abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 12 maart 2009 @ 17:36:14 #226
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66976769
Ja, maar ik durf geen mensen binnen te laten als het echt een zooi is....

Ze komt nu zondag hahaha
pi_66976803
Of wil je goede indruk maken Chell?
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 12 maart 2009 @ 17:48:10 #228
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66977155
Nee, eigenlijk is het helemaal niet grappig. Ik maak megateringzooi altijd, maar ik ben van huis uit een heel net huis gewend (mijn mams is dus heel netjes). Ik ben dus opgevoed met het idee dat je huis netjes en schoon moet zijn als er mensen komen. En dat zit er zo ingebakken dat ik de helft van de tijd niemand binnen durf te laten en zelden visite enzo krijg.

Vandaar dus de schoonmaakster. Alleen ook voor haar vind ik dat het in ieder geval toonbaar moet zijn. En dat is het nu niet. Het echte schoonmaakwerk mag ze natuurlijk zelf gaan doen
pi_66977417
Ik ben juist opgevoed in zo'n grote teringzooi dat ik geen idee had wat een normaal "voor bezoek opgeruimd" huis was. Ik heb mijn huis jarenlang voor elk bezoek zo steriel gepoetst dat gelijk alle sfeer eruit geboend was
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 12 maart 2009 @ 17:59:30 #230
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66977503
Lastig dat soort dingen!

Ik zal wel blij zijn als ik straks niet meer zelf alles hoef te doen. Ik ben er echt zo slecht in! Als ik moet poetsen, ben ik de hele dag bezig met bedenken wat ik allemaal moet doen en waar ik moet beginnen. En dat beginnen stel ik consequent elke keer een kwartier uit. Tot het niet meer kan

*stom is*
pi_66977580
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 17:59 schreef Chell het volgende:
Lastig dat soort dingen!

Ik zal wel blij zijn als ik straks niet meer zelf alles hoef te doen. Ik ben er echt zo slecht in! Als ik moet poetsen, ben ik de hele dag bezig met bedenken wat ik allemaal moet doen en waar ik moet beginnen. En dat beginnen stel ik consequent elke keer een kwartier uit. Tot het niet meer kan

*stom is*
Ik wacht ook met smart tot ik iemand het kan laten doen, maar dan moet ik toch eerst eens afstuderen
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 12 maart 2009 @ 18:06:06 #232
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66977688
Ik heb het extra geld er wel voor over. Als m'n huis netjes is functioneer ik zóveel beter op allerlei fronten! Ik kook dan ook vaker enzo, dus ik bespaar uiteindelijk ook weer geld
pi_66978987
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:06 schreef Chell het volgende:
Ik heb het extra geld er wel voor over. Als m'n huis netjes is functioneer ik zóveel beter op allerlei fronten! Ik kook dan ook vaker enzo, dus ik bespaar uiteindelijk ook weer geld
Is ook zo
pi_66987339
Wat een herkenbare verhalen hier over chaos in je huis. Het is hier weer een hoop ellende, verspreid over heel m'n kamer. Ik moet over dingen heen stappen om ergens te komen.

Maarrrr... Morgen is het vrijdag en dan ben ik de hele dag vrij! En dan wil ik gaan afwassen, opruimen, poetsen, stofzuigen en dweilen. Ik functioneer ook beter als het opgeruimd is. Ik word alleen maar chaotischer van de rommel om me heen.
Maar ja, dan heb je opgeruimd, alles netjes gepoetst en gestofzuigd en binnen no time is het weer een teringbende. Als een kaartenhuis stort zoiets in elkaar.
I HATE MUSIC
pi_66987515
Het verbaast me ook altijd hoe weinig tijd en hoe weinig spullen ik nodig heb om een complete chaos te creëren
pi_66988249
Dat heb ik ook altijd. Je kijkt dan om je heen en denkt: Huh? Heb ik dit veroorzaakt? Wanneer?
I HATE MUSIC
pi_66989292
Zo herkenbaar chaos en zooi in mijn kamer. Ik woon op kamers, wel vrij grote kamer maar alles ligt door de hele kamer verspreid. Morgenvroeg maar weer de wasmachine aanzetten.
Vrijdagavond komt altijd mijn vriend en complimenteert mij dan als het netjes is omdat dat uitzonderlijk voor mij is. Ik maak het dan ook express netjes voor hem. Maar dag daarna is vaak weer een rommel.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 12 maart 2009 @ 22:27:29 #238
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66989459
Hebben jullie ook dat je gewoon echt letterlijk je zooi neergooit, daar waar je bent?

Huishouden is en blijft echt mijn allergrootste probleem. Vandaar dat ik nu dus echt gewoon voor een werkster ga. Dan heb ik nog tussendoor wel 2 weken om zooi te maken, maar goed.

Ik ben ook weer bezig met coaching/medicatie. Ik heb ooit een poging Ritalin gedaan, maar werd gék van die alarmpjes tijdens vergaderingen enzo. Voelde me daar echt naar bij. Dus heel snel gestopt. Nu ga ik Concerta proberen. En melatonine voor het slaapgebeuren.
pi_66991269
Meditatie werkt goed bij mij, het probleem is alleen wel dat ik er eerst mee moet beginnen en het daarna ook nog vol moet houden
  donderdag 12 maart 2009 @ 23:09:05 #240
104367 Thrackan
new and improved
pi_66991800
Heh die geweldige insteek om iets te willen gaan doen is er bij mij ook zo vaak Het is alleen zo vaak alleen willen omdat het bijna nooit daadwerkelijk gebeurt dat ik dan ook echt iets ga doen.
Toch haal ik na elke opruimbeurt gemiddeld 2 vuilniszakken propvol ouwe troep weg, en blijft het vol in die kleine rotkamer...

Zooi neergooien doe ik constant, hoewel ik wel een prima geheugen heb van wat waar ligt

Ander probleempje is dat ik zo ondertussen een volleerd workaholic aan het worden ben. Ik heb sinds mei welgeteld 2 dagen vrij genomen... Ik heb geen idee wat ik aanmoet met een vrije dag, tenzij ik hem al volgepland heb

Overigens begin ik me zo langzamerhand een beetje te vinden in het idee dat ik mogelijk iets richting ADD heb. Op mijn tempo zal het nog wel een paar weken duren voordat ik daadwerkelijk actie ga ondernemen, maar ik laat dit ook lekker op mijn eigen tempo gebeuren.

Deze week heb ik heel bewust kunnen letten op verschijnselen en me ook af en toe kunnen indammen als ik mezelf voor m'n kop wilde slaan omdat ik me maar niet kon focussen op het werk. Heb ook een paar duidelijke gevalletjes hyperfocus betrapt ("Oh, is het al 12 uur?") en een middagje met problemen jongleren doorstaan, dus ik was wel even trots op mezelf. Ik kan tenminste ook trots zijn als ik er bewust mee bezig ben, dan heb ik door dat ik eigenlijk best wel goed bezig ben af en toe.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_66993163
In hoeverre levert ADHD trouwens een probleem op bij het halen en verlengen van je rijbewijs, ik heb er namelijk nog steeds geen. (wat medische verklaring e.d. betreft bedoel ik dus)
pi_66993899
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:42 schreef _Ophelia_ het volgende:
In hoeverre levert ADHD trouwens een probleem op bij het halen en verlengen van je rijbewijs, ik heb er namelijk nog steeds geen. (wat medische verklaring e.d. betreft bedoel ik dus)
Was geen probleem bij mij..
Moet je een goedkeuring hebben dan?
Zat toen ook nog aan de AD en Seroquel.
  Moderator vrijdag 13 maart 2009 @ 02:38:18 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_66996085
En het is weer zover mijn wekker gaat over 4 uur

wat zooi betreft, dat is ook mijn probleem. Maar ook een typisch kenmerk van ADHD ik zou het liefst een opgeruimde kamer hebben, daar word ik ook rustiger van. Maar ik heb de dicipline gewoon niet

ook dingen plannen waar je niets meer mee doet is me maar al te bekend ik heb zo vaak dat ik denk 'morgen ga ik dit en dat doen', maar daar komt vaak maar weinig van terecht

dat het door de ADHD komt heeft me wel geholpen trouwens. Ik voel me nu veel minder een mislukkeling dan vroeger als ik iets niet deed zoals ik van plan was neemt niet weg dat het wel erg irritant is soms
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_66996386
Geen idee of de dexamfetamine er invloed op gehad heeft, maar ik slaap de laatste tijd heel erg slecht. Het was heel erg druk en ik had geen tijd om te slapen. Ik ben nu al wakker sinds woensdag.

Dat is toch gewoon idioot.
  Moderator vrijdag 13 maart 2009 @ 08:04:39 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_66996954
Oh man, ik denk echt dat ik dood ga

8. Dat lijkt me niet echt goed nee? Misschien even je psych bellen, misschien kan je er iets bijkrijgen waardoor je gewoon kan slapen. Sterkte
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_66996977
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Het verbaast me ook altijd hoe weinig tijd en hoe weinig spullen ik nodig heb om een complete chaos te creëren
Ik dacht altijd dat dit een gave van mij was

Ieder weekend hetzelfde liedje, Vrouwtje wil opruimen en ik ben in het rond aan het kijken wat ik dan moet doen.
Volgens mij kan ze me dan wel schieten.
Stomste blijft: 5 keer langs de stofzuiger lopen zonder eraan te denken dat dat ding misschien terug de kast in moet.
Fuck with a Hooker, get rucked.
  Moderator vrijdag 13 maart 2009 @ 08:39:48 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_66997458
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:07 schreef LamstraalASD het volgende:

[..]

Ieder weekend hetzelfde liedje, Vrouwtje wil opruimen en ik ben in het rond aan het kijken wat ik dan moet doen.
Stomste blijft: 5 keer langs de stofzuiger lopen zonder eraan te denken dat dat ding misschien terug de kast in moet.
Herkenbaar jij hebt nog het excuus man te zijn

ik zie geen zooi, daar moeten mijn huisgenoten me echt op wijzen
pi_66999527
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:07 schreef LamstraalASD het volgende:

[..]

Echt ernstig herkenbaar... Zelfs al eens ruzie over gehad met mn vriendin. Is het hele huis een teringzooi en ik vraag aan haar wat ik moet doen . Zij zegt dan heel lief "Goh, kijk eens om je heen". Waar ik dan meestal zoiets heb van: "Ja, maar... Zo erg is het toch ook weer niet?".

Zoiets kun je niet te vaak doen, zonder dat ze een keer explodeert... Maar ja, da's nu een hele tijd terug en ik doe echt mn best.

Al moet ik nog altijd specifieke instructies krijgen van wat ik moet doen. Stofzuigen, etc.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_66999585
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:42 schreef _Ophelia_ het volgende:
Toen zat ik niet aan de medicatie en het heeft dus heel veel lessen gekost alvorens ik geslaagd ben.

Verlengen heb ik nog geen ervaring mee.

Motorrijden was een stuk minder een probleem. Daar wordt ik heel rustig van en geniet ik alleen maar . Heb ik dus ook geen medicatie nodig.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_66999949
Na een zeeeer brakke nacht ga ik beginnen met opruimen!!! JA ECHT!

[ Bericht 0% gewijzigd door FictionalFenna op 13-03-2009 10:23:48 ]
I HATE MUSIC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')