abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65524777
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja die zou ik als TLS ook meteen uit mijn database gooien
Maarueh, wat vind je er nou van dat de spits goed verlopen is en er geen grote problemen uit Rotterdam worden gemeld?
pi_65524974
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:40 schreef snowgoon het volgende:

Maarueh, wat vind je er nou van dat de spits goed verlopen is en er geen grote problemen uit Rotterdam worden gemeld?
Leuk dat een stukje van de totale techniek blijkt te werken.

Jammer dat er nog regelmatig dus poortjes weigeren te werken terwijl men al 3 jaar aan het testen is.

En zoals anderen ook al gezegd hebben, eens even afwachten wat er vanavond op CS gebeurd als er veel mensen naar de vrienden van amstel live gaan en velen een wegwerpkaart moeten kopen.
pi_65525205
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk dat een stukje van de totale techniek blijkt te werken.

Jammer dat er nog regelmatig dus poortjes weigeren te werken terwijl men al 3 jaar aan het testen is.

En zoals anderen ook al gezegd hebben, eens even afwachten wat er vanavond op CS gebeurd als er veel mensen naar de vrienden van amstel live gaan en velen een wegwerpkaart moeten kopen.
de RET staat heel de dag klaar met groene servicekaarten als er een chipkaart weigert
Dan kunnen de klanten toch hun rit maken, daarna kunnen ze naar de klantenservice

Ja zo kan ik het ook
pi_65525253
quote:

[..]

de jaarwisseling was ook rustig verlopen toch ?
pi_65525315
quote:

[..]

Een zwaluw maakt nog geen zomer
Heb jij aandelen in die OV-kaartleverancier, aangezien je hier zo volhardend pro-ovchipkaart bent?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_65525427
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:51 schreef macca728 het volgende:

de RET staat heel de dag klaar met groene servicekaarten als er een chipkaart weigert
Dan kunnen de klanten toch hun rit maken, daarna kunnen ze naar de klantenservice

Ja zo kan ik het ook
Kan er een lazie hacker niet een een kopietje maken van die groene kaart, dat is misschien de sleutel tot gratis reizen.

Ook fijn dat jij dat even verteld ipv dat we uit de pr afdeling van de ret horen dat alles geod gaat.
pi_65525429
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

de jaarwisseling was ook rustig verlopen toch ?
Ik heb nog geen berichten gehoord van afgehakte ledematen door de poortjes. Dus ik snap die vergelijking niet zo goed.
pi_65525473
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:54 schreef huhggh het volgende:

[..]

Een zwaluw maakt nog geen zomer
Heb jij aandelen in die OV-kaartleverancier, aangezien je hier zo volhardend pro-ovchipkaart bent?
Ik compenseer al die zeikerds hier die al maanden lopen te stressen dat het zo'n kutsysteem is dat niet gaat werken en niks dan slechts brengt.
pi_65525474
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:57 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik heb nog geen berichten gehoord van afgehakte ledematen door de poortjes. Dus ik snap die vergelijking niet zo goed.
zonder noemenswaardige problemen verlopen
dat zeiden ze ook van de jaarwisseling
pi_65525500
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

zonder noemenswaardige problemen verlopen
dat zeiden ze ook van de jaarwisseling
Prima vergelijking!

pi_65525510
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:57 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik compenseer al die zeikerds hier die al maanden lopen te stressen dat het zo'n kutsysteem is dat niet gaat werken en niks dan slechts brengt.
het werkt wel , alleen niet zo goed als het zou moeten werken en het zou kunnen werken volgens de OV bedrijven
pi_65525542
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:58 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Prima vergelijking!

ja geen noemenswaardige problemen, ach wat poortjes die niet werken, maar dat is toch normaal
pi_65525543
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

het werkt wel , alleen niet zo goed als het zou moeten werken en het zou kunnen werken volgens de OV bedrijven
Het is ook nog steeds de testfase!
We zitten nog niet eens halverwege de 7 jaar die ze in Londen nodig hadden!
pi_65525571
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het is ook nog steeds de testfase!
We zitten nog niet eens halverwege de 7 jaar die ze in Londen nodig hadden!
nee de testfase is voorbij Snowgoon, het is nu voor het echie
pi_65525709
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Duizenden euro's uitlees apparatuur , ze maken ons wel bang hoor net alsof het waar zou zijn.

http://www.trossenrobotic(...)C-100-Converter.aspx (een rfid read/writer voor 90 $)
Nu alleen nog de benodigde software

Sydney geeft na zes jaar ov-chipkaart op
Aangezien er in Sydney meerdere vervoersbedrijven waren die er eigen tarieven en kaartsoorten op na hielden is dit niet te vergelijken met NL .
Hier is het van de strippenkaart naar de OV chip. Net iets anders dan de situatie daar
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_65525798
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee de testfase is voorbij Snowgoon, het is nu voor het echie
De testfase begint nu pas echt goed. Nu is er 1 systeem dat moet werken.
pi_65525865
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De testfase begint nu pas echt goed. Nu is er 1 systeem dat moet werken.
Nogmaals Snowgoon, hier is de testfase afgelopen. Staat zelf op de RET website
Geen flauwekul meer, het moet nu goed werken
pi_65525891
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:03 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Aangezien er in Sydney meerdere vervoersbedrijven waren die er eigen tarieven en kaartsoorten op na hielden is dit niet te vergelijken met NL .
Hier is het van de strippenkaart naar de OV chip. Net iets anders dan de situatie daar
Volgens mij kunnen vervoerders in nederland hun eigen kilometer tarief gaan bepalen (rotterdam was 11 cent/km, en a'dam 10 cent. In rotterdam komen verschillende vervoerders op CS aan. Als we dan ook eens regionaal gaan kijken dan zijn er ook nog allemaal extra regio dagkaartjes verkrijgbaar.

In tilburg hebben we jaren voor 1 euro een retourtje kunnen kopen in het weekend en koopavonden. Als voorbeeld van eigen tarieven en kaartsoorten.

Ik zie het verschil niet met de australische situatie.
pi_65526033
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nogmaals Snowgoon, hier is de testfase afgelopen. Staat zelf op de RET website
Geen flauwekul meer, het moet nu goed werken
Waar zie jij dat staan? Ik zie het nergens.

En het werkt toch goed. Af en toe een paar haperende poortjes kan gebeuren. Als je verwacht dat het feilloos werkt, dan ben je redelijk naief.
pi_65526244
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen vervoerders in nederland hun eigen kilometer tarief gaan bepalen (rotterdam was 11 cent/km, en a'dam 10 cent. In rotterdam komen verschillende vervoerders op CS aan. Als we dan ook eens regionaal gaan kijken dan zijn er ook nog allemaal extra regio dagkaartjes verkrijgbaar.

In tilburg hebben we jaren voor 1 euro een retourtje kunnen kopen in het weekend en koopavonden. Als voorbeeld van eigen tarieven en kaartsoorten.

Ik zie het verschil niet met de australische situatie.
Verschillende vervoerders ? We kennen in Rotterdam de NS de RET en Connexxion? In Australie was er sprake van tientallen aanbieders. Die eigen "initiatieven" waar jij over spreekt waren door de gemeente van subsidie voorziene alternatieven om wat te doen aan het dichtslibben van de steden.

Verder zie je nu al dat de bussen van Connexxion nog werken met de buskaart, terwijl als je aankomt op het Zuidplein je bij de metro je OV chip alleen kan gebruiken.

Als je dan (zoals in Sydney het geval was) is het bijna onmogelijk om één kaart in te voeren voor alle aanbieders van vervoer.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_65526357
Ze hadden het gewoon echt landelijk moeten invoeren. Nu krijg je dat gezeik dat je op traject A een buskaart nodig hebt en traject B een buskaart.
De euro was ook wennen maar je moest er toch niet aan denken dat ze die eerst in Amsterdam daarna in Utrecht en pas over een jaar in Groningen hadden ingevuld.
pi_65526629
Inderdaad... als ik nu naar Schiedam ga, moet ik het volgende door:

1. Metro, dus OVchipkaart
2. Trein, dus treinkaart/strippenkaart
3. Tram, dus weer strippenkaart

Betaal je dus mooi een paar keer een eerste zone, wat zonder die OVchipkaart niet zo was.
pi_65526706
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef Cmonv het volgende:

Betaal je dus mooi een paar keer een eerste zone, wat zonder die OVchipkaart niet zo was.
En daar zijn ook maatregelen voor genomen om je extra geld terug te kunnen krijgen.
pi_65526738
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef Cmonv het volgende:

Precies!

Kunnen die voorstanders wel mooi zeggen dat het nu een "eerlijker" systeem is. In de bus heb je nog wel gewoon het zone-systeem en metro niet. Kost je zo een extra strip of 2!
pi_65526747
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:29 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En daar zijn ook maatregelen voor genomen om je extra geld terug te kunnen krijgen.
Owja vertel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')