Een paar jaar geleden kon je voor de Greyhound een ticket kopen waarmee je twee maanden onbeperkt met de bus kon. Destijds meen ik $450 oid. Daarmee ben ik het hele land op en neer gereisd (Vancouver - Halifax - Vancouver). Leuke van de combinatie bus/hostels is dat er vaak meerdere mensen hetzelfde doen, dus je nooit echt alleen in de bus bent.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:44 schreef Flibble het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met reizen met het openbaar vervoer in Canada? Ik ben van plan om 2 maanden rond te trekken en heb geen rijbewijs dus zal alles met de bus/trein moeten doen. Ik wil in Vancouver beginnen en in Toronto eindigen en daartussen zoveel mogelijk mooi natuur zien.
Iemand met ervaringen/tips?
Eventjes gezocht en hier is info voor de 'discovery pass' van Greyhound:quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:34 schreef Dagobert het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden kon je voor de Greyhound een ticket kopen waarmee je twee maanden onbeperkt met de bus kon. Destijds meen ik $450 oid. Daarmee ben ik het hele land op en neer gereisd (Vancouver - Halifax - Vancouver). Leuke van de combinatie bus/hostels is dat er vaak meerdere mensen hetzelfde doen, dus je nooit echt alleen in de bus bent.
quote:
Nog 41 dagenquote:
Inderdaad een leuke site. Is trouwens nou al die metrolijn van het vliegveld naar het centrum klaar? De zouden ze toch speciaal voor de OS maken?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:54 schreef tevebe het volgende:
http://pretravel.vancouver.com/ Leuke site om Vancouver en omgeving te bekijken.
Skytrain bedoel je? Ja, die is klaarquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:29 schreef Irrem het volgende:
[..]
Inderdaad een leuke site. Is trouwens nou al die metrolijn van het vliegveld naar het centrum klaar? De zouden ze toch speciaal voor de OS maken?
Dat is dus weer een stuk makkelijke geworden om van het vliegveld naar downtown te komen. Helaas zit het er voorlopig niet in om hem te proberenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:32 schreef tevebe het volgende:
[..]
Skytrain bedoel je? Ja, die is klaar
Edit: Zie nu ook staan dat die deels ondergrond is. Dat wist ik niet. Reistijd is 25min![]()
Klopt. Alleen schijn je $5 meer te betalen als je een kaartje op het vliegveld koopt, maar het zal nog altijd stukken goedkoper zijn dan de taxi. Ik was geloof ik toen $27 kwijt van downtown naar het vliegveld. Wat nog altijd goedkoop is vind ik.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:40 schreef Irrem het volgende:
[..]
Dat is dus weer een stuk makkelijke geworden om van het vliegveld naar downtown te komen. Helaas zit het er voorlopig niet in om hem te proberen
Ben de eerste keer dat ik naar downtown moest met de bus gegaan. Volgens mij net op het moment dat heel vancouver met de bus ging. Zat ik daar in een propvolle bus en een grote rugzak. Probeer dan maar fatsoenlijk bij de halte uit te stappen, geen aanrader. De keer daarna wist ik niet hoe snel ik een taxi moest zoeken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:45 schreef tevebe het volgende:
[..]
Klopt. Alleen schijn je $5 meer te betalen als je een kaartje op het vliegveld koopt, maar het zal nog altijd stukken goedkoper zijn dan de taxi. Ik was geloof ik toen $27 kwijt van downtown naar het vliegveld. Wat nog altijd goedkoop is vind ik.
Ik was toen met de Airporter gegaan. Werd toen vlak bij m'n hostel afgezet. Was ook prima geregeld voor 13$. Die dienst is nu gestopt vanwege de Skytrain.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:38 schreef Irrem het volgende:
[..]
Ben de eerste keer dat ik naar downtown moest met de bus gegaan. Volgens mij net op het moment dat heel vancouver met de bus ging. Zat ik daar in een propvolle bus en een grote rugzak. Probeer dan maar fatsoenlijk bij de halte uit te stappen, geen aanrader. De keer daarna wist ik niet hoe snel ik een taxi moest zoeken.
Regels qua autostoeltjes zijn in Canada heel anders en stricter dan in Nederland. Een baby in bed leggen onder het rijden mag waarschijnlijk dan ook niet. Tot 1 jaar sowieso moet het kind naar 'achteren kijken' (rear faced carseat)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:53 schreef Hi_flyer het volgende:
Wij zijn een camperreis door de Rockies aan het plannen en er gaan twee baby's mee. Weet iemand wat de regels zijn, qua vastzetten? Je kan baby's moelijk heel de dag in een maxicosy zetten. Mogen ze bijv. slapen op een bed?
We gaan overigens pas in september, dus een beetje het naseizoen.
In aanvulling hierop: kinderen tot 4 jaar in een zitje, mag zowel vooruit als achteruit kijkend.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:47 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Regels qua autostoeltjes zijn in Canada heel anders en stricter dan in Nederland. Een baby in bed leggen onder het rijden mag waarschijnlijk dan ook niet. Tot 1 jaar sowieso moet het kind naar 'achteren kijken' (rear faced carseat)
Meer info kun je hier vinden, en daar kun je ook een meeltje sturen met je specifieke vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |