abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:45:00 #151
250970 Alistair
Falling knife
pi_68026318
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:38 schreef veekeend het volgende:

[..]

Bij HBOS kon dat toch gewoon?
Uit mijn ervaring is Lloyds niet de makkelijkste. Geen idee hoe HBOS is maar dat is nu inmiddels onderdeel geworden van. Geen idee hoe de regeltjes dan zijn
'I am who I am because of everyone'
pi_68028293
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Enlighten me! Want de verhalen die ze me hier verteld hebben waren toch echt anders
Was bij HSBC zo gedaan destijds. Ik heb trouwens momenteel rekeningen in 5 landen, ter illustratie.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_68028406
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:11 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Was bij HSBC zo gedaan destijds. Ik heb trouwens momenteel rekeningen in 5 landen, ter illustratie.
Ik ga komende maandag wel ff langs. Niet dat ik tot nu toe echt een Engelse rekening heb nodig gehad, maar het is wel handy voor de toekomst. En mij werd verteld als je geen vaste woonplaats hebt (zoals in een hostel, dat wordt puur gezien als vakantie trip) kon je dus geen bank rekening openen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68031825
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ga komende maandag wel ff langs. Niet dat ik tot nu toe echt een Engelse rekening heb nodig gehad, maar het is wel handy voor de toekomst. En mij werd verteld als je geen vaste woonplaats hebt (zoals in een hostel, dat wordt puur gezien als vakantie trip) kon je dus geen bank rekening openen.
Volgens mij heb ik hem destijds vanuit Nederland geopend. Er is altijd wel een manier om het te doen, genoeg mensen zonder woonplaats in een bepaald land die er wel een rekening hebben.
pi_68066203
Gaat de verkeerde kant op :\
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 mei 2009 @ 20:01:43 #156
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_69027936
Maandje verder staat de koers op 1.11598
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:15:57 #157
250970 Alistair
Falling knife
pi_69035094
Het zou fijn zijn (naar mijn mening) als de pond weer iets verder aantrekt. Een koers van 1,35 is voor mij ideaal
pi_69035425
Tja. Voor de een goed, voor de ander bagger. Zo zal t altijd blijven.
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:22:02 #159
250970 Alistair
Falling knife
pi_69035638
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:20 schreef jmac het volgende:
Tja. Voor de een goed, voor de ander bagger. Zo zal t altijd blijven.
Inderdaad. Ik verdien mijn geld in ponden dus vandaar dat ik een voorkeur heb voor een hogere waarde t.o.v. de euro. Overigens is 80% van mijn spaargeld in euro's en de rest zijn ponden
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:14:00 #160
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69053654
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:22 schreef Alistair het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik verdien mijn geld in ponden dus vandaar dat ik een voorkeur heb voor een hogere waarde t.o.v. de euro. Overigens is 80% van mijn spaargeld in euro's en de rest zijn ponden
En zo zit ik net andersom. Van mij kan hij niet laag genoeg staan

Kan je nagaan dat hij op 1.74 heeft gestaan! Moet er NIET aan denken
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 14:04:24 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69055527
Ik heb ca 12% van m'n kapitaal in £. Dit is feitelijk een 'hedge' omdat mijn kosten van levensonderhoud in £ zijn. Ook voorkom ik daarmee dat ik geld naar de UK moet halen (en dan belastbaar wordt). Eigenlijk boeit het mij dus niet of de £ daalt of stijgt. Als het goed is daalt het % ponden in de komende jaren omdat ik ze opverbruik.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_69060442
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 14:04 schreef SeLang het volgende:
Ik heb ca 12% van m'n kapitaal in £. Dit is feitelijk een 'hedge' omdat mijn kosten van levensonderhoud in £ zijn. Ook voorkom ik daarmee dat ik geld naar de UK moet halen (en dan belastbaar wordt). Eigenlijk boeit het mij dus niet of de £ daalt of stijgt. Als het goed is daalt het % ponden in de komende jaren omdat ik ze opverbruik.
Met de huidige kortingen in de winkels moet dat wel lukken.
Ik koop me hier in Londen in ieder geval helemaal scheel aan de mooie afgeprijste spulletjes.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:41:55 #163
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69068845
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 16:13 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Met de huidige kortingen in de winkels moet dat wel lukken.
Ik koop me hier in Londen in ieder geval helemaal scheel aan de mooie afgeprijste spulletjes.
Ik weet niet exact waar je in londen koopt, maar ik vind het vaak nog vrij prijzig
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:56:52 #164
40566 Ericr
Livewrong
pi_69658795
Pound trekt nu wel aardig hard aan, blijft natuurlijk historisch gezien nog steeds een lage koers. Boven de 1,16 nu. Over 2 weken naar Londen, hoop dat de koers wel onder de 1,20 blijft.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:30:46 #165
11102 knep
Mountainfreak
pi_69854022
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:56 schreef Ericr het volgende:
Pound trekt nu wel aardig hard aan, blijft natuurlijk historisch gezien nog steeds een lage koers. Boven de 1,16 nu. Over 2 weken naar Londen, hoop dat de koers wel onder de 1,20 blijft.
Ziet er goed uit voor je, momenteel rond de 1,15 .
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:56:23 #166
40566 Ericr
Livewrong
pi_69856599
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:30 schreef knep het volgende:

[..]

Ziet er goed uit voor je, momenteel rond de 1,15 .
Onder de 1,20 moet wel gaan lukken inderdaad. Schommelt nu al weken rond de 1,13 t/m 1,16.
  woensdag 10 juni 2009 @ 18:59:30 #167
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_69907236
ben nog steeds wel blij met de "lage" pond. Spellen zijn daardoor ook goedkoper
  dinsdag 16 juni 2009 @ 15:37:33 #168
40566 Ericr
Livewrong
pi_70062288
1,1839. Het scheelt niet zoveel met de koers toen ik vorige maand boekte maar de pound lijkt nu toch hard op weg om terug te breken door de 1,20.
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:13:18 #169
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_70113444
Met de euro is 'alles' in Engeland bijna 15% goedkoper dan hier. Toch leuk zo'n wisselkoersje voor een Nederlander
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_70136910
TerugVindPond
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 18 juni 2009 @ 23:14:50 #171
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_70150889
origineel tvp'tje
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 18:00:11 #172
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_70646632
1 GBP = 1.16727 EUR
blijft een beetje rond de 1,15 schommelen heb ik het gevoel.
pi_70648904
Woehoe gunstig voor mij volgende week!
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:42:57 #174
11102 knep
Mountainfreak
pi_72636971
Weer aantrekkelijk met zo'n 1,14 .
pi_72669727
Ja ik denk dat ik ook maar eens ga plannen voor een lang weekend in de UK
pi_73184737
1,085 inmiddels. Gaat weer de goede kant op .
pi_73417780
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hij mag nog wel wat meer naar beneden, dat komt goed uit voor mij, en hopelijk haalt hij weer 1 van zijn 2 bodems.

woensdag 21 oktober 2009 @ 16:30:39 #178
11102 knep
Mountainfreak
pi_73918541
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
En weer omhoog . Op 1,11 inmiddels .
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 maart 2010 @ 19:29:29 #180
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_78648308
quote:
Op het moment dat er hard wordt gewerkt aan een mogelijk vangnet voor de Griekse overheidsfinanciën, is de aandacht op de valutamarkt maandag verschoven naar een volgende zwakke broeder. Die is niet gevonden in de periferie van de eurozone, maar net daarbuiten. Er is grote zorg of er in het Verenigd Koninkrijk na de verkiezingen wel een regering aantreedt die krachtdadig genoeg is om de overheidsfinanciën op orde te krijgen.

Opiniepeilingen gelden als momentopnames. En zeker als de uitslag niet bevalt, verwijzen politici maar wat graag naar de verkiezingsdag zelf. Dat is de enige factor die bepaalt of er sprake is van electorale winst of verlies. Zelden zal een peiling ook zo veel effect hebben als die van de Britse Times op zondag.

Labour lijkt meer zetels te krijgen dan de Conservatieven, maar te weinig om een meerderheid in het Lagerhuis te vormen. Het vooruitzicht van een zwakke regering was voldoende om de koers van het Britse pond sterk onder druk te zetten. Tegenover de
Amerikaanse dollar kelderde de munt voor het eerst in tien maanden tot onder de $1,50. Op het dieptepunt stond de munt met $1,4781 ruim 3% lager. Tegenover de euro — die ook verzwakte tegenover de dollar — werd de laagste koers van dit jaar genoteerd.

Negatief verhaal

Sinds begin dit jaar heeft het pond al 7,4% aan waarde ingeleverd ten opzichte van de dollar. En ondanks alle zorgen over de euro verloor het pond dit jaar ten opzichte
van de eenheidsmunt 2,5%. ‘Er begint zich een behoorlijk negatief verhaal over het pond
sterling op te bouwen’, stelt valutastrateeg Simon Derrick van Bank of New York Mellon tegenover persbureau Bloomberg. ‘Een “hung parliament” (de Britse term voor een Lagerhuis waar geen van de partijen een meerderheid verkrijgt na de verkiezingen op basis van het districtenstelsel, red.) is nu een erg grote mogelijkheid. De kans dat straks gewerkt wordt aan een snelle reductie van de begrotingstekorten smelt weg.’

Het Britse begrotingstekort is met 12,5% even groot als dat van de Griekse overheid. De Grieken worden door de veel hogere staatsschuld, de tucht van de markt en
Europese regels gedwongen zwaar te bezuinigen op de overheidsuitgaven. De Britse regering wil daar nu nog niets van weten. In 2007 bedroeg de staatsschuld van het VK nog 38% van het bruto binnenlands product. In zijn laatste prognoses gaat het Internationaal Monetair Fonds ervan uit dat dit in 2014 ruim is verdubbeld tot 92% van het bbp.

Stijgende staatsschuld

Ook in de Verenigde Staten is zo’n snelle toename te zien. Daar stijgt de staatsschuld van 42% naar 84% in 2014, volgens het IMF. Daarmee verslechteren
de overheidsfinanciën een stuk sneller dan in de eurozone. Daar startte de staatsschuld in
2007 weliswaar met 66% op een hoger niveau, maar dit loopt volgens ramingen van de Europese Commissie maar met een derde op tot 100% van het bbp in 2014.

Eerder wees president Jean-Claude Trichet van de Europese Centrale Bank er al op dat het begrotingstekort van de eurozone als geheel maar op 6% staat, terwijl dit in landen als de VS en het VK respectievelijk op 10% en 12% ligt.

Speculeren op daling

Vooral de onduidelijkheid of de Britten er tijdig in slagen de snel uitdijende schuld in te tomen, is voor speculanten reden in te zetten op een verdere verzwakking van het pond. Volgens de Amerikaanse toezichthouder op de termijnmarkt stijgt het aantal partijen dat speculeert op een koersdaling sterk. Eind februari waren er netto 63.000 shortposities ingenomen tegen het pond. Dat is een toename van 12% in een week tijd.

Naast de kwakkelende economie en de politieke zorgen is er nog een derde onzekerheid die van invloed is op het pond. De Bank of England is gestopt met het aankopen van £200 mrd aan staatsobligaties, maar houdt de deur open voor nieuwe aankopen, mocht de situatie dat vereisen. Nieuwe operaties zouden de geldhoeveelheid doen toenemen met druk op de munt tot gevolg. Bij het rentebesluit op donderdag wordt echter geen koerswijziging verwacht.

Obligatiemarkt

Ook op de obligatiemarkt werden de gevolgen van de zorgen over de politieke situatie in het VK gevoeld. Dat gold met name voor de tweejarige staatsobligaties van de
Britse overheid. De koersen daalden, terwijl tweejarig papier van andere Europese landen meer waard werd. Het effectief rendement op Brits papier steeg met zeven
basispunten tot 0,99%. Dezelfde trend was in mindere mate te zien bij de tienjarige gilts. Het rendement stond tegen de avond 5 basispunten hoger op 4,07%.

Op basis van de speculatie op een vangnet voor Griekenland stegen de koersen van Grieks papier fors. Het rendement op tweejarige obligaties daalde met 38 basispunten
tot 5,691%.
Een pond kost nu ¤1,10083

Plaatje van de laatste week.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:30:28 #181
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_78648356
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:29 schreef borisz het volgende:

[..]

Een pond kost nu ¤1,10083
Prima ontwikkeling . Over twee weken een paar dagen naar Londen .
pi_78662898
Toch alles al omgezet in euro's

Maar goed, wel ellende als Europa weer zo duur wordt.
pi_78664165
Ik wil eigenlijk een dollar, pond en Euro die ongeveer rond de 1,00 hangt

Is het beste voor de wereldeconomie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78664479
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:18 schreef Drive-r het volgende:
Toch alles al omgezet in euro's

Maar goed, wel ellende als Europa weer zo duur wordt.
Het is nu echt specifiek het pond dat omlaag gaat.
pi_78664550
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is nu echt specifiek het pond dat omlaag gaat.
Dat begrijp ik, maar ik werk in Engeland. Al mijn bezoekjes aan Nederland zijn dus duurder als de pond minder waard is.
pi_78664789
Kom gewoon in Nederland werken, dan hoef je de koers van de Pond niet meer in de gaten zodat je tripje naar huis 11,94 goedkoper is
pi_78665006
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kom gewoon in Nederland werken, dan hoef je de koers van de Pond niet meer in de gaten zodat je tripje naar huis 11,94 goedkoper is
Wat ben je toch een lieverd!

Maar de Nederlandse financiele wereld
pi_78665900
In tijden van crisis zijn de beste mogelijkheden
pi_78670861
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In tijden van crisis zijn de beste mogelijkheden

Het is gewoon saai en het betaalt behoorlijk wat minder. Dan hou ik liever de pondjes in de gaten, ik lig er echt niet wakker van.
pi_78696542
Ook al is het niet goed voor Drive-R zn portemonnee. De GBP / EUR mag van mij zo laag mogelijk! De vlag gaat uit als hij onder de 1 gaat

Ik moet al mijn euro's in ponden omwisselen Zou nog veel beter zijn als Engeland gewoon de euro gaat nemen (wat nooit gaat gebeuren )
pi_78701116
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook al is het niet goed voor Drive-R zn portemonnee. De GBP / EUR mag van mij zo laag mogelijk! De vlag gaat uit als hij onder de 1 gaat

Ik moet al mijn euro's in ponden omwisselen Zou nog veel beter zijn als Engeland gewoon de euro gaat nemen (wat nooit gaat gebeuren )
Als de pond onder de 1.00 duikt, beloof ik je nu dat ik mijn centjes weer terug zet naar ponden en van de winst een leuke autootje koop. Dan maar even wachten tot de euro weer omlaag komt.
pi_78711104
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als de pond onder de 1.00 duikt, beloof ik je nu dat ik mijn centjes weer terug zet naar ponden en van de winst een leuke autootje koop. Dan maar even wachten tot de euro weer omlaag komt.
Ah kijk. Dan maakt het niet uit dat de pond nog even wat verder kan zakken Nu nog even zorgen dat Griekenland die bail out krijgt en dat de Britten daar gemiddeld het meest voor gaan betalen en dan kan de daling beginnen

Heb nooit enige affectie met de pond gehad. Nooit. Vind het een verschrikkelijke munt en die 1 en 2 pence dingen moeten nodig worden afgeschaft
pi_78736957
Ik las net op GWK dat ie 1,02 is, dat is niet zo hè?
Waar kan ik de meest actuele stand zien? Ik wil gewoon plain weten wat hoeveel euro een pond is, moeilijke cijfers, daar snap ik niks van.

En ik heb er veel baat bij als de pond een euro is
  donderdag 4 maart 2010 @ 17:04:04 #194
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78736991
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78739963
Dank! 1,10 is ook aardig
pi_79695932
Heeft iemand nog een link waarin stond dat de euro ook steeds meer geaccepteerd wordt in londen, ik krijg dat ding nergens meer gevonden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_79697725
quote:
Op maandag 29 maart 2010 05:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heeft iemand nog een link waarin stond dat de euro ook steeds meer geaccepteerd wordt in londen, ik krijg dat ding nergens meer gevonden.
Hier heb ik trouwens nog nooit van gehoord? Waar zou hij dan geaccepteerd worden?
pi_79698185
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hier heb ik trouwens nog nooit van gehoord? Waar zou hij dan geaccepteerd worden?
Idem! Mits iemand goede plekken weet in Londen laat maar horen
Ik heb werkelijk nergens maar dan ook nergens in Londen gehoord waar ik de euro kan gebruiken.

Misschien als je erg aandringt bij een taxi chauffeur. Maar anders zie ik het niet gebeuren
  maandag 29 maart 2010 @ 10:09:36 #199
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_79698297
quote:
Op maandag 29 maart 2010 05:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Vorige week in London geweest. Nergens gezien
pi_79698515
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Vorige week in London geweest. Nergens gezien
Ik weet wel zeker dat het mogelijk is op plekken waar veel buitenlanders komen. Zelfs in NYC kan het dus er is geen enkele reden om aan te nemen dat het in Londen dan niet kan.

Harrods bijvoorbeeld accepteert gewoon euros, M&S ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door HiZ op 29-03-2010 10:24:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')