Gisteren, op dvd:
Magnificent ObsessionOok de derde film van Douglas Sirk die ik heb gezien is geweldig. Alle elementen die ik al kende uit de vorige films kwamen ook hier weer terug. Daarnaast zijn Rock Hudson en Jane Wyman opnieuw verantwoordelijk voor de hoofdrollen. Ook hier, in hun eerste samenwerking en de eerste grote rol voor Hudson, doen ze het weer geweldig en doen ze niet voor elkaar onder. Ze maken van hun personages echt personages waarmee je mee gaat leven. De prachtige muziek, mooie kleuren en een mooi (maar wel ontzettend voorspelbaar) einde maken ook dit weer tot een geslaagde trip in de wereld van Douglas Sirk. Ik wil meer!
IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
In de bios:
The Curious Case of Benjamin ButtonWanneer bij sommige regisseurs een nieuwe film wordt aangekondigd, weet je van te voren al het bijzonder wordt. David Fincher is zo`n regisseur. Wanneer er dan een all-star cast bekend wordt gemaakt en de eerste foto`s en trailers naar buiten worden gebracht neemt het gevoel dat je met iets bijzonders te maken hebt, alleen maar toe. Reikhalzend kijk je uit naar het eindproduct, en naar de dag dat je `m eindelijk in de bioscoop kunt gaan bewonderen.
The Curious Case Of Benjamin Button is zo`n film, zo`n meesterwerkje dat je maar één keer in de zoveel tijd tegen komt.
Het is eigenlijk ontzettend moeilijk om iets aan te wijzen dat niet goed is. Alles klopt, alle puzzelstukjes vallen in elkaar.Te beginnen met de cast.
Brad Pitt lijkt te zijn geboren voor deze rol. Iedere seconde dat ie in beeld is overtuigd ie, van oud mannetje tot jonge knul. Met veel gevoel maakt ie van Benjamin Button een personage dat nu al legendarisch is. Mooi gedoseerd geacteerd, nergens over the top, irritant of opzettelijk meelijwekkend. Subliem.
Hij krijgt daarbij sterk tegenspel van de altijd briljante Cate Blanchett, die ook hier weer een top prestatie neerzet. Zoals we wel van haar gewend zijn, is ze ook hier weer fantastisch als Daisy, Benjamin`s liefde voor het leven. Het complete spectrum aan emoties gooit ze over ons heen, waarbij ook zij altijd even overtuigend. Daarnaast is ze (ook een pluspunt) in het grootste deel van de film een lust voor het oog, een klassieke Hollywood schoonheid.
Het verhaal is ontzettend sterk, de film duurt geen minuut te lang en er is een knappe mix tussen drama en humor waardoor de film niet té zwaar wordt. 
De parallellen tussen Benjamin Button en Forrest Gump zijn bijna onontkomelijk,maar er zijn ook genoeg verschillen waardoor dit gelukkig nooit op een goedkope rip-off lijkt.
 De special effects zijn ook erg goed, net als de aankleding van de film en de sets: het is,zoals we van Fincher wel gewend zijn, echt weer tot in het laatste detail verzorgd.
We kunnen hier wel weer hele pagina`s gaan vol schrijven over wat er allemaal nou zo fantastisch is, maar het is duidelijk: Fincher heeft alweer een briljante film afgeleverd.
Cinema zoals cinema hoort zijn: prachtig en meeslepend, waarbij tijdens de laatste scenes zeker een traantje zal vloeien.
The Curious Case Of Benjamin Button is nu al één van de beste films van 2009, eentje die (terecht) de status van klassieker ten deel zal vallen.
IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
Vandaag:
The Philadelphia StoryEen heerlijke, ontzettend genietbare screwball comedy (die tegelijk ook maatschappij kritisch is) die alles heeft wat we van een goede screwball comedy mogen verwachten: uiteraard een hoge dosis humor, snappy dialogen en scherpe one-liners. Zowel Cary Grant en James Stewart als de mooie Katherine Hepburn zijn geweldig in hun rollen.
Een heel goed voorbeeld om aan te tonen waarom ik zou gek ben op films uit Klassiek Hollywood
IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer:   8,3/10