Dank u voor deze tip, we kunnen alles gebruiken nml.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Jurofoon eens bellen morgen?
Ze doen zeker niet onder voor deurwaarderpraktijken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:33 schreef Chiwakka het volgende:
Dat zijn van die mensen die speciaal daar gaan werken, gewoon om andere mensen te kunnen pesten (kijk: politie)
En dan verschieten andere mensen dat je geirriteerd geraakt van alle anderen die "beloond" worden door de overheid omdat ze:quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:40 schreef OxygeneO2 het volgende:
[..]
Ze doen zeker niet onder voor deurwaarderpraktijken.
Het is onvoorstelbaar dat dit een gezin zomaar kan overkomen. Onze kinderen zijn net opgevoed, zijn goed op school. Leerprestaties boven gemiddelde, plagen andere kinderen niet, schelden niet, luisteren goed. Dus wat is dan het probleem.
Mijn vrouw zorgt voor de kinderen dit hebben wij zo afgesproken nml. is zij dan ook zga langdurig werkeloos of minderwaardig in ogen van deze maatschappij?quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:43 schreef Chiwakka het volgende:
[..]
En dan verschieten andere mensen dat je geirriteerd geraakt van alle anderen die "beloond" worden door de overheid omdat ze:
langdurig werkeloos zijn, illegaal,...
De school is nooit op huisbezoek geweest. Heeft nooit geïnformeerd naar het welzijn van onze dochter. Pas na het vertrek hebben ze een melding gedaan. Zien het vertrek nu als een onmachts uiting die het dus niet was, dit ging over andere zaken nml.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
Een AMK\ BJZ kan niet zomaar actie ondernemen daar komt voor ernstige problemen altijd een jeugdrechter aan te pas. Ze kunnen je het dus niet zomaar uit wraak moeilijk gaan maken.
Dat je boos bent is duidelijk maar valse meldingen bestaan niet, de school zal zich oprecht zorgen gemaakt hebben en dan moeten ze die melding ook maken dat is hun verantwoordelijkheid. Het is ook niet verstandig om het in gesprekken met BJZ het over valse meldingen en valse rapporten te hebben, dan wordt je niet meer serieus genomen.
Wat je nu kunt doen is bezwaar maken, aangeven dat je het er niet mee eens bent en jouw eigen verhaal uitschrijven\ vertellen.
Vraag na waar en hoe je bezwaar kunt maken en waar je een klacht in kunt dienen. Schrijf een duidelijk verweer en vraag verklaringen van je huisarts en dergelijke en stuur die mee (van alles een kopie bewaren.)
Heeft BJZ al aangekondigd welke acties ondernomen gaan worden?
Het probleem is dat je aan de buitenkant niet kunt zien of er sprake is van mishandeling en een melding van een school wordt serieus genomen (hoewel er gewoonlijk minimaal twee meldingen nodig zijn voor er een onderzoek gestart wordt). Het nare voor jou, als ouder, is dat een dergelijk onderzoek zich in de eerste plaats richt op de rechten en veiligheid van de kinderen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:40 schreef OxygeneO2 het volgende:
[..]
Het is onvoorstelbaar dat dit een gezin zomaar kan overkomen. Onze kinderen zijn net opgevoed, zijn goed op school. Leerprestaties boven gemiddelde, plagen andere kinderen niet, schelden niet, luisteren goed. Dus wat is dan het probleem.
Ooit gehoord van de wet op de jeugdzorg?quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:20 schreef OxygeneO2 het volgende:
Is het niet eens tijd dat dit alles gestopt wordt. Dat er een wet komt., voor dit soort zaken.
Pure nieuwsgierigheid... Minimaal twee meldingen, bedoel je daarmee dat er van twee verschillende personen/instanties een melding moet komen? Of kan ook twee keer door dezelfde gemeld worden, waarop een onderzoek gestart wordt?quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het probleem is dat je aan de buitenkant niet kunt zien of er sprake is van mishandeling en een melding van een school wordt serieus genomen (hoewel er gewoonlijk minimaal twee meldingen nodig zijn voor er een onderzoek gestart wordt). Het nare voor jou, als ouder, is dat een dergelijk onderzoek zich in de eerste plaats richt op de rechten en veiligheid van de kinderen.
Overigens is van smaad natuurlijk geen sprake, je bent het niet eens met hun conclusies dat is iets anders.
[..]
Ooit gehoord van de wet op de jeugdzorg?
Twee verschillende, om wraakacties, pesten en dergelijke via het AMK te voorkomen. Maar ik kan me voorstellen dat een goed onderbouwde\ zorgwekkende melding van een school direct onderzocht wordt. Zeker omdat wisselen van school wel eens (al dan niet bewust) gebruikt wordt door ouders om problemen te verbergen of problemen te ontlopen. (waarmee ik niet wil insinueren dat TS dat ook doet)quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Pure nieuwsgierigheid... Minimaal twee meldingen, bedoel je daarmee dat er van twee verschillende personen/instanties een melding moet komen? Of kan ook twee keer door dezelfde gemeld worden, waarop een onderzoek gestart wordt?
Er vallen me een aantal dingen op: je lijkt nogal kritisch te zijn tegenover een heleboel mensen. De school deugt niet, de ouders op die school deugen niet, de andere kinderen op die school deugen niet en het bureau jeugdzorg en de kinderbescherming deugen niet. Dat zijn nogal veel mensen in 1 omgeving die allemaal niet zouden deugen. Meestal is het zo dat als 1 persoon met vrijwel iedereen in zijn omgeving problemen heeft, dat het aan die ene persoon ligt, en niet aan alle anderen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:20 schreef OxygeneO2 het volgende:
Smaad instanties mag dit zomaar?
Onze dochter van 10 jaar oud, heeft sedert één jaar vaak verzuimd van school. Haar weerstand was niet optimaal. Als ouder sta je hier machteloos tegenover. Behalve goede zorg bieden, huisarts bezoeken, kun je weinig beginnen, afgezien van goed uitzieken. Gezonde voeding etc.
Nu ging het al niet goed op de oude school van onze dochter, en we hebben toch besloten om onze dochter op een andere school te plaatsen. Ivm asociaal gedrag van kinderen en ouders op die school.
Dit gaat inmiddels erg goed. Ook onze andere kinderen zijn mee verhuist naar de nieuwe school waar het erg goed vertoeven is. De weerstand van onze dochter is ook goed momenteel. Ziek is ze niet meer geweest op de nieuwe school.
Ik denk dat eerder alleen maar erger gaat worden, dankzij onze minister Rouvoet die het liefst een camera bij elke ouder inbrengt lijkt het. Ik zou ook, zoals iemand al eerder adviseerde, geen ruzie gaan zoeken met dergelijke instellingen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:20 schreef OxygeneO2 het volgende:
Is het niet eens tijd dat dit alles gestopt wordt. Dat er een wet komt., voor dit soort zaken.
Afhankelijk van de instantie, ernst van de melding en onderbouwing kan 1 keer inderdaad genoeg zijnquote:Op donderdag 29 januari 2009 09:57 schreef Lishe het volgende:
Volgens mij vanuit een instantie 1 keer. Tenminste, zo heb ik het meegemaakt. Uiteindelijk zijn er geen vreselijke vervolgstappen ondernomen, alleen een moeder die eindelijk haar hulpvragen durfde te uiten en goede begeleiding kreeg.
Krijg zelf maar eens dit soort mensen in je leven, terwijl je weet en ook ziet dat het ook anders kan.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:57 schreef Shitney het volgende:
[..]
Er vallen me een aantal dingen op: je lijkt nogal kritisch te zijn tegenover een heleboel mensen. De school deugt niet, de ouders op die school deugen niet, de andere kinderen op die school deugen niet en het bureau jeugdzorg en de kinderbescherming deugen niet. Dat zijn nogal veel mensen in 1 omgeving die allemaal niet zouden deugen. Meestal is het zo dat als 1 persoon met vrijwel iedereen in zijn omgeving problemen heeft, dat het aan die ene persoon ligt, en niet aan alle anderen.
Daarnaast is er een kind dat opvallend vaak afwezig is, zorgwekkend vaak afwezig, en naar ik aanneem na gesprekken daarover met de ouders abrupt van die school verdwijnt.
Ik wil je niet aanvallen verder, maar ik zou in die omstandigheden ook mijn twijfels hebben over het functioneren van dat gezin. Een gezin dat met een heleboel mensen problemen heeft, niet openstaat voor zelfreflectie en kritiek en waarvan de kinderen duidelijk niet functioneren zoals het hoort, lijkt mij reden genoeg voor een school om op zijn minst uit te spreken dat zij daar zorgen om hebben.
Wat staat er precies in dat rapport?
Nou zo erg is het toch niet, je hebt 1 botte reactie gehad.. these are the internets..quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:44 schreef OxygeneO2 het volgende:
[..]
Ik begrijp nu pas echt goed wat BNérs moeten ervaren als er weer een verhaal staat in de story of de prive!
Als jij al niet eens goed van tevoren uitzoekt op wat voor school je je kinderen stopt, is inderdaad de vraag of je de rest van het opvoedingsproces ook zo lekker aanpakt...quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:44 schreef OxygeneO2 het volgende:
[..]
De school staat verder vrij slecht bekend. Helaas komt zoiets je ook pas later ter ore.
Goed, en als dat de reden is dat je jullie dochtertje niet of minder naar school hebt laten gaan, dan is dat de reden dat die mevrouw dat genoteerd heeft. Niet heel erg veel mis mee, als je vanuit goed ouderschap handelt, maar dan moet je ook de consequenties aanvaarden dat er rapportage wordt gemaakt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:51 schreef OxygeneO2 het volgende:
[..]
Maar op die vorige school deed men niets aan de asociaal opgevoede kinderen.
Dat is schijnbaar de norm en tendens tegenwoordig en wordt gezien als normaal?
Dit waag ik serieus te betwijfelen!quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
de school zal zich oprecht zorgen gemaakt hebben en dan moeten ze die melding ook maken dat is hun verantwoordelijkheid.
Omdat TS dat zegt?quote:
Want? Zo'n dossier is niet bepaald openbaar hoor.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:44 schreef OxygeneO2 het volgende:
[..]
Ik begrijp nu pas echt goed wat BNérs moeten ervaren als er weer een verhaal staat in de story of de prive!
Wat een nonsens. De melding wordt gemaakt door een persoon op die school. En personen kunnen rancuneus zijn en daarom met hele andere motieven een melding doen. Er vanuit gaan dat mensen zoiets nooit doen vind ik redelijk naïef.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dat je boos bent is duidelijk maar valse meldingen bestaan niet, de school zal zich oprecht zorgen gemaakt hebben en dan moeten ze die melding ook maken dat is hun verantwoordelijkheid.
Lees even. Volgens mij wordt er aan de oprechtheid van de school getwijfeld. Ik vraag me af waarom.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:21 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
nee, omdat iedereen die met kinderen werkt meldingsplicht heeft
Daarbij kan de melding zijn gedaan door een leek die totaal geen verstand heeft in der hersenpan.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een nonsens. De melding wordt gemaakt door een persoon op die school. En personen kunnen rancuneus zijn en daarom met hele andere motieven een melding doen. Er vanuit gaan dat mensen zoiets nooit doen vind ik redelijk naïef.
Kan allemaal. Alleen wordt er nu maar vanuit gegaan dát dat zo is....quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarbij kan de melding zijn gedaan door een leek die totaal geen verstand heeft in der hersenpan.
eh nee, ik reageer alleen op iemand die roept dat een valse melding onmogelijk is. Nou... dat lijkt me niet. Of dat hier zo was heb ik geen oordeel over.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Kan allemaal. Alleen wordt er nu maar vanuit gegaan dát dat zo is....
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Kan allemaal. Alleen wordt er nu maar vanuit gegaan dát dat zo is....
Voelde me wel heel erg aangesproken hoor.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:43 schreef Five_Horizons het volgende:
Zeg ik dat jullie beiden dat doen? Nee.
Zeg ik dat dat in dit topic gebeurt? Ja.
Zeg ik dat jij zeg dat ik dat doe? Nee.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:43 schreef Five_Horizons het volgende:
Zeg ik dat jullie beiden dat doen? Nee.
Zeg ik dat dat in dit topic gebeurt? Ja.
Heb je uberhaupt ook gepraat met de school dat je aan het denken was om je kind van school te halen... of heb je gewoon van de een op andere dag je kind gewoon ergens anders geplaatst?quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:44 schreef OxygeneO2 het volgende:
[..]
Krijg zelf maar eens dit soort mensen in je leven, terwijl je weet en ook ziet dat het ook anders kan.
Dan praat je wel anders dan dit vermoed ik.
Je doet je kinderen op een school, waarvan je denkt (hoopt) dat dit passend is, goed is voor je kinderen. Soms is dat dus niet het geval.
Onze kinderen zijn van deze school gegaan vanwege het pestbeleid daar. Niet omdat men ons aansprak op het ziekteverzuim. Helaas kunnen zij dat niet scheiden van elkaar.
Wat er in het rapport staat hoef ik en wil ik hier ook niet te vermelden, dat het onterecht is, is niet enkel van mij of mijn vrouw afhankelijk, maar is ook beaamd door nabije familie en vrienden.
Allen zijn stomverbaast over het rapport.
De school staat verder vrij slecht bekend. Helaas komt zoiets je ook pas later ter ore.
Jij oordeelt wel heel snel inzake zelfreflectie, en zeggende een gezin dat met iedereen problemen heeft. Nee,..zo zit het niet, wij constateren nu enkele feiten.
Hoe kom je er in godsnaam bij dat bij twijfel ze het dossier sluiten? Dat is dus echt de reinste onzin kan ik je vertellen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 03:19 schreef MamsX het volgende:
Waarom laster?? hun krijgen een melding en dat onderzoeken ze.
Niemand die daar wat van af weet. dus laster vind ik nogal onzin
Het amk werkt zo.
Is het eindoordeel veilig. dan sluiten ze het dossier
Is er twijfel, dan ook sluiten ze het dossier.
Alleen bij zekerweten gaan ze er mee door.
AMK gaat niet alleen over zichtbare mishandeling maar over alles wat zij nodig vindt.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:58 schreef nachtdier2 het volgende:
Ik kan er overheen hebben gelezen, maar heb niets gelezen over de visie van de nieuwe school.
Je zou daar wellicht eens mee kunnen gaan praten en advies vragen. Zij zullen ongetwijfeld op de hoogte zijn van de regelingen die hier opspelen.
Wat ik even niet snap, is wat het meldpunt kindermishandeling hiermee te maken heeft? Wordt het kind mishandelt? Zijn daar sporen van?
Is aangifte doen van laster mogelijk?
Juist, zie stukje AD afgelopen zaterdag, de leerlingendossiers zijn schrikbarend achterlijk en met persoonlijke meningen en opvattingen over een gezin.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een nonsens. De melding wordt gemaakt door een persoon op die school. En personen kunnen rancuneus zijn en daarom met hele andere motieven een melding doen. Er vanuit gaan dat mensen zoiets nooit doen vind ik redelijk naïef.
Maar het helpt vast tegen terrorisme, toch?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Juist, zie stukje AD afgelopen zaterdag, de leerlingendossiers zijn schrikbarend achterlijk en met persoonlijke meningen en opvattingen over een gezin.
Zelfs de kledingkeuze van vader of moeder werd erin veroordeeld.
Ja, en als het er niet is, dan heeft de overheid het weer niet goed geregeldquote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar het helpt vast tegen terrorisme, toch?
Ik zie niet in wat de overheid met de opvoeding van mijn kind te maken heeft.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, en als het er niet is, dan heeft de overheid het weer niet goed geregeld
Op het moment dat er een vermoeden is dat jij je kinderen mishandelt, is het wel prettig dat er een instantie is waar men dat kwijt kan. Dat dat dan onderzocht wordt, lijkt me vrij normaal.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat de overheid met de opvoeding van mijn kind te maken heeft.
Ach..quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat de overheid met de opvoeding van mijn kind te maken heeft.
De info van TS is wel de enige info die ons ter beschikking staat dus dt speelt wel degelijk mee ja.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Omdat TS dat zegt?
Klopt.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Lees even. Volgens mij wordt er aan de oprechtheid van de school getwijfeld.
Ik denk eerder, waarom heeft dit zo lang door kunnen gaan. We schuiven onze eigen verantwoordelijkheid jegens onze buren, vrienden en buurtgenoten af richting de overheid om er maar vanaf te zijn. Zum kotzen.quote:
Eens, he-le-maal eens. Alleen: omdat niet iedereen zo denkt, hebben we een overheid nodig die het dan wél regelt. En dan blijkt dat het soms net mensen zijn, helaas.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik denk eerder, waarom heeft dit zo lang door kunnen gaan. We schuiven onze eigen verantwoordelijkheid jegens onze buren, vrienden en buurtgenoten af richting de overheid om er maar vanaf te zijn. Zum kotzen.
Het ligt wel iets genuanceerder.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:21 schreef Babbelzz het volgende:
nee, omdat iedereen die met kinderen werkt meldingsplicht heeft
Een overheid die dáár op stuurt ipv maar al te graag de rol van Grote Broer op zich gaat nemen zou ook fijn zijn dan.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Je kunt ook afwachten totdat iedereen elkaar weer op een gezonde manier in de gaten houdt.
Okay... (vooraf een disclaimer: ik heb geen reden om aan te nemen dat TS liegt en ik zeg dan ook niet dat dát zo is. Het is meer een ergernis aan wat vaak gebeurt op bijv. FOK!):quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:02 schreef r_one het volgende:
[..]
De info van TS is wel de enige info die ons ter beschikking staat dus dt speelt wel degelijk mee ja.
Verder uit eigen ervaring. En ik sluit me volledig aan bij wat Swets om 08.27 al perfect verwoordde.
[..]
Klopt.
Vervelende is dat de buurvrouw van 80 ook dit meldpunt kan bellen wanneer ze vermoedt dat een kind mishandeld wordt terwijl die bv uit een boom gelazerd is.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:11 schreef _Flash_ het volgende:
Tja wat wil je dan? Kind dood laten gaan en dan pas de put dempen door de buren een werkstrafje te geven?
Ik ben ook van mening dat sociale controle een zeer groot goed is. Maar helaas werkt dat (kennelijk) niet in bepaalde buurten / families / situaties. Controle door overheid is dan een uitkomst, mits correct uitgevoerd met respect voor privacy. Dus als er niks aan de hand is geen details bewaren.
'De maatschappij....dat ben jij...' vergeten?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een overheid die dáár op stuurt ipv maar al te graag de rol van Grote Broer op zich gaat nemen zou ook fijn zijn dan.
Liever één onterecht telefoontje dat later gecorrigeerd werd, dan één kind dat nooit gehoord wordt.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vervelende is dat de buurvrouw van 80 ook dit meldpunt kan bellen wanneer ze vermoedt dat een kind mishandeld wordt terwijl die bv uit een boom gelazerd is.
Op zich heb je geen ongelijk, maar met de houding kun je héél veel maatregelen goedpraten.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Liever één onterecht telefoontje dat later gecorrigeerd werd, dan één kind dat nooit gehoord wordt.
Het geldt absoluut niet voor alles, inderdaadquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Op zich heb je geen ongelijk, maar met de houding kun je héél veel maatregelen goedpraten.
Wie zegt dat die gegevens vernietigd worden?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Liever één onterecht telefoontje dat later gecorrigeerd werd, dan één kind dat nooit gehoord wordt.
I rest my case.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:02 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Ach..
Fysieke controle is prima. Al is het maar om dit soort excessen te voorkomen. Mensen die niet naar een consultatiebureau gaan vertrouw ik ook niet echt eigenlijk.
En dat is niet terecht omdat?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wie zegt dat die gegevens vernietigd worden?
Wanneer die buuf weer belt omdat dat kind weer ergens vanaf gepleurt is kunnen ze wel 1+1 gaan doen.
En in dit geval zou dat kunnen betekenen dat 1+1=Fucked is.
Ik zie het verband niet helemaal tussen mijn stelling en jouw 'case' dat er veel onrelevante informatie staat opgeslagen in schooldossiers.quote:
Er misschien om verkeerde redenen verkeerde conclusies getrokken gaan worden?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:42 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
En dat is niet terecht omdat?
[..]
Your case being?
Hmm als je kind gewond raakt door een val uit een boom en vervolgens wederom gewond raakt door een val van iets anders lijkt me een onderzoek naar zijn/haar veiligheid onder jouw hoede wel op z'n plaats.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er misschien om verkeerde redenen verkeerde conclusies getrokken gaan worden?
Het feit dat de school pas "als mosterd na de maaltijd" melding doet bij het AMK, geeft mij aanleiding TS het voordeel van de twijfel te gunnen. Had de school werkelijk de belangen van het kind op het oog, dan hadden ze die melding al veel eerder kunnen/moeten doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:14 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat voor reden heb jij om aan te nemen dat TS de waarheid spreekt en de zaken niet net in z'n eigen voordeel uitspreekt om te zien wat 'ie kan doen om er toch onderuit te komen omdat ze erachter zijn gekomen dat 'ie z'n kinderen mishandelt.
Het gaat in principe om het welzijn van de meest kwetsbaren in onze samenleving, kleine kinderen dus. Daarom houdt men een grote marge aan bij twijfel, toevallig werkt mijn zusje in de jeugdzorg, en je wilt niet weten wat voor excuses/uitvluchten ouders soms op tafel gooien, enkel om hun eigen onkunde (of erger) te verbergen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:40 schreef OxygeneO2 het volgende:
[..]
Niet?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:46 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Hmm als je kind gewond raakt door een val uit een boom en vervolgens wederom gewond raakt door een val van iets anders lijkt me een onderzoek naar zijn/haar veiligheid onder jouw hoede wel op z'n plaats.
Kinderen zouden niet mishandeld moeten worden maar ook niet om de dag uit een boom moeten vallen.
Goh, wat een opluchting die laatste constateringquote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:18 schreef fruityloop het volgende:
Afgaande op jouw informatie lijkt er zo te horen op dat zich wat in hun professionele eer gekrenkt voelen, en enkel daarom een melding hebben gedaan. Dan heb je niks te vrezen, maar zal je je wel door de hele procedure moeten worstelen.
Ravotten != uit een boom pleurenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet?
Wanneer ik een bosrijke omgeving zou wonen zou ik dus regelmatig met mijn kinderen de bossen in gaan om lekker te wandelen.
En laat die kinderen dan lekker ravotten zoals het hoort.![]()
En ja, dan gebeurd er wel eens wat.
Worden ze hard van.
Mijn ervaringen met school zijn dat er anders dan door verhuizing, over het algemeen zeer weinig mensen kiezen voor middenin een schooljaar van school switchen. Daar gaat over het algemeen een traject aan vooraf waarbij óók de school handelt met de intentie om de problemen op te lossen, omdat het voor kinderen altijd gunstiger is om op de huidige school te blijven. En in gevallen waarbij dat niet het gunstigst voor de kinderen is, gaat een overstap van de ene naar de andere school vrijwel altijd in overleg tussen beide scholen. Dat is in dit geval niet zo, de school gooit er zelfs een melding bij het AMK achteraan! Daar zal een school echt een reden voor hebben, want op scholen weten ze ook wel dat een onterechte melding meer kwaad dan goed doet.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Het feit dat de school pas "als mosterd na de maaltijd" melding doet bij het AMK, geeft mij aanleiding TS het voordeel van de twijfel te gunnen. Had de school werkelijk de belangen van het kind op het oog, dan hadden ze die melding al veel eerder kunnen/moeten doen.
Nu komt het op mij onmiskenbaar over als "eigen straatje schoonvegen", dit over de rug van een (toch vertrekkende) weerloze ouder. En de gegronde vrees dat deze ouder op de nieuwe school geen spaan heel zal laten van het zorgbeleid op de oude school en ze eventuele vingerwijzingen voor willen zijn.
(mijn ervaringen betreffen overigens niet het als kind mishandeld zijn)
Kan ik m'n ouders achteraf nog aanklagen dan?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:46 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Hmm als je kind gewond raakt door een val uit een boom en vervolgens wederom gewond raakt door een val van iets anders lijkt me een onderzoek naar zijn/haar veiligheid onder jouw hoede wel op z'n plaats.
Kinderen zouden niet mishandeld moeten worden maar ook niet om de dag uit een boom moeten vallen.
Je klinkt excact als iemand van het AMK..quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:32 schreef Shitney het volgende:
[..]
Waarom ga je er klakkeloos vanuit dat de school reden zou hebben het eigen straatje te moeten schoonvegen? TS komt ook in dit topic over als iemand die snel geprikkeld en agressief is, niet openstaat voor een redelijk gesprek, en informatie achterhoudt. Wie zegt niet dat diezelfde houding ook bij de school argwaan opwekt?
Mijn ervaringen met school zijn dat, als ouders kiezen voor switchen lopende het schooljaar, anders dan verhuizing, hier zonder uitzondering een hoog opgelopen conflict met de school aan ten grondslag ligt. Aan die switch gaat dan echt niet een uitgebreide overlegstructuur aan vooraf, vaak is op een gegeven moment de maat vol bij een ouder en staat al bij de nieuwe school op de stoep voordat die ook maar naar de telefoon heeft kunnen wijzen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:32 schreef Shitney het volgende:
Mijn ervaringen met school zijn dat er anders dan door verhuizing, over het algemeen zeer weinig mensen kiezen voor middenin een schooljaar van school switchen. Daar gaat over het algemeen een traject aan vooraf waarbij óók de school handelt met de intentie om de problemen op te lossen, omdat het voor kinderen altijd gunstiger is om op de huidige school te blijven. En in gevallen waarbij dat niet het gunstigst voor de kinderen is, gaat een overstap van de ene naar de andere school vrijwel altijd in overleg tussen beide scholen. Dat is in dit geval niet zo, de school gooit er zelfs een melding bij het AMK achteraan! Daar zal een school echt een reden voor hebben, want op scholen weten ze ook wel dat een onterechte melding meer kwaad dan goed doet.
Waarom ga je er klakkeloos vanuit dat de school reden zou hebben het eigen straatje te moeten schoonvegen? TS komt ook in dit topic over als iemand die snel geprikkeld en agressief is, niet openstaat voor een redelijk gesprek, en informatie achterhoudt. Wie zegt niet dat diezelfde houding ook bij de school argwaan opwekt?
Feit is dat TS niet in wil gaan op de redenen van het verzuim, noch op de problemen die hij kennelijk met de school had.
en leg mij nu maar even uit wat daar mis mee is, als dat kennelijk opvallend genoeg is om te beschrijven?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zelfs de kledingkeuze van vader of moeder werd erin veroordeeld.
volgens mij niet, als je je zorgen maakt over zaken die van invloed kunnen zijn op het welzijn of de ontwikkeling van het kind heb je meldingsplicht!quote:
helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Alleen een morele of ook een wettelijke plicht?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:46 schreef Babbelzz het volgende:
volgens mij niet, als je je zorgen maakt over zaken die van invloed kunnen zijn op het welzijn of de ontwikkeling van het kind heb je meldingsplicht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |