abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65559872
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:08 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Wow, hier moet je bij combinatie/deelvakken elk onderdeel voldoende cijfers scoren!
Dit is dan ook het enige vak waarbij dat niet hoeft . Voor mijn andere vakken geldt dat volgens mij ook. Maar zelfs met deze soepele regels zakt grootste deel van de groep. Het niveau ligt vrij hoog in vergelijking met het VWO.

@Miss S: tuurlijk kiezen wat je leuk vind. Maar als mensen dan gaan doen alsof wiskunde A statistiek net zo moeilijk is als wiskunde B12, en proberen me de ogen uit te steken met hun hoge cijfers, dan kan ik ze alleen maar heel hard uitlachen. En ik nam kunstvakken nooit zo serieus. Doe een beetje je best, verzin een kletsverhaal over een schilderij en je hebt een 9. Ik was goed in dat soort onzinverhalen en haalde dan hoge cijfers zonder moeite. Dus ja , ik kon het bij mij op school niet serieus nemen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_65559912
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:08 schreef Greys het volgende:
Ik heb nog niet één keer gesmokkeld!
En de moeilijke momenten worden steeds minder, al blijft iedereen om me heen er op hameren dat ik er echt nog láng niet ben. Krijg je dan een enorme terugval ineens ofzo?
Na twintig jaar flink roken (ooit eens een paar dagen gestopt maar dat was toen meteen het moment dat de menthol sigaretten er bij kwamen met het idee dat die niet zo erg waren ) nu echt helemaal niets meer. Het is wel nog steeds een heel raar idee en ik raak soms lichtelijk in paniek bij het idee van bv vanavond geen sigaretten en het hele weekend niet, maar hé... vorig weekend is ook onwijs meegevallen!

Moet wel dus een beetje gaan uitkijken en gezonde snackjes nemen vanavond. Ik heb al augurkjes en ham en kipfilet voor vanavond en toastjes met filet americain!
Stoer van je 20 jaar is toch een hele tijd.
En genoeg gezonde snacks zo te horen
pi_65559920
Ik had al genoeg moeite met Wiskunde A1 (op het VWO) eigenlijk
pi_65559935
Voor Greys!
Gewoon denken: "waarom zou ik het NIET volhouden?' Rationeel gezien kan je daar alleen redenen voor bedenken waar je wat aan kan doen, dus het moet gewoon lukken
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:05 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Als reactie op je spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk is het zo dat je als beta sowieso wel genoeg meekrijgt en dat het bij een alfa/gamma studie makkelijker is om uit je neus te vreten, maar dan komt er ook minder van je terecht. Je moet er meer zelf uit halen ofzo.
Geneeskunde is ook niet echt heel moeilijk eerlijk gezegd, maar vooral je coschappen zijn wel zwaar.

Moblo: leuk dat je zo van inzicht kan veranderen
pi_65559982
ik zie het gewoon allemaal niet, maar ik had graag gewild dat ik 't op de middelbare school al had geleerd...

Het is niet zo dat B bij statistiek helpt, maar wel bij overige zaken die ik nu krijg Er wordt wat meer van je gevraagd nu en nou ja...

Het zou fijn zijn als je dit soort keuzes NIET aan 15 jarige pubers overlaat ik zal mijn relaas over profielkeuze en toekomst wel voor een andere keer bewaren, misschien vanmiddag even een topic in SES
Ja doei.
pi_65559983
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:11 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dit is dan ook het enige vak waarbij dat niet hoeft . Voor mijn andere vakken geldt dat volgens mij ook. Maar zelfs met deze soepele regels zakt grootste deel van de groep. Het niveau ligt vrij hoog in vergelijking met het VWO.

@Miss S: tuurlijk kiezen wat je leuk vind. Maar als mensen dan gaan doen alsof wiskunde A statistiek net zo moeilijk is als wiskunde B12, en proberen me de ogen uit te steken met hun hoge cijfers, dan kan ik ze alleen maar heel hard uitlachen. En ik nam kunstvakken nooit zo serieus. Doe een beetje je best, verzin een kletsverhaal over een schilderij en je hebt een 9. Ik was goed in dat soort onzinverhalen en haalde dan hoge cijfers zonder moeite. Dus ja , ik kon het bij mij op school niet serieus nemen.
Ik ben beter in wiskunde dan in lulverhalen dat was wel een beetje mijn probleem toen.
Maar ik geloof zeker dat wiskunde B moeilijker is Maar dat geloof ik nu ook van jou opleiding dat die toch wel moeilijker is dan sommige anderen.
pi_65559984
Wat is trouwens een C&M profiel? Iets met cultuur en maatschappij?
Ik ben van voor dat "profielengedoe". Ik had vanalles wat: wat talen, geschiedenis, boekhouden en ook natuurkunde en wiskunde B.
pi_65559986
Nou ja, ik heb op de middelbare school natuur en gezondheid gedaan en doe nu een letterenstudie. Iedereen vond het maar zonde dat ik mijn beta-talenten weggooide (ik had voor zowel natuurkunde/scheikunde/wiskunde een 8 op mijn eindlijst). Maar ik vond het eerste jaar op de uni echt velen malen moeilijker dan de hele middelbare school! Het was zo wennen, dat feitjes en jaartallen stampen, ellenlange werkstukken schrijven ipv onderzoeksverslagen.... Gewoon heel anders. En daarbij heb ik best nog veel gehad aan mijn beta achtergrond, dus het was zeker niet nutteloos.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_65559996
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:13 schreef Pandorah het volgende:
Wat is trouwens een C&M profiel? Iets met cultuur en maatschappij?
Ik ben van voor dat "profielengedoe". Ik had vanalles wat: wat talen, geschiedenis, boekhouden en ook natuurkunde en wiskunde B.
Cultuur en Maatschappij inderdaad
pi_65560003
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:11 schreef Chicolate het volgende:

[..]

groot gelijk dat je ze uitlacht
Ja doei.
pi_65560044
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Voor Greys!
Gewoon denken: "waarom zou ik het NIET volhouden?' Rationeel gezien kan je daar alleen redenen voor bedenken waar je wat aan kan doen, dus het moet gewoon lukken
[..]

Waarschijnlijk is het zo dat je als beta sowieso wel genoeg meekrijgt en dat het bij een alfa/gamma studie makkelijker is om uit je neus te vreten, maar dan komt er ook minder van je terecht. Je moet er meer zelf uit halen ofzo.
Dat idee heb ik ook
pi_65560049
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:13 schreef Miss_S het volgende:
Ik ben beter in wiskunde dan in lulverhalen dat was wel een beetje mijn probleem toen.
Maar ik geloof zeker dat wiskunde B moeilijker is Maar dat geloof ik nu ook van jou opleiding dat die toch wel moeilijker is dan sommige anderen.
Nou, ik vond wiskunde A juist moeilijker dan wiskunde B . Maar goed, dat zal wel aan mij liggen
pi_65560084
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:15 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Nou, ik vond wiskunde A toch moeilijker dan wiskunde B . Maar goed, dat zal wel aan mij liggen
Tja het is voor iedereen natuurlijk weer anders welk deel je ligt of niet, dat is wel weer zo....
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:16:37 #289
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_65560091
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:08 schreef Greys het volgende:
Ik heb nog niet één keer gesmokkeld!
En de moeilijke momenten worden steeds minder, al blijft iedereen om me heen er op hameren dat ik er echt nog láng niet ben. Krijg je dan een enorme terugval ineens ofzo?
Na twintig jaar flink roken (ooit eens een paar dagen gestopt maar dat was toen meteen het moment dat de menthol sigaretten er bij kwamen met het idee dat die niet zo erg waren ) nu echt helemaal niets meer. Het is wel nog steeds een heel raar idee en ik raak soms lichtelijk in paniek bij het idee van bv vanavond geen sigaretten en het hele weekend niet, maar hé... vorig weekend is ook onwijs meegevallen!

Moet wel dus een beetje gaan uitkijken en gezonde snackjes nemen vanavond. Ik heb al augurkjes en ham en kipfilet voor vanavond en toastjes met filet americain!
Elke dag is er weer een Greysie. Je bent hastikke goed bezig!
Natuurlijk ben je er nog lang niet. Ervanuitgaande dat je zo'n 83 wordt, moet je nog heel wat daagjes sigaretloos doorbrengen. Laat je optimisme niet killen door dat soort liefbedoeldedochonheilspellendklinkend gezever.
Lekker belangrijk. Niet te ver vooruitkijken. Elke dag is er een. Focus je op andere dingen en voor er erg in hebt moet je je hyves gaan nakijken om erachter te komen wanneer je nou ook alweer je laatste peuk hebt gerookt.
Fok!bejaarde
pi_65560104
quote:

[..]

Geneeskunde is ook niet echt heel moeilijk eerlijk gezegd, maar vooral je coschappen zijn wel zwaar.

Misschien niet moeilijk maar wel veel, tenminste dat begrijp ik van vriendinnen die het doen. Je moet toch maar bereid zijn om er zoveel tijd in te steken.
Ik heb 2 jaar biomedische wetenschappen gedaan en wij hadden vaak weken van 30 contacturen. Da's een heel ander soort studeren dan bij letterenstudenten die minder dan 10 uur per week college hebben en de rest van hun tijd zelf kunnen indelen. (Leuk als je afspraken probeert te plannen, die mensen kunnen zich niet voorstellen dat een student geen enkel dagdeel helemaal vrij heeft. ) Wij roepen dan dat wij het zwaarder hebben maar eigenlijk is het gewoon schoolser en hoef je minder zelfstandig te werken.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_65560147
quote:

het feit dat je niet voor 'wiskunde kiest omdat het stom is', is een zeer puberale reactie die past in het wereldbeeld van een meisje van 14/15.

Inmiddels weet ik hoe waardevol dat vak kan zijn en baal ik dat ik 't neit gedaan heb en dat het niet verplicht was ofzo...

Volwassen worden en zulks
Ja doei.
pi_65560153
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:12 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik had al genoeg moeite met Wiskunde A1 (op het VWO) eigenlijk
Ik had ook genoeg moeite met wiskunde en heb het dan ook niet in mijn pakket gekozen.
Overigens ben ik het ook niet eens met een kletsverhaal verzinnen over een schilderij en een 9 krijgen. Goed het is geen ingewikkelde berekening maar juist doordat er geen vaste formule voor is maakt het soms lastiger.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_65560173
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:54 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Mensen denken altijd dat je wel heel slim moet zijn voor bètastudies (dat is Chico ws ook wel) maar als je er aanleg voor hebt is zo'n studie niet moeilijker dan een andere studie voor iemand anders.
Ben ik niet met je eens. Sure, zonder aanleg kun je het schudden, maar zelfs mèt aanleg vond ik mijn studie nog behoorlijk pittig
pi_65560260
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:16 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Misschien niet moeilijk maar wel veel, tenminste dat begrijp ik van vriendinnen die het doen. Je moet toch maar bereid zijn om er zoveel tijd in te steken.
Ik heb 2 jaar biomedische wetenschappen gedaan en wij hadden vaak weken van 30 contacturen. Da's een heel ander soort studeren dan bij letterenstudenten die minder dan 10 uur per week college hebben en de rest van hun tijd zelf kunnen indelen. (Leuk als je afspraken probeert te plannen, die mensen kunnen zich niet voorstellen dat een student geen enkel dagdeel helemaal vrij heeft. ) Wij roepen dan dat wij het zwaarder hebben maar eigenlijk is het gewoon schoolser en hoef je minder zelfstandig te werken.
De studie Geschiedenis vond ik anders veels te schools. Ik zat 5 dagen per week van 9 tot 4 op de universiteit.
The way you rock'n'roll
pi_65560285
En cultuur en maatschappij is vast heel erg moeilijk als je nul taalgevoel hebt.

Mijn moeder werd trouwens altijd boos als ik zei dat ik vwo deed. Nee, verbeterde ze dan altijd, je doet gymnasium... Ik vond het nooit zo'n big deal omdat ik voor latijn (grieks laten vallen, dat mocht na 2 jaar ofzo) echt het minst deed van alle vakken.

En voor ik het vergeet: voor Greys!!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_65560299
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Overigens ben ik het ook niet eens met een kletsverhaal verzinnen over een schilderij en een 9 krijgen.
Zo werkte het serieus bij mij op school, maar ik geloof ook echt wel dat het niet bij ieder vak zo werkt . C&M is op sommige punten zeker lastig, het talen gedeelte.
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:18 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Sure, zonder aanleg kun je het schudden, maar zelfs mèt aanleg vond ik mijn studie nog behoorlijk pittig
Eens .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_65560334
Even iets anders: wij krijgen een Wii Fit van schoonmama. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_65560344
Latijn en Grieks

jammer dat ik er niet zo goed in was, maar màn, ik vond 't zo leuk
Ja doei.
pi_65560435
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Zo werkte het serieus bij mij op school, maar ik geloof ook echt wel dat het niet bij ieder vak zo werkt . C&M is op sommige punten zeker lastig, het talen gedeelte.
Ik had gewoon netjes een vakkenpakket met o.a. Economie II en Grieks (en bij Grieks kregen wij bij cultuur dus schilderijen ook) maar dus geen Wiskunde. Toch wil ik het geen pretpakket noemen.
The way you rock'n'roll
pi_65560440
wat overigens weer een uitzondering is op

'als je het maar leuk vindt, dan lukt het wel'

Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')