abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65467316
Ik zal mijn verhaal uitleggen:

Ik heb dit blok een minor fotografie gevolgt waarbij ik mijn opdrachten uiteindelijk allemaal moet uitprinten om op het assesment te presenteren. Afgelopen weken hard gewerkt en al mijn opdrachten op tijd af. Twee weken van tevoren doe ik een order waarbij ik alle 9 de opdrachten tegelijk laat uitprinten. Omdat sommige opdrachten vergrotingen waren 50x70 of A3 formaat gingen er zoiezo 4 dagen overheen voordat ze naar het HEMA filiaal in Rijswijk verzonden zouden worden. Dus in totaal zouden er al 6 werkdagen overheen gaan. Word ik vorige week gebeld waarbij voice mail ingesproken is waarin aangegeven word dat de foto's bij het verkeerde filiaal bezorgt zijn en er nog eens 4 dagen overheen zouden gaan voordat ik ze kon ophalen omdat er ook een weekend tussen zat.

Ik dus vandaag de foto's ophalen en betaald. Blijkt bij thuiskomt dat een hele opdracht mist. Dus ik denk van mischien ben ik die vergeten te orderen op de site en check me mails na maar hij staat er gewoon tussen. Dus ik de orders na checken van alle pakketjes die ik heb opgehaald staat er bij de order waar het over gaat dat ik alleen deel 2 ontvangen heb: 3x 30x40 posters maar 2 posters met de afmeting 30x45 staan er niet tussen terwijl in de ophaal mail duidelijk staat dat onder dat order nummer ook de 2 30x45 foto's vallen.

Ik dus snel terug naar de HEMA voordat ze sluiten staat er daar een ander vrouwtje achter de balie die mij verteld dat ik waarschijnlijk een fout heb gemaakt op de website en ze die opdracht nooit ontvangen heeft. Ze deed echt alsof ik dom was, terwijl ik die mails gewoon uitgeprint ingeleverd had toen ik me order een uur daarvoor opgehaald had. Ik vroeg dus of ik op de computer mijn mail kon openen om het te laten zien dat ik echt gelijk had maar dat wou ze niet. Ik werd dus met lege handen weer naar huis gestuurd.

Het probleem nu is dat ik morgen mijn assesment heb en dat ik nu een groot probleem heb omdat ik een opdracht mis die ik gewoon hoor te hebben. Daar hebben ze van tevoren al voor gewaarschuwd dat alles gewoon compleet moet zijn en op fotopapier uitgeprint, waardoor ik nu waarschijnlijk een herkansing moet gaan doen of een lager cijfer krijg.

Ik vind het echt super oneerlijk van de HEMA rijswijk omdat ik gewoon op tijd een order doe en hun gewoon hun afspraken niet na komen door middel van niet op tijd te leveren waarbij deze levering ook nog eens onvolledig is. Wat zijn mijn rechten hier volgens een vriendin moet ik gewoon me geld terugvragen (was bijna 80 euro in totaal). Ik heb ook alles zwart op wit staan: de voicemail, de orders en wat erbij moet zitten in de mail, het bonnetje heb ik nog, en de orders die ik meegekregen heb + welke inhoud erbij hoort. Zelf heb ik zoiets van ja wat kan ik hier aan doen, maar volgens een vriendin en me ma moet ik hier zeker achteraan gaan. Wat raden jullie me aan?
pi_65467808
Tuurlijk moet je het er niet bij laten zitten. De schade is nu al geleden, dus is het nu een kwestie van je gelijk halen, kosten terug en eventuele aantoonbare (gevolg)schade te declareren.
Dat laatste wordt wel wat lastiger, meestal wordt dat in de Algemene Voorwaarden uitgesloten, maar dat gaat niet op bij grove nalatigheid en zou dat onderedelijk bezwarend zijn.

Ik zou er dus een flinke brief achteraan sturen, zakelijk, onderbouwd en zonder ruimte voor discussie.
Zeker omdat de medewerkster die je naar huis stuurde weigerde om een kort onderzoek te doen wat mogelijk had geleid tot het vinden van de foto's.
pi_65469120
Je klacht neerleggen bij het hoofdkantoor van de Hema.
pi_65469530
Maar ik weet niet de namen van de twee medewerksters die me geholpen hebben. De een heeft een fout gemaakt door onvolledig te leveren en de andere weigerde te helpen. Zal ik gewoon terug gaan en de namen vragen van de medewerksters die mij geholpen hebben of gewoon een algemene brief schrijven?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 27 januari 2009 @ 21:16:27 #5
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65470304
heel vervelend, tip voor de volgende keer, bestel je afdrukken bij profotonet.nl die leveren iig in zeer snelle periode.

ik zou iig ook contact opnemen met een bedrijfsleider.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:26:31 #6
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_65470785
Ik begrijp dat je deel 2 van 2 ontvangen heb (dit staat dik gedrukt op de orderenveloppe)en deel 1 dus niet?

Hebben ze toen je terugging nog een x gezocht voor je?Zo niet,morgenvroeg(half 9 ) gelijk bellen en vragen of ze nog een x voor je willen kijken.Of hij ligt daar nog ergens of in het ergste geval ligt die in het verkeerde filiaal.Doe rustig je verhaal en als ie daar niet ligt vraag dan of het mogelijk is om ze af te laten drukken in de snelservice.Sochtends vroeg moet dit redelijk snel gedaan kunnen worden. (alleen weet ik niet zeker of dit formaat afgedrukt kan worden in de snelservice,dit is per fotomachine verschillend)Hopelijk kan het zo opgelost worden voor je.Ik weet niet hoe laat je je assesment hebt,maar hopelijk heb je nog een beetje speling qua tijd.

Werkt dit allemaal niet:Consumentenservice bellen 020-3114800

Misschien is er nog wat te regelen met het fotolab icm een koerier oid.Orders worden een aantal dagen daar bewaard.Al denk ik dat er inmiddels wel teveel tijd overheen gegaan is,maar het is een poging waard.Doe rustig je verhaal en word vooral niet boos.Mijn ervaring is dat hoe bozer de klant word,hoe minder snel je iets gedaan krijgt.Is er echt niets meer te regelen,dan gewoon daar je geld terugvragen,als het goed is neemt consumentenservice wel contact op het filiaal.

Over je mail openen op de computer in het filiaal... tis niet dat ze daar geen zin in had,maar wij hebben geen internet in de filialen

Succes
pi_65475472
Wat mij verbaast: als je zo afhankelijk bent van een ander/dienstverlener, als je zo iets belangrijks hebt als een assessment, wáárom heb je die bestelling dan pas zo krap ervoor gedaan?

Ik lees 6 werkdagen op 2 weken (=10 werkdagen), er mag dan al niets misgaan want dan zit je al op 2*6=12 werkdagen en zit je hoe dan ook iig al 2 dagen na je assessment.

Sorry maar ik vind het een beetje dom. Van jezelf.
pi_65476763
Hmm dat komt omdat ze bij de hema bij elke order een euro extra rekenen als verwerkingskosten. Als ik elke opdracht ga uitprinten wanneer deze net klaar is kom ik op nog meer extra kosten. Ik doe een fulltime studie maar er word van ons verwacht dat je voor een minor een degelijke (lees spiegelreflex camera) aanschaft, statief, geheugen, alle materialen om te fotograferen en ook nog is alles uit laat printen op fotopapier. Ik ben over het hele blok meer dan 1400 euro kwijt geweest en heb weinig meer te besteden. De opdrachten liepen door tot aan de toetsweek. De toetsweek was vorige week dus in principe zou ik ruim op tijd zijn geweest.

Ik heb de domme fout gemaakt door op advies van een andere vriendin voor de HEMA te kiezen terwijl ik beter gewoon bij een professionele fotowinkel een order had kunnen laten maken. Ik hoorde vandaag zelfs van een studiemaatje dat hij maar 2 dagen hoefte te wachten op zijn foto's bij het kruitvat :S Hoewel de kruitvat lijkt me een pot nat allemaal van die winkels die dat soort service wel ffies erbij leveren waardoor het niet de primaire taak is van zo'n bedrijf en de service te wensen over laat.

Morgen om 8:45 heb ik me assesment al ik leg de situatie wel gewoon uit en neem de mailtjes als bewijs mee. Zal je zien dat ik volgende week gebeld word door de HEMA waar ik blijf en mn order al 2 weken klaar ligt...
  woensdag 28 januari 2009 @ 00:13:34 #9
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_65477165
De meeste winkels gebruiken het zelfde fotolab... hema,kruidvat maar de ook de 'professionele' fotowinkel

Kwijtraken/bezorgen in een ander filiaal gebeurt overal.Wij krijgen ook wel eens fotowerk van andere winkels..waar mensen werken,worden fouten gemaakt...

Maar dat je om 9 euro pas later alle opdrachten besteld,terwijl je al 1400 euro kwijt was vind ik wel een beetje Wat niet wegneemt dat er gewoon een hoop mis is gegaan (verkeerd bezorgen,niet alles geleverd)en dat had niet had mogen gebeuren....

Succes morgen
pi_65477714
Ja het is een klein deel van de uitgaven van dit blok inderdaad. Het vervelende is alleen dat ik het met 89 euro stu fi per maand moet doen. Hele maand rondkomen, schoolgeld betalen, alle kosten van dit minor blok. Ik heb wel een bijbaantje natuurlijk maar als ik een blok zoals deze krijg moet ik toch me spaarrekening plunderen om het allemaal op te brengen en dan probeer ik het niet al te gek te maken.

Waar mensen werken worden fouten gemaakt dat is waar het is gewoon een vervelende situatie en ik wacht morgen wel af. Ik hoop dat de beoordelende docenten begrip hebben voor mijn situatie en als het allemaal gewoon goed komt dan ga ik er verder ook neit moeilijk over doen hoewel ik voortaan wel 2x nadenk voordat ik weer wat bij HEMA ga laten drukken.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:06:07 #11
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_65491245
Wet van Murphy's. Het gaat altijd goed, totdat je een deadline hebt.
Ik heb het zelfs eens gehad met een professionele fotostudio die een portret foto had gemaakt van een paar gezinsleden. Dit zouden we als kado aanbieden. Bijna alles wat mis kon gaan, ging mis met als resultaat dat we geen kado hadden.
Bij de hema ook wel eens gehad, dag 1 bestellen en dag 3 zou het klaar zijn en dag 4 nodig hebben. Is het pas dag 4 klaar en kan je het dan niet meer ophalen...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')