SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:51 schreef Ssytse het volgende:
ADD-er meldt zich.
4 jaar Ritalin gebruikt maar kreeg dermate last van rebound dat dit ik hiermee stopte en 2 maanden strattera gebruikt maar daarvan kreeg ik gedachten om mezelf iets onprettigs aan te doen![]()
Nu weer een tijdje op eigen kracht en dat gaat beter dan gedachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:51 schreef Ssytse het volgende:
ADD-er meldt zich.
4 jaar Ritalin gebruikt maar kreeg dermate last van rebound dat dit ik hiermee stopte en 2 maanden strattera gebruikt maar daarvan kreeg ik gedachten om mezelf iets onprettigs aan te doen![]()
Nu weer een tijdje op eigen kracht en dat gaat beter dan gedachtIs dat één van de genoemde bijwerkingen? Het viel me op dat als bijwerking voor concerta "suïcidale gedachten" werd genoemd....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weer ww vergeten van mn kl00n :$
het stond toen niet in de bijsluiter, maar het was al wel bekend bij m'n psych...althans, ze had er al wat meer over gehoord / gelezen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:08 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Is dat één van de genoemde bijwerkingen? Het viel me op dat als bijwerking voor concerta "suïcidale gedachten" werd genoemd....
Hoi, ik heb ook Strattera geprobeerd! Later dolblij teruggestapt op de concerta/ritalin.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:56 schreef Lychee_ het volgende:
Ik vraag mij af wie er ook Strattera gebruikt. Ik gebruik het nu sinds woensdag en ben in behandeling bij PsyQ.
Ik hoop dat het werkt. Ritalin werkte bij mij kut! Mijn spontane ik, impulsieve ik, werd super onderdrukt. Ik werd toen eerder depressief.
Werd je er meteen agressief van, of duurde dat even? Momenteel heb ik geen slechte ervaringen met de bijwerkingen van concerta, maar dat schijnt nog te kunnen veranderen...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:06 schreef Irresponsible het volgende:
[..]
Hoi, ik heb ook Strattera geprobeerd! Later dolblij teruggestapt op de concerta/ritalin.
Ik had veel bijwerkingen bij concerta/ritalin, slecht slapen, slecht eten, ik raakte ook een stukje van mezelf kwijt
maar strattera.. jeetje. ik werd er echt chagrijnig en agressief van. en emotioneel was ik echt een wrak.
gauw ermee gestopt.
maar ik wil je niet afschrikken ofzo! voor iedereen werkt het anders! wens er jou veel succes mee! hoop dat t voor jou wel werkt
Hoezo ben je dan weer teruggestapt op Concerta/Ritalin terwijl je daar veel bijwerkingen van had?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:06 schreef Irresponsible het volgende:
[..]
Hoi, ik heb ook Strattera geprobeerd! Later dolblij teruggestapt op de concerta/ritalin.
Ik had veel bijwerkingen bij concerta/ritalin, slecht slapen, slecht eten, ik raakte ook een stukje van mezelf kwijt
maar strattera.. jeetje. ik werd er echt chagrijnig en agressief van. en emotioneel was ik echt een wrak.
gauw ermee gestopt.
maar ik wil je niet afschrikken ofzo! voor iedereen werkt het anders! wens er jou veel succes mee! hoop dat t voor jou wel werkt
die "black box" warning is er recentelijk bijgekomen om dat in gecntroleerde klinische studies is gebleken dat kinderen (jonger dan 18 jaar) deze gedachten vaker kunnen ontwikkelen tov placebo, let op de gedachten alleen en om het in perspectief te zetten geloof ik 1 op de 10.000 ofzo, maar dat moet ik ff opzoekenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:55 schreef Ssytse het volgende:
[..]
het stond toen niet in de bijsluiter, maar het was al wel bekend bij m'n psych...althans, ze had er al wat meer over gehoord / gelezen.
ik had niet echt "suïcidale gedachten", maar wel drang om mezelf te verwonden
Ik zal de bijsluiter van mn concerta er vanaaf bijpakken. Staat het letterlijk in.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:39 schreef Re het volgende:
[..]
die "black box" warning is er recentelijk bijgekomen om dat in gecntroleerde klinische studies is gebleken dat kinderen (jonger dan 18 jaar) deze gedachten vaker kunnen ontwikkelen tov placebo, let op de gedachten alleen en om het in perspectief te zetten geloof ik 1 op de 10.000 ofzo, maar dat moet ik ff opzoeken
Ja ikquote:Op zondag 1 maart 2009 14:51 schreef FictionalFenna het volgende:
Heeft iemand hier de DIVA-vragenlijst (Diagnostisch Interview voor ADHD bij volwassenen) gehad? Ik heb 'm net ingevuld en vond het wel moeilijk om m'n jeugd d.m.v. die vragen te reconstrueren. Van een aantal zaken was ik ook niet zeker en heb m'n ouders om hulp moeten vragen. Nu is het wachten op meer psychologische onderzoeken.
Ik heb dus een psychiater (een vrouwquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:26 schreef NiksTeVerbergen het volgende:
aha!
dus groeps, en individueel? ik ben benieuwd.
Van groepstherapie kan ik me niks leuks voorstellen. Nou hoeft het ook niet leuk te zijn ofzo, maar ik ben toch erg benieuwd of ik het trek.
Jammer dat het een psychiater is. Ik snap dat de beste man een link moet kunnen leggen met medicijnen, maar tot nu toe heb ik een psychotherapeute en dat vind ik fijner ( ook fijner dan een psycholoog). We zullen zien.
Over de speedy werking....
Het is heel vreemd. Kauwen (heb ik echt maar heel soms) en vooral grote ogen zijn inderdaad symptomen van iemand waarbij het als speed werkt. Maar toch voel ik dat ik rustig word van mn medicijnen. Ik heb een officiele diagnose, hij is alleen een jaar of 6 oud. En ik ging pas een maand of 4 geleden naar mn huisarts..... Maar als ik geen adhd had had ik er veel meer van gemerkt dan nu, denk ik. Ik kan wel uitsluiten dat ik geen adhd heb en gewoon heel hard aan de speed zit. Toch is het gek.
Nog iets anders, over eetlust.
ik ben 2:00 meter en weeg 82 kilo, dat is weinig! Ik zit er dus helemaal niet op te wachten om minder eetlust te hebben. wat doen jullie hier tegen? Ik snap dat het gek is dat iemand een keer niet constant wil afvallen, maar neem maar van me aan dat het een rotprobleem is, ondergewicht. wat doen jullie hiermee? ik neem mn rita na het eten, maar toch, ik merk het gewoon.
tot slot:
ik heb last van zweethandjes. Vooral als ik een bak koffie op heb. ik drink er maar eentje per dag want koffie is neit goed voor me. Het valt echt op. zweetvoeten krijg ik ook vaker als ik elke dag mn medics neem. is dit iemand anders ook opgevallen?
veel succes lotgenoten!
Fijn dat Ritalin goed werkt!quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja ikHeb het samen met mijn ouders ingevuld en dat heeft wel een paar inzichten gegeven
Op basis daarvan is ook ADD bij mij vastgesteld. Eerst was ik wat sceptisch, vond het wel erg makkelijk door middel van 1 vragenlijst, maar nu ik Ritalin gebruik en daar een stuk rustiger van word blijkt het toch wel te kloppen
Hoe ziet het traject er voor jou verder uit dan?
Ik heb mijn bijsluiter er niet bij kunnen pakken... Vergetenquote:Op woensdag 4 maart 2009 16:03 schreef Re het volgende:
http://www.fda.gov/ohrms/(...)me.htm#slide0419.htm
geen relatie dus
misschien mensen in de war met ADs
ja als mogelijke bijwerking idd (als in er ie een observatie dat erin een klinische studie pogingen tot zelfmoord zijn gedaan), maar dat is iig niet de black box warning zoals die bij ADsquote:Op donderdag 5 maart 2009 08:26 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik heb mijn bijsluiter er niet bij kunnen pakken... Vergeten... Maar wel 1 online gevonden. Op pagina 5 staat het.
Ik maak me ook niet veel zorgen hierover. Maar het is goed om te weten dat mijn geheugen niet helemaal een zeef isquote:Op donderdag 5 maart 2009 08:39 schreef Re het volgende:
[..]
ja als mogelijke bijwerking idd (als in er ie een observatie dat erin een klinische studie pogingen tot zelfmoord zijn gedaan), maar dat is iig niet de black box warning zoals die bij ADs
Bij ADs ztaat er echt een gehele paragraaf uitgelicht en zwart omlijnd (hebce the black box) met groot "waarschuwing"
voor Concerta zou ik me daar iig geen zorgen om maken, als je al niet rondloopt met zulk soort gedachten, doe je dat wel dan lijkt me een bezoekje aan de psychiater sowieso wel nuttig onafhankleijk van je medicijngebruik
Die depressie klinkt goed klote.quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb dus een psychiater (een vrouw) en een psycholoog. Daarnaast zou ik in een ADD groep moeten maar omdat mijn depressieve klachten heftiger zijn op dit moment heeft dat even voorrang. Ik zit er nu even niet op te wachten om in een kringetje te gaan bespreken hoe je het beste kunt plannen of er voor zorgen dat je je sleutels niet vergeet
Mijn gedachten gaan vaak over de dood en dergelijke, dan boeien die ADD gerelateerde dingen me net even wat minder.
Wat betreft verliezen van eetlust bij ondergewicht, dat heb ik ook (60 kilo bij 1.82 m) maar ik vind het dan juist wel weer fijnWel iets om mee uit te kijken dus. Overigens is mijn eetlust al weer een stuk beter geworden
Blowen zorgt er in mijn geval voor dat mijn hoofd niet zo'n storm is en ik me niet verveel.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:07 schreef lucky_m3 het volgende:
Mogelijk behoor ik ook tot de grote groep van ADDers, Al twijfel ik zelf wel.
Deze of komende week een test.
Wat ik me alleen afvraag is tot hoeverre deze vergaarbak met uiterlijke(en innerlijker)verschijnselen niet ook door andere gebeurtenissen in je leven kunnen ontstaan.
Zoals hier al vaker is geschreven, de medicatie schijnt de lakmoesproef te zijn die het aantoont.
Ook vraag ik me af;
Ik lees hier ook dat Blowen hetzelfde resultaat oplevert bij ADHDers als noradrenaline regulerende medicatie.
Heeft iemand een idee of dit ook een redelijk vast gegeven is.
Van Alle THC bevattende varianten ga ik of van over mijn nek, of val ik keihard van in slaap(ook na 2 heisjes)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |