Ik snap dat ook niet, want de goudprijs fluctueert toch net zo goed?quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:49 schreef Aoristus het volgende:
Middelkoop heeft nog steeds niet verteld waarom een plak goud in je huis een onderpand is voor je vermogen. Jammer is dat.
Sinds de Fort Knoxen in de wereld het goud zijn gaan verkopen omdat de dollar het baken is geworden, is het goud minder waard geworden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:51 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet, want de goudprijs fluctueert toch net zo goed?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:51 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet, want de goudprijs fluctueert toch net zo goed?
In feite is met het opheffen van de goud standaard goud niet meer een garantie.quote:The gold standard is a monetary system in which a region's common media of exchange are paper notes that are normally freely convertible into pre-set, fixed quantities of gold. The gold standard is not currently used by any government, having been replaced completely by fiat currency, and private currencies backed by gold are rare.(Wiki)
Dat dus. Hij zei dat je het "niet moet zien" als belegging. Maar zo moet je dus wel zien. Aan een klomp goud onder je bed heb je geen reet. En je gaat idd niet een stukje goud afvijlen voor een bloemkooltje bij de groenteboer.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:56 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Ff de feiten:
[..]
In feite is met het opheffen van de goud standaard goud niet meer een garantie.
Goud is dus net als al het andere op de markt (goederen, diensten) onderhevig aan vraag en aanbod om zo de prijs te bepalen. En dus is het gewoon een belegging.
Wat Middelkoop probeert te vertellen, is dat hij ons gewoon voor de gek heeft gehouden.
Ik schrik er van dat RTL Z zulke mensen in dienst heeft.
En hij blijft ook nog lezingen geven.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:02 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik vind van Middelkoop een aardige vent.
Maar ik vind het toch apart dat hij ruim de tijd krijgt om zijn producten te pluggen. Ik heb er in ieder geval 3 gehoord, meerdere malen: Zijn betaalde nieuwsbrief, de goudhandel en uiteraard, zijn boeken. Leek wel business class.
Het idee is hetzelfde als goud als index. Je ruilt geld voor iets van gelijke waarde, met dat verschil dat de index niet wordt bijgesteld. Mijn vraagtekens zet ik bij de belegging. Hoe gebruik je dat in je eigen voordeel?quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:04 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Dat lijkt me een soort van papieren credit card, waarbij je betaalt door op het briefje dat je bij de bank gekocht hebt een handtekening zet op het moment van transactie...
http://en.wikipedia.org/wiki/Traveler's_cheque
Ik wist niet dat het bestond.
Ik dacht al dat ik wat was vergeten.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
En hij blijft ook nog lezingen geven.
Klopt, en vergeet niet dat de kosten die gemaakt zijn voor het ontwikkelen van de batterij (honderden miljarden euro's wereldwijd) worden doorberekend aan de consument.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:06 schreef Apogist het volgende:
Erg grappig deze aflevering. Ik heb dit jaar een gastcollege gehad over diezelfde electrische auto en het is eigenlijk een beetje oplichterij.. uiteraard is duurzaam ondernemen een goed initiatief maar die auto van hun is niet de utopie die zij het willen doen lijken
Dit is de website van het bedrijf www.ececars.nl .
daar staan 3 modellen de lotus een golf en een boodschappenkarretje en eigenlijk is alleen deze laatste betaaldbaar voor de nederlander.
Het grappige van electrische auto's is dat ze enorm snel optrekken omdat electrische motoren hoog koppel leveren maar de topsnelheid is vele male lager. Om een electrische motor te hebbe die een beetje prestatie kan leveren is die al snel 2x zo zwaar als een benzine motor.
verder is de prijs exclusief belastingen......108000 euro en dan rij je in een lotus die dus optrekt in 4,6 seconde, enorm zwaar is (veel onderstuur) veel zware metalen bevat(dankje middelkoop) en 300 km ver kan. .. nou voor die 108000 EXCL btw/bpm kan je wel een leuker autotje kopen hoor.
Andere modellen die betaalbaar zijn hebbend e volgende nadelen
-minder verre afstanden
-erg lage topsnelheid ( die golf van ece cars max 145 km/h)
-en kost waarschijnijk vele malen meer dan een golf van Volkswagen zelf
het derde model die betaalbaar is van het bedrijf is 22.000 voor een koekblik:')
30 kw rofl
spijt me wel maar ik rij voorlopig nog door in mijn 800 euro auto die beter presteert dan de meest betaalbare electrische auto.
helaas het is nog niet de juiste tijd voor die electrische auto's
Een andere opmerking even over die lampenvent, het probleem is niet in energieverbruik (uiteraar helpt het wel..) maar meer in energie opslag.. want alle energie die geproduceerd wordt moet meteen het stroomnet op.. en als het niet meteen gebruikt zal worden dan "verdwijnt" die energie.
Een interessant idee over energie opslag is een zogenaamde "valmeercentrale" http://www.deingenieur.nl(...)ale_in_Noordzee.html
het zijn natuurlijk ook nederlandse stumpers die niet ff een autotje kunnen ontwikkelen hequote:Op donderdag 5 februari 2009 00:10 schreef Bier.en.schieten het volgende:
[..]
Klopt, en vergeet niet dat de kosten die gemaakt zijn voor het ontwikkelen van de batterij (honderden miljarden euro's wereldwijd) worden doorberekend aan de consument.
Het wachten is trouwens op de Chevy Volt (het meest hoopgevende product voor GM, vanaf 2010)
[ afbeelding ]
Deze is wel betaalbaar (onder 35,000 euro) want hij wordt veul efficienter (hogere aantallen ook) gebouwd.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:32 schreef Suko het volgende:
Hamer is een verklede vent, dat telt niet, PvdA bovendien, telt ook niet.
Precies.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:31 schreef couleurs het volgende:
Halsema doet het prima, niet zeuren.
Helemaal mee eens, dat probeerde ik ook te zeggen maar jij doet het in één regel.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:50 schreef trifko het volgende:
Wat een rat die Middelkoop, mensen bang maken en zeggen dat ze in goud moeten investeren.. en vervolgens doodleuk zeggen dat zijn bedrijf die goudstaven verkoopt mocht je interesse hebben..![]()
Deze man heeft zijn credibility verloren...
Niet de meest uitnodigende line-up, maar tot nu toe vond ik deze week erg leuk, hopen dat 't vanavond ook lukt.quote:Onder meer:
- Directeur van de EO Arjan Lock over de uitlatingen van Andries Knevel
- Cor Hellingman, advocaat van Wendy van Dijk
- Columniste Mickelle Haest doet boekje open over 112.
- Rini van de Poel is werkzaam op de meldkamer van 112.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |