abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66781972
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:02 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Ik ben vooral bang om te erkennen dat er iets mis met me is, hoe onrealistisch die gedachte ook is.
Dat is nou eenmaal een gevolg van me jarenlang verstoppen en zelf mijn problemen oplossen.

Niet helemaal waar, ik ben banger om hulp van anderen nodig te hebben.
Om te beginnen: er is niets mis met je, je behoort gewoon tot een minderheid waar de maatschappij minder op ingericht is.
Lees ik je post goed als ik zeg dat je bang bent dat je het in je eentje niet redt en dat je daardoor afhankelijk wordt van anderen\ de regie over je eigen leven kwijtraakt? (of projecteer ik dan het één en ander van mezelf )
pi_66796895
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 19:13 schreef boekenwurmpje het volgende:

[..]

Ik snap dat sturen niet helemaal. Wil dat zeggen dat ik (al dan niet onbewust) op een dusdanige manier vragen beantwoord dat er hoe dan ook ADD uit komt rollen? Dat ik dus (on)bewust wil dat ik ADD heb en antwoorden ga geven waarvan ik denk dat die de diagnose ADD bevestigen?

En eerlijk zijn, ligt dat niet voor de hand? Noem me onwetend/naïef, maar dit hele gedoe is vrij nieuw voor me
Allereerst; het onderstaande slaat niet op jou, maar is hypothetisch...

Sturen kan meerdere oorzaken hebben. Het zoeken naar bevestiging is voor veel mensen een belangrijke drijfveer. ADHD is een redelijk bekende "afwijking". Deze is makkelijk te behandelen met medicatie.

De medicatie zelf kan ook een drijfveer zijn. De meest voorgeschreven pillen zijn Ritalin en Concerta. Beiden zijn amfetamine. Speed dus. Als je de diagnose en het recept krijgt, heb je heel goedkoop toegang tot drugs.

Verder kan het ook zijn dat je ergens bij wil horen. Er zijn legio AD(H)D praat-groepen. Het is een stempel zonder al te veel stigmata. Je hoort er dan bij.

Er zullen zeker nog meer redenen zijn, maar die kan ik ff niet bedenken

Zoals gezegd, dit slaat niet direct op jou.
pi_66797078
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:02 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, ik ben banger om hulp van anderen nodig te hebben.
Het hoeft niet zo te zijn dat je hulp van anderen nodig zult hebben. Velen hier doen het zonder, velen met. Voor mij was de diagnose het belangrijkste. Zodra je zeker weet wat er anders is, kun je daar mee aan de slag gaan. Al dan niet met hulp.
pi_66800296
Voor mij ging het ook in de eerste plaats om de diagnose en het stukje zelfacceptatie wat daar voor mij bij zit.
pi_66818050
Ik heb een interessant artikel gevonden over diagnostiek van AD(H)D bij volwassenen. Het gaat over de diagnose zelf, comorbiditeit en behandeling (incl. info over medicatie):
Link

En dit vond ik over de verschillen tussen mannelijke en vrouwelijke AD(H)D'ers:
Link

Om het hele artikel te lezen, moet je op het PDF-bestand klikken. Op de site staan wel meer interessante artikelen over AD(H)D en andere aan psychiatrie verwante onderwerpen .
I HATE MUSIC
pi_66818892
Jammer dat je ze lang niet allemaal als PDF kan openen\ opslaan (dan kun je het lezen zo lekker uitstellen )
  maandag 9 maart 2009 @ 21:51:36 #207
104367 Thrackan
new and improved
pi_66876262
Om mijn laatste reactie even uitleg te geven hier een stukje van redelijk persoonlijke aard:

Vaders en moeders zaten allebei in het toppunt van een depressie in de tijd dat ik begon met puberen. Ik heb me in die tijd enorm afgeschermd en ik heb daar een soort van gewoonte uit overgehouden om altijd alles zelf te proberen op te lossen.
Mijn angst is gebaseerd op het feit dat mijn ouders er toen gewoonweg niet konden zijn voor me (wat ik ze ook met woorden allang vergeven heb), maar die angst is er nog steeds wel en gaat waarschijnlijk ook niet weg.

Nu is dat een ander probleem, maar wel de oorzaak dat ik het niet direct aankaart bij de huisarts. Ik heb van het weekend en vanavond een paar goede gesprekken gehad met vaders en moeders over dit hele gebeuren en ik ben er qua mening wel van overtuigd dat ik het ten minste moet laten onderzoeken. Dan weet ik in ieder geval of het daadwerkelijk zo is en kan ik indien nodig de juiste ondersteuning aanspreken.

Het plan is dus als volgt: Ik ga mezelf nog even gek denken en even navragen bij welke huisarts ik ook alweer ingeschreven stond. Nummer opslaan in de telefoon zodat ik het bij de hand heb en op het moment dat ik even sterk genoeg ben om me over die drempel te zetten meteen bellen.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_66926625
quote:
Op zondag 8 maart 2009 10:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
Jammer dat je ze lang niet allemaal als PDF kan openen\ opslaan (dan kun je het lezen zo lekker uitstellen )
Artikel 1
Artikel 2

Alstublieft... Lees ze
pi_66926708
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:13 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Artikel 1
Artikel 2

Alstublieft... Lees ze
Er stond "niet allemaal" als in "niet alle artikelen op die site", die twee had ik al
pi_66926731
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:17 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Er stond "niet allemaal" als in "niet alle artikelen op die site", die twee had ik al
Zie het als een service Ik had ze nog niet nl...

BTW: kan het kloppen dat je door concerta pupillen als schoteltjes krijgt?
pi_66926975
Als er een reden is om het te vertellen dan vertel ik het wel.
Om meteen er bij aan te geven dat ik er erg blij mee ben en niet zonder zou willen.

Leuk is ook die tweedeling.
Kan me echt goed inhouden, maar als de 'bom' eenmaal is gevallen en ik word hyper, dan kun je beter je veters goed strak trekken en rennen.
  Moderator donderdag 12 maart 2009 @ 03:41:03 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_66958118
Het is weer zover. Moet over 5 uur opstaan en heb weer eens geen zin om te gaan slapen morgen haat ik mezelf, maar op zo'n moment als dit interesseert me dat geen ruk, dan denk ik 'ik zie het morgen wel' en ondertussen vallen mijn ogen zowat dicht van de slaap
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 12 maart 2009 @ 09:08:10 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_66959760
Ik haat mezelf
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_66959822
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:08 schreef MaJo het volgende:
Ik haat mezelf
zelfkennis siert de mens (@ je vorige post)...

Concerta is niet lief als je ziek bent en wilt slapen
pi_66959850
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:08 schreef MaJo het volgende:
Ik haat mezelf
Ik wilde net gaan vragen of je al wakker was
pi_66961472
Mijn keuken is voor het eerst in twee weken opgeruimd, er komt straks een cv-monteur
pi_66961588
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mijn keuken is voor het eerst in twee weken opgeruimd, er komt straks een cv-monteur
Altijd een goed excuus om een opruim actie te houden. Heb je opgeruimd, of de zooi verplaatst? Dat laatste gebeurd hier regelmatig.
  Moderator donderdag 12 maart 2009 @ 10:23:59 #218
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_66961909
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:10 schreef RvLaak het volgende:

[..]

zelfkennis siert de mens (@ je vorige post)...

Concerta is niet lief als je ziek bent en wilt slapen
Mja, wat heb je aan zelfkennis als je er toch niets mee doet?

en kun je de concerta niet een dagje overslaan? Als ik ziek ben slik ik ook geen Ritalin
  Moderator donderdag 12 maart 2009 @ 10:26:17 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_66961984
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:11 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik wilde net gaan vragen of je al wakker was
Wakker is een relatief begrip ik voel me echt dood en heb nog een lange dag voor de boeg eerst presentatie voor bereiden met mijn werkgroep, dan werken en vanavond afgesproken met een vriendin. Ik denk dat ik ergens halverwege ga instorten
pi_66962264
Nog meer mensen die Seroquel innemen voor het slapen gaan?
Het is een anti-psychoticum, maar het werkt perfect als inslaper. Je gaat aan 1 ding tegelijik denken, als je de curve voor het slapen goed opbouwt. Ook word je erg lichamelijk slaperig van.

Ben er mee begonnen toen ik me niet zo happy voelde, maar ondertussen wil ik niet anders.
Het scheelt zo ontzettend veel (frustraties).

Dat het als anti-psychoticum wordt gebruikt zorgt wel voor een negatieve lading.

Het is overigens niet voor iedereen geschikt. Sommigen worden er echt slaapdronken van.
Mijn broer had er een tijdje geleden eentje gebruikt en die kon de weg terug naar zijn bed, vanaf de wc, niet meer terug vinden.
pi_66962487
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Altijd een goed excuus om een opruim actie te houden. Heb je opgeruimd, of de zooi verplaatst? Dat laatste gebeurd hier regelmatig.
Snijplanken gewassen en op fornuis gelegd om vuil fornuis te camoufleren, vuile vaat op de fry top gestapeld en een doekje over het aanrecht en de wasbak gesopt, ik ben best tevreden.
pi_66962876
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mja, wat heb je aan zelfkennis als je er toch niets mee doet?

en kun je de concerta niet een dagje overslaan? Als ik ziek ben slik ik ook geen Ritalin
Hoop dat ik toch kon gaan werken maakte het dat ik de pil toch nam... Het voordeel van Ritalin zou zijn dat deze veel korter werkt dan Concerta.
pi_66962889
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:43 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Snijplanken gewassen en op fornuis gelegd om vuil fornuis te camoufleren, vuile vaat op de fry top gestapeld en een doekje over het aanrecht en de wasbak gesopt, ik ben best tevreden.
hulde
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 12 maart 2009 @ 17:08:44 #224
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66975857

Tijd niet in dit topic geweest zeg!! En eigenlijk moet ik hier nu ook niet zijn, want om 19.30 komt mijn, hopelijk, schoonmaakster-to-be en het is echt nog een teringzooi in huis
pi_66976393
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 17:08 schreef Chell het volgende:

Tijd niet in dit topic geweest zeg!! En eigenlijk moet ik hier nu ook niet zijn, want om 19.30 komt mijn, hopelijk, schoonmaakster-to-be en het is echt nog een teringzooi in huis
Uhm... daar komt ze toch voor?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2009 17:25:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')