FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] 65'er mustang coupe
Coupedinsdag 27 januari 2009 @ 19:15
Zit hier al jaren maar nooit eens een topic geopend over mijn 65'er mustang.

Heb de auto op mijn 17e gekocht en heb hem nu alweer 8 jaar in mijn bezit. Gekocht als lichte opknapper en na een setje andere velgen en wat kleine dingen stond hij erzo bij:







Destijds wel al een nieuw interieur gepast:





Compleet "pony" (Deluxe) interieur

En toen kwam het idee om het maar gelijk goed aan tepakken .

Hieronder een opsomming:

Engine

302 Crate engine (gloednieuw)
331 stroker kit erin
gesmede zuigers
Ford motorsport nokkenas
GT40 koppen
Grotere kleppen met uitgewerkte kanalen
Edelbrock RPM inlaatspruitstuk
Edelbrock 750CFM 4 barrel carburateur
Edelbrock Brandstofpomp
Petronix elektronische ontsteking
Mallory 8mm bougiekabels
Cobra kleppendeksels
Cobra style luchtfilter
Billet underdrive poelies
100Ampere verchroomde dynamo
C4 automaat bak met shiftkit

Dat zijn de huidige specs, op het moment zijn we bezig met een twin paxton supercharger kit (waarom 1 supercharger als je er ook 2 kan hebben )

Onderstel + Remmen

Hier zijn we nog mee bezig en de helft zit eral onder andere helft moet nog gemonteerd worden
Wilwood 4 piston remklauwen
4 link achterwiel ophanging met 9 inch achteras met locker
Total control voorwiel ophanging met coilovers
Explorer achter schijfremmen
Torsion bars
dikkere swaybar voor + achter
Monte carlo brace
Export brace

Wielen

Boyd coddington magneto's 17 inch (7J voor 8J achter)

Interieur

Compleet pony deluxe interieur, alles leder incl alle panelen binnen
Houten GT pony stuur
Centre consule
Rally pac
En verder alles nieuw (handles, hemel, vloerbedekking enz.. enz..)

Uiterlijk:

Homemade lak (met dank aan HB design) Geel parelmoer met zilver effect shelby stripes
Uitgerolde wielkasten

Enz.. enz.. de lijst groeit nog we zijn nog druk bezig met bouwen .


Zo begonnen we:









Helemaal kaal natuurlijk !



Enigste stukje wat gelast moest worden (onder de accubak)





In de epoxy, primer etc..





In de lak

Afschuren en strepen afplakken





En strepen erop !

Auto is na de strepen weer helemaal geschuurd zodat er geen overgang tevoelen is tussen het zilver en de strepen. En daarna weer afgetopt met 6 lagen blanke lak



Een motor mag niet ontbreken natuurlijk













Moet wel een beetje custom blijven, en de originele motorkap schanieren zijn echt ruk

Dus billet exemplaren erop van ringbrothers







Ook diverse delen verchroomd !









En zo zijn we alweer een paar jaar bezig ondertussen . Hoop hem nu voor de zomer klaar tehebben, wil er weer eens mee gaan toeren
TheFreshPrincedinsdag 27 januari 2009 @ 19:17
Netjes
pfefferkatzedinsdag 27 januari 2009 @ 19:17
Rood was ie mooier.

En je APK is verlopen.

Coupedinsdag 27 januari 2009 @ 19:25
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:17 schreef RacerDKB het volgende:
Rood was ie mooier.

En je APK is verlopen.

Hij komt ook moeilijk door de apk half afgebouwd maar daar hebben we schorsingen voor
Curridinsdag 27 januari 2009 @ 19:44
Ziet er hartstikke vet uit!

Vind alleen die gele kleur een beetje ruk..
Coupedinsdag 27 januari 2009 @ 19:47
Ieder zo zijn smaak niet dan
wouter37dinsdag 27 januari 2009 @ 19:54
erg mooi !!!

succes met afbouwen
Cyclonistdinsdag 27 januari 2009 @ 21:53
Dan was jij een rijk ventje op je 17e
Gaaf project man, lijkt me echt tof om daar mee bezig te zijn.
Hyperdudedinsdag 27 januari 2009 @ 23:05
Zo´n nieuw´crate blok´, wat zijn dat eigenlijk voor blokken?
Modern Ford V8 blok, of maken ze die oude nog, of zijn het oude voorraden?
Mooie kar zo´n Mustang
Tjabbodinsdag 27 januari 2009 @ 23:36
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:17 schreef RacerDKB het volgende:
Rood was ie mooier.

En je APK is verlopen.

leuke reactie man.
klein kind dat je bent.
SilentChaoswoensdag 28 januari 2009 @ 08:33


Prachtige wagen, had'm persoonlijk rood gelaten, maar goed, ieder z'n ding en respect voor al het werk wat je hebt gedaan! Verdient zo'n wagen echt wel
boegschroefwoensdag 28 januari 2009 @ 08:52
Ook welkom hier, ik herkende de foto's pas vanaf die geel was

Ik ben wel benieuwd wat je van de locker vind. Ik heb hem er na een week al onderuit gehaald en nu vervangen voor een 40% sper. Een locker is 100% sper en dat rijd echt voor geen meter... vond ik.

Ik vind de kleur wel wat hebben, zeker met de strepen!
Metro2005woensdag 28 januari 2009 @ 12:07
Gave kar, gaaf project. ALleen dat geel niet mijn smaak
Bastardwoensdag 28 januari 2009 @ 12:13
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:07 schreef Metro2005 het volgende:
Gave kar, gaaf project. ALleen dat geel niet mijn smaak
Mijn kleur is het ook niet,.. geel is leuk voor moderne sportwagens.
bacobaswoensdag 28 januari 2009 @ 12:45
Echt een supervette auto! Normaal ben ik helemaal niet van de racestrepen maar een Ford Mustang moet ze gewoon hebben
Wat kost dat nu eigenlijk, zo'n nieuw motorblok? Ik dacht te menen dat dat nog best meevalt?
#ANONIEMmaandag 2 februari 2009 @ 12:48
Dit topic verdient een kick.
invinemaandag 2 februari 2009 @ 18:01
Mooi project, geel is niet mijn kleur maar het misstaat hem zeker niet! ben benieuwd naar de rest.
68Chevellemaandag 2 februari 2009 @ 19:16
Vanwaar een nieuwe 302 Twincharger als je de Cleveland erin kan zetten?

zuinigheidsmotieven?
Lord_Cardigandinsdag 3 februari 2009 @ 16:51
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:05 schreef Hyperdude het volgende:
Zo´n nieuw´crate blok´, wat zijn dat eigenlijk voor blokken?
Modern Ford V8 blok, of maken ze die oude nog, of zijn het oude voorraden?
Mooie kar zo´n Mustang
68Chevelledinsdag 3 februari 2009 @ 16:58
Automobile engine replacement
From Wikipedia, the free encyclopedia
(Redirected from Crate engine)
Jump to: navigation, search
An automobile engine replacement is an engine or a major part of one that is sold individually without any other parts required to make a functional car (for example a drivetrain). These engines are produced either as aftermarket parts or as reproductions of an engine that has gone out of production.
Coupedinsdag 3 februari 2009 @ 22:44
Owh sorry voor de late reply mensen ! Erg druk met mijn nieuwe huis dus weinig tijd gehad voor internet.

@68Chevelle: Nee hoor, zuinig is hij toch niet Maar op dit moment is het een 302 met stroker kit dus een 331 screamer ! Deze blokken staan bekend om hun hoge toerentallen en vermogen ! Een 351 zou kunnen maar kost wat aanpassingen en het is een crime op spruitstukken tevinden die passen. Daarnaast heb ik er zometeen een Paxton supercharger kit op staan. Dit levert 500+ PK's op.

Meer dan genoeg lijkt mij voor een mustang.

@boegschroef: Hoe de locker gaat bevallen weet ik nog niet, heb er hooguit een meter of 20 nog maar mee gereden. Auto is nog niet klaar. Is het inderdaad te dan ga ik voor een andere sper.
Coupedinsdag 3 februari 2009 @ 22:46
Had ook nog enkele nieuwe fotos van afgelopen week:











En daar horen ook velgen bij

Deze zijn van boyd coddington, auto staat ERG hoog op deze fotos. Maar tussen de veren zitten blokken om de auto hoog tekrijgen (was makkelijker voor het vervoer op de oprijwagen e.d). Volgende project is het naar beneden schroeven van de vering zodat de banden gelijk lopen met de wielkasten.









Coupedinsdag 3 februari 2009 @ 22:49
zijn overigens geen chrome velgen (brr) maar gepolijste
tevebedinsdag 3 februari 2009 @ 22:59
Gave bak. Velgen is niet mijn smaak, maar ondanks dat gave bak!
Radjeshdinsdag 3 februari 2009 @ 23:01
Wow ziet er erg tof uit. Wat ben je ongeveer kwijt na zo'n verbouwing?
Coupedinsdag 3 februari 2009 @ 23:05
Vindt je het erg als ik daar geen antwoord op geef .

Ik wil het zelf niet eens meer weten, heb mappen vol met rekeningen die ik netjes in mapjes heb zitten van begin tot eind.

Maar je hebt er best een leuke porsche oid voor
OneMemaandag 27 april 2009 @ 13:52
Prachtige wagen. Ik vind het geel trouwens wel erg mooi. De velgen ben ik minder weg van.
danny91184maandag 27 april 2009 @ 14:34
Prachtige wagen! Alle respect daarvoor
Kleuren combo ziet er mooi uit, alhoewel ik persoonlijk voor zwart zou gaan.
Maar eerlijk, dit ziet er geweldig mooi uit!
En ik zou zeggen; rij er veel mee rond.. Dat geluidje is zoooooo mooi
Turquaz52dinsdag 28 april 2009 @ 01:44
Ik vind hem zeker wel wat hebben.. Ben benieuwd..

suc6
Coupedinsdag 28 april 2009 @ 23:04
Auto is inmiddels bijna klaar overigens ! Vandaag de supercharger gemonteerd, hoop hem binnen nu en een paar dagen weer klaar tehebben voor het zomer seizoen !
Turquaz52dinsdag 28 april 2009 @ 23:08
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:04 schreef Coupe het volgende:
Auto is inmiddels bijna klaar overigens ! Vandaag de supercharger gemonteerd, hoop hem binnen nu en een paar dagen weer klaar tehebben voor het zomer seizoen !
al gestart..of?
Coupedinsdag 28 april 2009 @ 23:20
Bedoeling om dat morgen tedoen moet nog nippels hebben voor de carburateur om de brandstof leidingen aan teschroeven.
aaipoddinsdag 28 april 2009 @ 23:28
Supermooi ding! Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik van de kleur vind, maar who cares. Echt een geweldig project. Doe eens een filmpje (met geluid!) posten binnenkort
Coupedinsdag 28 april 2009 @ 23:28
Wat fotos:









Turquaz52dinsdag 28 april 2009 @ 23:37
Geen intercooler
Cracka-assdinsdag 28 april 2009 @ 23:44
Hij is bruut!
Coupedinsdag 28 april 2009 @ 23:47
is bij een supercharger een stuk minder noodzakelijk ! De temperatuur van de turbo loopt veel hoger op door de opwarming van de uitlaatgassen.

Bij een supercharger in principe alleen opwarming door het comprimeren van de lucht, de winst zou minimaal zijn en het is totaal geen porum om hier een intercooler op tezetten (Die heb ik wel voor de cupra). En daarnaast is er ook nauwlijks ruimte ervoor om de leidingen telaten lopen onder de kap.
Chokemewoensdag 29 april 2009 @ 00:05
Brute bak man.
Hoeveel vermogen levert dit ding ? Heb je ook iets van een dynorun gedaan ?
drummerdudewoensdag 29 april 2009 @ 00:11

Geweldig project, super gedaan! Hier mogen wel wat jaren overheen gaan
Turquaz52woensdag 29 april 2009 @ 00:14
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:47 schreef Coupe het volgende:
is bij een supercharger een stuk minder noodzakelijk ! De temperatuur van de turbo loopt veel hoger op door de opwarming van de uitlaatgassen.

Bij een supercharger in principe alleen opwarming door het comprimeren van de lucht, de winst zou minimaal zijn en het is totaal geen porum om hier een intercooler op tezetten (Die heb ik wel voor de cupra). En daarnaast is er ook nauwlijks ruimte ervoor om de leidingen telaten lopen onder de kap.
En hoe fix je de cabrurateur dan..?

Ik dacht dat een carburateur op vacuum werkte en niet op overdruk..??
vossswoensdag 29 april 2009 @ 00:21
Vette bak

Al was ik persoonlijk qua kleur ABSOLUUT voor creme wit gegaan en dan zonder strepen. )+
vossswoensdag 29 april 2009 @ 00:25


Zo een kleur ongeveer
Raineszwoensdag 29 april 2009 @ 00:37
Hey,deze wagen ken ik nog van een ander forum waar ik tdt alleen maar mee deed lezen!

Hij is erg gaaf geworden Henri (toch?).

Super respect voor deze bak,hoe is het met de seat?
Jaheurwoensdag 29 april 2009 @ 00:59
tvp
Dimitri_woensdag 29 april 2009 @ 01:05
Ja tvp, prachtige wagen!
error_404woensdag 29 april 2009 @ 10:14
wow! te gekke wagen! mooi gedaan
Bootje84woensdag 29 april 2009 @ 10:31
Mooi werk hoor!!

Hoeveel PK levert dat blok nou zo..?
invinewoensdag 29 april 2009 @ 12:06
Moooooooooi
Amun-Rawoensdag 29 april 2009 @ 14:54
Fap-fap-fap. Wat is dat toch genieten, die ouwe mustangs
LordLynxwoensdag 29 april 2009 @ 21:43
Ik ben persoonlijk geen fan van de velgen en van de kleur, maar wel respect voor het werk wat je hierin gestoken hebt
aaipodwoensdag 29 april 2009 @ 22:05
Dat kenten op die rechterauto erachter op laatste foto
Coupezondag 31 oktober 2010 @ 18:59
Auto is inmiddels al een tijdje "klaar" ben een tijdje mijn wachtwoord kwijt geweest (een jaar of 2 ;) ).

Auto heeft momenteel om en nabij de 500 pk en willen er een chargecooler tussen zetten en water methanol injectie. Dit om de motor wat koeler tekrijgen.

Versnellingsbak is vervangen voor een aangepaste en versterkte 5 handbak met rechte vertanding. Tevens zijn er allu trickflow cilinderkoppen opgekomen met custommade klepdeksels. Tevens een highrise victor JR inlaatspruitstuk

Zijn nu bezig om er een Coil over ophanging onder temaken, stuur systeem met rack and pinion en voor en achter remschijf upgrade. Voor 13 inch schijven met cobra remklauwen en achter 11.75 inch schijven met cobra klauwen.

th_MOV03414.jpg

Dit was met de oude motor met de GT40 koppen en automaat, had toen 380 pk op de achterwielen.

mustang_14.jpg

mustang_3.jpg

mustang_4.jpg

mustang_5.jpg

mustang_6.jpg

mustang_11.jpg

mustang_22.jpg

Destijds bovenstaande fotoshoot gehad :P was nog met de automaat en oude remmen.

Nu:

IMG_5772.jpg

IMG_5768.jpg

En hier wat meer tevinden over de restauratie:

http://www.cardomain.com/(...)d-mustang-brabant-nl

Momenteel staat hij weer in de garage voor de nodige upgrades en aanpassingen om meer de pro touring kant op tegaan :D
pfefferkatzezondag 31 oktober 2010 @ 19:35
En wat zijn de totale kosten van het project geweest schat je? :7 Inclusief aankoop.
Cracka-asszondag 31 oktober 2010 @ 21:11
:9~
Chuck-N0rr1szondag 31 oktober 2010 @ 21:43
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 19:35 schreef RacerDKB het volgende:
En wat zijn de totale kosten van het project geweest schat je? :7 Inclusief aankoop.
uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je gauw richting de 30.000 gaat :7 8-)
Coupezondag 31 oktober 2010 @ 23:00
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je gauw richting de 30.000 gaat :7 8-)
Ben bang dat het ruim het dubbele is van dat bedrag. Beetje coupe zit rond de 17 hier in nederland dan heb je alleen maar de aanschaf.

Ik durf de totale kosten niet bij elkaar op tetellen maar ga ruim over het dubbele heen in ieder geval :o
Calyxmaandag 1 november 2010 @ 10:23
Wat een enorm geile bak zeg!
Als ik ooit het geld ervoor had wist ik het wel.. :P
Turquaz52maandag 1 november 2010 @ 12:19
Ik val niet echt op amerikanen etc.. maar damn dat ding is :9~ :9~ :9~ :9~
_O_
Klonkmaandag 1 november 2010 @ 12:21
gedverpielekes wat een geil ding is het geworden, autoporno
vosssmaandag 1 november 2010 @ 15:22
Wat doet ie eik van 0 naar 100? :)
Coupemaandag 1 november 2010 @ 18:08
Ligt aan de hoeveelheid wielspin ;)

Maar pas geleden eens tegen een 2010 lexus ISF gesport en deze zowel op de snelweg als bij een stoplicht hield hij het niet bij (en ja hij deed echt zijn best).

Die doen de 0-100 in in om en nabij de 4,8 seconde.
Chuck-N0rr1smaandag 1 november 2010 @ 18:12
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 23:00 schreef Coupe het volgende:

[..]

Ben bang dat het ruim het dubbele is van dat bedrag. Beetje coupe zit rond de 17 hier in nederland dan heb je alleen maar de aanschaf.

Ik durf de totale kosten niet bij elkaar op tetellen maar ga ruim over het dubbele heen in ieder geval :o
heb mn eigen uit duitsland gehaald, en ben zelf monteur, dus kan aardig kosten drukken
Coupemaandag 1 november 2010 @ 18:20
Ben zelf ook automonteur ;).

Heb de meine uit amerika gehaald, maar als je alles uitrekent wat alleen al de verbouwing aan de motor kost en alle daarbij behorende delen.

Bijna alles op deze auto is handwerk en aangepast, ziet er uit als een oude mustang maar technisch is het bijna allemaal modern. Als het onderstel klaar is heeft hij een betere wegligging als menig moderne sport auto.

Is zo ontzettend veel voor tekrijgen, maar dat zal je zelf ook wel weten denk ik ?
Chuck-N0rr1smaandag 1 november 2010 @ 19:41
Dat er veel voor te krijgen is ben ik met je eens, helaas zit je met die verdomde verzend tijden :')


edit


ik trouwens dat je ook een pro charger er op hebt :) :)
Coupemaandag 1 november 2010 @ 20:25
Nee een Paxton met improved impeller !

Daar is ook de hele motor op aangepast verder.
bietelboermaandag 1 november 2010 @ 23:29
Wow, dat is een mooie bak geworden zeg! _O_
Annedinsdag 2 november 2010 @ 08:05
Ja, wat die boer zegt O+.
powerfluxdinsdag 2 november 2010 @ 08:54
helemaal fantastisch _O_

wat was de aanschafprijs toen je begon eigenlijk? op je 17e een '60 mustang kopen.. wow.
Mr.Noodledinsdag 2 november 2010 @ 09:01
Wat een droombak zeg, zelfs dat geel komt er nog goed uit. (ondanks dat ik em liever rood met strepen gehad heb)
Coupezondag 30 september 2012 @ 15:28
Zo dat is alweer een tijdje geleden ;)

Inmiddels wel het e.e.a aan de auto gedaan vorig weekend maar eens een meeting bezocht van universal cars en nu is de auto weer op winterstalling voor wat veranderingen. Onder andere andere stuurkolom, achteras overbrenging veranderen korter voor meer acceleratie en minder topsnelheid. Rij nu in zijn 5 bij 120 km/h bijna met stationeer toerental... ;)

UniversalCarsXXL2012092.jpg

UniversalCarsXXL2012093.jpg

UniversalCarsXXL2012091.jpg

UniversalCarsXXL2012090.jpg

UniversalCarsXXL2012089.jpg

UniversalCarsXXL2012094.jpg

En had nog geen foto waarop de nieuwe cobra remmen tezien waren:

IMAG0015.jpg

Achter zijn ze ongeveer dezelfde grote. Op een milimeter of wat paste het gelukkig net in de velgen !

Mooiste was dat we hem afgelopen maand hebben gebruikt als trouwauto op onze bruiloft !
densmeezondag 30 september 2012 @ 15:33
toch jammer van die roest op de achtergrond
maar verder wel echt zeer mooi apparaat
Coupezondag 30 september 2012 @ 15:38
Roest op de achtergrond ?
Nemephiszondag 30 september 2012 @ 15:56
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:38 schreef Coupe het volgende:
Roest op de achtergrond ?
Die Opel :P

Mooie auto TS!
Coupezondag 30 september 2012 @ 23:06
Aha, die was toen ook van mij ;) pas geleden verkocht voor een golf mk 1 waar nu een 20VT in zit !

Opel heeft nog steeds een zwak, die groene was in super conditie en oldskool opgevoerd. 1.2 motor met hoog compressie zuigers, andere nokkenas dubbele weber etc..

gekke ding ging van 50 naar 75 pk, lijkt weinig maar best wat voor een oud ohv motortje.
bleibleizondag 30 september 2012 @ 23:14
Wat een ontzettend kicke bak O+
Amun-Radonderdag 11 oktober 2012 @ 15:45
ik ben echt ongelofelijk jaloers, wat een vreeeeeeselijk geile bak!
Prullenbak6donderdag 11 oktober 2012 @ 16:53
Wat een auto _O_

Hoeveel heb je er destijds voor betaald? Ik zie coupe's op internet staan in redelijke/opknapper staat maar daar wordt vaak de hoofdprijs voor gevraagd.
Turquaz52donderdag 11 oktober 2012 @ 17:20
Gefeliciteerd maat ;)
John.Cevarezdonderdag 11 oktober 2012 @ 18:40
Wow, dat heb je erg mooi gedaan zeg. Respect daarvoor ^O^

Ziet er ook erg vet uit. Zal vast ook een geweldig geluid uitkomen. Kan dat niet eens gefilmd worden ofzo tijdens touren?
Coupezaterdag 3 november 2012 @ 09:08
Ik heb volgens mij nog wat filmpjes van op de rollenbank ! Zal ze eens opzoeken en plaatsen !

@Prullenbak6: Ik heb er destijds 11.500 euro voor betaald als ik me niet vergis, maar dat is inmiddels ruim 11 jaar geleden. Was toen een rijdende opknapper.
#ANONIEMzaterdag 3 november 2012 @ 09:13
Mooie machine,complimenten!
Heb ik deze ooit eens in een Automaxx zien staan?

Edit,idd dus..Italian special Nr58 uit 09.
Heb em nou op schoot liggen.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2012 09:20:37 ]
Coupezaterdag 3 november 2012 @ 09:25
Ja klopt ja daar heeft hij destijds in gestaan ! Was wel leuk was midden tijdens het opbouwen eigenlijk !
#ANONIEMzaterdag 3 november 2012 @ 09:27
Leuke pics indd en altijd leuk om zoiets terug te zien/vinden.