Ach yyentle lekker negeren dat stelletje sukkels, als ze zo doorgaan zijn ze straks nergens meer welkom net als 777.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:58 schreef yyentle het volgende:
Wie valt er nou eigenlijk posters met een andere mening aan en speelt de dictator hier?.![]()
Jij toch?![]()
Nou ja, de rebound zal binnenkort ook wel sluiten.![]()
De enigen die hier elkaar niet afvallen zijn de drie die ongenuanceerd mensen beschuldigen: Johan555, Bastribo en Duikkie. Familie van elkaar?
ik vraag me wel af hoe Croes van plan is de twee weggestuurde officieren van justitie te gaan vervangen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:55 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Thanks Caesu, interessant maar niet heel erg verrassend dat Rudy nu even de spierballen laat rollen.
Gelukkig heeft Mos nog even de tijd om een paar losse eindjes aaneen te knopen en een mooi opgeruimd buro voor z'n opvolger achter te laten.
http://antilliaans.caribiana.nl/aruba/car20080802_OMquote:Het officierentekort ontstond nadat de salarissen voor de Officieren van Justitie midden in een sollicitatieprocedure met vier schalen verlaagd werden. De kandidaten voor de functie trokken zich hierop terug. Minister van Justitie Rudy Croes beriep zich bij deze beslissing op een besluit van de Ministerraad dat niemand bij de overheid meer mag verdienen dan de minister-president. Na rekenwerk kwam hij voor de functie vier schalen lager uit dan wat de huidige officieren verdienen. De kandidaten haakten af omdat een beetje advocaat op het eiland al aanzienlijk meer verdient.
Ach dat oude verhaal over de beloningen, dat is niets dat niet met een pennestreek of toelage kan worden opgelost.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:30 schreef Caesu het volgende:
ik vraag me wel af hoe Croes van plan is de twee weggestuurde officieren van justitie te gaan vervangen.
niemand wil daar bij het OM gaan werken omdat de salarissen zo laag zijn.
adovocaat-generaal J. Ras zal wel tijdelijk gaan waarnemen.
Het zal allemaal wel met een sisser aflopen, dat doet het altijd.quote:maar het is natuurlijk een politiek spel van Croes.
Nederland is in de fout door zo'n ondiplomatiek intern rapport te lekken.
dus Croes probeert daar zoveel mogelijk uit te slepen nu.
maandag zal Bijleveld of Ballin wel met een excuus komen en/of die vertegenwoordiger van Nederland op Aruba (Rob Vermaas) of anders wel degene die het rapport heeft geschreven (Myriam Jacobs) ontslaan.
http://antilliaans.caribiana.nl/aruba/car20090207_mos-vertrekquote:'Mos besloot zelf te vertrekken'
Gevolmachtigd minister hoopt op herstel vertrouwen
Caribische redactie
07-02-2009
Gevolmachtigd minister Frido Croes in gesprek met Désirée Martis (5'45'')
Hoofdofficier van Jusitie Hans Mos heeft een aanbieding uit Nederland gekregen en heeft zelf besloten terug te keren. De Arubaanse gevolmachtigd minister in Nederland, Frido Croes, ontkent dat het vervroegde vertrek van Mos het gevolg is van een wraakoefening van de Arubaanse regering voor de uitgelekte vertrouwelijke informatie van de Vertegenwoordiging van Nederland (VNO).
Croes vindt het 'schandalig' hoe Nederlandse ambtenaren aan Den Haag berichten over Aruba. Hij vindt dat de contacten tussen de regeringen via de 'officiële kanalen' moeten verlopen. "Het gaat erom hoe we met elkaar omgaan." Hij noemt de berichtgeving van VNO roddels van onbekende informanten.
Het ergste is volgens Croes dat de informatie op papier wordt gezet. Als de informatie bedoeld is om een strategie te bepalen tegenover Aruba dan is dat 'niet correct'. De Arubaanse premier Nelson Oduber sprak over 'onherstelbare schade' aan de onderlinge verhoudingen. De gevolmachtigde minister verwacht dat Nederland excuses zal aanbieden en de betrokken ambtenaren uit Aruba zal terugroepen.
Offerte voor Mos
Berichten in de media dat hoofdofficier Mos van Justitie door minister Croes zou zijn 'ontslagen' als diplomatieke tegenzet voor de onthulde berichtgeving van VNO zijn volgens Croes uit de lucht gegrepen. "Ik heb begrepen dat Mos een offerte heeft gekregen in Nederland en heeft besloten tegen de zomer terug te keren." Mos zou volgens zijn contract een jaar langer op Aruba blijven. Officier van Justitie Casper van der Schaft vertrekt volgens Croes gewoon omdat zijn contract afloopt.
De relatie tussen Nederland en Aruba staat al langer onder spanning. Op de vraag of Aruba niet moet gaan denken aan onafhankelijkheid antwoordt Croes terughoudend. Het Statuut voor het Koninkrijk is gebaseerd op vertrouwen, zegt hij, en dat lijkt er nu niet te zijn: "We moeten kijken hoe we een goede vertrouwensbasis kunnen creëren." Als ook Curaçao en Sint Maarten straks een status aparte hebben, is de noodzaak hiervoor in het Koninkrijk des te groter, aldus Croes. "We moeten meer kijken naar samenwerking en vertrouwen scheppen. Dan kunnen we samen heel wat doen."
Jij doet niets anders dan andere posters beschuldigen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:46 schreef johan555 het volgende:
Dat hoop je natuurlijk dat ze het hier sluiten
Daar is jullie clubje ook op uit maar dat is je goed recht dat te proberen .
Maar verhaaltjes hier rondbazuinen dat bastibro geband zou op 2 nietszeggende forums zijn onder de gordel en ik verzoek ouwefiets dan ook om dat hard te maken .![]()
Clubje, clubje welk clubje bedoel je, misschien de club van mensen die niet met een alu-hoedje rondlopen zoals jij en je makkers op CnG?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:46 schreef johan555 het volgende:
Ach dat zou me niets verbazen, bassie schiet af en toe een beetje uit de bocht en dan moet ie gecorrigeerd of verwijderd worden, daar is ie bij de aapjes trouwens ook bijna aan toe getuige de opmerking van een mod daar aan zijn adres :quote:Maar verhaaltjes hier rondbazuinen dat bastibro geband zou op 2 nietszeggende forums zijn onder de gordel en ik verzoek ouwefiets dan ook om dat hard te maken .
Niet op FOK, maar hier wel ...heb je inmiddels al een reactie gehadquote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:38 schreef johan555 het volgende:
Heb ik hier ooit iets gepost over Obama ?
Hard maken ? Zeg maar dag met je handje..quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:46 schreef johan555 het volgende:
Maar verhaaltjes hier rondbazuinen dat bastibro geband zou op 2 nietszeggende forums zijn onder de gordel en ik verzoek ouwefiets dan ook om dat hard te maken .
nwo, het `smerige aantijgingen blog` waar B de scepter zwaaide en waar Renee Gielen geloofwaardigheid genoot.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:46 schreef johan555 het volgende:
Maar verhaaltjes hier rondbazuinen dat bastibro geband zou op 2 nietszeggende forums zijn onder de gordel en ik verzoek ouwefiets dan ook om dat hard te maken .
Caesu, bedankt voor deze bijdragen, heel interessant, wel een beetje lastig om het kaf van het koren te scheiden, maar ja, dat is inherent aan de elkaar tegensprekende berichtgevingen..quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:50 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://antilliaans.caribiana.nl/aruba/car20090207_mos-vertrek
Geen zorgen over mijn LIFE! Ik ben een snelle lezer, neem alles makkelijk in me op, inclusief al het geleuter van deze en genequote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:02 schreef bastibro het volgende:
[..]
nwo, het `smerige aantijgingen blog` waar B de scepter zwaaide en waar Renee Gielen geloofwaardigheid genoot.
Ja, daar heb ik wel eens wat kritiek geuit LOL.
Uiteindelijk werd mijn ip gebant en ging Petje onde mijn maan posten![]()
BNH, daar heb ik nooit gepost en dan wordt je daar op een gegeven moment verwijderd he, nog logisch ook eigenlijk![]()
Ouwe fiets moet wel vierkante ogen hebben van het volgen van al deze blogs, net als Petje overigens, die ook geen woord schijnt te missen . . GET A LIFE
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_52476.phpquote:Hoofdofficier Hans Mos ontslagen
7 Feb, 2009, 14:44 (GMT -04:00)
ORANJESTAD — Hans Mos legt in de zomer van dit jaar zijn functie neer als hoofdofficier van het Openbaar Ministerie (OM). Hij zou op last van Justitie-minister Rudy Croes moeten vertrekken naar aanleiding van uitlatingen in het uitgelekte VNO-rapport. Ook officier van justitie Kasper van der Schaft moet van de minister opstappen.
Dagblad Trouw kwam vanochtend met deze onthullingen. Onduidelijk blijft hoe het lek precies te maken heeft met het ontslag. Zowel Mos als Van der Schaft zouden volgens contract nog ruim een jaar in dienst blijven.
Overigens ontkent gevolmachtigde minister in Nederland Frido Croes in een gesprek met de Wereldomroep, dat het vervroegde vertrek van Mos iets te maken heeft met het uitgelekte VNO-rapport. Volgens Croes zou Van der Schaft vertrekken ‘omdat zijn contract afloopt’.
OM-woordvoerder Ann Angela heeft gisteren alleen bevestigd dat Mos in de zomer vertrekt. Volgens een officiële verklaring van het OM heeft Harm Brouwer, voorzitter van het College van procureurs-generaal van Nederland en daarmee hoogste baas van het OM in Nederland, Mos afgelopen maandag een aanbod gedaan voor een tweetal functies bij het OM in Nederland. Mos zal voor 1 maart aanstaande voor één van beide functies kiezen.
ik had het hier ook al gezienquote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:08 schreef JoBuster het volgende:
Kijk johan als je nu eens eerst zou lezen voordat je je onzin hier neerplempt dan zou je zien dat Caesu dat hele verhaal uit Trouw al een half etmaal geleden hier had gepost, toen het nog NIEUWS was zeg maar![]()
[..]
Niet liegen he johan, dit was geen dubbelpost maar er stond "sorry buster ik had het niet gezien" en dan ga je dat nu een dag later veranderen, lutserquote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:14 schreef johan555 het volgende:
2x
[ Bericht 100% gewijzigd door johan555 op 08-02-2009 09:15 ]
o-o-oquote:Op zondag 8 februari 2009 08:55 schreef johan555 het volgende:
[..]
ik had het hier ook al gezien![]()
221
petje Says:
februari 7th, 2009 at 2:20
http://www.depers.nl/binn(...)eg-bij-OM-Aruba.html
wat toevallig he Buster !
Maar toen was dat ook al oud nieuws toch![]()
Deze reactie vond ik wel de moeite van 't lezen en 'overwegen' waard (zelfde linkje+scroll):quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:50 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://antilliaans.caribiana.nl/aruba/car20090207_mos-vertrek
die "Boof" slaat de spijker op z'n kop.quote:Op zondag 8 februari 2009 12:02 schreef OUWEFIETS het volgende:
[..]
Deze reactie vond ik wel de moeite van 't lezen en 'overwegen' waard (zelfde linkje+scroll):
quote:
"Boof, 08-02-2009 - Curacao
Frido Croes ontkent dat het gebasserd op wraak is. Dat valt te betwijfelen. Min. Just. Croes op Aruba is een rasechte Makamba-hater. Oduber praat daarbij over onherstelbare schade (?). Aruba moet eigenlijk gewoon onafhankelijk worden. Op die vraag is Frido Croes terughoudend, wendt het af op respect. Maar in werkelijkheid kan Aruba op dit moment niet zonder Nederland. Anders waren ze in 1996 al onafhankelijk geworden (10 jaar na de status aparte, zoals de afspraak was, maar helaas door Aruba ZELF teruggedraaid). Aruba en Antillen, de meeste Nederlanders weten niet eens waar jullie eilanden liggen. Door jullie gemuit en de oprechte haat die jullie jegens de Nederlanders voelen en uiten, gaan de Nederlanders wel steeds meer concluderen dat we die eilanden inderdaad beter kwijt dan rijk zijn. Straks zegt Nederland; Ayo, lieve mensen, als jullie vinden dat jullie het zelf beter kunnen, dan doen jullie het toch voortaan zelf. Feit is dat groeperingen als PVV in opkomst zijn, die dit soort onderwerpen in Nederland bespreekbaar maken."
Dat toont aan wat je hier komt doen ,zodra je maar even een aanleiding hebt om kritiek te geven doe je dat direct .quote:Op zondag 8 februari 2009 10:50 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Niet liegen he johan, dit was geen dubbelpost maar er stond "sorry buster ik had het niet gezien" en dan ga je dat nu een dag later veranderen, lutser
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |