abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:42:30 #26
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_65468771
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Helaas ontbreekt elke onderbouwing van het volgens jou illegaal zijn ontstaan van Israel...
Onderbouw me! Hoe je het ook wendt of keert, op een boos moment zijn de Palestijnen van hun land verjaagd en zijn de Joden daar neergestreken.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_65468958
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:42 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Onderbouw me! Hoe je het ook wendt of keert, op een boos moment zijn de Palestijnen van hun land verjaagd en zijn de Joden daar neergestreken.
Dat is onzin. Het zijn juist de Joden die altijd werden verjaagd. Palestijnen (tenminste, de verzameling her en der uitgekotste Moslims die zich Palestijnen noemen) zijn zich pas gaan interesseren voor deze lap grond nadat de Joden er wat van dreigden te maken...
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:55:32 #28
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_65471999
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is onzin. Het zijn juist de Joden die altijd werden verjaagd. Palestijnen (tenminste, de verzameling her en der uitgekotste Moslims die zich Palestijnen noemen) zijn zich pas gaan interesseren voor deze lap grond nadat de Joden er wat van dreigden te maken...
Moet ik nou of moet ik nou ? Je lijkt er alleen maar op uit te zijn om een rel te starten ofzo?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_65472055
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:55 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Moet ik nou of moet ik nou ? Je lijkt er alleen maar op uit te zijn om een rel te starten ofzo?
Je moet niets, maar je mag wel inhoudelijk reageren.
pi_65473392
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je moet niets, maar je mag wel inhoudelijk reageren.
De inhoud of het volume van een voorwerp (lichaam, ruimtelijke figuur) is de grootte van het gebied in de ruimte (drie- (of hoger-) dimensionaal) dat door het voorwerp wordt ingenomen. Als basis in drie dimensies geldt dat de inhoud van een rechthoekig blok gelijk is aan lengte × breedte × hoogte. De inhoud van een voorwerp is nu bepaald door het aantal eenheden met lengte, breedte en hoogte elk 1 cm, dus inhoud 1 cm3, die in het voorwerp passen.

Dat geldt zowel voor Joden als Palestijnen.
Ik maak daarin geen verschil.
pi_65474746
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De inhoud of het volume van een voorwerp (lichaam, ruimtelijke figuur) is de grootte van het gebied in de ruimte (drie- (of hoger-) dimensionaal) dat door het voorwerp wordt ingenomen. Als basis in drie dimensies geldt dat de inhoud van een rechthoekig blok gelijk is aan lengte × breedte × hoogte. De inhoud van een voorwerp is nu bepaald door het aantal eenheden met lengte, breedte en hoogte elk 1 cm, dus inhoud 1 cm3, die in het voorwerp passen.

Dat geldt zowel voor Joden als Palestijnen.
Ik maak daarin geen verschil.
Wat vind jij van de verhouding tussen de liter en de cm3? Dat is ook nog een moeilijk punt in het conflict.
pi_65476270
Ter info: ik heb de topicnotes gelezen en ga overleggen over de bestemming van dit topic.
  woensdag 28 januari 2009 @ 00:05:30 #33
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65476984
Jammer dat dit topic eigenlijk alleen maar bestaat uit persoonlijke aanvallen. Het onderwerp is zeker wel interessant.

Ik denk dat de settlements wel illegaal zijn volgens internationaal recht. Wat wel een goed punt is in dit stuk is dat de Palestijnse eisen inderdaad neerkomen op ethnische zuivering en diep racisme. Ze eisen niet het bestuur over de settlements, ze eisen dat ze verwijderd worden. Dat betekent in de praktijk het verwijderen van de Joden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65477190
propogandische bullshit.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 28 januari 2009 @ 00:26:47 #35
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_65477438
die zionistische boevenbende doet in vele opzichten niet onder voor de Nazi's.
en toch wordt het door velen nog steeds goedgepraat met het "argument" van de holocaust...
wat hebben de palestijen met fokking Auschwitz te maken?

en dan iets anders:
sinds wanneer heeft een bepaald "ras" of "religieuze groep" eigenlijk recht op een eigen staat..?
hoe eng is dat eigenlijk: een land voor alleen maar leden van 1 bepaalde "soort"..?
welke dr Mengele heeft dat eigenlijk bedacht..dat Israel ?
en dat nota bene midden tussen de Arabieren..!

wat voor ziek ( jaarlijks met vele miljarden aan wapentuig gefinancierd) expiriment is dit..?!
de stichting van de staat Israel is een van de grootste politieke misdaden allertijden,
en kan bijna niet anders dan armageddon-style eindigen...

mijn bet-overgroot vader komt uit Spanje..
geeft mij dat het recht om met m'n hele familie een Spaans dorpje te bezoeken, iedereen uit z'n huisje te rossen en er dan met z'n allen te gaan wonen..?
met als reden dat een stelletje Belgen onze huizen in brand hebben gestoken..
wtf?!
Huig
  woensdag 28 januari 2009 @ 00:35:54 #36
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_65477575
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 00:14 schreef Meki het volgende:
propogandische bullshit.
Hij is gewoon jou maar dan voor de andere kant.
A.u.b. niet zo hypocriet Meki.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:48:31 #37
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65482254
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 00:26 schreef Orwell het volgende:
die zionistische boevenbende doet in vele opzichten niet onder voor de Nazi's.
en toch wordt het door velen nog steeds goedgepraat met het "argument" van de holocaust...
wat hebben de palestijen met fokking Auschwitz te maken?

en dan iets anders:
sinds wanneer heeft een bepaald "ras" of "religieuze groep" eigenlijk recht op een eigen staat..?
hoe eng is dat eigenlijk: een land voor alleen maar leden van 1 bepaalde "soort"..?
welke dr Mengele heeft dat eigenlijk bedacht..dat Israel ?
en dat nota bene midden tussen de Arabieren..!
Het zijn juist de Palestijnen daar die 1 bepaalde soort willen, namelijk de Arabieren. Zij willen alle Joden weghebben.

In Israel wonen een miljoen Arabieren. Verder wonen er Druzen, Armenen, Grieken, etc
quote:
wat voor ziek ( jaarlijks met vele miljarden aan wapentuig gefinancierd) expiriment is dit..?!
de stichting van de staat Israel is een van de grootste politieke misdaden allertijden,
en kan bijna niet anders dan armageddon-style eindigen...

mijn bet-overgroot vader komt uit Spanje..
geeft mij dat het recht om met m'n hele familie een Spaans dorpje te bezoeken, iedereen uit z'n huisje te rossen en er dan met z'n allen te gaan wonen..?
met als reden dat een stelletje Belgen onze huizen in brand hebben gestoken..
wtf?!
Je hebt nogal een karikatuur beeld van de geschiedenis van Israel. Wist je bijvoorbeeld dat er daar altijd Joden gewoond hebben?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65485773
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:58 schreef Halcon het volgende:
...

De Palestijnen en hun medestanders zoals de heer Van Agt beweren vaak dat de nederzettingen-activiteit illegaal is en roepen Israël op om alle nederzettingen te ontmantelen. In feite eisen ze dat elke Jood de Westelijke Jordaanoever verlaat. Dit is dus gewoon een oproep tot etnische zuivering. Hier staat tegenover dat binnen Israël Arabieren en Joden naast elkaar leven met nagenoeg gelijke rechten. De Palestijnse roep alle Joden uit de betwiste gebieden te verwijderen is niet alleen racistisch, het heeft ook geen basis in de wet of in de akkoorden tussen Israël en de Palestijnen.

...
Halcon,wat een propagandistische kul&kolder. Ik vind het overigens veelzeggend dat je blijkbaar tevreden bent te leven met nagenoeg gelijke rechten. Bedankt dat je hiermee erkent dat Israel een racistische staat is, zelf zou ik nooit zover zijn gegaan, ik was zo naief om te denken dat alleen de palestijnen op west oever in apartheid leefden!!
pi_65487833
Overleg heeft het volgende opgeleverd: in C&H lopen al goede topics over de historie van het conflict. En dit oude opiniebericht van vorig voorjaar voegt hier in NWS niks meer toe. Komt nog bij dat de discussie weinig verheffend is en veel gebash bevat. Conclusie: topic gaat op slot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')