Kan wel hoor, als dat kind pas een half jaar oud is.....quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, fout dus.
Of ben ik nu weer een hysterische tokkie?
Scholen hebben bijvoorbeeld een leerling-volg-systeem, waar alle resultaten in staan.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:00 schreef _Flash_ het volgende:
Dus de overheid heeft meer informatie over onze opvoedpraktijken en de fysieke gezondheid van ons kind? Ze liggen met verrekijkers achter de heg mijn woonkamer te bespieden? Ieder jaar krijgt ons kind een stiekeme fysieke checkup als ik denk dat hij netjes op de creche is?
Oftewel, waar baseren jullie je op?
Ja.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:00 schreef _Flash_ het volgende:
Dus de overheid heeft meer informatie over onze opvoedpraktijken en de fysieke gezondheid van ons kind?
Nee.quote:Ze liggen met verrekijkers achter de heg mijn woonkamer te bespieden?
Nee.quote:Ieder jaar krijgt ons kind een stiekeme fysieke checkup als ik denk dat hij netjes op de creche is?
Ehhh, praktijkervaring? (Inclusief de ervaring dat het bijna godsonmogelijk is je eigen dossier of die van je eigen kind in te kunnen zien of te verkrijgen).quote:Oftewel, waar baseren jullie je op?
Nee, die vraag is niet offtopic, maar het gaat hier niet om een mishandeld kind.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:02 schreef Lienekien het volgende:
Afschaffen van overheidsbemoeienissen. En hoe beschermen we dan de kinderen die slachtoffer worden van kindermishandeling?
Of is deze vraag nog steeds offtopic?
Ben ik weer met mn stukje uit het AD, áls ouders dan eindelijk het dossier krgen waren er zaken evident verwijderdquote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Nee.
[..]
Nee.
[..]
Ehhh, praktijkervaring? (Inclusief de ervaring dat het bijna godsonmogelijk is je eigen dossier of die van je eigen kind in te kunnen zien of te verkrijgen).
Dat weet ik niet (ben immers geen expert op dat vlak) maar ik vind het wel zorgwekkend hoe gemakzuchtig mensen omgaan met zaken als privacy en verantwoordelijkheden afwentelen op de overheid. Over drie generaties zijn we allemaal te dom om onze reet af te vegen als 'de overheid' daar geen instructies voor ophangt op elk toilet als dit zo doorgaat. Niks sterke en mondige burgers, we zijn bang, alleen en wantrouwen onze buren en de overheid wakkert dit alleen maar aan.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:02 schreef Lienekien het volgende:
Afschaffen van overheidsbemoeienissen. En hoe beschermen we dan de kinderen die slachtoffer worden van kindermishandeling?
Maar het gaat hier wél om het AMK. En daarvan wordt geroepen dat het de Gestapo is. En dat dergelijke overheidsbemoeienis afgeschaft moet worden.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, die vraag is niet offtopic, maar het gaat hier niet om een mishandeld kind.
Het kind is in één jaar tijd vaak ziek geweest. De school heeft niets ondernomen om te onderzoeken of dit inderdaad zo was, geen huisbezoek of zo.
Daarbij werd dit kind veelvuldig gepest, als het wel op school was. Ook hier heeft de school niets tegen ondernomen.
Als dan de ouders hun kinderen van deze school afnemen en op een andere school plaatsen, schakelt de oude school ineens het AMK in. Waarom? Vermeende kindermishandeling? Waarop gebasseerd?
Dan vraag ik me toch af hoe ze aan meer gegevens komen zonder te bespieden, een GPS-chip te implanteren of onze vrienden uit te horen. Het is een beetje een beroepsdeformatie dat ik strak in de gaten hou welke persoonlijke informatie waar bekend is.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Nee.
[..]
Nee.
[..]
Ehhh, praktijkervaring? (Inclusief de ervaring dat het bijna godsonmogelijk is je eigen dossier of die van je eigen kind in te kunnen zien of te verkrijgen).
Jarno krabbelt al terug...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar het gaat hier wél om het AMK. En daarvan wordt geroepen dat het de Gestapo is. En dat dergelijke overheidsbemoeienis afgeschaft moet worden.
Waar blijf je dan met de kinderen die wél mishandeld worden?
Ok, dus het blijft bij het gevoel van onbehagen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat weet ik niet (ben immers geen expert op dat vlak) maar ik vind het wel zorgwekkend hoe gemakzuchtig mensen omgaan met zaken als privacy en verantwoordelijkheden afwentelen op de overheid. Over drie generaties zijn we allemaal te dom om onze reet af te vegen als 'de overheid' daar geen instructies voor ophangt op elk toilet als dit zo doorgaat. Niks sterke en mondige burgers, we zijn bang, alleen en wantrouwen onze buren en de overheid wakkert dit alleen maar aan.
Ze hoeven helemaal niet stiekum te doen hoor. Waarom denk je dat? De meeste dossiers worden gewoon gevuld door observatie (tijdens bezoekjes aan CB, KDV, etc) of vanachter een buro. Niks stiekums aan. Pas als je wilt weten wat erin staat, dán begint de pret.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:13 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch af hoe ze aan meer gegevens komen zonder te bespieden, een GPS-chip te implanteren of onze vrienden uit te horen.
Helemaal niet?quote:
bron?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:52 schreef _Flash_ het volgende:
Dat klinkt nogal paranoide Jarno.
En ook al maakt een instantie fouten waardoor niet voorkomen wordt dat een kind sterft, dan nog worden er heus wel een veelvoud daarvan aan successen geboekt.
Wie zegt dat ze nu beschermd worden?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:02 schreef Lienekien het volgende:
Of is deze vraag nog steeds offtopic?
Jij veroordeeld Yvonne toch ook als Tokkie ma zijnde.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:05 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Als ik dagelijks in de supermarkt dezelfde moeder of vader zie lopen die zijn/haar kind meppen geeft dan ga ik me wel zorgen maken ja.
En veroordelen doe je niet met het doen van een melding. Veroordelen doet een rechter.
Heb je die spotjes niet gezien op tv? Van "ook in uw buurt worden kinderen mishandeld"
Als je bedenkt hoe in wat voor schrijnende situatie kinderen soms opgesloten zitten, daar keert je maag zich toch van om? Dan vind ik het niet erg om een keer een "inspectie" van mijn huishouding te hebben hoor.
sowieso het elektronisch kinddossier.....quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ze hoeven helemaal niet stiekum te doen hoor. Waarom denk je dat? De meeste dossiers worden gewoon gevuld door observatie (tijdens bezoekjes aan CB, KDV, etc) of vanachter een buro. Niks stiekums aan. Pas als je wilt weten wat erin staat, dán begint de pret.
Ze slagen er volgens jou in geen enkel geval in om iets voor een mishandeld kind te betekenen?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze nu beschermd worden?
Dat is nogal moeilijk te controleren he? Wat ik WEL zie is relatief veel onterechte onderzoeken en daar waar ECHT wat aan de hand is gebeurt, ondanks de aanwezigheid van diverse jeugdorganisaties, helemaal niets en wordt het kind uiteindelijk in stukken gesneden op strand nulde, onthoofd in de maas of uitgemergeld in de veluwse bossen terug gevonden.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze slagen er volgens jou in geen enkel geval in om iets voor een mishandeld kind te betekenen?
Ja, dat ben ik met je eens. Verbeteren. Niet afschaffen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is nogal moeilijk te controleren he? Wat ik WEL zie is relatief veel onterechte onderzoeken en daar waar ECHT wat aan de hand is gebeurt, ondanks de aanwezigheid van diverse jeugdorganisaties, helemaal niets en wordt het kind uiteindelijk in stukken gesneden op strand nulde, onthoofd in de maas of uitgemergeld in de veluwse bossen terug gevonden.
Dat het hele systeem danig op de schop moet lijkt me duidelijk.
Sommige dingen kan je alleen maar verbeteren door het eerst tot op de grond af te breken en dan weer een solide basis neerzetten waar vandaan je verder gaat.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Verbeteren. Niet afschaffen.
Ik denk dat niemand serieus voor afschaffing is, maar sowieso voor een zeer zware sanering van de tientallen elkaar tegenwerkende organisaties én volledige transparantie. Het is natuurlijk van de zotte dat je hemel en aarde moet bewegen om in te mogen zien wat er over je kind en jou als opvoeder wordt beweerd en dat je nog veel meer moeite hebt om absolute nonsens te verwijderen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Verbeteren. Niet afschaffen.
Als ik lees afschaffing overheidsbemoeienis, dan lees ik afschaffing van een instantie als het AMK.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand serieus voor afschaffing is, maar sowieso voor een zeer zware sanering van de tientallen elkaar tegenwerkende organisaties en volledige transparantie. Het is natuurlijk van de zotte dat je hemel en aarde moet bewegen om in te mogen zien wat er over je kind en jou als opvoeder wordt beweerd en dat je nog veel meer moeite hebt om absolute nonsens te verwijderen.
sowieso denk ik dat er diverse instanties wel degelijk afgeschaft moeten worden en er slechts 1 volledig transparante instantie zich met jeugdzorg moet bemoeien.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ik lees afschaffing overheidsbemoeienis, dan lees ik afschaffing van een instantie als het AMK.
Het recht van inzage in dossiers die over jou of je kind worden opgesteld, daar schort in de praktijk nogal eens iets aan. Ik stel me zo voor dat wanneer dát proces verbetert (die transparantie), de betreffende instantie wel zorgvuldiger móet gaan werken, omdat de ouders kunnen meekijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |