of er al een topic over bestaat, zoveel kom ik niet in MLN, anders doe je hem maar dicht)[ Bericht 1% gewijzigd door Beregd op 30-01-2009 15:28:37 (lap, nu vergeet ik een 'of' in de titel) ]