Coupe | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:15 |
Zit hier al jaren maar nooit eens een topic geopend over mijn 65'er mustang. Heb de auto op mijn 17e gekocht en heb hem nu alweer 8 jaar in mijn bezit. Gekocht als lichte opknapper en na een setje andere velgen en wat kleine dingen stond hij erzo bij: ![]() ![]() ![]() Destijds wel al een nieuw interieur gepast: ![]() ![]() Compleet "pony" (Deluxe) interieur En toen kwam het idee om het maar gelijk goed aan tepakken ![]() Hieronder een opsomming: Engine 302 Crate engine (gloednieuw) 331 stroker kit erin gesmede zuigers Ford motorsport nokkenas GT40 koppen Grotere kleppen met uitgewerkte kanalen Edelbrock RPM inlaatspruitstuk Edelbrock 750CFM 4 barrel carburateur Edelbrock Brandstofpomp Petronix elektronische ontsteking Mallory 8mm bougiekabels Cobra kleppendeksels Cobra style luchtfilter Billet underdrive poelies 100Ampere verchroomde dynamo C4 automaat bak met shiftkit Dat zijn de huidige specs, op het moment zijn we bezig met een twin paxton supercharger kit (waarom 1 supercharger als je er ook 2 kan hebben ![]() ![]() Onderstel + Remmen Hier zijn we nog mee bezig en de helft zit eral onder andere helft moet nog gemonteerd worden Wilwood 4 piston remklauwen 4 link achterwiel ophanging met 9 inch achteras met locker Total control voorwiel ophanging met coilovers Explorer achter schijfremmen Torsion bars dikkere swaybar voor + achter Monte carlo brace Export brace Wielen Boyd coddington magneto's 17 inch (7J voor 8J achter) Interieur Compleet pony deluxe interieur, alles leder incl alle panelen binnen Houten GT pony stuur Centre consule Rally pac En verder alles nieuw (handles, hemel, vloerbedekking enz.. enz..) Uiterlijk: Homemade lak (met dank aan HB design) Geel parelmoer met zilver effect shelby stripes Uitgerolde wielkasten Enz.. enz.. de lijst groeit nog we zijn nog druk bezig met bouwen ![]() Zo begonnen we: ![]() ![]() ![]() ![]() Helemaal kaal natuurlijk ! ![]() Enigste stukje wat gelast moest worden (onder de accubak) ![]() ![]() In de epoxy, primer etc.. ![]() ![]() In de lak Afschuren en strepen afplakken ![]() ![]() ![]() En strepen erop ! Auto is na de strepen weer helemaal geschuurd zodat er geen overgang tevoelen is tussen het zilver en de strepen. En daarna weer afgetopt met 6 lagen blanke lak ![]() ![]() Een motor mag niet ontbreken natuurlijk ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Moet wel een beetje custom blijven, en de originele motorkap schanieren zijn echt ruk ![]() Dus billet exemplaren erop van ringbrothers ![]() ![]() ![]() Ook diverse delen verchroomd ! ![]() ![]() ![]() ![]() En zo zijn we alweer een paar jaar bezig ondertussen ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:17 |
Netjes ![]() | |
pfefferkatze | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:17 |
Rood was ie mooier. En je APK is verlopen. ![]() | |
Coupe | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:25 |
quote:Hij komt ook moeilijk door de apk half afgebouwd ![]() ![]() | |
Curri | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:44 |
Ziet er hartstikke vet uit! Vind alleen die gele kleur een beetje ruk.. | |
Coupe | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:47 |
Ieder zo zijn smaak niet dan ![]() | |
wouter37 | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:54 |
erg mooi !!! succes met afbouwen | |
Cyclonist | dinsdag 27 januari 2009 @ 21:53 |
Dan was jij een rijk ventje op je 17e ![]() Gaaf project man, lijkt me echt tof om daar mee bezig te zijn. | |
Hyperdude | dinsdag 27 januari 2009 @ 23:05 |
Zo´n nieuw´crate blok´, wat zijn dat eigenlijk voor blokken? Modern Ford V8 blok, of maken ze die oude nog, of zijn het oude voorraden? Mooie kar zo´n Mustang ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 27 januari 2009 @ 23:36 |
quote:leuke reactie man. klein kind dat je bent. ![]() | |
SilentChaos | woensdag 28 januari 2009 @ 08:33 |
![]() Prachtige wagen, had'm persoonlijk rood gelaten, maar goed, ieder z'n ding en respect voor al het werk wat je hebt gedaan! Verdient zo'n wagen echt wel ![]() | |
boegschroef | woensdag 28 januari 2009 @ 08:52 |
Ook welkom hier, ik herkende de foto's pas vanaf die geel was ![]() Ik ben wel benieuwd wat je van de locker vind. Ik heb hem er na een week al onderuit gehaald en nu vervangen voor een 40% sper. Een locker is 100% sper en dat rijd echt voor geen meter... vond ik. Ik vind de kleur wel wat hebben, zeker met de strepen! | |
Metro2005 | woensdag 28 januari 2009 @ 12:07 |
Gave kar, gaaf project. ALleen dat geel ![]() | |
Bastard | woensdag 28 januari 2009 @ 12:13 |
quote:Mijn kleur is het ook niet,.. geel is leuk voor moderne sportwagens. | |
bacobas | woensdag 28 januari 2009 @ 12:45 |
Echt een supervette auto! Normaal ben ik helemaal niet van de racestrepen maar een Ford Mustang moet ze gewoon hebben ![]() Wat kost dat nu eigenlijk, zo'n nieuw motorblok? Ik dacht te menen dat dat nog best meevalt? | |
#ANONIEM | maandag 2 februari 2009 @ 12:48 |
Dit topic verdient een kick. ![]() | |
invine | maandag 2 februari 2009 @ 18:01 |
Mooi project, geel is niet mijn kleur maar het misstaat hem zeker niet! ben benieuwd naar de rest. | |
68Chevelle | maandag 2 februari 2009 @ 19:16 |
Vanwaar een nieuwe 302 Twincharger als je de Cleveland erin kan zetten? zuinigheidsmotieven? | |
Lord_Cardigan | dinsdag 3 februari 2009 @ 16:51 |
quote: ![]() | |
68Chevelle | dinsdag 3 februari 2009 @ 16:58 |
Automobile engine replacement From Wikipedia, the free encyclopedia (Redirected from Crate engine) Jump to: navigation, search An automobile engine replacement is an engine or a major part of one that is sold individually without any other parts required to make a functional car (for example a drivetrain). These engines are produced either as aftermarket parts or as reproductions of an engine that has gone out of production. | |
Coupe | dinsdag 3 februari 2009 @ 22:44 |
Owh sorry voor de late reply mensen ! Erg druk met mijn nieuwe huis dus weinig tijd gehad voor internet. @68Chevelle: Nee hoor, zuinig is hij toch niet ![]() Meer dan genoeg lijkt mij voor een mustang. @boegschroef: Hoe de locker gaat bevallen weet ik nog niet, heb er hooguit een meter of 20 nog maar mee gereden. Auto is nog niet klaar. Is het inderdaad te dan ga ik voor een andere sper. | |
Coupe | dinsdag 3 februari 2009 @ 22:46 |
Had ook nog enkele nieuwe fotos van afgelopen week:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En daar horen ook velgen bij ![]() Deze zijn van boyd coddington, auto staat ERG hoog op deze fotos. Maar tussen de veren zitten blokken om de auto hoog tekrijgen (was makkelijker voor het vervoer op de oprijwagen e.d). Volgende project is het naar beneden schroeven van de vering zodat de banden gelijk lopen met de wielkasten. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Coupe | dinsdag 3 februari 2009 @ 22:49 |
zijn overigens geen chrome velgen (brr) maar gepolijste ![]() | |
tevebe | dinsdag 3 februari 2009 @ 22:59 |
Gave bak. Velgen is niet mijn smaak, maar ondanks dat gave bak! ![]() | |
Radjesh | dinsdag 3 februari 2009 @ 23:01 |
Wow ziet er erg tof uit. Wat ben je ongeveer kwijt na zo'n verbouwing? | |
Coupe | dinsdag 3 februari 2009 @ 23:05 |
Vindt je het erg als ik daar geen antwoord op geef ![]() Ik wil het zelf niet eens meer weten, heb mappen vol met rekeningen die ik netjes in mapjes heb zitten van begin tot eind. Maar je hebt er best een leuke porsche oid voor | |
OneMe | maandag 27 april 2009 @ 13:52 |
Prachtige wagen. Ik vind het geel trouwens wel erg mooi. De velgen ben ik minder weg van. | |
danny91184 | maandag 27 april 2009 @ 14:34 |
Prachtige wagen! Alle respect daarvoor ![]() ![]() ![]() Kleuren combo ziet er mooi uit, alhoewel ik persoonlijk voor zwart zou gaan. Maar eerlijk, dit ziet er geweldig mooi uit! En ik zou zeggen; rij er veel mee rond.. Dat geluidje is zoooooo mooi ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 28 april 2009 @ 01:44 |
Ik vind hem zeker wel wat hebben.. Ben benieuwd.. suc6 ![]() | |
Coupe | dinsdag 28 april 2009 @ 23:04 |
Auto is inmiddels bijna klaar overigens ! Vandaag de supercharger gemonteerd, hoop hem binnen nu en een paar dagen weer klaar tehebben voor het zomer seizoen ! | |
Turquaz52 | dinsdag 28 april 2009 @ 23:08 |
quote:al gestart..of? | |
Coupe | dinsdag 28 april 2009 @ 23:20 |
Bedoeling om dat morgen tedoen ![]() | |
aaipod | dinsdag 28 april 2009 @ 23:28 |
Supermooi ding! Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik van de kleur vind, maar who cares. Echt een geweldig project. Doe eens een filmpje (met geluid!) posten binnenkort ![]() | |
Coupe | dinsdag 28 april 2009 @ 23:28 |
Wat fotos:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 28 april 2009 @ 23:37 |
Geen intercooler ![]() | |
Cracka-ass | dinsdag 28 april 2009 @ 23:44 |
Hij is bruut! ![]() | |
Coupe | dinsdag 28 april 2009 @ 23:47 |
is bij een supercharger een stuk minder noodzakelijk ! De temperatuur van de turbo loopt veel hoger op door de opwarming van de uitlaatgassen. Bij een supercharger in principe alleen opwarming door het comprimeren van de lucht, de winst zou minimaal zijn en het is totaal geen porum om hier een intercooler op tezetten (Die heb ik wel voor de cupra). En daarnaast is er ook nauwlijks ruimte ervoor om de leidingen telaten lopen onder de kap. | |
Chokeme | woensdag 29 april 2009 @ 00:05 |
Brute bak man. Hoeveel vermogen levert dit ding ? Heb je ook iets van een dynorun gedaan ? | |
drummerdude | woensdag 29 april 2009 @ 00:11 |
![]() Geweldig project, super gedaan! Hier mogen wel wat jaren overheen gaan | |
Turquaz52 | woensdag 29 april 2009 @ 00:14 |
quote:En hoe fix je de cabrurateur dan..? Ik dacht dat een carburateur op vacuum werkte en niet op overdruk..?? ![]() | |
vosss | woensdag 29 april 2009 @ 00:21 |
Vette bak ![]() Al was ik persoonlijk qua kleur ABSOLUUT voor creme wit gegaan en dan zonder strepen. )+ | |
vosss | woensdag 29 april 2009 @ 00:25 |
![]() Zo een kleur ongeveer ![]() | |
Rainesz | woensdag 29 april 2009 @ 00:37 |
Hey,deze wagen ken ik nog van een ander forum waar ik tdt alleen maar mee deed lezen! Hij is erg gaaf geworden Henri (toch?). Super respect voor deze bak,hoe is het met de seat? | |
Jaheur | woensdag 29 april 2009 @ 00:59 |
tvp | |
Dimitri_ | woensdag 29 april 2009 @ 01:05 |
Ja tvp, prachtige wagen! | |
error_404 | woensdag 29 april 2009 @ 10:14 |
wow! te gekke wagen! mooi gedaan | |
Bootje84 | woensdag 29 april 2009 @ 10:31 |
Mooi werk hoor!! ![]() Hoeveel PK levert dat blok nou zo..? | |
invine | woensdag 29 april 2009 @ 12:06 |
Moooooooooi ![]() | |
Amun-Ra | woensdag 29 april 2009 @ 14:54 |
Fap-fap-fap. Wat is dat toch genieten, die ouwe mustangs ![]() | |
LordLynx | woensdag 29 april 2009 @ 21:43 |
Ik ben persoonlijk geen fan van de velgen en van de kleur, maar wel respect voor het werk wat je hierin gestoken hebt ![]() | |
aaipod | woensdag 29 april 2009 @ 22:05 |
Dat kenten op die rechterauto erachter op laatste foto ![]() | |
Coupe | zondag 31 oktober 2010 @ 18:59 |
Auto is inmiddels al een tijdje "klaar" ben een tijdje mijn wachtwoord kwijt geweest (een jaar of 2 ![]() Auto heeft momenteel om en nabij de 500 pk en willen er een chargecooler tussen zetten en water methanol injectie. Dit om de motor wat koeler tekrijgen. Versnellingsbak is vervangen voor een aangepaste en versterkte 5 handbak met rechte vertanding. Tevens zijn er allu trickflow cilinderkoppen opgekomen met custommade klepdeksels. Tevens een highrise victor JR inlaatspruitstuk Zijn nu bezig om er een Coil over ophanging onder temaken, stuur systeem met rack and pinion en voor en achter remschijf upgrade. Voor 13 inch schijven met cobra remklauwen en achter 11.75 inch schijven met cobra klauwen. ![]() Dit was met de oude motor met de GT40 koppen en automaat, had toen 380 pk op de achterwielen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Destijds bovenstaande fotoshoot gehad ![]() Nu: ![]() ![]() En hier wat meer tevinden over de restauratie: http://www.cardomain.com/(...)d-mustang-brabant-nl Momenteel staat hij weer in de garage voor de nodige upgrades en aanpassingen om meer de pro touring kant op tegaan ![]() | |
pfefferkatze | zondag 31 oktober 2010 @ 19:35 |
En wat zijn de totale kosten van het project geweest schat je? ![]() | |
Cracka-ass | zondag 31 oktober 2010 @ 21:11 |
![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 31 oktober 2010 @ 21:43 |
uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je gauw richting de 30.000 gaat ![]() ![]() | |
Coupe | zondag 31 oktober 2010 @ 23:00 |
Ben bang dat het ruim het dubbele is van dat bedrag. Beetje coupe zit rond de 17 hier in nederland dan heb je alleen maar de aanschaf. Ik durf de totale kosten niet bij elkaar op tetellen maar ga ruim over het dubbele heen in ieder geval ![]() | |
Calyx | maandag 1 november 2010 @ 10:23 |
Wat een enorm geile bak zeg! Als ik ooit het geld ervoor had wist ik het wel.. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 1 november 2010 @ 12:19 |
Ik val niet echt op amerikanen etc.. maar damn dat ding is ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Klonk | maandag 1 november 2010 @ 12:21 |
gedverpielekes wat een geil ding is het geworden, autoporno | |
vosss | maandag 1 november 2010 @ 15:22 |
Wat doet ie eik van 0 naar 100? ![]() | |
Coupe | maandag 1 november 2010 @ 18:08 |
Ligt aan de hoeveelheid wielspin ![]() Maar pas geleden eens tegen een 2010 lexus ISF gesport en deze zowel op de snelweg als bij een stoplicht hield hij het niet bij (en ja hij deed echt zijn best). Die doen de 0-100 in in om en nabij de 4,8 seconde. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 1 november 2010 @ 18:12 |
heb mn eigen uit duitsland gehaald, en ben zelf monteur, dus kan aardig kosten drukken | |
Coupe | maandag 1 november 2010 @ 18:20 |
Ben zelf ook automonteur ![]() Heb de meine uit amerika gehaald, maar als je alles uitrekent wat alleen al de verbouwing aan de motor kost en alle daarbij behorende delen. Bijna alles op deze auto is handwerk en aangepast, ziet er uit als een oude mustang maar technisch is het bijna allemaal modern. Als het onderstel klaar is heeft hij een betere wegligging als menig moderne sport auto. Is zo ontzettend veel voor tekrijgen, maar dat zal je zelf ook wel weten denk ik ? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 1 november 2010 @ 19:41 |
Dat er veel voor te krijgen is ben ik met je eens, helaas zit je met die verdomde verzend tijden ![]() edit ik trouwens dat je ook een pro charger er op hebt ![]() ![]() | |
Coupe | maandag 1 november 2010 @ 20:25 |
Nee een Paxton met improved impeller ! Daar is ook de hele motor op aangepast verder. | |
bietelboer | maandag 1 november 2010 @ 23:29 |
Wow, dat is een mooie bak geworden zeg! ![]() | |
Anne | dinsdag 2 november 2010 @ 08:05 |
Ja, wat die boer zegt ![]() | |
powerflux | dinsdag 2 november 2010 @ 08:54 |
helemaal fantastisch ![]() wat was de aanschafprijs toen je begon eigenlijk? op je 17e een '60 mustang kopen.. wow. | |
Mr.Noodle | dinsdag 2 november 2010 @ 09:01 |
Wat een droombak zeg, zelfs dat geel komt er nog goed uit. (ondanks dat ik em liever rood met strepen gehad heb) | |
Coupe | zondag 30 september 2012 @ 15:28 |
Zo dat is alweer een tijdje geleden ![]() Inmiddels wel het e.e.a aan de auto gedaan vorig weekend maar eens een meeting bezocht van universal cars en nu is de auto weer op winterstalling voor wat veranderingen. Onder andere andere stuurkolom, achteras overbrenging veranderen korter voor meer acceleratie en minder topsnelheid. Rij nu in zijn 5 bij 120 km/h bijna met stationeer toerental... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En had nog geen foto waarop de nieuwe cobra remmen tezien waren: ![]() Achter zijn ze ongeveer dezelfde grote. Op een milimeter of wat paste het gelukkig net in de velgen ! Mooiste was dat we hem afgelopen maand hebben gebruikt als trouwauto op onze bruiloft ! | |
densmee | zondag 30 september 2012 @ 15:33 |
toch jammer van die roest op de achtergrond maar verder wel echt zeer mooi apparaat | |
Coupe | zondag 30 september 2012 @ 15:38 |
Roest op de achtergrond ? | |
Nemephis | zondag 30 september 2012 @ 15:56 |
Die Opel ![]() Mooie auto TS! | |
Coupe | zondag 30 september 2012 @ 23:06 |
Aha, die was toen ook van mij ![]() Opel heeft nog steeds een zwak, die groene was in super conditie en oldskool opgevoerd. 1.2 motor met hoog compressie zuigers, andere nokkenas dubbele weber etc.. gekke ding ging van 50 naar 75 pk, lijkt weinig maar best wat voor een oud ohv motortje. | |
bleiblei | zondag 30 september 2012 @ 23:14 |
Wat een ontzettend kicke bak ![]() | |
Amun-Ra | donderdag 11 oktober 2012 @ 15:45 |
ik ben echt ongelofelijk jaloers, wat een vreeeeeeselijk geile bak! | |
Prullenbak6 | donderdag 11 oktober 2012 @ 16:53 |
Wat een auto ![]() Hoeveel heb je er destijds voor betaald? Ik zie coupe's op internet staan in redelijke/opknapper staat maar daar wordt vaak de hoofdprijs voor gevraagd. | |
Turquaz52 | donderdag 11 oktober 2012 @ 17:20 |
Gefeliciteerd maat ![]() | |
John.Cevarez | donderdag 11 oktober 2012 @ 18:40 |
Wow, dat heb je erg mooi gedaan zeg. Respect daarvoor ![]() Ziet er ook erg vet uit. Zal vast ook een geweldig geluid uitkomen. Kan dat niet eens gefilmd worden ofzo tijdens touren? | |
Coupe | zaterdag 3 november 2012 @ 09:08 |
Ik heb volgens mij nog wat filmpjes van op de rollenbank ! Zal ze eens opzoeken en plaatsen ! @Prullenbak6: Ik heb er destijds 11.500 euro voor betaald als ik me niet vergis, maar dat is inmiddels ruim 11 jaar geleden. Was toen een rijdende opknapper. | |
#ANONIEM | zaterdag 3 november 2012 @ 09:13 |
Mooie machine,complimenten! Heb ik deze ooit eens in een Automaxx zien staan? Edit,idd dus..Italian special Nr58 uit 09. Heb em nou op schoot liggen. [ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2012 09:20:37 ] | |
Coupe | zaterdag 3 november 2012 @ 09:25 |
Ja klopt ja daar heeft hij destijds in gestaan ! Was wel leuk was midden tijdens het opbouwen eigenlijk ! | |
#ANONIEM | zaterdag 3 november 2012 @ 09:27 |
Leuke pics indd en altijd leuk om zoiets terug te zien/vinden. |