abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66264161
quote:
Op maandag 9 februari 2009 02:26 schreef MaJo het volgende:
Ik heb weer eens zo'n 'ik heb geen zin om te gaan slapen terwijl ik omval van de moeheid' bui weet ook niet wat het is maar ik weiger dan gewoon om te gaan slapen ik vind slapen maar saai
Herkenbaar
alleen ik vind slapen niet saai

Meestal vind ik iets anders leuker om te doen in plaats van slapen
pi_66264172
Wat je vaker hoort van mensen is niet zozeer dat ze het slapen opzich saai of vervelend vinden, maar er meer tegenop zien dat ze gaan liggen en niet meteen slapen. Sommige mensen slapen pas na een uur ofzo.

In de tussentijd heb je nauwelijks afleiding of andere prikkels (zoals nu muziek, fora, tv etc.) en ga je onbewust nadenken etc. Voor de 1 kan dat heel rustgevend zijn en een ander wordt al snel gek van zijn of haar gedachten en de verveling.

Ik slaap persoonlijk liever pas als ik al half slapende ben en binnen een minuut of 10 weg ben.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66264243
Bij mij is het vooral dat ik dan moet stoppen met alles, en niks meer kan doen. Het heeft weinig met saaiheid te maken. Als ik mijn dag afrond, wil ik alles gedaan hebben. Het werk van vandaag moet morgen klaar zijn, anders heb ik om 7 uur geen zin om op te staan.
Dit vormt een blokkade als je al je werk constant uitstelt tot het laatste moment. Dan kom je nooit aan slapen toe natuurlijk.
4:46 uur nu . Het gaat weer top.
pi_66265111
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 04:47 schreef 8. het volgende:
Bij mij is het vooral dat ik dan moet stoppen met alles, en niks meer kan doen. Het heeft weinig met saaiheid te maken. Als ik mijn dag afrond, wil ik alles gedaan hebben. Het werk van vandaag moet morgen klaar zijn, anders heb ik om 7 uur geen zin om op te staan.
Dit vormt een blokkade als je al je werk constant uitstelt tot het laatste moment. Dan kom je nooit aan slapen toe natuurlijk.
4:46 uur nu . Het gaat weer top.
4:46

Ik vind gaan slapen vaak ook maar saai, maar meestal ben ik door de week zo moe dat ik graag naar bed ga tussen 23 en 24 uur.
Vroeger had ik trouwens heel veel dat ik niet kon pitten omdat ik enorm ging piekeren, maar de laatste twee jaar slaap ik altijd in als een roos. 10 min en ik val in slaap. Het komt niet vaak voor dat ik een verhaal in een donald duck-pockets uit kan lezen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_66265695
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:17 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

4:46

Ik vind gaan slapen vaak ook maar saai, maar meestal ben ik door de week zo moe dat ik graag naar bed ga tussen 23 en 24 uur.
Vroeger had ik trouwens heel veel dat ik niet kon pitten omdat ik enorm ging piekeren, maar de laatste twee jaar slaap ik altijd in als een roos. 10 min en ik val in slaap. Het komt niet vaak voor dat ik een verhaal in een donald duck-pockets uit kan lezen.
Sinds de concerta ben ik 's avonds behoorlijk moe. Maar dat kan ook komen door de "stress" van het solliciteren... Maar goed. Slapen gaan is ernstig saai ja. Vandaar dat ik luister naar audioboeken Erg leuk.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_66348271
Vandaag een dagje zonder pilletjes... Merk dat ik een stuk meer beweeg dan met. Ook ben ik een stuk onrustiger...

Toch leuk om te merken dat het toch helpt.
pi_66348955
quote:
Op zondag 22 februari 2009 18:38 schreef RvLaak het volgende:
Vandaag een dagje zonder pilletjes... Merk dat ik een stuk meer beweeg dan met. Ook ben ik een stuk onrustiger...

Toch leuk om te merken dat het toch helpt.
In het weekend gebruik ik ze nooit.
Er zal wel veel verschil zijn, maar dat merk ik niet zo omdat ik dan blow.
pi_66400414
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:24 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik hoop me hier volgende week dinsdag officieel te kunnen melden, maar ik lees je wel
*Meldt zich officieel
pi_66400577
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

*Meldt zich officieel
pi_66403974
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

*Meldt zich officieel
"feli"... Heb je medicatie gekregen, of ga je een ander traject in?
pi_66404204
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:15 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

"feli"... Heb je medicatie gekregen, of ga je een ander traject in?
Voorlopig alleen de diagnose en op de wachtlijst voor behandeling.
pi_66408010
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:21 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Voorlopig alleen de diagnose en op de wachtlijst voor behandeling.
weet je wat je kan verwachten? En je hebt dus (nog) geen medicatie?
pi_66409638
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:13 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

weet je wat je kan verwachten? En je hebt dus (nog) geen medicatie?
1. Hoe bedoel je?
2. Nee
pi_66411299
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:58 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

1. Hoe bedoel je?
2. Nee
1: is er met jou overlegd wat er allemaal in de behandeling gaat gebeuren, wat voor soort behandeling je krijgt, etc.
2: k, hopen dat de behandeling helpt.
pi_66412671
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:42 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

1: is er met jou overlegd wat er allemaal in de behandeling gaat gebeuren, wat voor soort behandeling je krijgt, etc.
Uiteraard De doelen had ik al vrij helder voor ik überhaupt het traject in ging (afstuderen!!) die zijn gewoon 1 op 1 overgenomen en ik heb ook de keuze gekregen wat de behandelvormen betreft. (primair individuele coaching en mogelijk een proefje met concerta)
quote:
2: k, hopen dat de behandeling helpt.
Zonder verdere begeleiding alvast aan de ritalin\ concerta vind ik vrij onzinnig.
pi_66421814
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:24 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Uiteraard De doelen had ik al vrij helder voor ik überhaupt het traject in ging (afstuderen!!) die zijn gewoon 1 op 1 overgenomen en ik heb ook de keuze gekregen wat de behandelvormen betreft. (primair individuele coaching en mogelijk een proefje met concerta)
Mooi dat de mensen zo met je mee denken. Zo te lezen gaat het precies zoals je wil
quote:
[..]

Zonder verdere begeleiding alvast aan de ritalin\ concerta vind ik vrij onzinnig.
Mee eens. Zei ik ook al tegen de psychiater die mij de concerta voorschreef. Zijn argument was vrij simpel: Als je ADHD hebt, dan merk je meteen een verbetering door de medicatie. Zo niet, dan merk je ook meteen een verschil.

Overigens moet ik volgende week donderdag wel terug komen voor een gesprek over hoe de medicatie aanslaat en wat het vervolg traject wordt.
pi_66450327
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:03 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

In het weekend gebruik ik ze nooit.
Er zal wel veel verschil zijn, maar dat merk ik niet zo omdat ik dan blow.
Blowen en ADHD is een aparte combinatie. Mn huisarts noemde het zelfmedicatie. Hoe ben je van plan te stoppen met blowen, of blow je op een manier die niet zo schadelijk is dat je er rustig mee door wil gaan?
Door te stoppen met blowen kwam ik erachter fucking onrustig te zijn. dus ik heb eerst jaren mezelf kapotgerookt voor ik begreep dat ik gewoon anders in elkaar steek dan de meesten.
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundig meldt

Bij PsyQ werken ze met individuele behandeling en behandeling in groepen. In een groep leer je mede ADHDers kennen en krijg je handvaten om te leren leven met ADHD. Bij individuele begeleiding heb je gewoon 1 op 1 gesprekken. Je kunt ook beide krijgen En je loopt sowieso altijd bij een psychiater.

wie heeft de ADHD bij jou vastgesteld en de Ritalin voorgeschreven? Het klinkt bijna alsof je het niet hebt, Ritalin hoort te kalmeren...
aha!
dus groeps, en individueel? ik ben benieuwd.

Van groepstherapie kan ik me niks leuks voorstellen. Nou hoeft het ook niet leuk te zijn ofzo, maar ik ben toch erg benieuwd of ik het trek.

Jammer dat het een psychiater is. Ik snap dat de beste man een link moet kunnen leggen met medicijnen, maar tot nu toe heb ik een psychotherapeute en dat vind ik fijner ( ook fijner dan een psycholoog). We zullen zien.

Over de speedy werking....
Het is heel vreemd. Kauwen (heb ik echt maar heel soms) en vooral grote ogen zijn inderdaad symptomen van iemand waarbij het als speed werkt. Maar toch voel ik dat ik rustig word van mn medicijnen. Ik heb een officiele diagnose, hij is alleen een jaar of 6 oud. En ik ging pas een maand of 4 geleden naar mn huisarts..... Maar als ik geen adhd had had ik er veel meer van gemerkt dan nu, denk ik. Ik kan wel uitsluiten dat ik geen adhd heb en gewoon heel hard aan de speed zit. Toch is het gek.

Nog iets anders, over eetlust.
ik ben 2:00 meter en weeg 82 kilo, dat is weinig! Ik zit er dus helemaal niet op te wachten om minder eetlust te hebben. wat doen jullie hier tegen? Ik snap dat het gek is dat iemand een keer niet constant wil afvallen, maar neem maar van me aan dat het een rotprobleem is, ondergewicht. wat doen jullie hiermee? ik neem mn rita na het eten, maar toch, ik merk het gewoon.

tot slot:
ik heb last van zweethandjes. Vooral als ik een bak koffie op heb. ik drink er maar eentje per dag want koffie is neit goed voor me. Het valt echt op. zweetvoeten krijg ik ook vaker als ik elke dag mn medics neem. is dit iemand anders ook opgevallen?

veel succes lotgenoten!

[ Bericht 9% gewijzigd door NiksTeVerbergen op 25-02-2009 16:33:18 ]
pi_66450498
-edit- haal maar weg? kan t knopje niet vinden
pi_66461217
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:26 schreef NiksTeVerbergen het volgende:

[..]

Blowen en ADHD is een aparte combinatie. Mn huisarts noemde het zelfmedicatie. Hoe ben je van plan te stoppen met blowen, of blow je op een manier die niet zo schadelijk is dat je er rustig mee door wil gaan?
Door te stoppen met blowen kwam ik erachter fucking onrustig te zijn. dus ik heb eerst jaren mezelf kapotgerookt voor ik begreep dat ik gewoon anders in elkaar steek dan de meesten.
Het verschilt natuurlijk per persoon, maar toen ik nog hevig blowde ben ik gestopt omdat ik het niet meer kon betalen. Blowde toen voor 10 gulden per dag (ongeveer een gram). Maar ik heb nooit problemen gehad met het stoppen.

Ik rook wel als een ketter.
quote:
[..]

aha!
dus groeps, en individueel? ik ben benieuwd.

Van groepstherapie kan ik me niks leuks voorstellen. Nou hoeft het ook niet leuk te zijn ofzo, maar ik ben toch erg benieuwd of ik het trek.

Jammer dat het een psychiater is. Ik snap dat de beste man een link moet kunnen leggen met medicijnen, maar tot nu toe heb ik een psychotherapeute en dat vind ik fijner ( ook fijner dan een psycholoog). We zullen zien.

Over de speedy werking....
Het is heel vreemd. Kauwen (heb ik echt maar heel soms) en vooral grote ogen zijn inderdaad symptomen van iemand waarbij het als speed werkt. Maar toch voel ik dat ik rustig word van mn medicijnen. Ik heb een officiele diagnose, hij is alleen een jaar of 6 oud. En ik ging pas een maand of 4 geleden naar mn huisarts..... Maar als ik geen adhd had had ik er veel meer van gemerkt dan nu, denk ik. Ik kan wel uitsluiten dat ik geen adhd heb en gewoon heel hard aan de speed zit. Toch is het gek.
Tja, over speed kan ik niets zeggen. Echter heb ik totaal geen last van de symptomen die jij omschrijft. De concerta zorgt ervoor dat ik helderder kan denken en makkelijker even stop en nadenk voordat ik een beslissing neem.
quote:
Nog iets anders, over eetlust.
ik ben 2:00 meter en weeg 82 kilo, dat is weinig! Ik zit er dus helemaal niet op te wachten om minder eetlust te hebben. wat doen jullie hier tegen? Ik snap dat het gek is dat iemand een keer niet constant wil afvallen, maar neem maar van me aan dat het een rotprobleem is, ondergewicht. wat doen jullie hiermee? ik neem mn rita na het eten, maar toch, ik merk het gewoon.
Minder eetlust heb ik ook last van. Maar ik doe er momenteel niets tegen, aangezien ik geen problemen heb met wat vet weg . Praat er eens over met je huisarts.
quote:
tot slot:
ik heb last van zweethandjes. Vooral als ik een bak koffie op heb. ik drink er maar eentje per dag want koffie is neit goed voor me. Het valt echt op. zweetvoeten krijg ik ook vaker als ik elke dag mn medics neem. is dit iemand anders ook opgevallen?

veel succes lotgenoten!
Tja, de voeten heb ik (nog) geen last van. Mijn vriendin heeft ook (nog) niet geklaagd. Daarbij drink ik al jaren liters koffie per dag. Anders wordt ik niet wakker. Nu ik concerta slik, merk ik wel dat ik veel minder koffie drink. Misschien dat de ene stimulans de andere heeft vervangen.
pi_66581696
Heeft iemand hier de DIVA-vragenlijst (Diagnostisch Interview voor ADHD bij volwassenen) gehad? Ik heb 'm net ingevuld en vond het wel moeilijk om m'n jeugd d.m.v. die vragen te reconstrueren. Van een aantal zaken was ik ook niet zeker en heb m'n ouders om hulp moeten vragen. Nu is het wachten op meer psychologische onderzoeken.
I HATE MUSIC
pi_66609580
Ik vraag mij af wie er ook Strattera gebruikt. Ik gebruik het nu sinds woensdag en ben in behandeling bij PsyQ.
Ik hoop dat het werkt. Ritalin werkte bij mij kut! Mijn spontane ik, impulsieve ik, werd super onderdrukt. Ik werd toen eerder depressief.
pi_66613858
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:56 schreef Lychee_ het volgende:
Ik vraag mij af wie er ook Strattera gebruikt. Ik gebruik het nu sinds woensdag en ben in behandeling bij PsyQ.
Ik hoop dat het werkt. Ritalin werkte bij mij kut! Mijn spontane ik, impulsieve ik, werd super onderdrukt. Ik werd toen eerder depressief.
Wat voor middel is dat?
  maandag 2 maart 2009 @ 13:10:36 #148
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66613965
Strattera is een non-stumulant, dus werkt compleet anders dan Ritalin/Concerta/Adderall omdat het geen stimulerende werking heeft die op dat van speed lijkt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66614705
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:10 schreef Re het volgende:
Strattera is een non-stumulant, dus werkt compleet anders dan Ritalin/Concerta/Adderall omdat het geen stimulerende werking heeft die op dat van speed lijkt
Kun je me (in zoveel mogelijk Nederlands) uitleggen hoe het dan wel werkt?
  maandag 2 maart 2009 @ 13:49:12 #150
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66615208
dat weten ze dus niet precies, het is een zogenaamde selectieve noradrenaline re-uptake inhibitor (een andere klasse zijn de serotonine reuptake inhibitors of SSRIs, tegen depressie), en zorgt er dus voor dat noradrenaline langer aanwezig is bij de overdracht van signalen in de hersenen, wat blijkbaar verstoord is bij mensen met ADHD.

Het mist dus de stimulerende werking van methylephenidate (Ritalin/Concerta) en dexamphetamine (Adderral)

[ Bericht 0% gewijzigd door Re op 02-03-2009 13:55:18 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')