Dat verwachtte ik al. Daarom zet ik er het woordje "voorbeeld" boven.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:26 schreef Gia het volgende:
[..]
En als het geen Tokkie moeder is, maar een heel beschaafde dame? Dan mag het wel?
[..]
Nogmaals, ik heb keurige buren. Zij zit in het onderwijs, hij is bewaker, de kinderen zijn vriendelijk en beleeft, goed gekleed en goed gevoed en doen het verder uitstekend op school.
Toch hoor ik moeder heel vaak de kinderen verrot schelden, of hoogoplopende ruzie tussen pa en moe.
Wat moet je daaraan doen als buren? Aangeven? Of hoeft dat alleen maar bij lichamelijke mishandeling?
Zucht. Hoe vaak moet ik nog uitleggen dat ik het over CHRONISCHE mishandeling heb en niet over een corrigerende tik. Hoeveel voorbeelden moet ik nog geven?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Een kind dat een corrigerende tik krijgt omdat hij zich misdraagt in de supermarkt is de DUPE, als omstanders dit niet melden bij het AMK.
Het maasmeisje en savannah waren allebei bekend bij een hele berg instanties. Zijn zij gered? Want voor hèn zijn al deze instanties immers in het leven geroepen. Zijn ZIJ niet de dupe?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:28 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
En DUS blijft dat KIND de DUPE van de situatie als er geen meldpunt kindermishandeling zou zijn.
Your point being? Afschaffen van alle overheidsbemoeienis?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:33 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Het maasmeisje en savannah waren allebei bekend bij een hele berg instanties. Zijn zij gered? Want voor hèn zijn al deze instanties immers in het leven geroepen. Zijn ZIJ niet de dupe?
juist.
De pointe is dat de door jou bejubelde overheids instanties zich STRUCTUREEL met de verkeerde zaken bezighouden en zodra het misgaat omdat ze en masse de andere kant in hebben zitten kijken, hun straatje schoon gaan vegen door te klagen over werkdruk, procedures etc.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Your point being? Afschaffen van alle overheidsbemoeienis?
Hey, we komen er wel!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef _Flash_ het volgende:
Afschaffen van alle overheidsbemoeienis?
Dit, dus. Echt, het is toch van de zotten dat een kind van 3 een stapel dossiers heeft waar de Stasi jaloers op zou zijn?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:21 schreef DoctorB het volgende:
Het belang van het kind hoger in het vaandel hebben.... 1 ding, er is niemand die het belang van mijn kind hoger in het vaandel heeft staan dan ik (en mevrouw DoctorB).
Ah, assumption.quote:
Ja, fout dus.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:52 schreef _Flash_ het volgende:
Dat klinkt nogal paranoide Jarno.
Volgens mij heeft mijn kind alleen een dun dossier bij het CB waar een grafiekje met gewicht en lengte in staat en wat details over inentingen. En een dossiertje bij de huisarts waar in staat dat hij in december verkouden is geweest.
Kan wel hoor, als dat kind pas een half jaar oud is.....quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, fout dus.
Of ben ik nu weer een hysterische tokkie?
Scholen hebben bijvoorbeeld een leerling-volg-systeem, waar alle resultaten in staan.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:00 schreef _Flash_ het volgende:
Dus de overheid heeft meer informatie over onze opvoedpraktijken en de fysieke gezondheid van ons kind? Ze liggen met verrekijkers achter de heg mijn woonkamer te bespieden? Ieder jaar krijgt ons kind een stiekeme fysieke checkup als ik denk dat hij netjes op de creche is?
Oftewel, waar baseren jullie je op?
Ja.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:00 schreef _Flash_ het volgende:
Dus de overheid heeft meer informatie over onze opvoedpraktijken en de fysieke gezondheid van ons kind?
Nee.quote:Ze liggen met verrekijkers achter de heg mijn woonkamer te bespieden?
Nee.quote:Ieder jaar krijgt ons kind een stiekeme fysieke checkup als ik denk dat hij netjes op de creche is?
Ehhh, praktijkervaring? (Inclusief de ervaring dat het bijna godsonmogelijk is je eigen dossier of die van je eigen kind in te kunnen zien of te verkrijgen).quote:Oftewel, waar baseren jullie je op?
Nee, die vraag is niet offtopic, maar het gaat hier niet om een mishandeld kind.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:02 schreef Lienekien het volgende:
Afschaffen van overheidsbemoeienissen. En hoe beschermen we dan de kinderen die slachtoffer worden van kindermishandeling?
Of is deze vraag nog steeds offtopic?
Ben ik weer met mn stukje uit het AD, áls ouders dan eindelijk het dossier krgen waren er zaken evident verwijderdquote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Nee.
[..]
Nee.
[..]
Ehhh, praktijkervaring? (Inclusief de ervaring dat het bijna godsonmogelijk is je eigen dossier of die van je eigen kind in te kunnen zien of te verkrijgen).
Dat weet ik niet (ben immers geen expert op dat vlak) maar ik vind het wel zorgwekkend hoe gemakzuchtig mensen omgaan met zaken als privacy en verantwoordelijkheden afwentelen op de overheid. Over drie generaties zijn we allemaal te dom om onze reet af te vegen als 'de overheid' daar geen instructies voor ophangt op elk toilet als dit zo doorgaat. Niks sterke en mondige burgers, we zijn bang, alleen en wantrouwen onze buren en de overheid wakkert dit alleen maar aan.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:02 schreef Lienekien het volgende:
Afschaffen van overheidsbemoeienissen. En hoe beschermen we dan de kinderen die slachtoffer worden van kindermishandeling?
Maar het gaat hier wél om het AMK. En daarvan wordt geroepen dat het de Gestapo is. En dat dergelijke overheidsbemoeienis afgeschaft moet worden.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, die vraag is niet offtopic, maar het gaat hier niet om een mishandeld kind.
Het kind is in één jaar tijd vaak ziek geweest. De school heeft niets ondernomen om te onderzoeken of dit inderdaad zo was, geen huisbezoek of zo.
Daarbij werd dit kind veelvuldig gepest, als het wel op school was. Ook hier heeft de school niets tegen ondernomen.
Als dan de ouders hun kinderen van deze school afnemen en op een andere school plaatsen, schakelt de oude school ineens het AMK in. Waarom? Vermeende kindermishandeling? Waarop gebasseerd?
Dan vraag ik me toch af hoe ze aan meer gegevens komen zonder te bespieden, een GPS-chip te implanteren of onze vrienden uit te horen. Het is een beetje een beroepsdeformatie dat ik strak in de gaten hou welke persoonlijke informatie waar bekend is.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Nee.
[..]
Nee.
[..]
Ehhh, praktijkervaring? (Inclusief de ervaring dat het bijna godsonmogelijk is je eigen dossier of die van je eigen kind in te kunnen zien of te verkrijgen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |