Dit is dan ook het enige vak waarbij dat niet hoeftquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:08 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Wow, hier moet je bij combinatie/deelvakken elk onderdeel voldoende cijfers scoren!
Stoer van jequote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:08 schreef Greys het volgende:
Ik heb nog niet één keer gesmokkeld!
En de moeilijke momenten worden steeds minder, al blijft iedereen om me heen er op hameren dat ik er echt nog láng niet ben. Krijg je dan een enorme terugval ineens ofzo?![]()
Na twintig jaar flink roken (ooit eens een paar dagen gestopt maar dat was toen meteen het moment dat de menthol sigaretten er bij kwamen met het idee dat die niet zo erg waren) nu echt helemaal niets meer. Het is wel nog steeds een heel raar idee en ik raak soms lichtelijk in paniek bij het idee van bv vanavond geen sigaretten en het hele weekend niet, maar hé... vorig weekend is ook onwijs meegevallen!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Moet wel dus een beetje gaan uitkijken en gezonde snackjes nemen vanavond. Ik heb al augurkjes en ham en kipfilet voor vanavond en toastjes met filet americain!
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:05 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als reactie op je spoiler:Waarschijnlijk is het zo dat je als beta sowieso wel genoeg meekrijgt en dat het bij een alfa/gamma studie makkelijker is om uit je neus te vreten, maar dan komt er ook minder van je terecht. Je moet er meer zelf uit halen ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geneeskunde is ook niet echt heel moeilijk eerlijk gezegd, maar vooral je coschappen zijn wel zwaar.
Moblo: leuk dat je zo van inzicht kan veranderen
![]()
Ik ben beter in wiskunde dan in lulverhalenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:11 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dit is dan ook het enige vak waarbij dat niet hoeft. Voor mijn andere vakken geldt dat volgens mij ook. Maar zelfs met deze soepele regels zakt grootste deel van de groep. Het niveau ligt vrij hoog in vergelijking met het VWO.
@Miss S: tuurlijk kiezen wat je leuk vind. Maar als mensen dan gaan doen alsof wiskunde A statistiek net zo moeilijk is als wiskunde B12, en proberen me de ogen uit te steken met hun hoge cijfers, dan kan ik ze alleen maar heel hard uitlachen. En ik nam kunstvakken nooit zo serieus. Doe een beetje je best, verzin een kletsverhaal over een schilderij en je hebt een 9. Ik was goed in dat soort onzinverhalen en haalde dan hoge cijfers zonder moeite. Dus ja, ik kon het bij mij op school niet serieus nemen.
Cultuur en Maatschappij inderdaadquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:13 schreef Pandorah het volgende:
Wat is trouwens een C&M profiel? Iets met cultuur en maatschappij?
Ik ben van voor dat "profielengedoe". Ik had vanalles wat: wat talen, geschiedenis, boekhouden en ook natuurkunde en wiskunde B.
groot gelijk dat je ze uitlachtquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:11 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dit is dan ook het enige vak waarbij dat niet hoeft. Voor mijn andere vakken geldt dat volgens mij ook. Maar zelfs met deze soepele regels zakt grootste deel van de groep. Het niveau ligt vrij hoog in vergelijking met het VWO.
@Miss S: tuurlijk kiezen wat je leuk vind. Maar als mensen dan gaan doen alsof wiskunde A statistiek net zo moeilijk is als wiskunde B12, en proberen me de ogen uit te steken met hun hoge cijfers, dan kan ik ze alleen maar heel hard uitlachen. En ik nam kunstvakken nooit zo serieus. Doe een beetje je best, verzin een kletsverhaal over een schilderij en je hebt een 9. Ik was goed in dat soort onzinverhalen en haalde dan hoge cijfers zonder moeite. Dus ja, ik kon het bij mij op school niet serieus nemen.
Dat idee heb ik ookquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Voor Greys!
Gewoon denken: "waarom zou ik het NIET volhouden?' Rationeel gezien kan je daar alleen redenen voor bedenken waar je wat aan kan doen, dus het moet gewoon lukken![]()
[..]
Waarschijnlijk is het zo dat je als beta sowieso wel genoeg meekrijgt en dat het bij een alfa/gamma studie makkelijker is om uit je neus te vreten, maar dan komt er ook minder van je terecht. Je moet er meer zelf uit halen ofzo.
Nou, ik vond wiskunde A juist moeilijker dan wiskunde Bquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:13 schreef Miss_S het volgende:
Ik ben beter in wiskunde dan in lulverhalendat was wel een beetje mijn probleem toen.
Maar ik geloof zeker dat wiskunde B moeilijker isMaar dat geloof ik nu ook van jou opleiding dat die toch wel moeilijker is dan sommige anderen.
Tja het is voor iedereen natuurlijk weer anders welk deel je ligt of niet, dat is wel weer zo....quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:15 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Nou, ik vond wiskunde A toch moeilijker dan wiskunde B. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen
Elke dag is er weer een Greysie. Je bent hastikke goed bezig!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:08 schreef Greys het volgende:
Ik heb nog niet één keer gesmokkeld!
En de moeilijke momenten worden steeds minder, al blijft iedereen om me heen er op hameren dat ik er echt nog láng niet ben. Krijg je dan een enorme terugval ineens ofzo?![]()
Na twintig jaar flink roken (ooit eens een paar dagen gestopt maar dat was toen meteen het moment dat de menthol sigaretten er bij kwamen met het idee dat die niet zo erg waren) nu echt helemaal niets meer. Het is wel nog steeds een heel raar idee en ik raak soms lichtelijk in paniek bij het idee van bv vanavond geen sigaretten en het hele weekend niet, maar hé... vorig weekend is ook onwijs meegevallen!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Moet wel dus een beetje gaan uitkijken en gezonde snackjes nemen vanavond. Ik heb al augurkjes en ham en kipfilet voor vanavond en toastjes met filet americain!
Misschien niet moeilijk maar wel veel, tenminste dat begrijp ik van vriendinnen die het doen. Je moet toch maar bereid zijn om er zoveel tijd in te steken.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het zo dat je als beta sowieso wel genoeg meekrijgt en dat het bij een alfa/gamma studie makkelijker is om uit je neus te vreten, maar dan komt er ook minder van je terecht. Je moet er meer zelf uit halen ofzo.
Geneeskunde is ook niet echt heel moeilijk eerlijk gezegd, maar vooral je coschappen zijn wel zwaar.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik had ook genoeg moeite met wiskunde en heb het dan ook niet in mijn pakket gekozen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:12 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik had al genoeg moeite met Wiskunde A1 (op het VWO) eigenlijk![]()
Ben ik niet met je eens. Sure, zonder aanleg kun je het schudden, maar zelfs mèt aanleg vond ik mijn studie nog behoorlijk pittigquote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:54 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Mensen denken altijd dat je wel heel slim moet zijn voor bètastudies (dat is Chico ws ook wel) maar als je er aanleg voor hebt is zo'n studie niet moeilijker dan een andere studie voor iemand anders.
De studie Geschiedenis vond ik anders veels te schools. Ik zat 5 dagen per week van 9 tot 4 op de universiteit.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:16 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Misschien niet moeilijk maar wel veel, tenminste dat begrijp ik van vriendinnen die het doen. Je moet toch maar bereid zijn om er zoveel tijd in te steken.
Ik heb 2 jaar biomedische wetenschappen gedaan en wij hadden vaak weken van 30 contacturen. Da's een heel ander soort studeren dan bij letterenstudenten die minder dan 10 uur per week college hebben en de rest van hun tijd zelf kunnen indelen. (Leuk als je afspraken probeert te plannen, die mensen kunnen zich niet voorstellen dat een student geen enkel dagdeel helemaal vrij heeft.) Wij roepen dan dat wij het zwaarder hebben maar eigenlijk is het gewoon schoolser en hoef je minder zelfstandig te werken.
Zo werkte het serieus bij mij op school, maar ik geloof ook echt wel dat het niet bij ieder vak zo werktquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Overigens ben ik het ook niet eens met een kletsverhaal verzinnen over een schilderij en een 9 krijgen.
Eensquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Sure, zonder aanleg kun je het schudden, maar zelfs mèt aanleg vond ik mijn studie nog behoorlijk pittig
Ik had gewoon netjes een vakkenpakket met o.a. Economie II en Grieks (en bij Grieks kregen wij bij cultuur dus schilderijen ook) maar dus geen Wiskunde. Toch wil ik het geen pretpakket noemen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Zo werkte het serieus bij mij op school, maar ik geloof ook echt wel dat het niet bij ieder vak zo werkt. C&M is op sommige punten zeker lastig, het talen gedeelte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |