Niet technisch genoeg?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een goed parcours is in alle weersomstandigheden een goed parcours. Dit is geen goed parcours. Maar zoiets weet je als je het laat uittekenen door Van der Poel, dus dat konden ze al jaren zien aankomen.
Het moet niet noodzakelijk technisch zijn, dat mag, maar dat is niet essentieel. Maar een beetje wringwerk zou wel mogen, het is overal belachelijk breed. Er zit sowieso veel te veel verharde weg in, komaan, bijna 40%. Ik denk dat alleen het misbaksel Diegem een hoger percentage heeft.quote:
Dat vind ik toch wel complete onzin. De Koppenbergcross op een bevroren ondergrond stelt net zo goed weinig voor en dat geldt voor bijna alle crossen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een goed parcours is in alle weersomstandigheden een goed parcours. Dit is geen goed parcours. Maar zoiets weet je als je het laat uittekenen door Van der Poel, dus dat konden ze al jaren zien aankomen.
In de Koppenbergcross heb je dan nog altijd de Koppenberg zelf die voor schifting zal zorgen. Hier heb je weinig tot niks. Een paar balkjes of zo'n blad als in Loenhout had toch geen overbodige luxe geweest eigenlijkquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wel complete onzin. De Koppenbergcross op een bevroren ondergrond stelt net zo goed weinig voor en dat geldt voor bijna alle crossen.
Nee, hoor. Dit is vergelijkbaar met Hamme-Zogge. Doorgaans vrij nietszeggend, enkel interessant door omstandigheden (soms blubbercross na regen en dit jaar door een halve sneeuwstorm tijdens de cross). Maar hier zit dan ook nog eens veel asfalt in. Gelukkig zit er voor die finishstrook nog wat vals plat en staat er wat wind, zodat het toch nog een beetje voorstelt.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:08 schreef wimderon het volgende:
Kom op zeg, als het bevroren is valt er bijna nergens wat aan te vangen. Een aantal zou zelfs minder interessant worden dan dit hier.
Ik heb toch serieus mijn twijfels of jij ook maar één van de vorige 9 edities van de GP van der Poel hebt gezien. Met een beetje ochtenddauw is dit al een van de meest spectaculaire parcoursen van het jaar. Altijd grote tijdsverschillen en berge valpartijen. Iedere bocht is dan spectaculair. Nu zit het helaas wat tegen. En het is niet omdat in Belgie de parcoursen met het jaar smaller worden dat het buitenland daar ook in mee moet gaan. Tot 2000 waren bijna alle parcoursen zo breed. Selectie moet er komen op zware stroken of technische passages. Niet door stroken waar er amper kan worden gepasseerd. Een technische strook is een strook waar de betere van een ander weg kan rijden of passeren, dat laatste is er zelden bij op stroken die in Belgie de laatste paar jaar het label 'technisch' krijgen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dit is vergelijkbaar met Hamme-Zogge. Doorgaans vrij nietszeggend, enkel interessant door omstandigheden (soms blubbercross na regen en dit jaar door een halve sneeuwstorm tijdens de cross). Maar hier zit dan ook nog eens veel asfalt in. Gelukkig zit er voor die finishstrook nog wat vals plat en staat er wat wind, zodat het toch nog een beetje voorstelt.
De Koppenbergcross bestaat voor 41% uit asfalt/kasseien.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er zit sowieso veel te veel verharde weg in, komaan, bijna 40%. Ik denk dat alleen het misbaksel Diegem een hoger percentage heeft.
Hier ben ik het wel mee eens, al is dit iets te scherp geformuleerd. Normaal zijn er hier 3 a 4 plekken waar je van de fiets moet (en dan niet door de schijnhindernissen van de balken waar je doorgaans niks wint/verliest) , de korte scherpe afdaling is normaal gevaarlijk en het parcours is selectief. Niet elke cross hoeft een typisch Belgische cross te zijn waar buitenlanders op een uitzondering na kansloos zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:33 schreef MVH84 het volgende:
[..]
Ik heb toch serieus mijn twijfels of jij ook maar één van de vorige 9 edities van de GP van der Poel hebt gezien. Met een beetje ochtenddauw is dit al een van de meest spectaculaire parcoursen van het jaar. Altijd grote tijdsverschillen en berge valpartijen. Iedere bocht is dan spectaculair. Nu zit het helaas wat tegen. En het is niet omdat in Belgie de parcoursen met het jaar smaller worden dat het buitenland daar ook in mee moet gaan. Tot 2000 waren bijna alle parcoursen zo breed. Selectie moet er komen op zware stroken of technische passages. Niet door stroken waar er amper kan worden gepasseerd. Een technische strook is een strook waar de betere van een ander weg kan rijden of passeren, dat laatste is er zelden bij op stroken die in Belgie de laatste paar jaar het label 'technisch' krijgen.
Kasseien die bevroren zijn zorgen net voor spektakel , is niet te vergelijken met asfalt ...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
De Koppenbergcross bestaat voor 41% uit asfalt/kasseien.
Hier liggen zelfs kasseien in de laatste rechte lijn, waar er, volgens Wuyts, niet één recht naast de ander ligt, nog beter dus.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Kasseien die bevroren zijn zorgen net voor spektakel , is niet te vergelijken met asfalt ...
Dat zijn gewoon klinkers, zo te zien. Da's toch een flink verschil.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hier liggen zelfs kasseien in de laatste rechte lijn, waar er, volgens Wuyts, niet één recht naast de ander ligt, nog beter dus.
Zoals bij biatlon in het stadion van Schalke.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:16 schreef pfaf het volgende:
Wellicht tijd voor een indoorWK. Met modder en in een groot stadion.
Dit zijn maar junioren en beloften. Deze leeftijd wordt bij schaatsen ook niet uitgezonden.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Valt mij toch wel tegen dat de NOS hier zo weinig aandacht aan besteedt. Ze zenden morgen toch wel uit ???
Don't shoot the messenger. Zowel Wuyts als Herijgers omschrijven het als lastig, zal toch wel iets van aan zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon klinkers, zo te zien. Da's toch een flink verschil.
Dat kan best, ik ken die strook niet. Alleen een klinkerstrook in een nederlandse stad ligt (zelfs als 'ie er slecht bijligt) er véél beter bij dan een kasseistrook in het vlaamse platteland.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Don't shoot the messenger. Zowel Wuyts als Herijgers omschrijven het als lastig, zal toch wel iets van aan zijn.
Gelukkig wel.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Bie komt duidelijk uit de Albert-school van de diplomatie.
Maar goed, zoals al vaker gezegd, dit is geen veldcross, beetje een parodie. Gelukkig bleek de beste crosser van het seizoen ook de beste op dit parcours.
Boom is niet de beste crosser van het seizoenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:30 schreef Tommeke het volgende:
Ik vraag me wel af wat Wuyts zou zeggen als dit scenario zich herhaalt met Boom die wint
Nee, want Groenendaal onderschat het schaatsen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zou Groenendaal hier meelezen? Hier worden schaatsen en veldrijden ook altijd vergeleken.
Mjah, maar als je zoals vandaag ziet dat er anders toch geen zak op de tv is ... En het wordt toch al opgenomen ...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit zijn maar junioren en beloften. Deze leeftijd wordt bij schaatsen ook niet uitgezonden.
Morgen wel, op zich wel logisch dat de NOS dit niet rechtstreeks uitzend. Het blijven natuurlijk jeugd WK's, dat zenden ze ook in andere sporten niet uit.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Valt mij toch wel tegen dat de NOS hier zo weinig aandacht aan besteedt. Ze zenden morgen toch wel uit ???
Precies.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:30 schreef MVH84 het volgende:
[..]
Morgen wel, op zich wel logisch dat de NOS dit niet rechtstreeks uitzend. Het blijven natuurlijk jeugd WK's, dat zenden ze ook in andere sporten niet uit.
Wel van die ouderwetse smalle gladde klinkers. Is toch wat anders dan de doorsnee betonklinker die je meestal ziet. Daarbij ligt de weg ook redelijk bol. Het is geen kasseienstrook, maar het is net zo min met asfalt te vergelijken.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon klinkers, zo te zien. Da's toch een flink verschil.
Schandalig dat we op de Belg moesten kijken.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nee liever een herhaling over de elfstedentochtquote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit zijn maar junioren en beloften. Deze leeftijd wordt bij schaatsen ook niet uitgezonden.
Kijk wielrennen/veldrijden 100 keer liever op de Belg dan bij de NOS. Al mogen in de zomer de one-liners van Hebert en Maarten er ook zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Schandalig dat we op de Belg moesten kijken.
nee, van dat chauvinisme van de belgen wordt je vrolijkquote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Kijk wielrennen/veldrijden 100 keer liever op de Belg dan bij de NOS. Al mogen in de zomer de one-liners van Hebert en Maarten er ook zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |