Jawel. Wanneer je een vouwer bent blijft het patroontje mooi schoon.quote:Op donderdag 29 januari 2009 01:15 schreef Siniti het volgende:
Met het velletje naar de muur is toch ook helemaal niet praktisch.
Ik vouw ook, maar wtf boeit het nou of je patroontje schoon blijftquote:Op donderdag 29 januari 2009 01:17 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Jawel. Wanneer je een vouwer bent blijft het patroontje mooi schoon.
Dat is zonde van het mooie patroontje.quote:Op donderdag 29 januari 2009 01:18 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik vouw ook, maar wtf boeit het nou of je patroontje schoon blijft
Ok, je hebt een punt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 01:19 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Dat is zonde van het mooie patroontje.
Ik vouw ze dus altijd naar 'binnen' toe, zeg maar van de voorkant van de rol gezien richting de muur. Ik rol hem altijd een blaadje of vier (4) af, zodat het uiteinde ter hoogte van mijn knieën hang. Dan scheur ik hem af na het vierde (4) blaadje en vouw ik hem dubbel, zodat hij dan nog maar twee (2) blaadjes lang is. Vervolgens nog een keer dubbelvouwen, en dan ga ik verder met de beoogde veegactie.quote:Op donderdag 29 januari 2009 01:17 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Jawel. Wanneer je een vouwer bent blijft het patroontje mooi schoon.
quote:
Jullie nobele acties gaan niet onopgemerkt, ik en heel veel mensen met mij zijn jullie dankbaar!quote:
HOAXquote:Op donderdag 29 januari 2009 01:27 schreef lennartb.nl het volgende:
Dat doet mn vriendin ookEn ook elke keer, dus het moet wel bewust zijn! Belachelijk zeg ik je!
/carequote:Op donderdag 29 januari 2009 01:19 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Dat is zonde van het mooie patroontje.
Ik denk dat je het veeggenot hier niet ten volle apprecieertquote:Op donderdag 29 januari 2009 01:31 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
/care
dat mooie patroontje van jou zit 3seconde daarna toch lekker helemaal onder de schijt![]()
Als er maar stront aan et wcpapier (niet de knikker) komtquote:Op donderdag 29 januari 2009 01:32 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Ik denk dat je het veeggenot hier niet ten volle apprecieert
Heeeee Ludotje,, hoe is het met Nina? Lekkah batsuh huhuhuhuh.quote:Op donderdag 29 januari 2009 01:12 schreef LudoSanders het volgende:
Flashback naar het programma Willem Wever waar ze gingen onderzoeken hoe die nu moest hangen. Ze kwamen er niet uit.
Zwarte Dino heeft Nina gepakt van Roccoquote:Op donderdag 29 januari 2009 01:36 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Heeeee Ludotje,, hoe is het met Nina? Lekkah batsuh huhuhuhuh.
Ben je al lang Schwarz?
Ninaquote:Op donderdag 29 januari 2009 01:36 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Heeeee Ludotje,, hoe is het met Nina? Lekkah batsuh huhuhuhuh.
Ben je al lang Schwarz?
quote:Op donderdag 29 januari 2009 05:09 schreef Iced_Lips het volgende:
Ter informatie:
De wijze hoe WC-papier behoort te hangen, stamt uit verzuilde Nederlandse samenleving van halverwege de vorige eeuw. De twee bekendste christelijke zuilen hanterden hun eigen wijze van ophangen:
De katholieken hingen de rol met het papier richting de muur.
De protestanten (hervormden / gereformeerden) hingen de rol met het papier naar voor.
Het klinkt ongeloofwaardig maar het toppunt van de verzuiling kon men dus hieraan zien bij welke denominatie men hoorde. Inmiddels heeft dit totaal gaan betekenis meer, maar zijn de voorkeuren vaak nog cultuurhistorisch bepaald.
(Dit is dus echt geen onzin!!)
Ik, als het nageslacht van een gereformeerde dominee hang mijn papier nog altijd op met het papier naar voren. En oh wee het het Roomse gepeupel die het in mijn kleinste kamertje het durft om te draaien. Ik zal ze met tucht hervormen!
GTST:quote:Op donderdag 29 januari 2009 01:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Nina![]()
Ik weet nog dat die chick in 1 aflevering van een baby naar een meisje van ong. 14 veranderde![]()
Daar moest ik ook aan denken!quote:Op donderdag 29 januari 2009 01:12 schreef LudoSanders het volgende:
Flashback naar het programma Willem Wever waar ze gingen onderzoeken hoe die nu moest hangen. Ze kwamen er niet uit.
Heb je ooit een schoon studentenhuis gezien? Zijn allemaal tokkiesquote:Op donderdag 29 januari 2009 07:44 schreef wikwakka2 het volgende:
Lekker ranzige WC-rolhouder heb je. Mischien moet je die eens schoon maken in plaats van je druk te maken om hoe het WC-papier nou eigenlijk moet hangen.
Eensquote:Op donderdag 29 januari 2009 07:18 schreef RaymondK het volgende:
Als het papier naar de muur hangt is het veel lastiger pakken. Daarbij nog het feit dat als je een ongelukje zou hebben gehad, je de muur vies kan maken.
DUS: Van de muur af. Staat ook veel mooier ook...
Ik ookquote:
Duh, ik kom uit een gereformeerd nest en bij ons thuis hing het papier naar achteren. M'n vriendin uit een rooms nest en daar hangt het papier naar voren.quote:Op donderdag 29 januari 2009 05:09 schreef Iced_Lips het volgende:
Ter informatie:
De wijze hoe WC-papier behoort te hangen, stamt uit verzuilde Nederlandse samenleving van halverwege de vorige eeuw. De twee bekendste christelijke zuilen hanterden hun eigen wijze van ophangen:
De protestanten (hervormden / gereformeerden) hingen de rol met het papier naar voor.
Het klinkt ongeloofwaardig maar het toppunt van de verzuiling kon men dus hieraan zien bij welke denominatie men hoorde. Inmiddels heeft dit totaal gaan betekenis meer, maar zijn de voorkeuren vaak nog cultuurhistorisch bepaald.
Ik, als het nageslacht van een gereformeerde dominee hang mijn papier nog altijd op met het papier naar voren. En oh wee het het Roomse gepeupel die het in mijn kleinste kamertje het durft om te draaien. Ik zal ze met tucht hervormen!
Tja... afvalligen heb je overal.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:55 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Duh, ik kom uit een gereformeerd nest en bij ons thuis hing het papier naar achteren. M'n vriendin uit een rooms nest en daar hangt het papier naar voren.
Leuke theorie, maar het gaat niet op.
Mijn ouders waren Katholiek, maar het WC papier hing (voor zover ik me kan herinneren) bij ons altijd met het velletje naar vorenquote:Op donderdag 29 januari 2009 05:09 schreef Iced_Lips het volgende:
omg daar moest ik ook aan denkenquote:Op donderdag 29 januari 2009 01:12 schreef LudoSanders het volgende:
Bij heel mijn familie, katholiek hangt het gewoon naar voren hoorquote:Op donderdag 29 januari 2009 05:09 schreef Iced_Lips het volgende:
Ter informatie:
100% eens met de klacht. Zó irritant als mensen het velletje tegen de muur hangen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 01:11 schreef Ludootje het volgende:
Zit ik laatst 's ochtends slaapdronken lekker op de porcelijnen troon mijn ding te doen (Avondje veel bier, afgesloten met half-gare shoarma. Je kent het wel...), onderwijl overwegend hoe ik deze kater moet tackelen.
Na een ietwat lange, doch bevredigende bevalling reik ik naar links om de boel te kuisen, grijp ik mis! Deze kater krijg mij er niet onder, denk ik nog!
Nog een poging gewaagd, wederom zogezegd naast de pot gegrepen...
Pas toen ik bij de derde poging nog steeds niet het beoogde resultaat had behaald, realiseerde ik me dat er iets goed mis was!
Het WC-papier hangt met het velletje tegen de muur!
[ afbeelding ]
Nu ben ik sowieso al geen ochtendmens, maar zo begint mijn dag toch echt beneden alle peil!
Iedereen weet toch dat WC-papier met het velletje aan de voorkant moet hangen?! Gelijk maar ingegrepen en de rol op de juiste manier in de houder gehangen:
[ afbeelding ]
Hoe moeilijk is dat nou?!
Klacht: Huisgenoten die het WC-papier met het velletje tegen de muur hangen!
Subklacht: Half-gare shoarma (en de daaruit "voortvloeiende" problemen).
Volgens mij zodat je kan zien dat de badkamer schoongemaakt is?quote:Op donderdag 29 januari 2009 16:41 schreef Axim het volgende:
weet iemand hier ook waarom ze in hotels vaak het puntje van de wcrol in een driehoekje vouwen?
Wow, dat zou nog best eens kunnenquote:Op donderdag 29 januari 2009 18:14 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Volgens mij zodat je kan zien dat de badkamer schoongemaakt is?
quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:46 schreef Beauregard het volgende:
Goed topic.
Mijn vriendin hangt die rol altijd met 't velletje tegen de muur. FOUT. Ik hang 'm altijd op de goede manier op. Het gaat nu nog goed, maar ik zie er onze relatie wel een keer op stuklopen.
misschien hadden je huisgenoten ook shoarma gegeten en was het gewoon weer een nieuwe rol?quote:Op donderdag 29 januari 2009 01:17 schreef Ludootje het volgende:
Loop ik net gvd naar beneden om te pissen, hangt dat ding dus weer met het velletje tegen de muur! Oh sweet irony...
die mensen doen dat honderden keren per dag, zou me niet verbazen als ze dat thuis ook dedenquote:Op donderdag 29 januari 2009 16:41 schreef Axim het volgende:
weet iemand hier ook waarom ze in hotels vaak het puntje van de wcrol in een driehoekje vouwen?
Jij schijt in de badkamer ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:18 schreef Lord Katundro het volgende:
Mijn rol staat meestal op het wasbakje.![]()
Zooo ontzettend handig.![]()
Verbouwen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:45 schreef Alltime het volgende:
Wij hebben een toilet-eiland midden in de badkamer en dus geen muur! Help, wat nu?
Vochtige washandjes zijn dubbelzijdigquote:Op donderdag 29 januari 2009 01:11 schreef Ludootje het volgende:
Zit ik laatst 's ochtends slaapdronken lekker op de porcelijnen troon mijn ding te doen (Avondje veel bier, afgesloten met half-gare shoarma. Je kent het wel...), onderwijl overwegend hoe ik deze kater moet tackelen.
Na een ietwat lange, doch bevredigende bevalling reik ik naar links om de boel te kuisen, grijp ik mis! Deze kater krijg mij er niet onder, denk ik nog!
Nog een poging gewaagd, wederom zogezegd naast de pot gegrepen...
Pas toen ik bij de derde poging nog steeds niet het beoogde resultaat had behaald, realiseerde ik me dat er iets goed mis was!
Het WC-papier hangt met het velletje tegen de muur!
[ afbeelding ]
Nu ben ik sowieso al geen ochtendmens, maar zo begint mijn dag toch echt beneden alle peil!
Iedereen weet toch dat WC-papier met het velletje aan de voorkant moet hangen?! Gelijk maar ingegrepen en de rol op de juiste manier in de houder gehangen:
[ afbeelding ]
Hoe moeilijk is dat nou?!
Klacht: Huisgenoten die het WC-papier met het velletje tegen de muur hangen!
Subklacht: Half-gare shoarma (en de daaruit "voortvloeiende" problemen).
http://www.koelman.com/2004/koelman-mailt-met-glorix/quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:07 schreef IlsjePils het volgende:
[..]
Vochtige washandjes zijn dubbelzijdig
een ongelukje? Poep aan je vingers voordat je gaat afvegen?! Hou jij je hand eronder ofzoquote:Op donderdag 29 januari 2009 07:18 schreef RaymondK het volgende:
Als het papier naar de muur hangt is het veel lastiger pakken. Daarbij nog het feit dat als je een ongelukje zou hebben gehad, je de muur vies kan maken.
DUS: Van de muur af. Staat ook veel mooier ook...
Ik weet niet, maar ben vast niet de enige, die perongeluk wel eens door het papier is gejast met z'n vingers.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:22 schreef B.ertha het volgende:
[..]
een ongelukje? Poep aan je vingers voordat je gaat afvegen?! Hou jij je hand eronder ofzo
Bij ons hangt het trouwens meestal naar de muur en ik zie niet hoe dat onhygiënisch is. Daarbij heeft onze rolhouder een achterkant, dus niks raakt de muur.
En als het andersom hangt, interesseert me dat ook niks.
P.S.: Ga eens naar een openbaar toilet, met van die dubbele wcrol houders. Daar hangt het richting de muur, wedden
Met je vingers door het wcpapier jassen?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:35 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar ben vast niet de enige, die perongeluk wel eens door het papier is gejast met z'n vingers.
Nadat je klaar bent met kokhalzen hierdoor, gebruik je meestal nog een stukje omdat je nog niet klaar was met vegen. Niet dat je dan je jatten expres langs de muur haalt, maar de kans is wel groot.
En euh openbare toiletten met dubble houders hangen meestal los in de lucht. Dus parallel aan de muur met het papier los van de muur.
Nog steeds geen overtuigende rede voor het naar de muur hangen gehoord dus.
Ik kan er nog wel een toevoegen voor het van de muur af trouwens:
Je grijpt het makkelijker omdat het los van de muur is, en het is ook nogeens dichterbij...
Mooi onderwerp dit he
Stel je niet zo aan joh. Dekadent noemen ze dat. Kussentjes e.d.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:50 schreef cvboer het volgende:
[..]
Met je vingers door het wcpapier jassen?![]()
Dan moet je voortaan niet van dat hergebruikte krantenpapier kopen, maar echt wc papier,
dus minimaal 3 laags en met een patroontje en luchtkussentjes. Krent
Die grijze zooi die ze op veel scholen ed hebben hangen, ga je echt wel sneller doorheen dan Edit spul hoor..quote:Op maandag 2 februari 2009 12:44 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan joh. Dekadent noemen ze dat. Kussentjes e.d.
Je gaat eerder door die zachte dure rotzooi heen, dan door schuurpapier...
En zit nou niet te doen als of het je nog nooit is gebeurt...
er zit een haar in mn glas..quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:42 schreef EdmondDantes het volgende:
Wees eens even heel blij dat je huisgenootjes hebt die überhaupt een wc rol ophangen.
Hier wordt vrolijk verder geveegd met de scheurkalender ipv van een nieuwe rol te pakken.
Misschien kunnen we er wel een centraal topic van makenquote:Op woensdag 4 februari 2009 01:40 schreef Samsonneke het volgende:
Nouja, je hebt in ieder geval de moeite genomen foto's te maken en daarom mag dit topic wat mij betreft voortbestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |